Temat: Wielkanocne zwyczaje
Cele ogólne:
- zapoznanie uczniów z treścią wiersza D.Gellner „ Obudziły się pisanki”
- doskonalenie umiejętności zrozumienia i analizy tekstu
- zapoznanie dzieci ze zwyczajami Świąt Wielkanocnych
- znajomość potraw wielkanocnych
Cele szczegółowe:
- zna zwyczaje Świąt Wielkanocnych
- potrafi wymienić potrawy wielkanocne
- potrafi rozpoznać i nazwać potrawy wielkanocne
Metody pracy:
- rozmowa kierowana
- burza mózgów
- zabawy tematyczne
- zajęcia twórcze
Formy pracy:
- zbiorowa
- grupowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- krzyżówka
- zagadki
- puzzle wielkanocne
- paski z nazwami ilustracji
- paski ze zdaniami prawdziwymi fałszywymi
- długopisy
- mazak
- kartony
- papier kolorowy
- kleje
- nożyczki
- szablony jajka
- ołówki
Przebieg zajęć:
1. Krzyżówka
Nauczyciel wiesza krzyżówkę na tablicy. Czyta kolejno pytania do krzyżówki . Wszyscy zastanawiają się nad odpowiedziami. Osoba, która zna odpowiedź podchodzi do tablicy i zapisuje hasło.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
metka611