PLAN na pażdżiernik nowy.doc

(108 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2009 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Dążenie do zaspokajania wzrastającej potrzeby kontaktów społecznych.

 

Osiąganie zadowolenia w wyniku podejmowania kontaktów z innymi dziećmi oraz dorosłymi.

„Jak ma na imię moja pani”

„Z panią na spacerze”

Wspólne wyjście na spacer. Wesołe wyścigi z przeszkodami. Zabawy konstrukcyjne z materiału przyrodniczego.

Dziecko:

- stara się samodzielnie ubrać,

- uczestniczy w zawodach na świeżym powietrzu.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw II

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik.

 

2. Stary niedźwiedź.

 

3. Różyczka.

 

4. Misie.

„Pasowanie”

Tańce i śpiewy dzieci. Pasowanie dzieci na przedszkolaków. Rozdanie dyplomów.

Dziecko:

- uczestniczy w uroczystości pasowania na przedszkolaka.

- stara się ładnie tańczyć i śpiewać.

 

 

Zapoznanie z charakterystycznymi

zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji.

 

 

 

Rozpoznawanie owoców na podstawie smaku i dotyku (posługiwanie się określeniami np. słodkie, kwaśne).

 

Posługiwanie się nazwami drzew owocowych i ich owoców.

 

„W poszukiwaniu jesieni”

„Smaczne owoce”

Przeliczanie owoców znajdujących się w koszyczku. Słuchanie wiersza „Smaczne owoce”. Rozmowa na temat wiersza. Zabawa w „Smaczne owoce”.

Dziecko:

- potrafi nazwać owoce z naszych sadów,

- uczestniczy razem ze swoimi rówieśnikami w zabawie.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik.

 

2. Pieski.

 

3. Misie.

 

4. Krasnoludki.

 

 

5. Deszcz i burza.

 

6. Karuzela.

 

7. Oto ja.

„Jabłuszko”

Ćwiczenia słuchowe. Słuchanie piosenki „Jabłuszko”. Zabawa „Zbieramy jabłka” oraz „Jabłka w koszyku”

Dziecko:

-potrafi rozróżnić dźwięki wysokie i niskie.

 

„Wizyta u jabłoni”

Zabawy pantomimiczne „Wizyta u jabłoni”. Układanie kompozycji z pokrojonych i umytych owoców.

Dziecko:

- potrafi ukazać niektóre swoje emocje.

 

„Nasze prace”

Przeliczanie jabłek i gruszek. Określenie ich kolorów. Praca plastyczna – malowanie farbami szablonu jabłka, naklejenie listka na ogonku.

Dziecko:

- przelicza do dwóch,

- potrafi wykonać pracę plastyczną.

 

„Krasnoludki”

Rozmowa z dziećmi o obowiązku mycia owoców przed jedzeniem. Liczenie krasnoludków. Zabawa ze śpiewem „Krasnoludki”

Dziecko:

- wie, że owoce należy umyć przed zjedzeniem.

- potrafi tańczyć i śpiewać razem z kolegami.

 

 

Zapoznanie z charakterystycznymi

zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji.

 

Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw (pomidor, ogórek, burak, cebula, marchewka).

 

Rozpoznawanie warzyw na podstawie kształtu.

 

Ilustrowanie prostych piosenek ruchem.

 

 

„Lubimy warzywa”

 

 

 

 

„Ogórek”

Zabawa ruchowa „Proszę do mnie”. Słuchanie piosenki „Ogórek”. Rytmizowanie tekstu. Zabawy przy piosence.

Dziecko:

- bierze udział w zabawach ruchowych,

- stara się rytmizować tekst.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw III.

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Krasnoludki.

 

2. Misie.

 

3. Pieski.

 

4. Karuzela.

 

5. Oto ja.

 

6. Jabłuszka.

„Warzywa”

Słuchanie piosenki „Smaczne warzywa” – wymienianie warzyw, o których była mowa. Zabawa „Pasujące warzywa”.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawach ruchowych przy piosence,

- nazywa warzywa.

 

„Pan Pomidor”

Wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „Pomidor”. Powtarzanie przez dzieci wersów „Jak pan może panie pomidorze”.

Dziecko:

- wie jak wygląda pomidor,

- stara się powtarzać tekst.

 

„Urodziny marchewki”

Słuchanie piosenki „Urodziny marchewki”. Zabawy ruchowe przy piosence. Praca plastyczna – wyklejanie krepiną szablonu marchewki.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawie ruchowej,

- wie jak wygląda marchewka,

- stara się wykonać pracę plastyczną.

 

„Jesienne zagadki”

Rozwiązywanie zagadek przez dzieci. Po odgadnięciu zagadki wskazanie odpowiedniego obrazka.

Dziecko:

- potrafi rozwiązać zagadkę,

- potrafi wskazać warzywo, o którym jest mowa.

 

 

Rozwija umiejętność wyraźnego mówienia podczas zabawy dydaktycznej „W lesie”.

 

Wypowiadanie się na temat ilustracji o czytelnej treści połączone ze słuchaniem krótkiego utworu literackiego....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin