adaptacja przepustnicy.txt

(5 KB) Pobierz
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY

Opisane poniżej czynnoci nie mogš być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożylimy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialnoci za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowanš całkowicie elektrycznie) jak też posiadajšcych przepustnicę sterowanš za pomocš tradycyjnej linki połšczonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicš jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadajš elektrycznych silniczków sterujšcych pracš przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadajš nawet przepustnicy :-)

 

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianš tu procedurę:

> Akumulator pojazdu został odłšczony, ponownie podłšczony lub się rozładował.

> Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

> Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

> Pedał przypieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszš zostać spełnione następujšce warunki:

> Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

> Przepustnica czysta!

> Wyłšczone urzšdzenia elektryczne pobierajšce dużš iloć energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, owietlenie zewnętrzne)

> Temperatura płynu chłodzšcego pomiędzy 5 a 95oC

> W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właciwš procedurš adaptacji przepustnicy, należy wykasować wczeniej wyuczone wartoci zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisujšc wartoć "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĽ LINKĽ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włšczony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Id!]

[Przełšcz na Nastawy - 04]

Po przełšczeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniajš się pewne wartoci wywietlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełšczyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĽ DBW
(Sprawd czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włšczony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Id!]

[Przełšcz na Nastawy - 04]

Po przełšczeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniajš się pewne wartoci wywietlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełšczyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĽ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawd czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ):  / A4 / Passat / Touareg.

 

Zapłon włšczony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[Id!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełšczeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniajš się pewne wartoci wywietlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknšć:

[ON/OFF/Dalej] wyłšczajšc w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

 
 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin