Plan marketingowy
.........................................................................
na lata 0000 ÷ 0000
dotyczy .................................................................................
Opracował:......................................
................................... dnia ..................................................
SPIS TREŚCI
1. STRESZCZENIE
1.1 Opis przedsięwzięcia..................................................................................................0
2. OCENA AKTUALNEJ SYTUACJI MARKETINGOWEJ
2.1 Otoczenie marketingowe firmy..................................................................................0
2.2 Oferowane produkty i usługi......................................................................................0
2.3 Rynek docelowy.........................................................................................................0
2.4 Analiza konkurencji....................................................................................................0
2.5 Analiza możliwości i zagrożeń...................................................................................0
3. CELE MARKETINGOWE
3.1 Na rok przyszły.........................................................................................................0
3.2 Perspektywiczne........................................................................................................0
4. STRATEGIE MARKETINGOWE I PROGRAMY DZIAŁAŃ
4.1 Strategia produktu.....................................................................................................0
4.2 Strategie cenowe........................................................................................................0
4.3 Strategia sprzedaży...................................................................................................0
4.4 Strategia Promocji.....................................................................................................0
4.5 Harmonogram działań...............................................................................................0
5. BUDŻET MARKETINGOWY
5.1 Prognoza dochodów i wydatków..............................................................................0
5.2 Planowana sprzedaż..................................................................................................0
6. KONTROLA WYNIKÓW
6.1 Wdrażanie i monitorowanie rezultatów....................................................................0
1.1. Opis przedsięwzięcia (max 1- 2 stron)
W tej części proszę opisać zamierzenia, rodzaj produktu, sposób realizacji założonych celów oraz etapy poszczególnych działań, opis rynku, metody wejścia na rynek, nasz rodzaj przewagi nad konkurencją, prognozę sprzedaży oraz zysku w danym okresie, niezbędne nakłady, zakres odpowiedzialności, potrzebne kwalifikacje
2.1. Otoczenie marketingowe firmy
Krótki opis
2.2. Oferowane produkty i usługi
Krótki opis linii produktów/usług, łącznie z propozycją zmian, które wpłyną na cele marketingowe
W tym punkcie należy odpowiedzieć na pytania:
§ Jakie produkty oferuje firma?
§ Dlaczego klient powinien kupić nasze produkty?
§ Co wyróżnia nas od konkurencji.
2.3. Rynek docelowy
W tym punkcie trzeba skoncentrować się na charakterystyce klientów firmy, na poszczególnych rynkach docelowych. W czym chcesz uzyskać przewagę.
Wielkość rynku. Lista rynków i ich krótki opis, ocena i wyznaczenie rynków docelowych
Kto i dlaczego u nas kupuje?
Czy rynek dla naszych wyrobów się powiększa, jest stały, czy maleje?
Kim są najlepsi klienci oceni i klienci potencjalni firmy? segmentacja rynku
2.4. Analiza konkurencji
Lista konkurencji i ich krótki opis łącznie wykazaniem przewagi nad naszą firmą (w tym plusy i minusy)
Co konkurencja robi lepiej niż my?
Co my robimy lepiej niż konkurencja?
Jaka jest pozycja naszej firmy w odniesieniu do konkurencji?
2.5. Analiza możliwości i zagrożeń
Analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń wynikających z otoczenia zewnętrznego firmy, technicznego, technologicznego, konkurencyjnego itp. (proszę określić w punktach)
MOCNE STRONY
SŁABE STRONY
SZANSE
ZAGROŻENIA
3.1. Na rok przyszły
Proszę wymienić cele planowane w 2006 roku (mogą dotyczyć zwiększenia sprzedaży, wprowadzenia nowego produktu na rynek, wzrostu udziału nowego produktu w rynku itp.)
Co może przeszkodzić w realizacji celów?
3.2. Perspektywiczne
Proszę wymienić cele których realizacja wymaga dłuższego niż rok terminu realizacji
4.1. Strategia produktu
Proszę opisać w jaki sposób planujemy i zrealizujemy rozwój danego produktu.
4.2. Strategie wobec konkurencji
Tutaj opisujemy sposoby uzyskania przewagi nad konkurencją
4.3. Strategia sprzedaży
Tutaj opisujemy sposoby wejścia na rynki podstawowe i drugorzędne i jaką przyjąć politykę handlową, w tym promocję sprzedaży, metody sprzedaży itp.
4.4. Strategia Promocji
Proszę opisać sposób realizacji dotychczasowej promocji oraz opisać proponowaną formę i cele promocji w tym określić narzędzia promocji z którymi zamierzamy dotrzeć do poszczególnych grup klientów.
4.5. Harmonogram działań
Patrz strony 7,8 i 9
5.1. Planowane zestawienie dochodów i wydatków w tyś. złotych
Planowane wydatki
Planowane dochody
...
moderator132