pomoc do LS 2009.txt

(6 KB) Pobierz
1. Dodawanie mod�w
Mody w archiwach .ZIP dodajemy do folderu:
Moje dokumenty > My Games > Farming Simulator 2009 > mods 

2. Zmiana cen maszyn
Wypakowujemy archiwum z naszym modem, szuakamy i otwieramy plik modDesc szukamy w nim linijki < price>3000< / price> gdzie 3000 to cena naszego modu, wi�c wystarczy zmieni� te 3000 na dowoln� liczbe. 

3. Zmiana pojemno�ci: przyczepy, prasy, kombajny 
Aby zmieni� pojemno�� przyczepy lub cz�stotliwo�� wypadania snopk�w z prasy otwieramy plik .xml modu, najcz�ciej 'nazwa_moda.xml' i szukamy linijki: < capacity>25000< /capacity>
i gdy chcemy zwi�kszy� pojemno�� lub zwi�kszy� przerw� mi�dzy snopkami zwi�kszamy t� liczb�.
W przypadku kombajnu post�pujemy tak samo, lecz zmieniamy liczb� w linijce:
< grainTankCapacity>16000< /grainTankCapacity> 

4. Dodawanie budynk�w
1. �ci�gamy budynek, wypakowujemy zawarto�� i kopiujemy do :\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps\models\objects 
2. Otwieramy plik map01.I3D naszej mapy przez program Giants Editor znajduje si� on w :\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps
3.W Giants Editor kliamy File\Import i otwieramy plik i3D naszego nowego budynku.
4. Ustawiamy go gdzie chcemy za pomoc� strza�ek widocznych po klikni�ciu w niego.
5. Zapisujemy map�. 

5. Dodawanie mapy
1. �ci�gamy mape.
2. Rozpakowujemy.
3. Folder "maps" wrzucamy do X:\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data i podmieniamy instniej�cy tam folder o tej samej nazwie.
4. Cieszymy si� now� map� w grze.


6. Kombajn nie kosi lub przyczepa samozbieraj�ca nie dzia�a
-Heder si� kr�ci, ale gdy wje�d�am w zbo�e to staje, co zrobi�??
-Mam przyczep� samozbieraj�c� do snopk�w (Arcusin) ale snopki przez ni� przenikaj� lub spadaj� z przyczepy, co zrobi�?? 

Wgraj Patcha.

Bierzemy takiego patcha jak� mamy wersje gry:

1. Patch 1.1 Angielska wersja
2. Patch 1.1 Niemiecka wersja
3. Patch 1.1 niemiecka wersja pude�kowa

Uwaga!! Przed instalacj� patcha przeinstalowujemy gr�.
Patcha instalujemy jak zwyk�y program wystarczy klikn�� na ikonk� i akceptowa�. Polska wersja gry i wersja Gold Edition nie wymagaj� patcha. 

7. Zmiana czu�o�ci skr�tu
wchodzimy w plik xml ci�gnika lub kombajnu (nie modDesc tylko ten drugi najcz�ciej nazwa ci�gnika lub kombajnu, i je�eli maszyna skr�ca za wolno to zmieniamy

<wheel rotSpeed="60".
w obu linijkach gdy� jedna odpowiada za ko�o lewe a druga za ko�o prawe, a je�eli ko�a za wolno wracaj� to zmieniamy

<wheels autoRotateBackSpeed="2.5">.


8. Zwi�kszenie/zmniejszenie mocy w traktorach i kombajnach
Aby tego dokona� nale�y odnale�� w pliku z danym traktorem lub kombajnem plik XML. Otwieramy go za pomoc� notatnika i szukamy nast�puj�cych linijek:

<motor minRpm="600" maxRpm="1200" brakeForce="7" forwardGearRatio="3.5 <br />3.8 3.5" backwardGearRatio="2.8" differentialRatio="4.5" rpmFadeOutRange="4"><br />
<torque rpm="600" torque="2.9"/><br />
<torque rpm="1000" torque="3.2"/><br />
<torque rpm="1200" torque="3.5"/><br />
<torque rpm="1600" torque="3.5"/><br />
<torque rpm="1800" torque="3.2"/><br />
</motor>


torque rpm - odpowiada za pr�dko��.
torque - za moc pojazdu
Po zwi�kszeniu liczb nale�y zapisa� zmiany 

9. Zmiana skinu maszyn
1.na pulpicie tworzymy 2 foldery: nowy folder i nowy folder2
2. maszyne w formacie zip. Wypakowujemy do : nowy folder.
3.pliki z nowym skinem (tekturami) wypakowujemy do : nowy folder 2
4. wypakowane pliki (nowy folder 2) z nowymi skinami(w formacie dds) kopiujemy do folderu z maszyna (nowy folder) i klikamy 'tak na wszystko' i podmieniamy skiny( tekstury)
5. po podmienieniu plikow zaznaczamy wszystkie pliki ( z nowy folder) klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje 'Dodaj do archiwum'
6.wyswietli nam si� okienko. Fromat archiwum zmieniamy na zip. I nazwa archiwum najlepiej nazwac tak jak si� nazywala przed zmiana.
7. spakowany plik wklejamy do folderu mods i cieszymy si� nowym skinem 

10. Mini Poradnik Do Autopilota (AP)
I linijka >w��czanie autopilota [R] 
II linijka >szeroko�� maszyny [Num 1]/[Num 3]
III linijka >to s� w zasadzie 3 linijki pokazuj�ce s�siednie uprawy przewijane do g�ry i do�u [Num 5]/[Num 2]
IV linijka >aktywacja skrajnej strony [Num 4]/[Num 6]

np. chcesz �ci�� traw� podstawowym zestawem Pottinger'a Stoisz na skraju pola z w��czon� maszyn� i ustawiasz parametry Gra twierdzi �e kosiarka ma szeroko�� 8.90 ale na wszelki wypadek ustaw 8.50 W 3 linijce ustawiasz GRASS lub co� co u was b�dzie odpowiada�o za traw� Je�eli stoisz bli�ej lewego kra�ca pola i lewa cz�� kosiarki b�dzie porusza� si� po zewn�trznej stronie (ci�gnik na zakr�tach b�dzie skr�ca� w prawo) to ustawiasz aktywn� stron� na lew�(lub odwrotnie) Naciskasz R i powinien �adnie ruszy� prasa kostkuj�ca zadzia�a gdy uruchomisz j�, ustawimy szeroko�� na 0 i wybierzesz 3 (tylko w przypadku trawy, dla innych upraw jest to r�wnie� 3 pozycja ale pod nazw� uprawy)pozycj� od g�ry w ustawieniach rodzaju upraw - strona nie ma znaczenia - i naciskasz R.

11. Przyspieszanie LS-a
Jak przyspieszy� LS-a??? Kr�tki poradnik 

PUNKTY a) Dla �rednich i s�abych komp�w

PUNKTY b) dla s�abych komp�w

1. Redukowanie cieni na mapie

a) Otw�rz map01.i3d w GE i wyszukaj "Sun", po prawej stronie znajdziesz "Atrybuty". Zmie� warto�� "Depth Map Resolution" na 256. W tym przypadku masz jeszcze cie�, ale zu�ywa mniej pami�ci i gra �miga szybciej.

b) Otw�rz map01.i3d w GE i wyszukaj "Sun", ppo prawej stronie znajdziesz "Atrybuty". Odznacz "CastShadowmap". Teraz nie masz ju� cienia, ale maszyny nadal maj�.(MEDIUM)

2. Cienie

Otw�rz map01.i3d w notatniku, kliknij przycisk "CTRL + F" i wyszukaj s�owa "castsShadows" i "receiveShadows". Zmie� ich warto��i z "true" na "false". Nie b�dzie ju� cienia, ale mo�na zmieni� poziom cieni w grze, niezale�ne od mapy.

3. Usuwanie falowania ro�lin

Otw�rz map01.i3d w notatniku i wyszukaj: CustomParameter name="directionAndFrequency" value="0.06 0 0 1.2"/> i nale�y j� zmieni� na CustomParameter = "directionAndFrequency" value = "0 0 0 1.2" / >

4. Wy��czenie ci�g�ego rejestrowania pliku log.txt

W ...Documents\My Games\FarmingSimulator2009 otw�rz game.xml i poszukaj tego: file enable="true" filename="log.txt" Zamie� ten tekst na ten: file enable="false" filename="log.txt" Mi�ej gry :)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin