M.F. Long - Magia Kahunów - Tajemna wiedza o cudach.pdf

(1352 KB) Pobierz
712 - Max Freedom Long - "Magia cudów"
712 - Max Freedom Long - "Magia cudów"
MAX FREEDOM LONG
MAGIA CUDÓW
(Wiedza tajemna starożytnych kahunów)
[Wydawnictwo MEDIUM,1995 / Tytuł oryginału: „The Secret Science Behind Miracles ,”1948, 1976]
Max Freedom Long otrzymał kiedyś posadę
nauczyciela w szkółce leżącej w pobliżu
czynnego wulkanu Kilauea, na Wyspach
Hawajskich. Tam, od hawajskich kolegów-
nauczycieli i od ich przyjaciół pierwszy raz
usłyszał o tubylczych magach „kahunach”, czyli
„Stróżach Tajemnicy”. Osobliwe wieści, jakie do
niego dochodziły, zafascynowały go tak bardzo,
iż stały się początkiem jego długoletnich badań
poświęconych wiedzy tajemniej (Hunie)
starożytnych Polinezyjczyków.
Magia cudów to pierwszy tom siedmiotomowej
serii poświęconej starożytnej Hunie. Autor,
opowiadając o swojej drodze do poznania
tajników wiedzy, przekazywanych tylko w
sekrecie z pokolenia na pokolenie, podaje
równocześnie wiele przykładów zjawisk
parapsychicznych, których sam był świadkiem
lub o których mu opowiadano. Opisuj więc
przypadki cudownych uzdrowień,
jasnowidzenia, telepatii, psychometrii,
dematerializacji, władania nad pogodą i
zwierzętami itp. Co więcej, na podstawie
bogatego materiału dowodowego wpaja
Czytelnikowi przekonanie, że zdolności do tego
typu działań tkwią w każdym człowieku, trzeba
tylko umieć dotrzeć do głębszych poziomów
ludzkiej świadomości, a tego właśnie uczy nas
Huna.
SPIS TREŚCI:
Dziwne opowieści o kahunach (Stróżach Tajemnicy). Historia polinezyjskiej magii. Przybycie białych na
wyspy. Nieskuteczność magii białych i zakaz stosowania magii przez kahunów. Chrześcijaństwo przeciwko
Hunie. Dr William Tufts Brigham, kurator Bishop Museum. Czterdzieści lat dr. Brighama poświęconych
badaniom i otrzymane rezultaty. Trzy warunki zrozumienia Huny. Klucz do Tajemnicy. Unihipili i uhane ,
podświadomość i świadomość. Doświadczenia Williama Reginalda Stewarta w Afryce. Dwanaście
file:///E|/Książki/Książki do opracowania/HTML/Freedom Long Max - Magia cudow/712-ind.htm (1 z 3) [2005-02-11 13:20:07]
133039080.001.png 133039080.002.png
712 - Max Freedom Long - "Magia cudów"
afrykańskich plemion połączonych z Polinezyjczykami Tajemnicą.
Huna jako skuteczny system magii. Przekonania religijne nie mają wpływu na skuteczność Huny. Dowody na
istnienie magii: Przypadek 1. Dr Brigham chodzi po rozgrzanej do czerwoności lawie. Przypadek 2. Mag
estradowy posługujący się prawdziwą magią. Przypadek 3. Relacja profesora historii Biblii. Przypadek 4.
Chodzenie po ogniu jako rytuał religijny w Birmie. Przypadek 5. Potomkowie łowców głów udowadniają, że ich
przodkowie bezpiecznie chodzili po ogniu. Przypadek 6. Japoński uzdrowiciel leczy magią ognia. Odporność
na ogień uzyskana dzięki magii.
Tajemnica (Huna) stosowana w psychologii. Wszystkie religie łączą się z magią. Umysł ludzki i jego
ograniczenia. Poziomy umysłu wyższe i niższe niż świadomość. Aumakua , Wyższe Ja czyli Anioł Stróż.
Aumakua o podwójnej płci. Cel modlitw. Istota magii. Mana – siła życiowa o naturze elektromagnetycznej.
Przypadek 7. Trzy niewidzialne czynniki w magii – świadomość, siła i niewidzialna materia. Dziwne zjawiska
parapsychiczne. Siła wykorzystywana do przesuwania mebli. Ruch i jego źródło-badania dr. Nandora Fodora.
Napełnianie obiektów ładunkiem siły życiowej. Magnetyzm – The Mysterious Cobbler – baron Ferson – D. D.
Home – dr Hereward Carrington. Gromadzenie siły życiowej. Siła życiowa w uzdrawianiu – nakładanie rąk.
Mesmer i magnetyzm zwierzęcy. Siła życiowa w hipnozie.
Chrześcijańska koncepcja jednej duszy w człowieku. Teoria Huny o dwóch duchach, świadomym i
podświadomym ( unihipili i uhane ), mieszkających w jednym ciele. Zadania i umiejętności unihipili i uhane .
Przypadek 8. Posługiwanie się siła życiową w modlitwie śmierci. Wiara w dwie dusze Ludzkie:
podświadomość i świadomość. Trzy napięcia siły życiowej ( mana ).
Pojęcie trzeciego ducha w człowieku ( Aumakua ). Bóg jako Trójca (w religii) i człowiek jako trójistota (w
Hunie). Rodzaje duchów. Przypadek 9. Rozszczepienie osobowości. Przypadek 10. Czy świadomość i
podświadomość matki generała Lee opuszczają ciało t znów do niego powracają? Przypadek 11. Najbardziej
niezwykła i najciekawsza ze wszystkich osobowości. Dwie dziewczyny w jednym ciele. Osobowość o
ponadludzkiej logice. Schizofrenia i choroby psychiczne. Świadomość i podświadomość – rozdzielone.
Trzy niewidzialne duchy w człowieku. Termin hawajski kino aka , ciało widmowe (także aureola). Pojęcia
greckie i egipskie. „Prawdziwe światło” – sekretna psychologia Huny, w szczególności dotycząca
nadświadomości. Wiedza Hindusów o energii prany. Nici widmowego ciała. Przepływ siły życiowej po
widmowych niciach. Myśli mają swoje widmowe ciała. Kształty myślowe. Telepatia.
Przypadek 12. Psychometria, patrzenie w kulę i podobne zjawiska. Dziesięć elementów człowieka w
psychologii Kahunów – uproszczone ich nazwy i hawajskie odpowiedniki.
Przypadek 13. Czytanie w myślach. Niższe Ja uaktywnia nitkę aka , przenoszącą mikroskopijne cząstki
narządów zmysłowych, obserwuje obiekty, tworzy duplikaty myśli i przesyła je z powrotem na fali siły życiowej
do odczytującego myśli. Współczesne dowody na ta, iż w procesie myślenia wykorzystywana jest siła
życiowa. Przypadek 14. Telepatia czyli przenoszenie myśli. „Kokosowe radio”. Afrykańczycy stosują telepatię.
Eksperymenty dr. Rine'a. Przypadek 15. Patrzenie w kryształową kulę.
Problem wolnej woli i przeczucia. Wyjaśnienie kahunów. Przeczucie przechodzi od Wyższego Ja, przez
niższe Ja do świadomości. Tworzenie przyszłości. Sny otwierają drogę do przyszłości.
Przypadek 16. Uczenie się snów o przyszłości Przypadek 17. Poznawanie przyszłości w zwyczajnych snach.
Przypadek 18. Widzenie przyszłości w kryształowej kult Przypadek 19. Informacje o przyszłości pochodzące
od duchów osób zmarłych. Przykazanie kahunów: Nie krzywdzić bliźniego.
Uzdrowienia w Lourdes. Przypadek 20. Kahunka natychmiast uzdrawia złamana nogę. Działanie wyższego
Ja, wysokie napięcie siły życiowej, tkanki ciała i ich widmowe ( aka ) odpowiedniki. Kompleksy – „coś
zżerającego od środka”. Wpływ bodźców fizycznych na niższe Ja. Przypadek 21. Aporty (przeniesienia).
Przypadek 22. Kahuna wskrzesza zmarłego w obecności dr. Brighama. Przypadek 23. Czasowe
wskrzeszenie zmarłego. Pełna materializacja (A) Kahuni i grupowa materializacja na Hawajach. (B) Biskup
materializuje się czterysta lat po swojej śmierci. (C) Jolanda i jej materializacja. (D) Materializacja zwierząt.
(E) Częściowa materializacja istot żyjących. (F) Zmiany rozmiarów ciała przy materializacji. (G) Materializacja
file:///E|/Książki/Książki do opracowania/HTML/Freedom Long Max - Magia cudow/712-ind.htm (2 z 3) [2005-02-11 13:20:07]
 
712 - Max Freedom Long - "Magia cudów"
ubrań. (H) Materializacja krasnoludków.
Przypadek 24. Lomilomi. Trzy etapy uzdrawiania. Siła życiowa podlega nakazom świadomości. Tworzenie
materii jako akt świadomości. Sugestia i siła życiowa w uzdrawianiu. Sugestia i nakładanie rąk. Bodziec
fizyczny. Leczenie na odległość. Lomilomi a medycyna.
Kompleksy dzielone przez niższe i średnie Ja. Kompleksy i emocje, Poczucie grzechu; niższe Ja domaga się
ukarania winnego. Przypadek 25. Kahuni leczą, choroby spowodowane podwójnymi i pojedynczymi
kompleksami. „Translacje” kompleksów.
Wprowadzenie kształtów myślowych sugestii do niższego Ja. Przyjęcie sugestii warunkiem powodzenia.
Tajemnica usuwania kompleksów. Silny ładunek siły życiowej. Przypadek 26. Bezpośrednia reakcja fizyczna
na sugestię. Uzdrawianie raka i innych poważnych chorób.
Zjawiska świata ciemności, okultyzm i „czarna magia”, uzdrowiciele psychiki i „złośliwy magnetyzm
zwierzęcy”. Świat „tam” według Huny. Wpływ życia ziemskiego na życie przyszłe. Przypadek 27. Ataki
duchów zmarłych osób na pozostających przy życiu sprawców ich krzywd. Metody leczenia wstrząsem
elektrycznym i sposoby uzdrawiania stosowane przez kahunów.
Człowiek istotą potrójną. Symbol trójkąta. „Upadek”. Reminiscencje kahunaizmu w chrześcijaństwie.
Reinkarnacja i władcy karmy. Niższe Ja świadome. Tylko średnie Ja może grzeszyć. Blokowanie ścieżki.
Dogmaty, ofiary, rytuały, zbawienie w rozmaitych religiach. Huna – nauka, a nie religia. Wiedza teoretyczna a
praktyka Huny.
Odkrycia Mesmera i Freuda. Phineas Quimby i Christian Science. New Thought. Teozofia. Mormonizm.
Oahspe. Huna wyjaśnia istotę wiary. Przypadek 28. Natychmiastowe uzdrowienie bez udziału księdza i
kahuny. Człowiek-dźwig. Jeśli ktoś nie może uciec od kompleksów, musi nauczyć się z nimi żyć.
Uzdrawianie z kłopotów ekonomicznych i bytowych. Przypadek 29. Zmiana niepożądanej przyszłości na
lepsza.
Diagnozy parapsychiczne. Duchy pojawiające się jako wizje, które pomagają dokonać cudownych uzdrowień.
Uzdrowienia w świątyniach i przy grobowcach. Ektoplazma. Wyższe Ja przynosi pomoc, nawet gdy nie jest
bezpośrednio o nią proszone.
Opieka Wyższego Ja nad niższymi stworzeniami. Przypadek 30. Biały człowiek uczy się panować nad
wiatrami: Przypadek 31. Panowanie nad rekinami i żółwiami morskimi. Uczenie dzieci magii. Więź między
kahunami i Wyższymi Ja, władającymi niższym stworzeniem. Formuła tzw. „przedstawiania”.
Organizacje wspierające pracę jednostek. Praca grupowa. Centrum informacyjne. Rezultaty stosowania Huny
w strukturach społecznych całego świata.
file:///E|/Książki/Książki do opracowania/HTML/Freedom Long Max - Magia cudow/712-ind.htm (3 z 3) [2005-02-11 13:20:07]
 
712 - Max Freedom Long - "Magia cudów"
Słowo od wydawcy
Bóg nie oczekuje podziękowań
za Słońce lub Ziemię,
ale za Kwiaty, które zaprawdę
nie przez oskubanie ujawniają nam
swoją piękność.
Nie zatrzymuj się jednak,
aby je rwać i przechowywać na później,
lecz idź naprzód
albowiem wzdłuż całej drogi
będziesz miał Kwiaty w rozkwicie.
I widz, że nie ma prawdy złej
ani Kwiatów nieczystych. Nawet ciemne chmury
stają się Kwiatami Nieba,
kiedy je słońce całuje.
Jest tylko prawda mała,
o słowach jasnych i przezroczystych,
niczym woda lśniąca w naczyniu
i Prawda Wielka,
o niezgłębionym milczeniu
jak ciemna woda oceanu.
Człowieku okryty pyłem martwych słów
Wykąp swą duszę w Milczeniu...
(RABINDRANATH TAGORE)
... i niech ten tajemniczy bukiet z niezwykłych kwiatów pozwoli Ci – drogi Czytelniku dojrzeć, odnaleźć i przeżyć
prawdziwą radość nieskażonego poznania.
WYDAWCA (Mefis 1993)
file:///E|/Książki/Książki do opracowania/HTML/Freedom Long Max - Magia cudow/712-00.htm [2005-02-11 13:20:08]
 
712 - Max Freedom Long - Magia cudów
Rozdział I
Odkrycie, które może zmienić świat
Książka ta opowiada o odkryciu starożytnego i tajemnego systemu magii, która, jeśli zdołamy nauczyć się stosować ją
tak, jak tubylczy magowie Polinezji i Afryki Północnej, mogłaby zmienić świat... o ile wybuch bomby atomowej nie
zahamuje na zawsze wszelkich przemian cywilizacyjnych.
W młodości byłem baptystą, ale często wraz z przyjacielem z lat młodzieńczych chodziliśmy na nabożeństwa do kościoła
katolickiego. Później studiowałem przez krótki okres „wiedzę chrześcijańską” (Christian Science). Nieco dłużej
interesowałem się teozofią, aż w końcu na podstawie dostępnej mi literatury dokonałem przeglądu wszystkich niemal
religii.
Z tym przygotowaniem i po uzyskaniu specjalizacji w dziedzinie psychologii przybyłem w 1917 roku na Hawaje, gdzie
miałem pracować jako nauczyciel. Pozwoliło mi to zamieszkać w pobliżu czynnego wówczas wulkanu Kilauea, który
zamierzałem odwiedzać tak często, jak to tylko możliwe.
Wyruszyłem więc z Honolulu i po trzydniowej podróży małym parowcem dotarłem w końcu do mojej szkoły. Mieściła się w
trzech salach w budyneczku położonym w odludnej dolinie, pomiędzy rozległą plantacją trzciny cukrowej a wielką farmą
uprawianą przez Hawajczyków. Posiadłości te należały do białego człowieka, który większość życia spędził na wyspach.
Dwaj podlegający mi nauczyciele byli tubylcami, zrozumiałe więc, iż w krótkim czasie wiele dowiedziałem się o ich
hawajskich przyjaciołach. Wówczas po raz pierwszy usłyszałem oględne wzmianki o miejscowych magach, kahunach ,
czyli Stróżach Tajemnicy.
Wzbudziły one moją ciekawość, zacząłem więc zadawać pytania. Ku memu zdziwieniu, zorientowałem się, że pytania te
nie były mile widziane. Miałem wrażenie, że poza zwyczajną egzystencją tubylców istnieje jakaś sfera tajemnego i
ukrytego przed wścibskim okiem życia. Dowiedziałem się ponadto, że od chwili gdy misjonarze chrześcijańscy uzyskali
na wyspach silne wpływy polityczne, kahuni zostali wyjęci spod prawa. Cała ich działalność była więc ściśle tajna,
przynajmniej wobec białych.
Trudności w uzyskaniu informacji i niechęć ze strony tubylców tylko zaostrzyły moje pragnienie, by poznać bliżej te
dziwne praktyki o posmaku ciemnego zabobonu. Relacje naocznych świadków, zaprawione dawką absurdu i
niedorzeczności, nieodmiennie działały na mnie tak, jak paląca i zbyt ostra przyprawa działa na podniebienie. Duchy
bezczelnie przechadzały się po wyspie, i to nie tylko duchy zmarłych Hawajczyków. Także i pomniejsi bogowie chadzali
sobie tu i ówdzie. Podobno bogini wulkanów, Pele, odwiedzała tubylców we dnie i w nocy pod postacią dziwacznej, starej
kobiety, której nigdy przedtem nie widziano w tych stronach. Prosiła o tytoń. Dawano jej go natychmiast, nie stawiając
zbędnych pytań.
Opowiadano też historie o cudownych uzdrowieniach dokonanych za pomocą magii, o magicznym zabijaniu ludzi
ponoszących winę za krzywdy bliźnich i o tym, co było dla mnie najdziwniejsze, a mianowicie o stosowaniu magii do
badania przyszłości poszczególnych ludzi i do jej zmiany na lepsze, jeśli okazywało się, że będzie niekorzystna. Ta
ostatnia praktyka miała swoją hawajską nazwę, ale dla mnie określono ją jako „tworzenie korzystnych okoliczności”.
Przeszedłem w młodości twardą, racjonalną szkołę i skłonny byłem patrzeć raczej podejrzliwie na wszystko, co trąciło
zabobonem. Utwierdziłem się w takiej postawie, wypożyczając z biblioteki w Honolulu kilka książek zawierających całą
dotychczasową wiedzę o kahunach. Z wszystkich relacji – prawie w całości napisanych przez misjonarzy, którzy przybyli
na Hawaje przed stu laty – wynikało jedno: kahuni to banda łotrów, żerujących na przesądnych tubylcach. Jeszcze przed
przyjazdem misjonarzy na Hawaje w 1820 roku na ośmiu wyspach znajdowały się wielkie kamienne platformy z
groteskowymi drewnianymi figurami i kamiennymi ołtarzami, na których niegdyś składano ofiary nawet z ludzi. Każda
świątynia i każdy rejon posiadały swojego bożka. Wodzowie poszczególnych plemion mieli nawet swoich osobistych
bożków, a słynny zdobywca całego kraju, Kamehameha I, miał własnego boga wojny o odrażającej twarzy, z
wytrzeszczonymi ślepiami i zębami rekina.
W pobliżu szkoły, gdzie miałem pracować jako nauczyciel, stała dawniej potężna świątynia. Każdego roku kapłani
wyruszali z niej z procesją, obnosząc bożków po okolicy i zbierając datki.
Jedną z osobliwych cech kultu bożków była zadziwiająco duża ilość przedmiotów tabu ustanowionych przez kahunów.
Niczego nieomal nie można było zrobić bez podniesienia tabu w górę i bez zezwolenia kapłanów. W sytuacji, kiedy kler
miał poparcie wodzów plemiennych, życie zwykłego śmiertelnika było niezmiernie trudne. Wpływy duchowieństwa stały
się tak potężne, a nadużycia tak rażące, że na rok przed przybyciem misjonarzy naczelny kahuna, Hewahewa, poprosił
starą królową i młodego panującego księcia o pozwolenie zniszczenia wszystkich bożków, połamanie, co do jednego,
przedmiotów tabu i zakazanie kahunom wszelkich praktyk. Pozwolenie takie otrzymał i wszyscy kahuni dobrowolnie
przyłączyli się do palenia bożków, które – jak od dawna wiedzieli – były tylko z drewna i piór.
Książki o kahunach były dla mnie fascynującą lekturą. Pozwoliły mi zorientować się, że najwyższy kapłan, Hewahewa, był
człowiekiem bardzo inteligentnym. Dysponował potężną energią psychiczną i umiejętnością spoglądania w przyszłość. To
pozwoliło mu zostać doradcą Kamehamehy I podczas kampanii wojennej, trwającej przez długie lata i zakończonej
file:///E|/Książki/Książki do opracowania/HTML/Freedom Long Max - Magia cudow/712-01.htm (1 z 8) [2005-02-11 13:20:15]
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin