Poradnik do Starcraft i Starcraft - Brood war.pdf

(890 KB) Pobierz
457439086 UNPDF
Starcraft PC
+
Starcraft: Brood War PC
Poradnik zawiera szczegółowo omówione poszczególne misje w trybie
kampanii dla każdej z ras.
MISJE TERRAN:
Misja 1: Wasteland
Zadania:
Zbuduj koszary
Przeszkol 10 marines
Raynor musi przetrwać
W tych wczesnych misjach Zergowie po prostu stacjonują po drugiej stronie mapy.
Nie posiadają oni zdolności do produkowania jednostek i rozwijania się, dlatego
zaatakują tylko wtedy, gdy zobaczą twoje oddziały. Jeśli chcesz uniknąć walki na tym
poziomie, powstrzymaj się z odkrywaniem, tylko stój i sobie buduj. Jeśli chcesz
powalczyć, zrób to odpowiednią masą - żadnych tam wypadów jeden-po-jednym.
Przypisz swoich marines do oddziału (wciśnij ctrl razem z klawiszem liczby), i
przenieś ich jak jednostkę. Najpierw, jako grupa, przenieś się gdzieś w okolice
środka mapy, aby spotkać Jima Raynora. Cel twojej misji zmieni się, aby zapewnić
przetrwanie Raynora. Raynor to najtrudniejsza jednostka, ale gdy wybierzesz walkę,
nie używaj go zbyt często. Załatw Zergów stacjonujących wokół szkieletu w pobliżu
Raynora. Dostań się do obozu na południu mapy. Niech twoje SCV-y kopią. Gdy
masz już dość minerałów, zbuduj koszary. Na ekranie pojawi się licznik. Zakładając,
że nie straciłeś żadnego ze swoich marines, powinieneś mieć ich teraz 5. Czyli
potrzebujesz pięciu następnych. Za mało minerałów? - więcej znajdziesz na
wzniesieniu na północ od obozu.
1
457439086.014.png 457439086.015.png 457439086.016.png 457439086.017.png
Misja 2: Backwater Station
Zadania:
Wytęp szkodników
Raynor musi przetrwać
Zergowie, jak poprzednio, rozrzuceni są po drugiej stronie mapie. Nie mogą budować
nowych jednostek, ale jest ich teraz więcej. I na dodatek są tam też i Hydraliski, które
mogą grzać do twoich marines na odległość. Niech twoje SCV-y zaczną kopać.
Wybuduj oddział złożony z około 6 marines. Nie kłopocz się jeszcze budowaniem
bardziej zaawansowanych struktur. Gdzieś za minutę dostaniesz ich trochę.
W górę, po wzniesieniu na północ od twojego obozu. Zobaczysz kraniec creep carpet
Zergów. Poczekaj. Wyślij jednego kolesia jako przynętę. Gdy tylko Zergowie przyjdą,
wycofaj się z nim do pozostałych. Gdy Zergowie chroniący kolonię nie żyją, zniszcz
całą kolonię i skieruj się na północ.
Znajdziesz bazę Terranów. Gdy zbliżysz się do ich struktur, przejmiesz nad nimi
kontrolę, a dodatkowo pojawi się więcej jednostek. Idź do centrum dowodzenia, aby
objąć całkowitą kontrolę nad nową bazą. Dostajesz kilka nowych SCV-ów, nowych
żołnierzy i nowe struktury. Jeśli chcesz, możesz też zacząć budować więcej
Firebatsów.
Na południe od Firebatsów, które właśnie otrzymałeś, znajduje się kolejna kolonia
broniona przez Zerlingów. Zniszcz ich, a także Hydraliski w dolinie bezpośrednio na
wschód stąd. Z tej doliny wybuduj siły zaczepne. W górę, za następnym grzbietem na
zachód znajduje się parę Hydralisków. To są ostatnie przeszkody do "zakażonego"
centrum dowodzenia, w tym, północnym narożniku mapy. Rozwal je, a teraz "wymarz
z pamięci" Centrum.
2
457439086.001.png 457439086.002.png 457439086.003.png
Misja 3: Desperate Alliance
Zadania:
Przeżyj przez pół godziny (najlepszy cel, jaki można sobie wyobrazić?)
Żarty się skończyły - Zergowie mogą już budować, i to do woli. Chyba po raz
pierwszy zasmakujesz, co to znaczy ich rój.
Nie marnuj czasu na przygotowywanie SCV-ów do pracy. Chcesz mieć około 6
kopalnych minerałów.
Napraw wszystkie uszkodzone struktury i pojazdy.
Teraz pora na to, co chciałeś zrobić. Załatw się z gazem vespene. Nie buduj rafinerii
ani Firebats.
Wyprodukuj marines, całe masy!
Właściwie powinieneś skupić się tylko na marines, bunkrach i czasem na wieżach
strzelniczych. Widzisz, że masz już dwa bunkry? Ale chcesz mieć w sumie osiem.
Zatem musisz stworzyć cztery mocno upakowane wokół wejścia do twojej bazy. Ten
ósmy jest mocno wypchany marines. Kolejnych marines wyślij na wyższe
wzniesienie, aby odpowiednio wcześnie zareagowali na nadchodzący atak.
Zbuduj wieżę strzelniczą dokładnie na prawo obok gejzerów vespene. To pozwoli
wyczyścić atmosferę z jednostek powietrznych. Więcej wież ma być za bunkrami,
aby odpowiednio je osłaniały. Tam, gdzie są ulokowane twoje siły, przy wejściu - na
wprost od centrum - mogą przedrzeć się jednostki powietrzne. Przyda się paru
marines, aby wpadli na nie.
Za pomocą SCV-ów napraw bunkry i wieże - rób to po każdym ataku.
Zergowie spróbują gdzieś dwie minuty przed końcem trzasnąć cię na całego.
Cztery, całkowicie osadzone bunkry blokujące dwa wejścia powinny wystarczyć, aby
zniszczyć całą końcową inwazję. Jeśli nie, to nie martw się tymi paroma jednostkami,
które się wdarły - nie zdążą na czas spowodować wystarczających zniszczeń.
3
457439086.004.png 457439086.005.png
Misja 4: The Jacobs Installation
Zadania:
Odzyskaj dysk z danymi z sieci Konfederatów
Raynor musi przetrwać
Można przejść tę misję nie tracąc żadnej jednostki. Utwórz z żołnierzy oddział i
zaatakuj masowo. My pokażemy ci optymalną drogę przez terytorium, tak aby jak
najmniej walczyć.
Z miejsca, w którym zaczynasz idź przez drzwi na północ. Dołem przez przejście
prowadzące na prawo, uważając na ściany obrony.
W górę po schodach, na koniec korytarza. Teleportuj się do Sektora 5. Wejdź do
okręgu, aby uaktywnić kamery, teraz teleportuj się z powrotem.
Idź z powrotem korytarzem, mijając podwójne drzwi, idź korytarzem na lewo (gdy
przechodzisz przez podwójne drzwi, napotkasz potężną obronę czekającą na ciebie;
nasza rada: niech te drzwi lepiej zostaną zamknięte).
Idziesz sobie na północ wzdłuż zachodniej strony mapy. W jednym punkcie się
zatrzymasz, aby zabić samotnego marine. Zaraz po tym spotkaniu znajdziesz
przejście prowadzące na południe. Nie zwracaj na nie uwagi i idź dalej na północ.
Szybko zobaczysz drzwi na południowej ścianie. Przejdź przez nie. Krąg, który tam
znajdziesz wyłącza wiele z elementów obronnych.
Z tego pomieszczenia możesz iść dalej północnym przejściem, aby trochę powalczyć
i dokonać paru ponurych odkryć, ale nie musisz tego robić.
W każdym razie, z pomieszczenia, gdzie wyłączyłeś systemy obronne, idź na
wschód mijając trzech naukowców, i zaraz za nimi - dwóch marines. Znajdziesz się
na paru stopniach. Idź nimi w dół.
W zachodniej ścianie tego terytorium widzisz dwie pary drzwi. Jeśli tylko możesz, nie
otwieraj ich. Zamiast tego idź w górę na północ, niszcząc najpierw obrony w murach.
W górze na tej nowej płaszczyźnie znajdziesz teleporter do Sektora 1.
Idź przejściem, zabijając każdego, kogo spotkasz. Powinieneś przybyć przed pewne
drzwi. Wejdź, zabij mieszkańców, ale cały czas miej na oku elementy obronne w
podłodze.
Przejdź do kręgu w tym pomieszczeniu, teraz możesz się już zacząć śmiać.
4
457439086.006.png 457439086.007.png 457439086.008.png
Mission 5: Revolution
Zadania:
Przyprowadź Kerrigana do Centrum Dowodzenia Antigan
Obroń buntowników Antigan
Raynor i Kerrigan muszą przetrwać
Zniszcz bazę konfederatów
Idź na południe, aby spotkać Kerrigan. Kieruj się drogą, zabij marine i zniszcz wieże.
Znowu idź drogą, likwidując mały opór. Jeśli jesteś odpowiednio cierpliwy, aby ich
rozwalić, użyj ukrytą Kerrigan. Po prostu nie podchodź za blisko do żadnej z wież.
Teraz już niewiele dzieli cię od zajętej bazy. Białe jednostki to twoi wrogowie.
Najpierw musisz uporać się z bunkrem, tym blisko wieży. No i z samą wieżą.
Kerringan jest bliski tego, aby trafić w krąg. Wyślij tam żołnierzy, aby zaatakowali
kolejny biały bunkier. Gdy dostanie się tam, zaczyna się rewolucja, a białe bunkry
zwrócą się przeciwko buntownikom Antigan. Zniszcz pozostałe białe bunkry i zacznij
budować. Realizujesz teraz nowe zadanie misji, i siły Konfederatów w południowo-
zachodnim rogu, które chciałeś zniszczyć, zaczynają produkcję.
A ty zacznij się okopywać. Niech twoje SCV-wy zapuszczą silniki. Powiedzmy: około
5 zbierających minerały i dwa lub trzy nastawione na gaz vespene. Zbuduj
engineering bay. Chcesz zacząć budowę wieży strzelniczej blisko bunkrów - zrób to,
aby osłaniać się przed atakami z ziemi i powietrza.
Zbuduj wieżę kontrolną w twoim Starport. Badaj ukrywanie się. Zacznij produkować
zjawy. Wybuduj też Vultury, i pracuj nad zdolnościami spider mines.
Jeśli jesteś odpowiednio szybki, możesz wcześnie zacząć naprawdę dokuczać
komputerowi. Przejdź się na południowy wschód. Tam znajdziesz gejzer używany już
przez "maszynowego wroga". Ukryj swoje statki i zbliż się do niego. Zniszcz systemy
obronne i utrzymaj pozycję przy gejzerze. Zniszczysz nadchodzące jednostki. Jeśli
za bardzo zostaniesz uszkodzony, wycofaj się. Nie jest zbyt zdrowe, abyś teraz
wciąż tu przebywał. Niech SCV-y naprawią cię, i spróbuj znowu.
Zbuduj statki zrzutowe i weź trochę Vulturów i marines. Wyślij swoje duchy z
powrotem do gejzera. Komputer jest dość uparty i prawdopodobnie znowu rozstawił
tam swój kramik. Zmieć obronę, teraz weź statki zrzutowe. Wyślij swoich żołnierzy na
południe. Utrzymaj pozycję i niech komputer sobie teraz poatakuje, nadwyrężając
swoje struktury obronne. Niech statek zrzutowy idzie sobie po kolejne posiłki,
przynieś też SCV-a.
Idź wolno drogą do centrum kontrolnego Konfederatów. Zmiażdż je. Teraz przynieś
tu SCV-a, i przygotuj się do ustawienia tu bazy. Zbuduj parę wież, zwłaszcza jeśli
zainstalowałeś swoją rafinerię vespene. Zbuduj dwa bunkry na zachodzie, na
wypadek gdyby komputer wysłał swoje posiłki.
Pora na ustawienie się w tej części oceanu. Zacznij wydobywanie minerałów i
zdobywanie vespene. Możesz zbudować nowe koszary lub przenieść je ze swojej
pierwotnej bazy. My przenieśliśmy zarówno dodatkową fabrykę, jak i koszary. Gdy to
zrobisz, upewnij się, że wyposażyłeś się też w odpowiednią eskortę.
Teraz zbuduj kilku marines, parę Vulturów i grupę duchów. Widzisz linię wież
5
457439086.009.png 457439086.010.png 457439086.011.png 457439086.012.png 457439086.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin