Podrecznik obslugi sekwencyjnego wtrysku gazu brc sequent 24 by lapet.pdf

(907 KB) Pobierz
Podręcznik Obsługi
Podręcznik Obsługi
Sekwencyjnego wtrysku gazu BRC
SEQUENT 24
Opracowanie i dystrybucja :
EKO ALMA Sp.j. ul. Grafitowa 2 55-010 Radwanice k/Wrocławia
Tel. (71) 311 72 33 e-mail biuro@autogas.pl www.autogas.pl
422700534.006.png 422700534.007.png
Czym jest SEQUENT 24
SEQUENT 24 jest najnowszym produktem BRC i stanowi kontynuację myśli
technicznej zapoczątkowanej pierwszym na rynku LPG systemem wtrysku gazu Flying
Injection poprzez Sequent Standard i Sequent Fast. Nowy produkt to sekwencyjny system
wtrysku gazu w fazie lotnej.
Charakterystyczną cechą systemu jest jego wyjątkowa dojrzałość techniczna
pozwalająca połączyć prostotę montażu i obsługi ze spełnieniem wymogów najwyższych
norm technicznych i jakościowych.
Do minimum sprowadzona została liczba elementów wchodzących w skład
systemu. SEQUENT 24 posiada emulatory zintegrowane z centralą sterującą a
czujniki temperatury wody i gazu odpowiednio wbudowane w reduktor Genius
i listwę wtryskiwaczy Rail.
Wykonanie połączeń elektrycznych zostało uproszczone dzięki nowej wiązce
przewodów z niewielką liczbą końcówek
W nowym systemie nie jest już konieczne podłączanie sygnału TPS
Wykorzystanie sygnału sondy lambda jest opcjonalne.
Dla uzyskania sygnału obrotów można wybrać również impuls z cewki, poza
standardowym sygnałem obrotów czy obrotów fonicznych.
Nowe oprogramowanie dla SEQUENT 24 jest łatwiejsze w obsłudze i
całkowicie samodzielne w stosunku do standardowego SEQUENT oraz od
SEQUENT FAST. Możliwe jest jednak zachowanie wcześniejszej bazy
danych o obsługiwanych pojazdach.
Podstawowe różnice w stosunku do poprzednich systemów
W tabeli zostały wymienione podstawowe różnice pomiędzy systemem standardowym
SEQUENT/ SEQUENT FAST oraz SEQUENT 24:
SEQUENT/
SEQUENT FAST
SEQUENT 24
Czujniki P1- czujnik MAP
(puszka)
T - gazu na reduktorze
P1 - czujnik w listwie Rail
czujnik T - wody zespolony na
reduktorze
MAP jedynie podczas
programowania
Odcinanie
wtryskiwaczy
benzynowych
odcięcie na biegunie
ujemnym wewnątrz
centrali sterującej
współpraca z mod. LD
odcięcie na biegunie dodatnim
wewnątrz centrali sterującej,
równoczesne dla 4 wtryskiwaczy
+ 12 V po
zapłonie i
pobranie
czasu
wtrysku
do podłączenia + 12V
po zapłonie (brązowy)
do pobrania czasu
wtrysku benzyny
(biało-zielony)
przewód + 12V po zapłonie jest
jednocześnie pobraniem czasu
wtrysku wtryskiwaczy
benzynowych.
2
422700534.008.png
Komunikacja aktywna po włączeniu
zapłonu
aktywna przy uruchomionym
silniku.
Przełącznik okablowanie10 pin
połączone z centralą
sterującą
okablowanie 3 pin połączone z
centralą sterującą
jeden przewód do sygnalizacji
poziomu gazu na przełączniku
Połączenie
TPS
konieczne lub
opcjonalne
nie połączony
Połączenie
OBROTY
konieczne lub
opcjonalne
możliwość używania sygnałów z
czujnika wału lub bieguna
ujemnego cewki
Archiwum
danych
plik FSF+AAP lub
tylko FSF dla
parametrów pojazdu i
map
plik FSF dla parametrów pojazdu
i map
odrębny od poprzednich Sequent
Wariator wewnętrzny
zewnętrzny
Centrala sterująca SEQUENT 24
Szczegółowy opis centrali sterującej wychodzi poza zakres tego podręcznika obsługi.
Nowoczesny kształt i niewielkie wymiary to cechy charakterystyczne nowej centrali.
Hermetyczna obudowa z PCV pozwala na montaż w komorze silnika z zachowaniem jednak
elementarnych zasad ochrony przed wodą i temperaturą.
Przełącznik
Zewnętrznie podobny do znanego przełącznika dwupozycyjnego Micro. Nowy przełącznik
jest wyposażony w sygnalizator akustyczny (buzer), używany już wcześniej przy systemach
SEQUENT i SEQUENT FAST. Podstawową różnicą jest programowe połączenie
przełącznika z centralą sterującą pozwalające na sygnalizowanie ewentualnych błędów a
głównie utratę komunikacji z centralą sterującą. Zachowana została funkcja zmiany trybu
zasilania benzyna – gaz oraz wizualizacja poziomu gazu w zbiorniku.
3
422700534.009.png 422700534.001.png 422700534.002.png
Przełącznik w ustawieniu „benzyna”
Kiedy przycisk przełącznika znajduje się w pozycji „benzyna” silnik pojazdu będzie pracował
na benzynie. Użytkownik jest o tym informowany przez świecącą się czerwoną prostokątną
diodę. W tej pozycji nie funkcjonuje wskazanie poziomu gazu co oznacza, że zielone diody
LED wskazujące ten poziom nie świecą.
Przełącznik w ustawieniu „gaz”
W tym ustawieniu przełącznika silnik pojazdu uruchamia się na benzynie - diody wskazujące
poziom gazu nie świecą. Po osiągnięciu warunków przełączania ustalonych przy
programowaniu (szczegóły w rozdz. 3.1) automatycznie następuje przełączenie na zasilanie
gazem. Użytkownik jest o tym informowany przez prostokątną diodę, która najpierw świeci
pomarańczowo a następnie na zielono (praca na gazie). Tylko podczas pracy na gazie poziom
gazu w zbiorniku jest wizualizowany za pomocą 4 zielonych diod.
Sygnalizacja błędu
Przełącznik wykorzystany w systemie komunikuje się z centralą sterującą. W przypadku
przerwania komunikacji użytkownik zostaje o tym powiadomiony przez zapalenie się dwóch
środkowych diod migających na zielono a pomarańczowa prostokątna dioda zaczyna
pulsować. W takiej sytuacji możliwy jest powrót do pracy na benzynie przestawiając
przełącznik w pozycję „benzyna”. Możliwa jest dalsza jazda na gazie, po ustawieniu
przełącznika w pozycji „gaz”, tracąc niestety informację o poziomie gazu. Po wystąpieniu
kodu błędu na przełączniku, zaleca się przeprowadzenie kontroli systemu oraz ewentualną
naprawę lub wymianę przełącznika.
Reduktor Genius SEQUENT 24
Reduktor jest podobny do znanego wcześniej reduktora GPL GENIUS SEQUENT z tą
różnicą, że jest wyposażony w nowy czujnik temperatury wody. Reduktor ten nie jest
kompatybilny ze stosowanymi w poprzednich systemach.
4
422700534.003.png
Czujnik temperatury wody silnika
Czujnik temperatury wody silnika jest zamontowany bezpośrednio w reduktorze GENIUS od
strony komory wodnej. Czujnik jest typu oporowego, dwuprzewodowy, bazujący na
termistorze NTC. Na pomiarze temperatury wody silnika opierają się strategia warunków
przełączania na gaz. Czujnik ten różni się od poprzednich nową konstrukcją mechaniczną.
Listwa „RAIL”
Jest to metalowa listwa, na której montowane są wtryskiwacze. W odróżnieniu od
poprzednich urządzeń sekwencyjnych można wykorzystywać wyłącznie wtryskiwacze typu
BRC. Listwa jest fabrycznie przystosowana do montażu czujnika ciśnienia i temperatury
gazu. Rozwiązanie to nie jest kompatybilne z poprzednimi systemami .
5
422700534.004.png 422700534.005.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin