SSP369_Crafter_2006.pdf

(10064 KB) Pobierz
ssp369_d.fm
ssp369_d.fm Page 1 Wednesday, July 12, 2006 10:23 AM
Szkolenia techniczne
Samochody
użytkowe
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 369
Crafter 2006
220976655.088.png 220976655.099.png 220976655.110.png 220976655.121.png 220976655.001.png 220976655.012.png 220976655.023.png 220976655.034.png 220976655.042.png 220976655.043.png 220976655.044.png 220976655.045.png 220976655.046.png 220976655.047.png 220976655.048.png 220976655.049.png 220976655.050.png 220976655.051.png 220976655.052.png 220976655.053.png 220976655.054.png 220976655.055.png 220976655.056.png 220976655.057.png 220976655.058.png 220976655.059.png 220976655.060.png 220976655.061.png 220976655.062.png 220976655.063.png 220976655.064.png 220976655.065.png 220976655.066.png 220976655.067.png 220976655.068.png 220976655.069.png 220976655.070.png 220976655.071.png 220976655.072.png
ssp369_d.fm Page 2 Wednesday, July 12, 2006 10:23 AM
Crafter
profesjonalny
wielofunkcyjny
komfortowy
bezpieczny
S369_002
Nowy mały samochód dostawczy lokuje się pod nazwą Crafter jako następca cieszącego się dużym
powodzeniem modelu LT2.
Jako całkowicie nowe rozwiązanie firmy Volkswagen i DaimlerChrysler, ta nowa koncepcja samochodu
realizowana jest zarówno dla DaimlerChrysler jak również dla samochodów użytkowych firmy Volkswagen.
Specyficzne dla tych marek dostosowania występują przede wszystkim w zakresie formy plastycznej.
Obok zalet technicznych i wielofunkcyjności, samochód Crafter oznacza się nowoczesną stylizacją
zewnętrzną. Szczególnie należy podkreślić wyniki uzyskane w zakresie czynnego i biernego bezpieczeństwa.
Do następujących tematów opracowano oddzielne programy do samodzielnego kształcenia:
nr 370
Crafter 2006 – Podzespoły elektryczne
nr 371
Silniki 2,5 l TDI w samochodzie Crafter
nr 372
Skrzynia biegów Shiftmatic 0B81
NOWOŚĆ
Uwaga
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia
przedstawia budowę i zasadę działania nowego
rozwiązania technicznego!
Jego treść nie jest później aktualizowana.
Aktualne informacje na temat diagnozy i
regulacji znajdują się w odpowiedniej
literaturze serwisowej.
2
220976655.073.png 220976655.074.png 220976655.075.png 220976655.076.png 220976655.077.png 220976655.078.png 220976655.079.png 220976655.080.png 220976655.081.png 220976655.082.png 220976655.083.png 220976655.084.png 220976655.085.png 220976655.086.png 220976655.087.png 220976655.089.png 220976655.090.png 220976655.091.png 220976655.092.png 220976655.093.png 220976655.094.png 220976655.095.png
ssp369_d.fm Page 3 Wednesday, July 12, 2006 10:23 AM
O czym będzie mowa:
W największym skrócie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Nadwozie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Bezpieczeństwo jadących . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Silniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Układy przenoszenia napędu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Podwozie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Urządzenia elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Ogrzewanie i klimatyzacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
3
220976655.096.png 220976655.097.png 220976655.098.png 220976655.100.png 220976655.101.png 220976655.102.png 220976655.103.png 220976655.104.png 220976655.105.png 220976655.106.png 220976655.107.png 220976655.108.png 220976655.109.png 220976655.111.png 220976655.112.png 220976655.113.png 220976655.114.png 220976655.115.png 220976655.116.png 220976655.117.png 220976655.118.png 220976655.119.png 220976655.120.png 220976655.122.png
ssp369_d.fm Page 4 Wednesday, July 12, 2006 10:23 AM
W największym skrócie
Historia samochodu dostawczego
Pierwszy samochód dostawczy firmy Volkswagen – typ LT1 – był całkowicie własnym rozwiązaniem koncernu
VW AG. Został on po raz pierwszy zaprezentowany w świecie specjalistów w roku 1975.
1975
Znamienna jest tak zwana forma One-Box
pierwszego samochodu dostawczego firmy
Volkswagen.
Kierowca siedzi nad przednią osią, silnik zamon-
towany jest między kierowcą a przednim pasaże-
rem, a napęd przekazywany jest na tylną oś.
S369_046
Samochód LT1 został skonstruowany w (B2)
dwóch rozstawach osi i dwóch wysokościach
dachu. Inne odmiany samochodu stanowiły - mały
Bus mieszczący do 14 siedzeń, typowa wersja
Furgon oraz wersja ze skrzynią ładunkową i wersja
Podwozie. Samochody ze skrzynią ładunkową i
wersja Podwozie były produkowane zarówno ze
zwykłą kabiną kierowcy jak również z kabiną
podwójną.
Montowane były w nich silniki benzynowe
i wysokoprężne .
1996
Drugą generację samochodu dostawczego
– LT2 – opracowały razem firmy Mercedes-Benz
(Sprinter) i Volkswagen i wprowadziły ją w roku
1996. Samochody obu producentów mają pr awie
taką samą budowę. W przeciwieństwie do
poprzedniego typu odznaczają się skośnym
przodem z typową pokrywą przedziału silnikowego.
Samochód LT2 został opracowany o trzech
rozstawach osi oraz o dwóch wysokościach dachu.
Zastosowano w nim również silniki benzynowe
i wysokoprężne . Jako silniki wysokoprężne
zostosowano generalnie silniki wysokoprężne
turbo.
S369_047
4
220976655.123.png 220976655.124.png 220976655.125.png 220976655.126.png 220976655.127.png 220976655.128.png 220976655.129.png 220976655.130.png 220976655.131.png 220976655.002.png 220976655.003.png 220976655.004.png 220976655.005.png 220976655.006.png 220976655.007.png 220976655.008.png 220976655.009.png 220976655.010.png 220976655.011.png 220976655.013.png 220976655.014.png 220976655.015.png 220976655.016.png 220976655.017.png
ssp369_d.fm Page 5 Wednesday, July 12, 2006 10:23 AM
2006
S369_048
Również trzecia generacja samochodu
dostawczego jest wspólnym rozwiązaniem firm
DaimlerChrysler i Volkswagen. Od roku 2006 firma
Volkswagen wprowadza samochód dostawczy
noszący nazwę nazwą Crafter. Samochody obu
producentów posiadają prawie taką samą budowę.
Odpowiednie dostosowania stylizacji obejmują
przeważnie przód samochodu. Uzyskano dzięki
temu zróżnicowanie wyglądu samochodu, które
odpowiada aktualnej stylizacji samochodów
użytkowych formy Volkswagen.
Odmianami samochodu jest wersja Kombi
mieszcząca do 9 siedzeń, wersja Furgon
i samochód ze skrzynią ładunkową lub wersja
Podwozie. Samochody ze skrzynią ładunkową
i wersja Podwozie były produkowane zarówno ze
zwykłą kabiną kierowcy jak również z kabiną
podwójną.
Zastosowany przez firmę Volkswagen silnik
wysokoprężny turbo Common-Rail, o czterech
zakresach mocy, od 65 do 120 kW, stanowi źródło
napędu.
Samochód Crafter produkowany jest w trzech
rozstawach osi, 4 długościach samochodu,
6długościach skrzyni ładunkowej i trzech
wysokościach. Klasy wagowe dzielą się na trzy
bazowe klasy wagowe i jedną rozszerzoną klasę
wagową.
5
2006
220976655.018.png 220976655.019.png 220976655.020.png 220976655.021.png 220976655.022.png 220976655.024.png 220976655.025.png 220976655.026.png 220976655.027.png 220976655.028.png 220976655.029.png 220976655.030.png 220976655.031.png 220976655.032.png 220976655.033.png 220976655.035.png 220976655.036.png 220976655.037.png 220976655.038.png 220976655.039.png 220976655.040.png 220976655.041.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin