Testowanie elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych.pdf

(3255 KB) Pobierz
Microsoft Word - Technik_mechatronik_311[50]_Z2.03_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Maria Suliga
Krzysztof Suliga
Testowanie elementów i podzespołów urządzeń
i systemów mechatronicznych 311[50].Z2.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
93916210.001.png 93916210.002.png 93916210.003.png
Recenzenci:
mgr inż. Anna Sierba
mgr inż. Marek Zalewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr Joanna Iwanowska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[50].Z2.03. Testowanie
elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu technik mechatronik.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Testowanie elementów i podzespołów
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
12
4.1.3. Ćwiczenia
12
4.1.4. Sprawdzian postępów
16
4.2. Uruchamianie urządzeń mechatronicznych
16
4.2.1. Materiał nauczania
16
4.2.2. Pytania sprawdzające
34
4.2.4. Sprawdzian postępów
38
5. Sprawdzian osiągnięć
39
6. Literatura
42
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.3. Ćwiczenia
34
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu testowania elementów
i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś bez
problemów mógł korzystać z niego,
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania treści
jednostki modułowej,
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań. Pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas lekcji i że opanowałeś wiedzę i umiejętności
z zakresu tej jednostki modułowej,
literaturę uzupełniającą.
Gwiazdką oznaczono pytania i ćwiczenia, których rozwiązanie może sprawić Ci trudności.
W razie wątpliwości zwróć się o pomoc do nauczyciela.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
rozróżniać elementy procesu technologicznego,
czytać dokumentacje techniczno-ruchowe urządzeń,
rozróżniać symbole graficzne elementów stosowanych na schematach elektrycznych,
hydraulicznych, pneumatycznych,
stosować programy do symulacji działania układów pneumatycznych i hydraulicznych
(FluidSIM-P i FluidSIM-H),
montować i demontować elementy i podzespoły w urządzeniach mechatronicznych,
dobierać narzędzia do montażu i demontażu urządzeń mechatronicznych,
posługiwać się narzędziami do montażu i demontażu urządzeń mechatronicznych,
podłączać zasilanie do urządzeń mechatronicznych,
korzystać z tekstowych i pozatekstowych źródeł informacji.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin