Żółwik i mróweczka.pdf

(114 KB) Pobierz
(Microsoft Word - \277\363lwik lub mr\363weczka.doc)
Centrum Edukacyjne Akson os. NiepodległoĻci 19, 31-862 Kraków , Sklep i Edukacja
O: 4-6 lat
: do 25 osb
: 90 min
TEMAT PRZEWODNI SPOTKANIA:
ssssss
O: aktywizujĢce grupħ, opowiadanie, metoda zajħę praktycznych
O: indywidualna, zbiorowa
OOO
Ʈ Bajka pt. ÑņþwikÑ lub áMrweczkaÑ
Ʈ Szarfy gimnastyczne szkolne
Ʈ Pþyta Cd z muzykĢ
Ʈ Dþugie balony do modelowania
Ʈ Pompka do balonw
Ʈ Pisak
Ʈ Chusta animacyjna
Wprowadzenie w tematykħ spotkania Î zasygnalizowanie problemu odrzucenia niektrych przez grupħ i
podanie przykþadw takich sytuacji:
cel: pokazanie rŇnic indywidualnych miħdzy dzieęmi, ludŅmi w ogle, tego, Ňe jednych lubimy bardziej,
innych mniej, oraz powody tych rŇnic
pytania pomocnicze:
sss
ss
c
Rozdajemy wszystkim dzieciom szarfy (im wiħcej kolorw tym lepiej) Prosimy, by dzieci zaþoŇyþy szarfy. A
nastħpnie aby:
*ádobraþy siħÑ w grupy dzieci o tych samych kolorach szarf
* ádobraþy siħÑ w grupy dzieci, ktre sĢ w spodniach i spdniczkach
* ádobraþy siħÑ w grupy dzieci, o takim samym/podobnym kolorze wþosw
* ádobraþy siħÑ w grupy dzieci, ktre juŇ potrafi i nie potrafiĢ pþywaę
* ádobraþy siħÑ w grupy dzieci, ktre sĢ dziewczynkami i chþopcami
Itp. Dzieci zmieniajĢ miejsca, kiedy zmienia siħ kryterium rŇnic.
* na koniec znw podziaþ ze wzgl. na kolor szarf
Na rozþoŇonej chuĻcie animacyjnej dzieci siadajĢ w kole, kaŇde obok koloru zgodnego z ich kolorem
szarfy. Rozpoczynamy dyskusjħ na temat ęwiczenia.
667860348.001.png
cel: dzieci odkrywajĢ, Ňe rŇniĢ siħ miħdzy sobĢ na wielu pþaszczyznach Î wyglĢdu, cech fizycznych i
umiejħtnoĻci (Ňe jest to normalne), a jednoczeĻnie w rŇnych grupach sĢ do siebie podobne.
pytania pomocnicze:
[ ktoĻ moŇe opowiedzieę kogo z grupy lubi i za co]
sssss
[przykþady, czemu nie zawsze siħ lubimy]
sss
Ooc
Rozmowa o usþyszanym tekĻcie, z akcentem na uczucia i przeŇycia bohaterw oraz na sytuacjħ spoþecznĢ
cel: ksztaþtowanie wþaĻciwych zachowaı w sytuacji, gdy ktoĻ jest sþabszy, mniej zaradny, chory, inaczej
wyglĢda etc.
pytania pomocnicze:
sss
s
[ w tym momencie moŇna powiesię przygotowany wczeĻniej rysunek samotnego
Ňþwika, oraz osobny - jego rodzeıstwa, wymienione przez dzieci uczucia
zapisujemy]
s
- opcjonalnie w dla nieco starszych dzieci: á
(np. poczucie dumy, wyŇszoĻci, pewnoĻę siebie)
s(wstyd, poczucie winy, zakþopotanie)Ñ
Ñ
s
ssssss
s
sss
sss
propozycje zabaw dla bajki áņþwikÑ:
¤ Zabawa co
Dzielimy grupħ na rodzeıstwo Ňþwie i Ňþwiki samotniki za pomocĢ szarf np. dzieci z szarfami o kolorze
niebieskim, zielonym i pomaraıczowym dobierajĢ siħ w pary o tym samym kolorze. Pozostaþe osoby Î
bħdĢ samotnymi Ňþwikami i biegajĢ osobno, kiedy gra muzyka, gdy muzyka ustaje samotne Ňþwiki
prbujĢ szybko znaleŅę schronienie wchodzĢc miħdzy parħ rodzeıstwa. Potem nastħpuje zmiana, aby
kaŇde dziecko mogþo poczuę jak to jest byę w grupie, i jak czuje siħ ásamotny ŇþwikÑ. Opcjonalnie dla
wiħkszej grupy árodzeıstwemÑ moŇe byę trjka lub czwrka dzieci, ktre trzymajĢ siħ za rħce.
¤ zabawa coo, bo przecieŇ mrwki pracujĢ wespþ i kaŇda jest
rwnie waŇna.
Dzieci przy pomocy prowadzĢcego zajħcia modelujĢ dþugi balon w ksztaþt korony.
Osoba prowadzĢca pompuje odpowiednio dþugie balony do modelowania za pomocĢ pompki, tworzy
pierwszĢ koronħ a nastħpnie instruuje dzieci, jak mogĢ wymodelowaę korony dla siebie, ewent. pomaga
stworzyę odpowiedni ksztaþt korony. Po wymodelowaniu koron prowadzĢcy flamastrem zapisuje imiħ
dziecka na koronie.
Zakoıczenie: dzieci siadajĢ w kole na chuĻcie i dokaıczajĢ zdanie:
ooo
Przykþady: Mam koronħ bo þadnie Ļpiewam, Mam koronħ bo lubiħ jeŅdzię na rowerze, Mam koronħ bo
potrafiħ liczyę do 10, Mam koronħ bo potrafiħ siħ dzielię zabawkami itp.
Podsumowanie zajħę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin