Ziemia mój dom-6l.doc

(28 KB) Pobierz

Temat: Ziemia mój dom.

 

       Cele ogólne:

 

·       Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, jakie mogą zagrażać 

        środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.

·       Uświadomienie dzieciom jakie znaczenie dla naszego zdrowia ma czyste  środowisko.

       

       Cele operacyjne:

·       Dziecko rozumie jaki wpływ na nasze zdrowie ma środowisko.

·       Dziecko wie, jak szkodliwa dla środowiska może być działalność człowieka.

·       Dziecko zna sposoby walki z zanieczyszczeniami środowiska.

·       Dziecko potrafi wyróżnić z całości pozytywne i negatywne wpływy środowiska na nasze    zdrowie.

·        Dziecko potrafi posługiwać się stosunkami przestrzennymi.

 

 

      Metody:

·         Opowiadanie, rozmowy, wyjaśnienia.

·         Zadań stawianych dziecku.

·         Kierowanie własną działalnością dziecka.

Środki dydaktyczne:

Mapa świata, seria obrazków ilustrujących opowiadanie „Nasza matka- Ziemia”, płyta z muzyką A. Vivaldi- „Cztery pory roku”, duże kartony w kształcie koła, materiały plastyczne( pędzle, farby, papier kolorowy, klej. nożyczki, kuleczki z bibuły, piórka itd.).

 

 

1.     Zabawa na powitanie.

     Dzieci stoją w kole. Nauczyciel wita dzieci: Witam tych, którzy mają  

     dziś dobry humor, którzy lubią słońce, nie lubią deszczu, lubią

     porządek itp. Dzieci które stwierdzają, że nauczyciel ich wita machają  

      ręką.

2.     Nauczyciel opowiada dzieciom o naszej planecie ( w tle mapa świata, którą dzieci poznały wcześniej , nauczyciel wykorzystuje do opowiadania serię obrazków):” Ziemia zawsze była naszym domem. Kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierając jej bogactwa          i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy”. Następnie nauczyciel prosi dzieci, by przez chwilę w ciszy         i skupieniu zastanowiły się nad tym, czego życzyłyby Ziemi                      i rozesłały te życzenia w myślach dookoła. Po chwili prosi dzieci, aby powiedziały pozostałym , jakie to były życzenia. Zachęca też dzieci, aby zastanowiły się jakie prezenty można zrobić Ziemi.

3.     Zabawa przy muzyce. Dzieci poruszają się po sali w rytm słyszanej melodii, gdy muzyka cichnie naśladują swoim ciałem wybrane przez nauczyciela postaci zwierząt i roślin.

4.     Nauczyciel zadaje dzieciom pytanie: „Jaki świat chciałbyś zastać, gdybyś zjawił się na nim za sto lat?” Następnie przedstawia dzieciom propozycję, aby podzieliły się na dwa zespoły. Każdy zespół ma do dyspozycji duży karton w kształcie koła oraz przybory plastyczne. Zachęcamy dzieci, aby uzgodniły wspólną wersję, zanim przystąpią do pracy a następnie stworzyły na kartonach swój wymarzony świat.

5.     Omówienie,  a następnie wyeksponowanie wykonanych prac na wystawie.

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin