Silnik 2.5 V6 PL.pdf

(953 KB) Pobierz
Carnival Silnik KV6
Silnik KV6
Silnik KV6
Ogólne informacje o silniku ---------------------- 2
Dane techniczne silnika --------------------------- 3
Głowica cylindrowa --------------------------------- 4
Blok silnika--------------------------------------------- 6
Pasek rozrządu --------------------------------------- 8
Układ smarowania ----------------------------------- 11
Układ chłodzenia------------------------------------- 12
222303220.003.png 222303220.004.png
Ogólne informacje o silniku
Silnik KV6 zamontowany w samochodzie Carnival, został udoskonalony w oparciu o
zgromadzone przez Kia technologie o najwyższym poziomie.
Silnik KV6 posiada 6 cylindrów, jest on 24 zaworowy, o pojemności skokowej
2497 cm 3 , o mocy 170 KM przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 22.5 kgm przy
4000 obr/min.
W szczególności, większość części silnika wykonana jest z aluminium co zapewnia
mały ciężar i udoskonalone parametry recyklingu.
Silnik KV6 ogranicza aktywnie hałas i drgania, po zastosowaniu nowych technologii,
takich jak: nowo udoskonalone odlewanie, wysoce nowoczesna konstrukcja
aluminiowej głowicy silnikowej, blok silnika o konstrukcji dźwiękochłonnej.
2
12
222303220.005.png
Dane techniczne
Model silnika
KV-6 DOHC
Rodzaj
Benzynowy, 4-suwowy
Rozmieszczenie cylindrów i ich liczba
90 ° - typ V, 6 cylindrowy
Komora spalania
Jednospadkowa
Rozrząd zaworowy
24 zaworowy napędzany
paskiem
Pojemność skokowa (cm 3 )
2497
Średnica x skok tłoka
80 x 82.8
Stopień sprężania
10.4
Ciśnienie sprężania(kg/cm 2 -obr/min)
13.0 ~ 14.0 - 290
Fazy
Z. ssące
Otwarcie (Przed GMP)
2 °
rozrządu
Zamknięcie (po DMP)
54 °
Z. wydechowe Otwarcie (przed DMP)
50 °
Luz zaworowy
Zamknięcie (po GMP) 14 °
Z. ssące (mm) 0 ( nie wymagają regulacji)
Z. wydechowe
0 ( nie wymagają regulacji)
Obroty biegu jałowego * 1 (obr/min)
725 ± 50
Kąt wyprzedzenia zapłonu * 2 (przed GMP)
12 ° ± 5 °
Kolejność zapłonu
1-6-5-4-3-2
*1 na zakresie „P”
* 2 Przy uziemionym wtyku Q gniazda diagnostycznego
Zaawansowana technologia dla udoskonalenia osiągów silnika i obniżenia emisji.
Zwarta konstrukcja i bardzo mała masa (152 kg) uzyskana dzięki Aluminium i
inżynierii tworzyw sztucznych.
- Głowica cylindrowa, blok silnika, wał rozrządu, stopy łożysk, pokrywy łożysk, miska
olejowa, zbiornik wyrównawczy, tłoki itd.
Stalowa uszczelka głowicy cylindrowej
Śruby typu naprężanego
- Śruby głowicy cylindrowej, śruby łożysk drabinkowych, śruby korbowodowe.
Konstrukcja samotłumiąca drgania
- rama drabinkowa, dolna część bloku silnika (skrzynia korbowa), miska olejowa.
Zwarta konstrukcja 90 stopniowy kąty pochylenia osi cylindrów i zmniejszona
odległość każdego z cylindrów (do 88 mm).
Duży skok (średnica x skok = 80 x 82.8 mm) cylindra przewidziany do praktycznej
jazdy na niskich i średnich zakresach prędkości, zapewniających niskie zużycie
paliwa.
13
3
222303220.006.png
Głowica cylindrowa
1. Korek wlewu oleju
2. Pokrywa głowicy cylindrowej
3. Uszczelka pokrywy głowicy
4. Wspornik nośny wałka
rozrządu
5. Śruby głowicy cylindrowej
6. Wałek rozrządu
7. Tylny uszczelniacz olejowy
(brązowy)
8. Przedni uszczelniacz wału
rozrządu zaworów ssących
(czerwony)
9. Uszczelniacz olejowy
przedniej pokrywy łożyska
(wału rozrządu zaworów
wydechowych) (czarny)
10. Popychacz hydrauliczny
(HLA)
11. Zamki zaworu (półstożki)
12. Górna miseczka sprężyny
zaworowej
13. Sprężyna zaworowa
14. Prowadnica zaworowa
15. Uszczelniacz zaworu
16. Dolna miseczka sprężyny
zaworowej
17. Zawór
18. Głowica cylindrowa
19. Uszczelka głowicy
cylindrowej
20. Tylna osłona tylnego paska
rozrządu
21. Samonapinacz tylnego
paska
22. Śruba koła rozrządu
tylnego paska rozrządu
23. Koło rozrządu tylnego
paska rozrządu
24. Tylny pasek rozrządu
25. Pokrywa tylna tylnego
paska rozrządu
26. Cewka zapłonowa
27. Przewody wysokiego
napięcia
28. Magistrala paliwowa
4
14
222303220.001.png
Głowica cylindrowa (c.d.)
Głowica cylindrowa wykonana jest z aluminium, aby zapewnić mały ciężar i bardzo
dobre odprowadzanie ciepła.
Ponadto lewy zespół głowicy i prawy zespół głowicy są zamienne i posiadają 90° kąt
wzajemnego położenia.
Wałki rozrządu typu wydrążonego wprowadzone są dla zapewnienia małego
ciężaru, a popychacze hydrauliczne (HLA) eliminują luzy zaworowe i zapewniają
bezobsługową eksploatację.
Pochylony dośrodkowo kanał (zbieżny) konstrukcji komory spalania, z centralnie
umieszczonymi świecami zapłonowymi, zapewnia w wyniku udoskonaloną
sprawność spalania.
Dodatkowo uszczelka głowicy cylindrowej ze stali kwasoodpornej, została
wprowadzona w każdym rzędzie cylindrów dla uzyskania zmniejszenia zużycia oleju
oraz ucieczki gazów HC (węglowodorów).
Naprężane śruby głowicy cylindrowej używane są dla podwyższenia niezawodności
(trwałości) poprzez zabezpieczenie przed tarciem zmieniającym się na każdej śrubie
i usuwają nierównomierną siłę mocowania. Naprężane śruby głowicy cylindrowej
wymagają szczególnego sposobu odkręcania - dokręcania, metody kątowej, która
powinna być stosowana aby zapewnić zwartość zespołu silnika po naprawie.
Sposób dokręcania śrub
naprężanych głowicy cylindrowej
(metoda dokręcania momentem
oraz kątowa)
Przed zainstalowaniem śrub w
silniku posmarować gwinty i łby śrub
olejem silnikowym.
Dokręcić każdą śrubę głowicy
cylindrowej w pokazanej kolejności
momentem do 2.5 kgm.
Zaznaczyć punkt odniesienia i
znowu dokręcić każdą ze śrub w tej
samej kolejności o kąt 90°
(drugie dokręcanie).
Stosując śruby typu naprężanego
oraz metodę dokręcania momentem
oraz kątową, uzyskujemy to, że nie
ma potrzeby ponownego dokręcania
śrub głowicy cylindrowej po
naprawie. Ogólnie mówiąc możliwe
jest dwukrotne wykorzystanie śrub
głowicy po demontażu a
wymagana długość śrub głowicy
wynosi 200 mm.
15
5
222303220.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin