dary jesieni z sadu.docx

(15 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich

 

Dary jesieni z sadu                                                       

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

1.       Sad jesienią - rozmowa

 

 

 

 

2.      Owoce jesienią

 

 

 

 

 

 

 

3.      Wiersz M. Ciekawskiej „Kto powie”

 

 

 

 

 

 

4.     Malowanie farbami  - sad

 

 

 

 

5.      Wiersz „Wpadła gruszka do fartuszka”

 

 

 

 

6.     Lepienie owoców z plasteliny

 

 

 

 

 

 

7.      Zabawa w pary

 

 

 

 

 

 

8.     Zabawa „Szumią drzewa w sadzie”

 

 

 

9.     Smakujemy owoce

 

 

 

 

 

10.  Zestaw zabaw ruchowych nr 4 i 5 wg K. Wlaźnik

·         Wyjaśnienie pojęcia sad,

·         Opisanie sadu i pokazanie ilustracji, zdjęć.

 

 

·         Przedstawienie ilustracji z różnymi owocami pochodzącymi z sadów (jabłko, gruszka, śliwka)

 

 

 

·         Poznanie nazw niektórych owoców rosnących w naszych sadach,

·         Przeliczanie elementów zbioru,

·         Podział owoców na zbiory.

 

 

 

·         Wykorzystanie barw charakteryzujących jesień

 

 

 

·         Rozwijanie pamięci u dziecka,

·         Utrwalenie nazw niektórych owoców (gruszka, jabłko, śliwka)

 

 

·         Dobieranie odpowiednich kolorów plasteliny: żółty, zielony, fioletowy, czerwony.

 

 

 

 

·         Dobieranie takich samych ilustracji dotyczących owoców

 

 

 

 

·         Utrwalanie wyrazów naśladujących dźwięki przyrody – szum drzew.

 

 

 

·         Poznanie znaczenia słów kwaśny – słodki na podstawie owoców (jabłko, gruszka, śliwka)

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi opisać sad jesienią.

 

 

 

·         Dziecko potrafi nazwać i odróżnić owoce po ich wyglądzie, zapachu i smaku

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi posegregować owoce wg cech jakościowych

 

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi malować po całej powierzchni kartki

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić nazwy niektórych owoców,

·         Dziecko potrafi powiedzieć wierszyk z nauczycielem.

 

 

·         Dziecko zna odpowiednie kształty owoców,

·         Dziecko potrafi dobrać odpowiednie kolory dla owoców.

 

 

·         Dziecko potrafi utworzyć parę z ilustracji,

·         Dziecko potrafi odróżniać owoce.

 

 

·         Dziecko potrafi naśladować dźwięk szumiących drzew

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi nazwać smak owoców: kwaśny lub słodki

I – 1, 8, 11, 13,

IV – 1,

 

 

 

I – 1, 6, 8

II 9

 

 

 

 

 

II – 1, 2, 3,

 

 

 

 

 

 

 

I – 5, 13

II – 1, 10,

IV – 5

 

 

 

I – 1, 4, 5, 13,

II – 1, 9

IV – 5

 

 

 

I – 2, 6,

II – 1, 10

 

 

 

 

 

I – 4, 6, 8

 

 

 

 

 

 

I – 4, 9, 11

 

 

 

 

 

I – 6, 13

 

 

 

 

II – 8,

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin