SSP313_Audi_A3_Podwozie.pdf

(2816 KB) Pobierz
SSP 279
Serwis
Audi A3 ’04 Podwozie
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 313
Tylko do użytku wewnętrznego ogranizacji VW-Audi
174333517.022.png 174333517.023.png 174333517.024.png 174333517.025.png 174333517.001.png 174333517.002.png 174333517.003.png 174333517.004.png
 
Pierwotną przyczynę rozwoju podwozia samochodu Audi A3 stanowiły wymagania wynikające
z ustalonych przepisami obciążeń sportowo-dynamicznych, doskonała obsługa, wysokie
parametry bezpieczeństwa jazdy i koniecznośc zapewnienia warunków znakomitego komfortu.
Te częściowo sprzeczne ze sobą wymagania zostały zrealizowane przez wzajemne
zsynchronizowanie wielu nowości z dalszym konsekwentnym rozwojem w zakresie
szczegółowych rozwiązań. Szczególnie godne podkreślenia są tu nowe wielowahaczowe
osie tylne i elektromechaniczne układy wspomagania kierowania.
Zeszyt do samodzielnego kształcenia zawiera informacje
o konstrukcjach i działaniu.
Wskazówka!
Uwaga!
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw.
Podane wartości służą tylko do łatwiejszego zrozumienia i
odnoszą się do stanu oprogramowania obowiązującego w
okresie opracowywania niniejszego zeszytu.
Podczas prac obsługowych i naprawczych należy koniecznie
korzystać z aktualnej literatury technicznej.
174333517.005.png
Spis treści
strona
Osie
Oś przednia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
Zestawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
Elementy systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Oś tylna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Zestawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Oś tylna przy napędzie przednim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Elementy systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Oś tylna przy napędzie quattro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Zestawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Elementy systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Pomiary i regulacja geometrii podwozia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Oś przednia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Oś tylna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Układ kierowniczy
Elektromechaniczny układ wspomagania kierowania (EPS) . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Zestawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Zalety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Elementy systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Zasada działania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Wymiana informacji w magistrali CAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Schemat działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Kolumna kierownicy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Układ hamulcowy
Zestawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Oś przednia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Oś tylna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Nowe rozwiązania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Hamulce kół . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Wzmacniacz siły hamowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Układ ESP
Nowe rozwiązania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Informacje wstępne na temat OHB-V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Zasada działania układu OHB-V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Czujnik prędkości obrotowej -G44-47- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Jednostka czujników -G419- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Wymiana informacji w magistrali CAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Schemat działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Koła i opony
Układ dźwigni ręcznych i zespół pedałów
Dźwignia ręcznego hamulca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Dźwignie zespołu pedałów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
3
174333517.006.png 174333517.007.png 174333517.008.png 174333517.009.png
Osie
Oś przednia
Zestawienie
Wprowadzono opracowaną na nowo oś
z kolumami sprężynowymi i trójkątnymi
wahaczami.
Nowy model Audi A3 `04 jest oferowany
z podwoziem standardowym, sportowym
i podwoziem przeznaczonym do poruszania
się po złych drogach. Różnice występują
w zakresie sprężyn, amortyzatorów,
stabilizatorów jak również elementów
łożyskowania.
W podwoziu terenowym zastosowano
dodatkowe osłony zabezpieczają elementy
osi zagrożone uderzeniami kamieni.
Podwozie sportowe
Nadwozie obniżone o 15 mm w stosunku
do podwozia standardowego, dynamiczne
dostosowywanie parametrów podwozia.
Podwozie terenowe
Nadwozie podwyższone o 20 mm w stosunku
do podwozia standardowego, z dopasowa-
niem parametrami podwozia.
313_010
4
174333517.010.png 174333517.011.png 174333517.012.png 174333517.013.png
 
Elementy systemu
Rama pomocnicza
Rama pomocnicza 3-częściowa z aluminium
służy jako zamocowanie dla wahaczy
poprzecznych, stabilizatora i przekładni
kierowniczej.
Dzięki zastosowaniu 6-krotnych sztywnych
połączeń śrubowych z nadwoziem, osiągnięta
została wysoka stateczność i dobra dynamika.
konsola ramy
pomocniczej
rama
pomocnicza
313_001
Kolumna zawieszenia
Jako elementy sprężynujące zastosowano
sprężyny śrubowe o charakterystyce liniowej
z dodatkowymi progresywnymi sprężynami
poliuretanowymi.
sprężyna
śrubowa
sprężyna
dodatkowa
313_002
5
174333517.014.png 174333517.015.png 174333517.016.png 174333517.017.png 174333517.018.png 174333517.019.png 174333517.020.png 174333517.021.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin