05.04.05
Transmisja kulturowa
Freud / Gesser / Neill
Skiner / Locke / thorndike
Organiczny wzrost, zgodny z naturą – fazy rozwoju wg wieku, dużą rolę odgrywają uzdolnienia = warunki wrodzone
Maszyna komputer / teoria uczenia się asocjacyjnego – łączenie kojarzenie bodźców / teoria zależności środowiska
Dziedziczne stadia/ rozwój może być poznawczy lub społeczno emocjonalny, obydwa odbywają się nierównoległe,
na innych poziomach
...utrwalanie doświadczeń, zdobywanie wiedzy i umiejętności, wzmocnienie i utrwalanie pozytywnej reakcji i dla kultury
Egzystencjalizm / fenomenologia
Wiedza świadomością siebie, skupienie na swoich doświadczeniach bo to się czuję to jest ‘prawda’
Wiedza obiektywna powtarzalna co można wskazać przez zmysły i pomiary – FAKTY
Spełnia funkcję w określonym działaniu i jest pożyteczna, trzeba zachować równowagę
Wolność jednostki, dobro, natura, uczucia, emocje, szczęście, samo rozwój, samorealizacja, zdrowie
...są względne, zależne od kultury, która przekazuje je z pokolenia na pokolenie
Strategia zasobu cnót à uzyskanie u uczniów porządanych cech – samorealizacja, szczęście samodzielnośc
Strategia psychologii przemysłowej – konkretne bodźce tworzą konkretny produkt którym jest absolwent danej szkoły / strategia przewidywania sukcesu – dzięki warunkom tworzymy człowieka sukcesu, koncentracja na społeczeństwie
Anna Grabowska Dalila
Moc_On