VW T4 instrukcja napraw 003528329 podwozie ABS.pdf
(
5461 KB
)
Pobierz
Instrukcja napraw Transporter 1991 >
Serwis
Instrukcja napraw
Transporter 1991
2
Zeszyt
Podwozie – diagnoza własna
systemu ABS od stycznia 1996
Wydanie 09.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Transporter 1991
2
Zeszyt
Podwozie – diagnoza własna systemu ABS
od stycznia 1996 Wydanie09.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
L.p.
Grupy napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01
Diagnoza własna, badania elektryczne
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Diagnoza własna, badaniaelektryczne
strona
Diagnoza własna systemu ABS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego
ABS/EDS Bosch 5.0
............................................................................
01–1
– Opis działania
................................................................................
01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej
............................................................
01–4
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek
....................................
01–4
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz umiejscowienie podzespołów systemu
ABS/EDS Bosch 5.0
............................................................................
01–6
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K7
...................................
01–9
Przeprowadzanie diagnozy własnej
..........................................................
01–11
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej
..................
01–11
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej
............................
01–12
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybór komputera
sterujacego systemem ABS
.................................................................
01–17
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania
..................................................
01–18
– Automatyczny przebieg testujący
............................................................
01–19
– Odczytywanie pamięci usterek
...............................................................
01–20
– Tabela usterek
...............................................................................
01–22
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia
...........................
01–53
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
....................................................
01–56
– Środki bezpieczeństwa
......................................................................
01–56
Badania elektryczne systemów ABS/EDS Bosch 5.0
.........................................
01–63
– Warunki wstępne
............................................................................
01–64
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego
...................................
01–65
– Tabela badań
................................................................................
01–71
– Regulacja wyłącznika świateł hamowania
....................................................
01–83
Diagnoza własna systemu ABS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego
ABS/EDS Bosch 5.3
...........................................................................
01–85
– Opis działania
...............................................................................
01–85
– Umiejscowienie elementów systemu ABS/EDS 5.3
...........................................
01–88
– Dane techniczne diagnozy własnej
..........................................................
01–89
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek
..................................
01–89
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS/EDS Bosch 5.3 (przewodnik) za pomocą testera
V.A.G 1551 lub systemu diagnostyczno-pomiarowo informacyjnego VAS 5051
...............
01–91
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz umiejscowienie podzespołów systemu
ABS/EDS Bosch 5.3
...........................................................................
01–93
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K7
..................................
01–97
Przeprowadzanie diagnozy własnej
..........................................................
01–99
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej
..................
01–99
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej
...........................
01–100
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 oraz wybór
komputera sterującego systemem ABS
.....................................................
01–105
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania
.................................................
01–106
– Odczytywanie pamięci usterek
.............................................................
01–107
– Tabela usterek
..............................................................................
01–109
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia
..........................
01–126
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
..................................................
01–128
– Środki bezpieczeństwa
.....................................................................
01–128
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych
..........................................
01–137
Badania elektryczne podzespołów systemów ABS/EDS Bosch 5.3
........................
01–154
– Warunki wstępne przeprowadzania badania
................................................
01–156
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego
..................................
01–157
– Tabela badań
...............................................................................
01–161
Działanie diagnozy własnejsystemu ABS/EDS/ASR/ESPBosch 5.3
.......................
01–172
– Opis działania
..............................................................................
01–173
– Umiejscowienie systemu ABS/EDS/ASR i ESP Bosch 5.3
...................................
01–176
– Dane techniczne diagnozy własnej
.........................................................
01–177
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek
.................................
01–177
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS/EDS/ASR/ESP Bosch 5.3 (przewodnik) za pomocą
testera usterek V.A.G 1551 lub systemu diagnostyczno-pomiarowo informacyjnego VAS 5051 01–179
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz umiejscowienie podzespołów systemu
ABS/EDS/ASR/ESPBosch 5.3
...............................................................
01–181
Usterkiwskazywane przez lampki sygnalizacyjne K32,K47,K118i K155
.................
01–188
Przeprowadzanie diagnozy własnej
.........................................................
01–193
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej
................
01–193
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej
...........................
01–194
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 oraz wybór
komputera sterującego systemem ABS
.....................................................
01–199
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania
.................................................
01–200
– Odczytywanie pamięci usterek
.............................................................
01–201
– Tabela usterek (liczby znamionowe usterek 00257 do 00532)
...............................
01–203
– Tabela usterek (liczby znamionowe usterek 00597 do 01424)
...............................
01–228
– Tabela usterek (liczby znamionowe usterek 01425 do 65535)
...............................
01–251
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia
..........................
01–272
– Kodowanie komputera sterującego
.........................................................
01–274
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
..................................................
01–289
– Środki bezpieczeństwa
.....................................................................
01–289
– Wprowadzanie nastaw podstawowych
......................................................
01–309
Badania elektryczne podzespołów systemów ABS/EDS/ASR/ESPBosch 5.3
..............
01–318
– Warunki wstępne przeprowadzania badania
................................................
01–320
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego
..................................
01–321
– Tabela badań (kroki pomiarowe 1 do 16)
...................................................
01–330
– Tabela badań (kroki pomiarowe 17 do 26)
..................................................
01–348
Objaśnienia znaczeń
.........................................................................
01–365
Diagnoza własna systemu ABS z elektro-
niczną blokadąmechanizmu różnicowego
ABS/EDS Bosch 5.0
Opis działania
Pojęcie diagnozy własnej odnosi się do elektrycz-
nych i elektronicznych podzespołów systemu ABS
tzn., że są rozpoznawane tylko usterki (np. przerwa
w ciągłości przewodów czujników obrotów) wystę-
pujące w połączeniach elektrycznych z kompute-
rem sterującym.
40-biegunowy komputer J104 sterujący systemem
ABS tworzy wraz z jednostką hydrauliczną za-
mkniętą całość. Jednostka ta znajduje się w prze-
dziale silnikowym po lewej stronie. Komputer ste-
rujący wyposażony jest w pamięć usterek. Podłą-
czenie do diagnozy własnej znajduje się po lewej
stronie, pod wyłącznikiem ogrzewania tylnej szyby.
W pamięci usterek mogą zostać zapisane mak-
symalnie 3 usterki, jako zakłócenia przekazywane
przez czujniki lub podzespoły nadzorujące pracę,
częściowo z podaniem rodzaju występujących
usterek. W komputerze sterującym systemem ABS
zostaje następnie wyłączona regulacja ABS z rów-
noczesnym zaświeceniem się lampki sygnalizacyj-
nej K47 systemu ABS. Zwykły układ hamulcowy bę-
dzie jednak nadal działał.
01–1
Usterki występujące sporadycznie (okresowo) rów-
nież zostają rozpoznane i zapisane w pamięci uste-
rek. W przypadku, gdy usterka po 50-razowym włą-
czeniu zapłonu i ruszeniu samochodem z miejsca
nie zostanie ponownie zarejestrowana, z wyjątkiem
usterki „Uszkodzony komputer sterujący”, nastę-
puje automatyczne jej skasowanie w pamięci uste-
rek.
Po włączeniu zapłonu lub uruchomieniu silnika za-
pala się na około 2 sekundy lampka K47 sygnali-
zacyjna systemu ABS.
W tym czasie w komputerze sterującym przeprowa-
dzany jest przebieg sprawdzający (samokontrola)
następujących funkcji układu:
Sprawdzanie napięcia zasilającego, min. 10,0 V.
Sprawdzanie komputera sterującego łącznie z
cewkami zaworów.
Przeprowadzanie statycznego sprawdzania
czujnika obrotów (bez sygnału liczby obrotów).
Jeżeli po uruchmieniu samochodu przy prędko-
ści powyżej 30 km/h okaże się, że obroty nie są
prawidłowe, zapali się ponownie lampka sygna-
lizacyjna K47 systemu ABS.
01–2
Plik z chomika:
chomikos21
Inne pliki z tego folderu:
VW-T4-Caravelle-Multivan-1993-GER [8s].pdf
(1464 KB)
vw.t4.wd.36 - Air conditioning - ACU from Sep 94.pdf
(307 KB)
VW T4 wiring diag 2 [13s].pdf
(388 KB)
VW T4 skrzynia biegów 02B.pdf
(91 KB)
VW T4 instrukcja napraw 003528329 podwozie ABS.pdf
(5461 KB)
Inne foldery tego chomika:
VW Caddy
VW Golf
VW Passat
VW Polo
VW T5
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin