PLAN na listopad.doc

(74 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC LISTOPAD 2009 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyt u weterynarza, zapewnienia odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer:

* nazywanie dorosłych i młodych zwierząt,

* naśladowanie odgłosów zwierząt,

* wyrabianie opiekuńczego stosunku do zwierząt.

„ Domowi ulubieńcy

Domowi ulubieńcy

Słuchanie opowiadania M. Mackiewicz „Burbuś poznaje świat” ilustrowanego maskotką kotka.

Dziecko:

- opowiada zgodnie z kolejnością zdarzeń,

- uważnie słucha i opowiada treść utworu.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw I

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Rączki do góry.

 

2. Misie.

 

3. Po kole.

 

4. Kot i myszki.

 

5. Pieski.

Koła i kółeczka

Zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność rozpoznawania, wykorzystywania i przekształcania koła. Zabawy z kołem.

 

Dziecko:

- rozpoznaje i nazywa koło, wie gdzie można je zobaczyć,

 

 

 

 

„Kocie figle”

 

Nauka wiersza I. Salach „Idzie kotek”. Zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe „Przebudzenie kotka”.

 

Dziecko:

- recytuje krótki wiersz grupowo i indywidualnie.

 

 

 

 

„Nasz przyjaciel As”

 

Zabawy z wykorzystaniem piosenki „Nasz As”. Praca plastyczna – wykonanie pieska na kartce papieru.

Dziecko:

- reaguje na piosenkę wykonywaną w wysokim lub niskim rejestrze.

- wykonuje pracę plastyczną.

 

 

„Dbamy o zwierzęta”

 

Rozmowa o tym, w jaki sposób należy dbać o zwierzęta, inspirowana opowiadaniem D. Gellner „Porwanie”.

Dziecko:

- wie, w jaki sposób należy dbać o domowe zwierzęta.

 

 

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

Pada deszcz

Spotkanie w czasie deszczu”

Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie baśni W. Sutiejewa „Spotkanie pod grzybkiem”.

Dziecko:

- prawidłowo artykułuje dźwięki.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik.

 

2. Pieski.

 

3. Misie.

 

4. Krasnoludki.

 

5. Pada deszczyk.

„Kolorowe parasolki

Ćwiczenia spostrzegawczości „Takie same parasolki”. Praca plastyczna – naklejanie na kartce parasoli ułożonych z części wyciętych z kolorowego papieru.

Dziecko:

- potrafi wskazać dwie takie same parasoli,

- potrafi wykonać pracę plastyczną.

 

Deszczowa muzyka

Zabawy z wykorzystaniem piosenki „Jesienne czary”.

Dziecko:

- porusza się rytmicznie przy muzyce.

 

A deszcz pada i pada

Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Trzy parasole”.

Dziecko:

- liczy w zakresie trzech.

 

 

Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, jaskółki), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy,

 

zasypiają):

* zwrócenie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

„Zwierzęta jesienią”

 

 

 

Spacerkiem po lesie

Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Leśne spotkania”.

Dziecko:

- naśladuje leśne odgłosy.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw III.

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Krasnoludki.

 

2. Misie.

 

3. Jeżyki.

 

4. Sen misia.

 

5. Dzieci w lesie.

 

6. Wiewióreczki.

Ruda wiewióreczka

Słuchanie piosenki „Ruda wiewióreczka”. Zabawy przy muzyce. Praca plastyczna – wyklejanie sylwety wiewiórki.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawach muzycznych,

- wykonuje pracę plastyczną. 

 

Zimowe zapasy

Słuchanie opowiadania D. Głośnickiej „Zapasy wiewiórki”.

Dziecko:

- wie, w jaki sposób wiewiórka przygotowuje się do zimy.

 

Kolczasty jeż

Zabawy ruchowe przy piosence „Kolczasty jeż”. Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej „Jeż”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin