CC 700 - WYMIANA ROZRZĄDU.pdf

(2368 KB) Pobierz
CC 700 - WYMIANA ROZRZĄDU 4
Wymiana rozrzĄdu w samochodzie Fiat Cinquecento
700
Manual opracowany przez rapieer84 , zamieszczony na stronie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1527725.html .
Instrukcja jest autorstwa rapieer84 . Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć
zastrzeŜone.
Zabrania się rozpowszechniania tej instrukcji osobom trzecim za opłatą.
Instrukcja powstała z myślą o osobach które posiadają Fiata Cinquecento 700.
Jest to wersja BEZPŁATNA.
Dopisek egie 24.03.2011 r.
Oryginalne opracowanie zawiera znak wodny na kaŜdej stronie i inne
ozdobniki, przez co jest bogatsze artystycznie ale spowalnia to otwieranie kolejnych
stron. Pozwoliłem sobie przeredagować tekst i usunąć niektóre z tych gadŜetów,
przez co tekst stał się bardziej techniczny i łatwiejszy do wykorzystania. Mam
nadzieję, Ŝe Autor opracowania zmiany te zaakceptuje.
Zanim rozpoczniemy wymianę rozrządu zaopatrzmy się w zestaw naprawczy
rozrządu do Cinquecento 700 (ok. cena 49 zł) o raz w klucze:
-klucz płaski nr 8, 10,13,17
-klucz oczkowy 36
-śrubokręt płaski i krzyŜakowy
-silikon samochodowy (czerwony 300° C)
-pędzel do czyszczenia oraz ropę lub naftę.
1
 
Oto nasz nowy rozrząd do Cinquecento700. Zestaw zawiera:
- 2 koła zębate
- Łańcuch
- Uszczelnienie koła pasowego
2
497457521.006.png
Aby dostać się do rozrządu trzeba zdemontować zderzak i osłonę alternatora :
Na początku wykręcamy korek oleju i odkręcamy przewód gumowy odmy .
3
497457521.007.png 497457521.008.png 497457521.001.png 497457521.002.png 497457521.003.png
Rozłączamy czujnik połoŜenia wału .Najpierw wysuwamy zabezpieczenie
a potem rozłączamy wtyki.
Następnie zdemontujemy czujnik połoŜenia wału - dwie śrubki na płaski
śrubokręt. Jeśli nie moŜna dojść śrubokrętem lub śrubki się zapiekły
zdemontujemy czujnik wraz z pokrywą
4
497457521.004.png
Następnie demontujemy pasek klinowy napędu alternatora:
Kluczem nr 17 luzujemy nakrętkę a potem dosuwamy alternator do silnika.
Pasek klinowy robi się luźny wtedy moŜemy go zdjąć
Odkręcamy śrubę koła pasowego - mamy dwa sposoby:
- Klucz 36 nasadowy i kawałek rurki jako dźwignia – wtedy wrzucamy
4 bieg, naciskamy hamulec i jednocześnie odkręcamy (przyda się pomocnik
aby naciskał pedał hamulca)
- Tępy przecinak i młotek - uderzamy w krawędź łba śruby (sposób
prymitywny ale skuteczny, w ASO teŜ młotkiem uderzają, co
widać po tej śrubie)
Śruba z gwintem prawym, czyli odkręcamy ją przeciwnie do ruchu
wskazówek zegara.
5
497457521.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin