6-LATKI Rozklad3.doc

(182 KB) Pobierz
Rozkład treści edukacyjnych

Rozkład treści edukacyjnych

 

 

Krąg tematyczny

Temat dnia

Zadania edukacyjne

Środki dydaktyczne

1

2

3

4

Zegar odmierza czas

1.               78. Witaj, Nowy Roku!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Kształtowanie pojęcia liczby – posługiwanie się liczbami w aspekcie głównym i porządkowym w zakresie 6.

• Redagowanie ustnych wypowiedzi na podany temat, np. „Święta w moim domu”.

• Kształcenie wrażliwości i wyobraźni muzycznej, ilustrowanie rysunkiem treści utworu muzycznego.

• Ćwiczenia w dostosowywaniu ruchu do charakteru i tempa muzyki.

• Doskonalenie refleksu i spostrzegawczości.

• Obserwowanie otoczenia i wyjaśnianie zjawisk związanych z zimą.

• Poznawanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.

• Kształcenie motoryki (ćwiczenia gimnastyczne)

 

Ćw. 3–5

W. – kartaBałwan”

i kartoniki z liczbami

CD lub kaseta 56

plastelina lub drucik kreatywny

 

 

2.               79. Dwunastu   braci i cztery  siostry

3.     

• Doskonalenie słuchu fonematycznego – tworzenie wyrazów rozpoczynających się wspólną sylabą.

• Utrwalenie nazw pór roku i zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy.

• Poznawanie utworów literackich związanych z tematem zajęć.

• Kształcenie umiejętności wyrażania myśli w formie zdań.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

• Przyzwyczajanie do używania form grzecznościowych.

• Kształcenie umiejętności skupiania uwagi i uważnego liczenia.

• Ćwiczenie spostrzegawczości.

• Klasyfikowanie przedmiotów – tworzenie zbiorów ozdób świątecznych.

Ćw. s. 6

W. – kartoniki z sylabami

utwór literacki związany z tematem zajęć, np. Janiny Porazińskiej 

„Baśń o dwunastu braciach”,

ilustracje przedstawiające charakterystyczne cechy krajobrazów w różnych miesiącach

 

 

 

 

 

 

 

 

80. Co roku jesteśmy         

       starsi

• Kształcenie umiejętności dodawania – ustalanie wyników działań przez przeliczanie.

• Wprowadzenie drukowanej litery „r”, „R”.

• Prezentacja litery pisanej „r”, „R”.

• Doskonalenie słuchu fonematycznego.

• Określanie cech spółgłoski „r”.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Ćwiczenia grafomotoryczne.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat.

• Kształtowanie umiejętności dostrzegania upływu czasu.

• Kształcenie estetyki ruchu (ćwiczenia gimnastyczne).

 

 

K. s. 7879

Ćw. s. 78

W. – „Kartoniki do układania modeli wyrazów”

zdjęcia dzieci w różnym wieku, liczmany: domino, klocki

81. Zegary dawniej

      i dziś

• Utrwalanie obrazu graficznego litery „r”, „R” i identyfikowanie go z głoską „r”.

• Pisanie po śladzie małej i wielkiej litery „r”, „R”.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Analiza sylabowa wyrazów.

• Zapoznanie dzieci z historią zegarów i sposobami odmierzania czasu (cień, woda, piasek…).

• Prezentacja różnych rodzajów zegarów.

• Wypowiadanie się na określony temat (np. „Rozkład dnia dzieci”, „Nasze życie bez zegarów”).

• Ćwiczenie analizy wzrokowej.

• Odczytywanie pełnych godzin na zegarze.

• Kształcenie wrażliwości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków różnych zegarów: budzika, zegara z kukułką, zegara z pozytywką, zegara na wieży.

• Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie dźwięków wydawanych przez  zegary, np.: bim-bam, bim-bom, tik-tak, cyk, cyk.

 

K. s. 80–81

Ćw. s. 9–10

CD lub kaseta – 52–55

utwór literacki związany z tematem zajęć, np. B. Orłowskiego „Pradziadkowie zegara”,

plastelina lub drucik kreatywny, ilustracje różnych rodzajów zegarów i zegary zgromadzone w sali, zegar do ćwiczeń praktycznych

 

 

4.               82. Pora dnia  i nocy

• Prezentacja i nauka piosenki

o tematyce zimowej.

• Doskonalenie umiejętności tanecznych – zabawa przy muzyce lub piosence.

• Przygotowywanie do świadomego posługiwania się pojęciem „doba”.

• Dostrzeganie rytmów biologicznych: przemienności dnia i nocy.

• Układanie kalendarzy z uwzględnieniem podziału na doby. Nazywanie i porządkowanie dni tygodnia.

• Ćwiczenie sprawności manualnej – wycinanie z papieru kolorowego i krepiny.

• Dostrzeganie symetrii w figurach geometrycznych – ćwiczenia praktyczne.

• Rozmowa na temat wartości snu oraz znaczenia odpoczynku.

• Kształcenie umiejętności pracy w grupie – inscenizacja piosenki.

 

 

 

 

 

 

 

CD lub kaseta – 62

szarfy w dwóch kolorach, krążki, kapsle, bibuła, papier kolorowy, krepina, nożyczki

1

2

3

4

W zimowe dni

83. Mam siedem lat

• Kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji.

• Wprowadzenie pojęcia liczby 7.

• Porównywanie liczebności zbiorów.

• Pisanie po śladzie (liczba 7).

• Uczenie tolerancji.

• Kształcenie umiejętności dostrzegania u siebie i rówieśników mocnych stron.

• Estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno- technicznych (albumu grupy).

• Wyrabianie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała (ćwiczenia gimnastyczne).

Ćw. s. 11–12

W. kartoniki z liczbami

plastelina lub drucik kreatywny, arkusz szarego papieru, kredki, zdjęcia dzieci z urodzin i różnych uroczystości rodzinnych

84. Siedem dni ma tydzień

Ćwiczenia utrwalające graficzny obraz liter (np. dobieranie par jednakowych liter, dobieranie liter wielkich do małych, tworzenie zbiorów liter...).

• Kształcenie umiejętności posługiwania się nazwami dni tygodnia.

• Prezentacja utworów literackich związanych z tematem zajęć

• Redagowanie wypowiedzi ustnych na podany temat; posługiwanie się pojęciami: „jutro”, „wczoraj”, „pojutrze”, „przedwczoraj”, „dziś”.

• Kształcenie umiejętności korzystania z kalendarza.

• Układanie własnego kalendarza – planu zajęć tygodniowych.

 

Ćw. s. 13

W. – kartoniki z literami

utwór literacki związany z tematem zajęć, np. Czesława Janczarskiego

„Bajka o dniach tygodnia”,

pasek papieru podzielony na poszczególne dni tygodnia

 

praca plastyczno-techniczna „Kalendarz przedszkolny”

85. Zima u babci i dziadka

• Kształcenie umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim. Wzmacnianie więzi rodzinnych.

• Poznawanie i przestrzeganie tradycji rodzinnych i zasad obowiązujących w życiu rodzinnym.

• Prezentacja i nauka piosenki związanej z tematem zajęć.

• Doskonalenie czytania w zakresie poznanych liter.

• Doskonalenie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat.

• Prezentowanie i odgadywanie zagadek pantomimicznych na temat: „Ulubione zajęcia babci i dziadka”.

• Estetyczne wykonywanie prac plastycznych (laurek dla babci i dziadka).

 

Ćw. s. 14

CD lub kaseta – 57, 58

wybrane przez nauczyciela wiersze o tematyce rodzinnej,

kartki z bloku, papier kolorowy, nożyczki, klej, tasiemka, kredki

86. Uroki zimy

• Wprowadzenie drukowanej litery „n”, „N”.

• Prezentacja litery pisanej „n”, „N”.

• Doskonalenie słuchu fonematycznego.

• Określanie cech spółgłoski „n”.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Ćwiczenia grafomotoryczne.

• Rozwiązywanie i próby układania zagadek.

• Kształcenie  umiejętności opowiadania własnych przygód zimowych.

• Estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno- technicznych.

• Próby samodzielnego rozwiązywania problemów.

• Prezentacja wybranych utworów muzyki poważnej – kształcenie wyobraźni i wrażliwości muzycznej.

• Kształcenie umiejętności ilustrowania muzyki ruchem.

• Doskonalenie umiejętności przeliczania (liczenie od dowolnego miejsca).

 

K. s. 82

Ćw. s. 15–16

W. – „Kartoniki do   

      układania modeli   

      wyrazów”,

CD lub kaseta – 59

E. Wanteufel „Walc  łyżwiarzy”,

J. Stec „Zagadki dla najmłodszych”,

liczmany

 

 

87. Trzeba zdrowym być, aby długo żyć

• Utrwalenie graficznego obrazu litery „n”, „N”.

• Pisanie po śladzie małej i wielkiej litery „n”, „N”.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie po śladzie.

• Ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

• Przyzwyczajanie dzieci do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia (uprawianie sportów zimowych).

• Rozpoznawanie i nazywanie zimowych dyscyplin sportowych.

• Redagowanie wypowiedzi ustnych na podany temat.

• Kształcenie umiejętności pracy w grupie – wykonywanie doświadczeń.

• Estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno- technicznych.

• Kształcenie umiejętności różnicowania pojęć: „największy”, „najwięcej”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin