Interfejs FMS(2).pdf

(144 KB) Pobierz
679891082 UNPDF
17:01-04
Wydanie 1 pl
Interfejs FMS
Opis działania
1 712 559
© Scania CV AB 2000, Sweden
679891082.003.png 679891082.004.png 679891082.005.png
Spis treści
Opis działania
Informacje ogólne..................................................3
Układ.......................................................................4
Główne funkcje
Funkcje jednostki sterującej .................................5
Zalety układu FMS................................................5
2
© Scania CV AB 2000, Sweden
17:01-04
 
Opis działania
Opis działania
Informacje ogólne
Interfejs Scania FMS będzie elementem o
coraz większym znaczeniu we wszystkich
pojazdach. FMS to skrót angielskiego Fleet
Management System. W pojeździe
zainstalowano przewody łączące jednostkę
sterującą FMS z szyną CAN (CAN =
Controller Area Network). Jednostka
sterująca FMS zbiera wszelkie konieczne
informacje z szyny CAN i przetwarza je w
sygnały w formacie J1939. Informacje te
mogą być następnie przedstawione na
komputerze pokładowym, komputerze
podłączonym do pojazdu, lub przekazane
do biura. Jednostka sterująca FMS spełnia
trzy różne funkcje:
• łączy różne części układu ze sobą tak,
by można było wyświetlić informacje.
• działa jako przegroda zabezpieczająca
układ przed wpływami czynników
zewnętrznych (komunikacja
jednostronna)
• przetwarza sygnały CAN na format
stardardowy SAE J1939.
17:01-04
© Scania CV AB 2000, Sweden
3
 
Opis działania
Układ
Interfejs FMS składa się z przewodów
połączonych do odpowiednich
komponentów. Patrz także schemat połączeń
16:24-27.
1 Jednostka sterująca FMS, E51
2 Połączenie do masy
3 Zasilanie 15.
4 Zasilanie 30.
5 Złącze CAN dla zewnętrznego FMS,
C461, sygnał wyjściowy
6 Połączenie do szyny CAN pojazdu,
sygnał wejściowy
7 Połączenie z komputerem pokładowym
8 Połączenie z oświetleniem przyrządów.
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
17:01-04
679891082.001.png
Główne funkcje
Główne funkcje
Funkcje jednostki
sterującej
Interfejs Scania FMS jest elastyczny i
umożliwia przetwarzanie i przekazywanie
danych z szyny CAN w pojeździe przez
dowolny układ FMS zatwierdzony przez
Scanię dostępny na rynku. Jednostka
sterująca FMS odczytuje i przekazuje
informacje z szyny CAN w pojeździe do
komputera pokładowego i układów
zewnętrznych. Dane te mogą zostać
wykorzystane w różmy sposób przez układ
FMS. Informacje, które mogą być
wyświetlone to np. zużycie paliwa (bieg
jałowy, przystawka odbioru mocy, normalna
jazda), ciśnienie powietrza doładowania,
temperatura czynnika chłodzącego i
ciśnienie oleju.
Zalety układu FMS
Kompletny układ FMS ma wiele zalet.
Scania wybrała ten układ, aby udostępnić
dane z pojazdów klientom, gdyż zapewnia
to większą elastyczność dla zarówno firm
transportowych jak i dostawców FMS w
celu integracji wewnętrznych i
zewnętrznych układów w pojeździe.
Zależnie od aktualnego wyposażenia FMS,
informacje o pojeździe mogą być
przetwarzane na różne sposoby i
przenoszone do systemów w biurach w celu
sprawdzania, monitorowania i konserwacji.
System może wykonywać specjalistyczne
zadania, takie jak nawigacja, logistyka,
monitoring i ustalanie położenia, a także
może służyć do stałego sprowadzania
danych o pojeździe do biura. Systemy
zainstalowane w biurach mogą kompilować
statystyki dla floty pojazdów i dla pojazdów
indywidualnych.
17:01-04
© Scania CV AB 2000, Sweden
5
679891082.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin