PLAN_WYCHOWAWCZY4.doc

(40 KB) Pobierz
PLAN ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH W GRUPIE DZIECI 6 LETNICH W ROKU 2004/2005

 

PLAN WYCHOWAWCZY  DLA GRUPY I DZIECI 3,4 LETNICH NA ROK SZKOLNY 2007/2008

 

 

Cele operacyjne

 

Zadania środki i formy realizacji

Terminy

realizacji

 

Załączniki

1.Poznajemy się

1.Zabawy integracyjne w celu lepszego poznania się i dobrego samopoczucia w grupie:

- zabawy w kole ze śpiewem 

- zabawy w-g własnych zainteresowań

- zabawy ruchowe.

2. Przyzwyczajanie do aktywnego udziału w zajęciach zorganizowanych:

- nabywanie właściwego stosunku do dzieci nieśmiałych, chorych.

- uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi dziećmi.

3.Udział dzieci i ich rodzin w imprezach kulturalnych odbywających się w grupie :                                                                                 - urodziny dzieci , występy okolicznościowe, itp.

4. Ustalenie zasad zachowania, obowiązujących w grupie.

- plansze obrazkowo – wyrazowe oraz Tablica właściwego zachowania. .

- zapoznanie rodziców z systemem motywacji do uzyskiwania pożądanych postaw społecznych dzieci

- przestrzeganie ustalonych zasad poprzez systematyczną samoocenę pod koniec dnia

- nagradzanie i karanie zachowań dzieci w każdy ostatni dzień tygodnia.

 

Cały rok

 

 

IX

 

Wg.kalendarza urodzin dzieci

Wg.Planu współpracy ze środowiskiem

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plansze obrazkowo-wyrazowe, scenariusze, Tablice zachowań

2.Odnajdujemy swoje miejsce w grupie.

 

1.Rozwijanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie:

- przyzwyczajanie dzieci do dzielenia się zabawkami, szanowania ich i odkładania na miejsce

- szanowanie wytworów pracy innych, mówienie prawdy o zaistniałej sytuacji konfliktowej, życzliwe odnoszenie się do innych podczas pracy i zabawy

- budowanie systemu wartości uniwersalnych tj. dobro, życzliwość, prawda

- wspólne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, nauka dochodzenia do kompromisu

- mówienie głosem umiarkowanym

- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej

- ufne i bezpośrednie zwracanie się do n- la

- pełnienie dyżurów w sali.

2.Uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami i kontrolowania zachowań:

- próby odreagowania złości w obecności nauczyciela,

- pomoc w budowaniu własnego „ja”

-stwarzanie atmosfery ciepła i życzliwości( dostrzegamy potrzeby innych)

- stosowanie form grzecznościowych.

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

I.2008r

 

 

Cały rok

 

 

Tablice zachowań

 

 

 

 

 

 

 

 

Tablica dyżurów

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

3. Prowadzimy zdrowy i bezpieczny styl życia.

 

 

1. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu fizycznemu i psychicznemu:

- kształtowanie nawyku dbania o czystość osobistą,

- rozumienie zabiegów higienicznych dla zdrowia,

- zachęcanie do racjonalnego odżywiania się,

- wdrażanie do zabaw na świeżym powietrzu,

- zapoznanie ze sposobami unikania zarażenia się chorobami,

- unikanie zabaw wywołujących hałas,

- przestrzeganie przed nadwerężaniem głosu,

- rozumienie znaczenia odpoczynku,

- ocenianie zachowań bohaterów literackich;(słuchanie bajek, opowiadań, wierszy, piosenek, oglądanie filmów, historyjek obrazkowych.( akcja „Cała Polska czyta dzieciom”) ,

- wczuwanie się w stany emocjonalne innych osób,

- mówienie o swoich problemach, próby ich wspólnego rozwiązywania.,

- akceptowanie wad i zalet kolegów (tolerancja),

- wdrażanie do umiejętnego radzenia sobie z przejawami negatywnych emocji i agresji innych dzieci,

2.Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dzieci.

- uwrażliwienie dzieci na zagrożenia jakim mogą ulec w momencie nie przestrzegania ustalonych zasad zachowania w sali, w szatni, w łazience oraz na placu zabaw

- kształtowanie świadomości dzieci w zakresie:

§         przestrzegania podstawowych zasad ruchu drogowego,

§         nie oddalania się od przedszkola,

§         zachowania ostrożności wobec nieznanych dzieciom roślin i zwierząt,

§         samowolnego korzystania z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci,

§         wykorzystywania do zabaw lekarstw lub innych środków chemicznych,

§         unikania zabaw w miejscach niedozwolonych

§         przestrzeganie przed kontaktem z nieznajomymi osobami,

§         umiejętności mówienia „nie”.

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plany miesięczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Plansze pt. „Czystość to zdrowie”

 

 

Historyjki obrazkowe,

literatura dla dzieci, filmy edukacyjne

4. Jesteśmy otwarci na sukces

1. Kształtowanie postaw społecznie akceptowanych i patriotycznych:

- wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości,

- rozwijanie poczucia tożsamości narodowej,

- poznawanie symboli narodowych,

- rozwijanie zainteresowań własnym miastem,

- wycieczki do instytucji użyteczności publicznej,

- wycieczki krajoznawcze,

- spacery do parku i nad morze.

2. Budzenie zaciekawienia otaczającym światem:

- udział w konkursach plastycznych,

- udział w uroczystościach przedszkolnych,

- aktywne włączenie się rodziców do współpracy z Przedszkolem:

§         udział w różnych akcjach , wyjściach, wycieczkach, konkursach, przeglądach,

- spotkania z interesującymi ludźmi z najbliższego otoczenia,

- rozwijanie zainteresowań pracą zawodową rodziców,

- godne reprezentowanie przedszkola w środowisku lokalnym,

- odkrywanie własnych możliwości w sytuacjach nieznanych.

3.Zapoznanie dzieci z ich podstawowymi prawami do: zabawy, odpoczynku, śmiałego wypowiadania się na określony temat.

4. Uwzględnienie w planowanej pracy możliwości rozwojowych dzieci, ich potrzeb i zainteresowań:

- wspólne pokonywanie trudności,

- rozwijanie uzdolnień dzieci.

5. Wykorzystanie ciekawych i nowatorskich metod i form w pracy z dziećmi:

- metody aktywne,

- elementy ped. M.Montessori.

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

IX,X

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

 

scenariusze

 

 

 

 

scenariusze, podziękowania, dyplomy

 

plan współpracy ze środowiskiem lokalnym

 

 

karty pracy

 

 

plany miesięczne

 

 

 

Opracowanie:

mgr Ewa Józefowicz

Przedszkole nr 3 im. Marii Montessori w Kołobrzegu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin