pelna-wersja-corel-rave-cwiczenia-praktyczne_cwrave.pdf

(14755 KB) Pobierz
656093300 UNPDF
IDZ DO
Corel RAVE.
Æwiczenia praktyczne
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor:
ISBN: 83-7197-646-1
Format: B5, stron: 120
Zawiera dyskietkê
Boles³aw Ogórek
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Przekonaj siê, czy Corel R.A.V.E. mo¿e zast¹piæ program Macromedia Flash!
" " " "
"
DODAJ DO KOSZYKA
Szybki kurs obs³ugi ciekawego programu do tworzenia animacji.
Poznaj zasady animacji pojedynczych obiektów.
Naucz siê dodawaæ do nich efekty dwiêkowe.
Jak proste mo¿e byæ projektowanie elementów rollover -- odpowiedzi szukaj
w  æwiczeniach.
Tworzenie animacji sk³adaj¹cych siê z kilku obiektów.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
Jeli przyzwyczai³e siê do interfejsu produktów konkurencji -- nic prostszego -- dostosuj
Corela R.A.V.E. do w³asnych potrzeb.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
656093300.004.png 656093300.005.png 656093300.006.png 656093300.007.png
Wstp......................................................................................................................................................5
Rozdział 1. Corel R.A.V.E. ........................................................................................................................................8
Rozdział 2. Wirtualny warsztat.........................................................................................................................18
Przesuwanie pasków...................................................................................................18
Zmiany wygldu pasków............................................................................................20
Dodawanie ikon do pasków........................................................................................21
Rysowanie prostoktów..............................................................................................23
Umieszczanie napisów................................................................................................25
Pasek wła$ciwo$ci......................................................................................................26
Pasek menu.................................................................................................................28
Palety rozwijane..........................................................................................................30
Dokery........................................................................................................................32
Linia czasu..................................................................................................................35
Rozdział 3. Chwila relaksu................................................................................................................................ 39
Rozdział 4. Proste animacje..............................................................................................................................42
Gwiazda......................................................................................................................42
Animowany napis.......................................................................................................51
Rozdział 5. Przyciski rollover........................................................................................................................... 58
Rozdział 6. Efekty d*wikowe............................................................................................................................70
Rozdział 7. Wstawianie plików *.swf do dokumentu *.html...............................................................73
Rozdział 8. Kliparty.................................................................................................................................................79
Rozdział 9. Projekt zło0ony................................................................................................................................ 83
656093300.001.png
4
Corel R.A.V.E. wiczenia praktyczne
Rozdział 10. Wypełnienia......................................................................................................................................92
Rysowanie obszaru zamkni,tego................................................................................92
Wypełnienia jednolite.................................................................................................93
Wypełnienie obszaru zamknitego jednolitym kolorem........................................................93
Wypełnienia gradientowe...........................................................................................94
Wypełnianie obszaru zamknitego stopniowo zmieniajcymi si kolorami..........................94
Wypełnienia bitmapowe.............................................................................................97
Wypełnianie bitmap obszaru zamknitego...........................................................................97
Wypełnienia teksturowe.............................................................................................98
Wypełnianie obszaru zamknitego tekstur...........................................................................99
Rozdział 11. Narzdzia tekstowe......................................................................................................................101
Umieszczanie tekstu na obrazie................................................................................101
Wpisywanie tekstu z klawiatury...........................................................................................101
Formatowanie tekstu ............................................................................................................102
Kolor tekstu ..........................................................................................................................105
Przesuwanie tekstu ...............................................................................................................105
Obracanie tekstu...................................................................................................................105
Edycja tekstu.............................................................................................................106
Tekst z wypełnieniem...............................................................................................107
Zmiana wypełnienia tekstu...................................................................................................107
Rozdział 12. Efekty specjalne...........................................................................................................................109
Efekty trójwymiarowe..............................................................................................109
Nało*enie obrazka na cylinder .............................................................................................110
Modyfikacja okna filtru........................................................................................................111
Efekty artystyczne....................................................................................................113
Zamazywanie obrazka..............................................................................................115
Fotografia wykonana aparatem ze -le ustawion ostro.ci..................................................116
Przekształcanie kolorów...........................................................................................117
Rozdział 13. Zako3czenie.....................................................................................................................................119
Masz ju za sob najniewdziczniejsz cz nauki obsługi programu. Umiejtno po-
sługiwania si interfejsem jest niezbdna, zdobywanie jej daje jednak mało satysfakcji,
gdy na tym etapie nie moesz wykona całego projektu.
Zanim przejdziesz do wypróbowania własnych sił, przejrzyj witryny, które stworzyli inni
webmasterzy. Moe co ci zachwyci, natchnie nowym pomysłem.
&eby wdrówka po sieci dała zamierzony efekt, proponuj odwiedzenie kilku wybranych
miejsc.
Rysunek 3.1.
Komiks
WhirlGirl
http://www.
whirlgirl.com/
656093300.002.png
40
Corel R.A.V.E. wiczenia praktyczne
Rysunek 3.2.
Rodzima produkcja.
Komiks Babita.
http://www.babieta.
com/
Rysunek 3.3.
Istna kopalnia
szablonów stron.
http://www.
freesitetemplates.
com/
656093300.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin