makijaz4.doc

(218 KB) Pobierz
KURS MAKIJAŻU - część IV

KURS MAKIJAŻU - część IV

BRĄZER, RÓŻ - SYPKI MIX

MODELOWANIE TWARZY Z UŻYCIEM BRĄZERA I RÓŻU

Powtórzę jeszcze raz, bo to niezwykle istotne - malując się musimy pamiętać o tym, że twarz to nie płaskie płótno obrazu, ale bryła, którą można pięknie modelować. Stosujemy tu techniki rozjaśniania i cieniowania pamiętając o prostych zasadach:

·         to co jest jasne czy błyszczące optycznie się uwypukla, a wszystkie ciemne, matowe plamy dają wrażenie głębi

·         prostopadłe i ukośne linie wydłużają, a poziome poszerzają

Przedstawiony schemat na zdjęciach jest mocno przerysowany, ale bardzo dobrze obrazuje techniki rozjaśniania i przyciemniania, które odpowiednio użyte nadają twarzy trójwymiarowość, poprawiają rysy, wyszczuplają.

Rozjaśnianie Do rozjaśniania mogą służyć korektory, tonery, highlightery a także podkłady pod warunkiem, że są mniej więcej dwa tony jaśniejsze od bazowego podkładu (powinny być w tej samym odcieniu, albo różowawe albo żółtawe).
Elementami twarzy, które najczęściej wyrównuje się optycznie poprzez jaśniejszą plamę są: to głęboko osadzone oczy, cofnięta broda i czoło oraz głęboka bruzda nosowo-wargowy, zmarszczki mimiczne oczu, czoła czy ust.
Na schemacie te miejsca zaznaczone są jasną kreską lub plamą.
Rozjaśniacze te możemy nakładać albo palcami, albo gąbeczką delikatnie wklepując miejsce po miejscu, kontrolując przy tym efekt w lustrze. Jeżeli chcemy bardzo delikatnie uwypuklić niektóre elementy twarzy zamiast płynnych rozjaśniaczy możemy użyć na podkład jaśniejszego pudru.
Cieniowanie:
Do cieniowania mogą nam posłużyć: ciemniejszy podkład, róż prasowany bądź kremowy w kolorze terakoty, ciemniejszy prasowany puder lub w postaci kulek; Kosmetyki te należy nakładać niezwykle delikatnie i w małych ilościach!! Najbezpieczniej jest po zanurzeniu pędzla albo gąbeczki w kosmetyku, jego nadmiar pozostawić najpierw na dłoni. Należy również pamiętać, aby przejścia między ciemniejszym a jaśniejszym kosmetykiem były bardzo łagodne.

Partie twarzy, które można cieniowaniem skorygować, czyli optycznie cofnąć lub wyszczuplić:

·         okrągłe policzki; kosmetyk, którym cieniujemy nakładamy ukośnie poniżej kości policzkowej (przypominam, że na kości policzkowej nakładamy róż); aby efekt był naprawdę naturalny, przejście między różem a "cieniem" musi być bardzo płynne i delikatne;

·         szeroka szczęka; ścinamy delikatnie boki żuchwy i przeciągamy pędzlem kosmetyk, aż na szyję; konieczne jest duże wyczucie w doborze koloru; przy dziennym makijażu kolor nie może być zbyt ciemny;

·         szerokie czoło; brązowym różem w pudrze pokrywa się skórę przy nasadzie włosów; ten sam zabieg przy owalnej linii włosów wykonany delikatnym różem o tonacji różowej lub brzoskwiniowej bardzo ożywi i odświeży twarz;

·         szeroki nos; oczywiście przyciemniamy go po bokach;

·         długi nos i wystająca broda; skracamy nanosząc na jego koniuszek odrobinę ciemniejszego podkładu albo pudru w kamieniu.

SPOSOBY NAKŁADANIA BRĄZERA I RÓŻU METODA CIENIOWANIA



Jeśli twarz, nie wymaga dokładniejszej korekty, to rysy twarzy można nieco zmienić używając wyłącznie różu. Ale zachęcam do wypróbowania tych technik posługując się najpierw brązerem bądź ciemniejszym pudrem a potem różem. Róż i brązer nakładamy bardzo ostrożnie, aby jego nadmiar nie zepsuł końcowego efektu. Osobom niedoświadczonym radzę zawsze strzepywać na rękę nadmiar kosmetyku, bądź uczyć się sztuki nakładania różu zaczynając od bardzo jasnych kolorów.


 

Twarz owalna


saute


brązer


brązer i róż

 

Film: Technika nakładania różu
Twarz owalna
Format: WMV
Rozmiar: 2,2 MB

Są to najlepsze proporcje twarzy. Brązer nałóż delikatnie po bokach twarzy i poziomymi ruchami od kości policzkowych do skroni. W zależności od upodobań można nakładać róż wzdłuż linii poziomych lub pionowych. Przykładowo: uśmiechnij się szeroko i nałóż róż w miejscach, które są najbardziej wypukłe.

 

Twarz kwadratowa


saute


brązer


brązer i róż

 

Film: Technika nakładania różu
Twarz kwadratowa
Format: WMV
Rozmiar: 3,1 MB

Proporcje twarzy poprawiamy stosując linie pionowe i ukośne. Nakładamy na środkową część twarzy jasny odcień podkładu pionowo w dół zaczynając od środka czoła, przez grzbiet nosa, aż do brody. Brązerem pokrywamy partie boczne twarzy - skronie, boki policzków i żuchwy;
Różem dodatkowo łagodzisz ostre rysy nakładając go zawsze ukośnie. Może to być linia od skroni w kierunku skrzydełek nosa, bądź nieco niżej, zaczynając od linii kości policzkowych.

 

Twarz prostokątna


saute


brązer


brązer i róż

 

Film: Technika nakładania różu
Twarz prostokątna
Format: WMV
Rozmiar: 3,5 MB

W przeciwieństwie do kwadratowej korygujemy proporcje liniami poziomymi. I uwypuklamy wszystkie zaokrąglenia twarzy.
Ciemniejszym podkładem bądź różem muskamy elementy, które są szersze od linii owalu - brodę, wysokie czoło przy nasadzie włosów;
Róż nakładamy poziomo na linii kości policzkowych lub nieco niżej jeśli efekt poszerzenia twarzy ma być mocniejszy.

 

Twarz okrągła

Wyszczuplamy twarz stosując podobną technikę jak przy twarzy kwadratowej - jasny podkład nakładamy na środkową część twarzy aż do końca brody. Brązerem pokrywamy boki twarzy wyciągając linię ukośnie w dół, w kierunku ust i skrzydełek nosa. Łatwo znaleźć to miejsce wciągając policzki i malując w miejscu zapadnięcia się policzków. Dokładnie zacieramy granice.
Róż nakładamy ukośnie w dół tworząc dość szeroki pas przy nasadzie włosów zaczynając malować od połowy ucha w kierunku ust - nakładamy kolor na linii brązera lub nieco nad nim. Ruchy pędzla ukośne w dół.

 

Twarz w kształcie serca, trójkąta


saute


brązer


brązer i róż

 

Film: Technika nakładania różu
Twarz trójkątna
Format: WMV
Rozmiar: 2,3 MB

Proporcje są nieco zachwiane przez dość szerokie czoło i skronie, i czasami mocno wystającą brodę. Ciemniejszym podkładem pokrywamy właśnie te elementy. Przy wystającej brodzie kolor brązera wyciągamy nieco na szyję.
Róż przy buzi bardzo szczupłej nakładamy poziomo pod kośćmi policzkowymi. Przy nieco pełniejszej ukośnie w dół od skroni, przez policzki w kierunku ust.

 

autorka tekstu: Agnieszka Zembrzycka
makijaże: Bogusia Szubiakiewicz
Rysunki: Małgosia Maykut

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin