[Helion] 100 sposobów na Google.pdf
(
2302 KB
)
Pobierz
[Helion] 100 sposobów na Google
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
100 sposobów na Google
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Tara Calishain, Rael Dornfest
T³umaczenie: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 83-7361-192-4
Tytu³ orygina³
u:
Google Hacks
Format: B5, stron: 336
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Internet pozwala Ci skorzystaæ z niezwyk³ego bogactwa informacji: musisz tylko umieæ
je znaleæ. Pomocny mo¿e byæ Google, najpopularniejsza wyszukiwarka Internetu
(dostarcza dziennie rednio 150 milionów wyników wyszukiwania). Im wiêcej o niej
wiesz, tym ³atwiej dotrzesz do tego, co Ciê interesuje. „100 sposobów na Google”
to ksi¹¿ka, która nie tylko pozwoli Ci korzystaæ z tego wspania³ego narzêdzia szybciej
i skuteczniej, ale tak¿e wprowadzi Ciê w wiat zaawansowanych technik pos³ugiwania
siê t¹ wyszukiwark¹. Nauczysz siê nie tylko znajdywaæ informacje, ale tak¿e
wykorzystywaæ potencja³ Google'a we w³asnych programach.
Ksi¹¿ka przedstawia:
• Podstawy formu³owania skutecznych zapytañ
• Wyszukiwanie z uwzglêdnieniem jêzyka i daty utworzenia strony
• Paski narzêdzi Google'a dla ró¿nych przegl¹darek
• Us³ugi specjalne i serwisy Google: katalog, grupy dyskusyjne, wyszukiwanie
grafiki, wiadomoci, Froogle
• Us³ugi firm zewnêtrznych korzystaj¹ce z Google, Google przez e-mail
• Korzystanie z dodatkowych us³ug Google za pomoc¹ aplikacji
• Pisanie aplikacji z u¿yciem GoogleAPI i wiele przyk³adowych programów
w ró¿nych jêzykach programowania
• Pozycjonowanie stron WWW w Google
• Korzystanie z systemu reklamowego AdWords
"Posiadaj¹c najwiêkszy zbiór dokumentów sieci WWW na wiecie, Google jest
odzwierciedleniem sieci WWW".
Skrypty przedstawione w tej ksi¹¿ce nie dotycz¹ tylko Google, maj¹ one równie¿ za
zadanie wykorzystanie ogromnego potencja³u Internetu. „100 sposobów na Google”
to doskona³e ród³o inspiracji dla entuzjastów wyszukiwania.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
O Autorach.......................................................................................................................................9
Słowo wstpne ..............................................................................................................................13
Wstp..............................................................................................................................................15
Rozdział 1. Wyszukiwarka Google...............................................................................................19
1.
Konfigurowanie ustawie ............................................................................................... 28
2.
Narzdzia jzykowe ......................................................................................................... 29
3.
Struktura wyników wyszukiwania ............................................................................... 31
4.
Słowniki specjalne: %argon i terminologia specjalistyczna ........................................ 34
5.
Limit 10 słów w zapytaniu — jak sobie z nim radzi,................................................. 37
6.
Kolejno/, słów ma znaczenie.......................................................................................... 38
7.
Sprytne sztuczki — powtarzanie słów.......................................................................... 41
8.
Ł1czenie elementów składni ........................................................................................... 44
9.
Tajemnice adresów URL wyszukiwarki Google ......................................................... 48
10.
Tajemnice formularza wyszukiwania ........................................................................... 49
11.
Wyszukiwanie według daty ........................................................................................... 52
12.
Korzystanie z kalendarza juliaskiego ......................................................................... 55
13.
Korzystanie ze znaków zastpczych ............................................................................. 56
14.
Element inurl: a element site: ......................................................................................... 57
15.
Sprawdzanie pisowni....................................................................................................... 58
16.
Odwołanie do słownika................................................................................................... 60
17.
Odwołanie do ksi1%ki telefonicznej............................................................................... 62
18.
:ledzenie wyników giełdowych..................................................................................... 65
19.
Interfejs wyszukiwarki Google dla tłumaczy .............................................................. 67
20.
Przeszukiwanie archiwów artykułów prasowych ...................................................... 71
21.
Wyszukiwanie katalogów informacji ............................................................................ 73
22.
Wyszukiwanie definicji technicznych ........................................................................... 75
Spis treci
|
5
23.
Odszukiwanie wpisów w dziennikach ......................................................................... 77
24.
Pasek narzdziowy Google............................................................................................. 79
25.
Pasek narzdziowy Google dla przegl1darki Mozilla................................................ 82
26.
Pasek narzdzi Quick Search.......................................................................................... 83
27.
GAPIS ................................................................................................................................. 87
28.
Wyszukiwanie z zakładkami.......................................................................................... 89
Rozdział 2. Specjalne usługi i zbiory Google..............................................................................91
29.
Katalog Google..................................................................................................................94
30.
Grupy dyskusyjne Google............................................................................................... 96
31.
Grafika Google ................................................................................................................ 100
32.
Wiadomo/ci Google ....................................................................................................... 103
33.
Katalogi Google............................................................................................................... 105
34.
Froogle .............................................................................................................................. 106
35.
Laboratorium Google..................................................................................................... 108
Rozdział 3. Usługi Google dla firm zewntrznych....................................................................111
36.
XooMLe: wykorzystanie Google API przez stary, dobry XML .............................. 112
37.
Dostp do Google przez poczt elektroniczn1 .......................................................... 121
38.
Upraszczanie adresów URL Grup dyskusyjnych Google ....................................... 122
39.
Co Google my/li o... ....................................................................................................... 124
40.
GooglePeople................................................................................................................... 125
Rozdział 4. Aplikacje niedziałaj)ce w oparciu o Google API...................................................127
41.
Nie próbuj tego w domu ............................................................................................... 129
42.
Tworzenie własnego formularza wyszukiwania według dat................................. 130
43.
Tworzenie adresów URL dla Katalogu Google......................................................... 132
44.
Pobieranie listy wyników.............................................................................................. 134
45.
Przeczesywanie reklamówek Google .......................................................................... 136
46.
Przeczesywanie Grup dyskusyjnych Google............................................................. 139
47.
Przeczesywanie Wiadomo/ci Google.......................................................................... 142
48.
Przeczesywanie Katalogów Google............................................................................. 145
49.
Przeczesywanie Ksi1%ki telefonicznej Google ........................................................... 148
Rozdział 5. Wprowadzenie do Google API................................................................................151
50.
Programowanie Google Web API w jzyku Perl ...................................................... 160
51.
Ptla wokół ograniczenia do 10 wyników.................................................................. 162
52.
Moduł Perl SOAP::Lite .................................................................................................. 164
53.
Stary, dobry XML — alternatywa dla SOAP::Lite .................................................... 167
54.
NoXML, kolejna alternatywa dla SOAP::Lite ............................................................ 171
55.
Programowanie Google Web API z wykorzystaniem jzyka PHP........................ 175
6
|
Spis treci
56.
Programowanie Google Web API z wykorzystaniem jzyka Java ........................ 176
57.
Programowanie Google Web API z wykorzystaniem jzyka Python ................... 179
58.
Programowanie Google Web API z wykorzystaniem C# i .NET ........................... 181
59.
Programowanie Google Web API z wykorzystaniem VB.NET .............................. 184
Rozdział 6. Aplikacje Google Web API......................................................................................187
60.
Wyszukiwanie danych w oparciu o aplikacje uruchamiane po stronie klienta .. 188
61.
Wsparcie Google dla aplikacji Word........................................................................... 192
62.
Permutacje zapytania ..................................................................................................... 193
63.
:ledzenie liczby wyników na przestrzeni czasu ....................................................... 196
64.
Wizualizacja wyników Google..................................................................................... 200
65.
Zwiedzanie s1siedztwa Google.................................................................................... 205
66.
Konkurs popularno/ci Google...................................................................................... 211
67.
Tworzenie pola wyników Google................................................................................ 217
68.
Uchwyci, chwil ............................................................................................................. 221
69.
Naprawd szcz/liwy traf............................................................................................. 224
70.
Zbieranie statystyk ksi1%ki telefonicznej .................................................................... 227
71.
Sprawdzanie blisko/ci słów kluczowych ................................................................... 231
72.
Ł1czenie usług WWW Google i Amazon ................................................................... 234
73.
(Celowe) generowanie losowych wyników ............................................................... 238
74.
Ograniczenie zakresu wyników do najwy%ej notowanych ..................................... 240
75.
Wyszukiwanie znaków specjalnych ............................................................................ 245
76.
Zagłbianie si w hierarchi witryn ............................................................................ 247
77.
Porz1dkowanie wyników według domeny ............................................................... 250
78.
Wyniki Yahoo! Buzz w wyszukiwarce Google ......................................................... 253
79.
Pomiar przynale%nego zakresu Google ...................................................................... 257
80.
Porównywanie wyników Google z wynikami uzyskanymi
z innych wyszukiwarek................................................................................................. 259
81.
Certyfikacja adresów URL przez SafeSearch ............................................................. 262
82.
Zbieranie wyników wyszukiwania Google ............................................................... 265
83.
Przeszukiwanie tematów Google................................................................................. 266
84.
Wyszukiwanie najobszerniejszej strony ..................................................................... 269
85.
Instant Messaging Google ............................................................................................. 271
Rozdział 7. Sztuczki i gry Google...............................................................................................275
86.
Wyszukiwanie bez wyników (figiel)........................................................................... 275
87.
Ograniczanie Google...................................................................................................... 277
88.
GooPoetry ........................................................................................................................ 279
89.
Tworzenie sztuki Google............................................................................................... 282
90.
Google Bounce ................................................................................................................ 285
Spis treci
|
7
91.
Google Mirror.................................................................................................................. 287
92.
Wyszukiwanie przepisów ............................................................................................. 288
Rozdział 8. Google dla webmasterów........................................................................................293
93.
Wprowadzenie do Google dla webmasterów ........................................................... 295
94.
Generowanie AdWords dla Google ............................................................................ 299
95.
Wntrze algorytmu PageRank...................................................................................... 300
96.
26 kroków do 15 kB dziennie ....................................................................................... 303
97.
Jak by, dobrym obywatelem /wiata wyszukiwarek ................................................ 310
98.
Porz1dki przed odwiedzinami Google ....................................................................... 313
99.
Jak najlepiej wykorzysta, AdWords............................................................................ 315
100.
Usuwanie informacji z indeksu Google...................................................................... 320
Skorowidz ....................................................................................................................................325
8
|
Spis treci
Plik z chomika:
dymeq55555
Inne pliki z tego folderu:
Auto.Hide.IP.5.1.2.8.rar
(8336 KB)
Animated Wallpaper Maker v2.5.5 Portable.rar
(6329 KB)
Daemon Tools Pro v4.40.0311 upload.rar
(10383 KB)
OnlineTV Plus v3.0.3.0.rar
(5845 KB)
Any Video Converter 3.0.5.exe
(16427 KB)
Inne foldery tego chomika:
25 NAJLEPSZYCH HORRORÓW ŚWIATA
CUBE (PL)
filmy 2009-2011 avi
Filmy 2011 lektor avi
FILMY ANIMOWANE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin