Najlepsze silniki roku 2009.pdf

(87 KB) Pobierz
Najlepsze silniki roku 2009
Najlepsze silniki roku 2009
Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 TSI koncernu Volkswagen otrzymała
tytuł silnika roku 2009. Czterocylindrowa jednostka, otrzymała także tytuł Green
Engine of the Year („zielony” silnik roku), pokonując hybrydowe układy napędowe
Toyoty i Hondy, a także najwyższe wyróżnienie w kategorii jednostek o pojemności od
1.0- do 1.4-litra.
Tegoroczną galę International Engine of the Year 2009 zdominowali niemieccy producenci,
którzy zgarnęli 11 spośród 12 nagród. Sześciocylindrowy silnik Porsche o pojemności 3.8-
litra otrzymał tytuł Best New Engine of 2009 (najlepszy nowy silnik roku 2009), natomiast
jednostka 6.2-litra V8 AMG, napędzająca najszybsze Mercedesy została okrzyknięta
najlepszym silnikiem o wysokich osiągach roku (Performance Engine of the Year) i zajęła
pierwsze miejsce w kategorii jednostek napędowych powyżej 4.0 litrów.
Zeszłoroczny zwycięzca, BMW, zdobył trzy nagrody, które panel 65 jurorów z 32 krajów -
w tym z Polski - przyznał jednostce V8 o pojemności 4 litrów (M3), 3-litrowemu
sześciocylindrowemu silnikowi twinturbo oraz benzynowemu motorowi 1.6 Turbo
opracowanemu wspólnie z koncernem PSA Citroen-Peugeot.
Oto lista zwycięzców konkursu International Engine of the Year 2009:
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne
doładowanie – turbina i kompresor, samochody: VW Golf,
Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat
Ibiza Cupra) 354 pkt.
2. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
(135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 350 pkt.
3. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM),
VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5
(211KM)) 220 pkt.
4. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (C-Klasa BlueEfficiency, E-
Klasa BlueEfficiency) 203 pkt 5. BMW 4 l V8 (M3) 203 pkt.
6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM))
114 pkt.
7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini Jon Cooper
Works) 107 pkt.
8. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto
Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 74 pkt.
Best New Engine of the Year 2009 (Najlepszy nowy silnik roku 2009):
1. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 144 pkt.
2. BMW diesel 3 l (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 pkt.
3. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 120 pkt.
4. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 pkt.
5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 107 pkt.
6. Audi 2.0 TFSI (nowa generacja, Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI) 107 pkt.
Green Engine of the Year 2009 (Zielony silnik roku 2009):
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger, czyli z podwójnym doładowaniem o mocy 140-178
1
116317555.001.png 116317555.002.png
KM (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra) 205
pkt.
2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 203 pkt.
3. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 147 pkt.
4. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 pkt.
5. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 115 pkt.
6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 pkt.
Best Performance Engine 2009 (Silnik o najlepszych osiągach/Najlepiej pracujący
silnik):
1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 pkt.
2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 90 pkt.
3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 pkt.
4. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer (GT3) 78 pkt.
5. BMW 4 l V8 (M3) 78 pkt.
6. Ferrari 6 l V12 (599 GTB) 77 pkt.
2009-06-19 (14:52)
(Moto Target)
2
116317555.003.png 116317555.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin