Jak & Daxter - na 100 procent PlayStation 2 Jak genialny jest J&D ka�dy chyba ju� wie (a jak nie, to zapraszam do recenzji). Tutaj wielki poradnik dla wszystkich chc�cych uko�czy� t� rewelacyjn� gr� na 100%. My podajemy Wam jak zebra� najwa�niejsze "dobra" w grze, czyli magiczne kule (power cells) oraz "helikopterki". Na poziomach porozmieszczane s� jeszcze jajka w wielkich ilo�ciach i nie spos�b by�oby poda� ich lokalizacj�. Jednak nie powinno by� problemu z ich odnalezieniem - nie s� poukrywane, tylko lu�no rozmieszczone na planszach. Je�li dobrze przeczesz level, na pewno znajdziesz wszystkie. Tymczasem, zach�cam do uko�czenia J&D na 100%. GAYSER ROCK (level treningowy) Power Cells 1. Find the cell on the path Id� przed siebie. Zaraz na pocz�tku trafisz na pierwsz� kul� - pomi�dzy kolcami. 2. Open the precursos door Po drodze - zaraz za drzwiami, kt�re otworzysz dzi�ki blue eco. 3. Climb up the cliff Po drodze - na ko�cu levelu treningowego, przed platform�, kt�r� uruchomisz, dzi�ki blue eco. 4. free 7 scout flies Za znalezienie 7 skot fly's (zaraz na pocz�tku). Scout Flies 1-7. Skrzynka z pierwszym helikopterkiem znajduje si� obok pierwszej kuli. Wszystkie nast�pne skout flies s� chwilk� dalej (wystarczy i�� prosto - w ko�cu to level treningowy :). SANDOVER VILLAGE Power Cells 1. Bring 90 orbs to the mayor W pierwszej chatce od lewej od wej�cia do wioski jest w�saty kole�. Da Ci power cell, je�li przyniesiesz mu 90 orbs (jajek). Wi�c poszukaj ich, a gdy ju� b�dziesz mia� wystarczaj�c� sum�, wr�� si� tu. 2. Bring 90 orbs to your uncle W drugiej chatce od prawej (od wej�cia do wioski) jest kolejny facet (tw�j w�jas :) z ��tymi w�sami. Tak samo - za 90 orb�w da Ci power cell. 3. Herd the Yakows into their pen. Za domkami s� dwa mostki. Skieruj si� na prawo. Ko�o drugiego domku (licz�c od mostka) siedzi pasterz. Zap�d� byki (5) do zagrody a da Ci power cell. 4 i 5. Bring 120 orbs to the oracle. Skacz�c po ska�ach niedaleko pasterza dotrzesz do wyroczni z dwoma power cellami w oczodo�ach. Za ka�de z nich musisz przynie�� po 120 jajek. 6. Free 7 Scout flies Uwolnij 7 helikopterk�w (patrz ni�ej). Scout Flies 1. Gdy wchodzisz do wioski, w chatce po prawej. 2. Gdy wchodzisz do wioski, w chatce po lewej (ukryte w ma�ym pokoiku). 3. Za trzema domkami s� dwa mostki prowadz�ce w dwie r�ne strony. Ty jednak zeskocz na d� - w�r�d ska� znajdziesz kolejnego helikopterka. 4. W domku pasterza. 5. Na skale, niedaleko pasterza. 6. Skacz�c po ska�ach do wyroczni (oracle) trafisz na kolejn� skrzynk�. 7. Za trzema domkami (patrz�c od wej�cia do wioski) skr�� w lewy mostek i zejd� na d�. Obiegnij domek na pla�y a znajdziesz skrzynk� z helikopterkiem. SENTINEL BEACH Power Cells 1. Unblock the eco harvesters Musisz odblokowa� "kosiarki" (chocia� wygl�daj� bardziej jak balony). Jest ich 5 i znajduj� si� w g��bi etapu, na podwy�szeniu. Musisz rozwali� kamienie ("kr��kiem), kt�re blokuj� energi� green eco pod balonami. 2. Push the flut flut egg off the cliff Najpierw b�d�c jeszcze w Sandover Village, udaj si� do domka, kt�ry znajduje si� zaraz za mostkiem prowadz�cym w prawo (przed chat� pasterza). B�dzie tam babcia, kt�ra za zepchni�cie jaja ze zbocza da Ci power Cell. Teraz wracaj do Sentinel Beach i wchod� po ska�ach najwy�ej jak tylko si� da. Na pewno znajdziesz niebieskie jajo, kt�re zepchnij na d�, po czym samemu zeskocz i porozmawiaj z babci� - da Ci power cell. 3. Get the power cell from the pelican Przechodz�c przez pla��, na pewno zauwa�ysz, �e pelikan "skubnie" Ci jedn� kul�. Udaj si� wi�c za nim na wysepk� stoj�c� w wodzie. Sprzedaj mu kopa (k�ko), po czym biegnij jak najszybciej w stron� wyplutego jaja. Jak nie zd��ysz, pelikan ponownie je po�knie i b�dziesz powtarza� ten manewr od pocz�tku (proponuj� skorzysta� z platformy przy m�ynie). 4. Chase the seagulls Musisz przegoni� mewy. Stoj� na jednej z budowli na ko�cu poziomu (bia�a ze schodami - jaka� �wi�tynia czy co ? ;). Teraz oddal si� na bezpieczn� odleg�o�� (inaczej nie podlec�) - powinny usi��� na drugiej budowli. Powt�rz manewr, przelec� na trzeci�. Wiesz co robi� ? Po trzecim sp�oszeniu, power cell wyleci z wodospadu (wyl�duje niedaleko harvester�w). 5. Launch up to the cannon tower Aby wykona� to zadanie musisz zawczasu zaliczy� zadanie 'Find the blue went swich'. Jest to trzecie zadanie na poziomie Forbidden Jungle. Gdy to zrobisz, wr�� do Sentinel Beach. Zostanie uaktywnione �r�d�o z blue eco, niedaleko brzegu. Dzi�ki temu uaktywnisz katapult� i b�dziesz m�g� dosta� si� na bardzo wysokie bloki skalne. Wyskakuj�c z kolejnych wyskoczni, dotrzesz w ko�cu na szczyt wie�y z kt�rej wystrzeliwane s� bomby. Znajdziesz tam nieco "d�br" no i oczywi�cie power cell (je�li zabijesz m�drusia, kt�ry strzela� z armaty). 6. Explore the beach W�a�nie - przeszukaj pla�� a na pewno znajdziesz. Jest niedaleko miejsca, gdzie padaj� bomby, we wn�ce na pla�y. 7 Climb the sentinel Kula znajduje si� na szczycie �rodkowej budowli, z kt�rej przep�dza�e� mewy. 8. Free 7 scout flies Odszukaj 7 helikopterk�w (patrz ni�ej). Scout Flies 1. Po drodze - gdy b�dziesz szed� pla��. 2. Na skale, niedaleko zrzuconego jaja z zadania 2 (Push the flut flut egg off the cliff). 3. Po drodze do jaja z zadania drugiego (przy drugim blue eco). 4. Na pla�y, w pobli�u wodospadu. 5. Na pierwszej (od lewej) budowli, z kt�rej przep�dza�e� mewy. 6. Na skale niedaleko harvester�w, niedaleko m�ynu. 7. Na wysokiej skale (po drugiej stronie m�ynu). Dostaniesz si� tam dzi�ki katapulcie z blue eco (z tej z kt�rej wybija�e� si� na wysokie ska�y by doj�� do armaty). Tak wi�c musisz mie� zaliczone zadanie 'Find the blue went swich' z poziomu Forbidden Jungle. Uwagi -kilka jajek znajduje si� za wodospadem, a tak�e pod wod�, woko�o wysepki z pelikanem. Musisz po nie zanurkowa� (kwadrat). -nie zapomnij te� o kilku za budowl�, na kt�rej siedzia�y mewy. -przy pomocy armaty mo�esz rozbi� kilka skrzynek, normalnie nie do rozbicia. Kilka znajduje si� na pla�y, a tak�e na wysokich ska�ach po kt�rych skaka�e� lec�c do armaty. FORBIDDEN JUNGLE Power Cells 1. Unblock the eco beam Wchodz�c do tego levelu, id� kawa�ek przed siebie �cie�k�, po czym skacz�c po ska�ach, przedosta� si� na drug� stron� rzeki (na lewo). Potem zn�w id� prosto. Dotrzesz do maszyny od kt�rej odbija si� promie�. Wskakuj na g�r� i rozwal stojak od promienia. Wysunie si� lustro. Zeskakuj na d� i sp�jrz przez peryskop. Wyceluj w kolejne lustro (pomog� Ci strza�ki) i ruszaj do niego. Zr�b to samo - wyceluj w trzecie lustro itd. A� zaliczysz 5. 2. Get to the top of the temple Musisz dosta� si� na szczyt �wi�tyni. Po pierwsze musisz naprawi� most prowadz�cy do niej. Odnajd� �r�d�o blue eco (na g�rze) i podejd� do kraw�dzi zepsutego mostu, a naprawisz go. Z doj�ciem na szczyt nie powinno by� problem�w (wykorzystuj blue eco do uruchamiania wind). 3. Find the blue vent swich Gdy b�dziesz ju� na g�rze �wi�tyni, naci�nij niebieski przycisk a zjedziesz na d�. Pod��aj korytarzem, a� zobaczysz power cell na g�rze zakr�conej konstrukcji. Gdy z�apiesz je, uruchomisz �r�d�a blue eco w innych miejscach. Potem z�ap blue eco i biegnij do zamkni�tych do tej pory drzwi - wr�cisz si� do miejsca, gdzie zjecha�e�. 4. Defeat the dark eco plant Je�li wykona�e� zadnie 3, powinno utworzy� si� �r�d�o blue eco. Dzi�ki niemu otworzysz kolejne drzwi - na ko�cu korytarza, b�dzie czeka�a na Ciebie przero�ni�ta ro�linka - pierwszy boss. BOSS I Walka jest dosy� prosta. Na pocz�tek uciekaj przed ma�ymi stworkami, a gdy schowaj� kolce naskocz na nie (x, kwadrat). Gdy je zabijesz, utworz� si� li�cie, dzi�ki kt�remu b�dziesz m�g� doskoczy� do �ba ro�linki i sprzeda� jej plomb� (k�ko). Manewr powt�rz trzykrotnie a power cell b�dzie Tw�j. 5. Catch 200 pounds of fish Gdy wchodzisz do lasu, po lewej masz wodospad. Zeskocz na d�, a zajdziesz si� przy rzeczce. Na msotku stoi rybak, kt�ry zaproponuje Ci �owienie ryb. Za zielon� ryb� dostajesz 1 punkt, za z�ot� - 5. Musisz zebra� 5 punkt�w. Nie mo�esz z�apa� ryby r�owej (zatruta) oraz przepu�ci� na raz wi�cej ni� 20 punkt�w, bo b�dziesz musia� zacz�� od pocz�tku. 6. Follow the canyon to the sea Pod��aj rzeczk�, zaczynaj�c od strony rybaka, a w ko�cu dotrzesz do kolejnego power cell, za wn�k�. 7. Open the locked temple door Na lewo od maszyny z zadania 1, znajduj� si� zamkni�te drzwi do �wi�tyni. Potrzebna jest energia blue eco. Zeskocz na d�, tam gdzie szed�e� do power cella z zadania 6. S� tam trzy blue eco. Z�ap je wszystkie, wyskocz z katapulty i biegnij do drzwi - powiniene� zd��y�. 8. Free 7 skout flies (patrz ni�ej) Scout flies 1. Gdy wchodzisz do forbidden jungle, na prawo od �cie�ki s� bloki skalne. Skacz�c po nich dotrzesz do pierwszego helikopterka. 2. Pod��aj�c rzeczk�, zaczynaj�c od rybaka, zauwa�ysz drug� skrzyni�, na polanie. 3. Id� dalej t� rzeczk� a znajdziesz trzeci� skrzynk� (zaraz przy wn�ce prowadz�cej do power cella z zadania 6. 4. Wysoko. Gdy przechodzisz przez mostek nad rybakiem, sp�jrz si� w lew� stron� i do g�ry (zobaczysz wyst�p skalny a na nim drzewo). Ko�o drzewa znajduj� si� pnie, a na najwy�szym z nich czwarty helikopterek. 5. Przy maszynie na dole (przy pierwszym lustrze). 6. Znajdziesz go pod��aj�c na szczyt �wi�tyni. 7. Gdy wchodzisz do �wi�tyni (drog� przez most), zauwa�, �e po prawej od wej�cia jest wyskocznia. Dostaniesz si� na p�k�, a na jej ko�cu b�dzie ostatnia skrzynka. Uwagi - Na poczatku kr�ci�em si� po ca�ej lokacji, nie mog�c znale�� 5 g�upich jajek. Przypadkiem odkry�em, �e 5 orb�w kryje zabita ro�lina ! Naskocz na ni� (X, kwadrat) a b�dzie wypluwa�a po jednym jajku. - Nie zapomnij te� wyskoczy� z obu katapult w �rodku �wi�tyni, gdy ju� uaktywnisz �r�d�o blue eco....
GnatCieUleczy