Sniper Elite (PS2).txt

(38 KB) Pobierz
Sniper Elite (PS2)
 
 
Misja pierwsza: KARLSHORST

Nasze pierwsze kroki w Berlinie kierujemy na po�udnie (patrz�c na map�), a� do skrajnej ulicy. Ni� udajemy si� na zach�d, tak by okr��y� ca�� map� wzd�u� kraw�dzi. Gdy dotrzemy do ko�ca i zakr�cimy na p�noc, mo�emy zacz�� si� ukrywa� troszeczk�, cho� i tak na razie nie natrafimy na �adnych wrog�w. Po kilkudziesi�ciu metrach miniemy budynek, w kt�rym znajduje si� sk�ad zaopatrzenia (zaznaczony zielono na mapie) - dobrze jest z niego skorzysta�. Trzeba jednakowo� bardzo uwa�a�, bo w momencie gdy b�dziemy bra� amunicj� i granaty, przez �cian� po lewej wtarabani si� T-34. Mo�na go potraktowa� strza�em w nakr�tk� na zbiorniku paliwa, szybko pod�o�y� wi�zk� dynamitu i strzeli� w ni�, b�d� te� poczeka�, a� za�oga wysi�dzie i skosi� j� z pepeszy. Po tym niemi�ym do�wiadczeniu udajemy si� dalej na p�noc.

Na ostatnim skrzy�owaniu, tam gdzie zakr�cimy na wsch�d, mo�emy natkn�� si� na radzieckich �o�nierzy, wi�c zalecane jest ostro�ne podczo�ganie si� i szybkie strza�y ze snajperki. Po zabiciu dw�ch Rosjan mamy ju� otwart� drog� do miejsca, w kt�rym kryje si� nasz informator - nale�y jednak bardzo uwa�a�, gdy� w tym samym budynku, w zrujnowanym pokoju po prawej, kryje si� radziecki �o�nierz - lepiej nie da� si� zaskoczy�. 

Po rozmowie z informatorem wracamy t� sam� drog�, kt�r� tutaj przyszli�my, mijaj�c sk�ad zaopatrzenia. Po drugiej stronie kana�u skr�camy w lewo w ruiny. Do pomieszczenia, gdzie przetrzymywany jest ranny, s� dwa wej�cia (drugie od wschodniej strony) - ale �atwiej jest skorzysta� z tego bli�szego. Najpro�ciej jest wrzuci� do �rodka granat, lub te� ostro�nie podkra�� si� z pepesz� i wykosi� stra�nik�w. Mo�na pr�bowa� zabi� ich pistoletem i po cichu, ale nie ma to wi�kszego sensu - i tak gdy podejdziemy by zabra� rannego oka�e si�, �e pozostali Rosjanie s�yszeli strza�y. Nadejd� od obu stron - ze wschodu i p�nocy. Dobrym pomys�em jest roz�o�enie granat�w z potykaczami - ale nale�y najpierw ukry� naszego podopiecznego w rogu pomieszczenia, by nie oberwa� od�amkami. Po wybiciu atakuj�cych Rosjan wychodzimy p�nocnym wyj�ciem i skr�camy w lewo - wracaj�c do punktu w kt�rym zaczynali�my gr� dok�adnie w ten sam spos�b - skrajem mapy. Po drodze mo�emy natkn�� si� na jednego czy dw�ch przyczajonych Rosjan, wi�c najlepiej ukry� rannego za jakimi� gruzami i najpierw w�asnor�czne oczy�ci� tras�. Po oddaniu rannego w zrujnowanym budynku (mo�na wej�� od ka�dej strony opr�cz zachodniej), bierzemy zaopatrzenie i zn�w pomykamy na po�udnie skrajem mapy. Teraz bardzo ostro�nie i powoli czo�gamy si� po chodniku, a� w miar� wyra�nie zobaczymy w celowniku blokuj�cy nam drog� ucieczki T-34. Spokojne przycelowanie w nakr�tk� na baku z paliwem i jeden strza� rozwi��e spraw� czo�gu oraz przynajmniej dw�ch �o�nierzy. W pobli�u b�dzie kr�ci� si� jeszcze trzeci, ale jego ju� mo�na potraktowa� z pepeszy, gdy b�dziemy przebiegali obok czo�gu, aby przej�� do nast�pnej misji.Misja druga: BORMANN ASSASSINATION

1. Supply Dump

Na pocz�tek b�dzie do�� prosto. Biegniemy ulic� jakie� 30-40 metr�w, po czym wczo�gujemy si� na kup� gruzu po lewej stronie, sk�d wida� oba bunkry. Le�ymy chwil� by uspokoi� oddech i spokojnie dwoma strza�ami zdejmujemy Rosjan, najpierw tego w bunkrze po prawej, tym bli�szym. Do drugiego trzeba celowa� ju� odrobin� wy�ej, z uwagi na trajektori� kuli. Po zabiciu obu czekamy cierpliwie nadal w tym samym miejscu, a� trafi� si� nam cztery nast�pne kille - nie powinno nam to zaj�� du�o czasu. Potem udajemy si� do nast�pnego celu, skr�caj�c od razu w uliczk� po lewej i podchodz�c do niego od po�udnia. �o�nierza w po�udniowym bunkrze za�atwimy podczo�guj�c si� od strony rozwalonych wagon�w tramwaju. Potem okr��amy ca�y posterunek od zachodu, tak by do drugiego bunkra zbli�y� si� od p�nocy. Ukrywamy si� w okolicach zaparkowanego Tygrysa. Zanim zdejmiemy stra�nika kryj�cego si� w bunkrze, zdejmujemy trzech Rosjan pilnuj�cych namiot�w - i dopiero potem strzelamy do bunkra, co oszcz�dzi nam pracy w czasie ataku naszych koleg�w. Po zabiciu jeszcze dw�ch lub trzech Rosjan, kt�rzy b�d� broni� czo�g�w udajemy si� do pierwszego z brzegu namiotu - potrzebne nam s� wi�zki dynamitu. 

Do sk�adu zaopatrzenia wracamy zn�w okr�n� drog� od po�udnia do miejsca w kt�rym zaczynali�my. St�d szybkimi strza�ami zabijamy kr�c�cych si� Rosjan, a potem szybko podbiegamy do Tygrysa i ustawiamy mu TNT przy g�sienicy. Gdy ju� to zrobimy, uciekamy p�dem jakie� 30-40 metr�w i szybko strzelamy w dynamit - czo�g mamy z g�owy, podobnie jak ca�y atak na sk�ad. Teraz ju� mo�na, znowu okr�n� drog�, uda� si� na zach�d, do ci�ar�wki, kt�ra zawiezie nas do Reichstagu.

2. Reichstag

Na pocz�tek ostro�nie. Zbieramy zaopatrzenie i podchodzimy do wylotu ulicy. Gdy patroluj�cy �o�nierz po lewej zacznie i�� w prawo, wymykamy si� chy�kiem na ulic� i idziemy ostro�nie za nim. Gdy drugi �o�nierz, ten przy barykadzie, przestanie patrze� w nasz� stron� i skieruje si� w prawo, podkradamy si� do tego bli�szego i szybkimi strza�ami z pistoletu zabijamy go (celownik musi by� czerwony, by zaliczy�o zab�jstwo jako niezauwa�one). Potem biegiem do kana�u burzowego w murze (przy du�ym leju po uderzeniu bomby) i przeczo�gujemy si� pod murem ju� na teren Reichstagu. Tutaj kierujemy si� ostro�nie do pierwszej os�ony po lewej, gdzie czekamy na radziecki atak od drogiej strony. Gdy Niemcy zajm� si� t� "dywersj�", podbiegamy szybko do ci�ar�wek i w oznaczonym miejscu podk�adamy bomb� z zapalnikiem czasowym, a potem wracamy do naszej os�ony. Najprawdopodobniej zostaniemy zauwa�eni, wi�c trzeba b�dzie wyeliminowa� kr�c�cych si� za lini� okop�w �o�nierzy oraz snajpera na Reichstagu. 

Do okop�w schodzimy w okolicy starego czo�gu z I wojny �wiatowej i tymi okopami udajemy si� na wsch�d, wychodz�c z nich przy wschodnim murze. Tutaj zabijamy dw�ch lub trzech �o�nierzy pilnuj�cych sprz�tu i biegiem udajemy si� na p�noc, by zn�w wej�� do okopu w najbli�szym wej�ciu. Tymi okopami podchodzimy mo�liwie najbli�ej pomnika, na ostatnim odcinku czo�gaj�c si� przez gruzy. Po odebraniu wiadomo�ci wychylamy si� zza pomnika. Teraz b�dzie weso�o, bo trzeba zabi� nie tylko snajpera na g�rze, ale te� kilku kr�c�cych si� pod Reichstagiem �o�nierzy, kt�rzy na domiar z�ego najprawdopodobniej ju� nas zauwa�yli. Po tej rozgrywce podbiegami do nast�pnego zagrzebanego w ziemi czo�gu i st�d sprytnym strza�em w szczelin� pancerza zabijamy �o�nierza-operatora dzia�ka 20mm. Po tym wystarczy ju� zabi� pozosta�ych Niemc�w i mo�na ju� ucieka� pod �cian� w kierunku wyj�cia. Droga jest czysta, ale na pierwszym skrzy�owaniu uliczki, przy samochodzie, czeka dw�ch Rosjan z erkaemami - najlepiej sprz�tn�� ich z rozs�dnej odleg�o�ci i dopiero po tym uda� si� dalej w kierunku bramy brandenburskiej.
. Brandenburg Gate

Od razu na pocz�tku skr�camy w lewo i od os�ony do os�ony przemieszczamy si� a� do zachodniego skraju mapy. Przy ostatniej os�onie czekamy. Przej�cia pilnuje dw�ch �o�nierzy i mo�emy si� ruszy� dopiero gdy jeden odejdzie w kierunku bramy. Gdy oddali si� na rozs�dn� odleg�o�� podkradamy si� do drugiego, wyka�czamy go po cichu z pistoletu, szybko zabieramy cia�o i zmykamy z nim w pierwsz� ulic� po lewej, gdzie ukrywamy go za rogiem. Potem ju� spokojnie idziemy dalej t� ulic�, by spotka� si� z naszym kontaktem, odebra� sprz�t, TNT i nowy karabin snajperski - SVT-40. Oczywi�cie trzeba je podnie�� z ziemi, same si� nie wezm�. Teraz wracamy na plac i trzymaj�c si� lewej strony skr�camy w w�skie przej�cie mi�dzy budynkami, kt�rym id�c na wprost docieramy do nast�pnej ulicy. Przemykamy przez ni� gdy nikt nie patrzy i szybko schodzimy na d�, do kana�u pod �cian�, by dosta� si� do piwnicy. Z niej wychodzimy na ulic�, ale nie na �rodek, tylko kryjemy si� za �cian�. Trzeba poczeka�, a� patroluj�cy teren �o�nierz odejdzie w prawo, tak by nie widzia� nas, gdy b�dziemy podk�ada� TNT przy lewym boku transportera opancerzonego. Po pod�o�eniu uciekamy na p�noc, w kierunku barykad na ko�cu ulicy i skryci za nimi przechodzimy na drug� stron�, by wej�� do budynku po lewej pierwszym mo�liwym wej�ciem. Piwnicami przechodzimy na drug� stron�, na wschodni� ulic�. B�d�c ju� na niej przechodzimy na drug� stron� i szybko przemykamy do wej�cia do hotelu, staraj�c si� pozosta� niezauwa�onym. W hotelu nie bawimy si� na parterze, tylko szybko wchodzimy na pi�tro i czaimy si� przy schodach z pistoletem. Czekamy na patrol, kt�ry mo�e si� tu przypl�ta�. Je�eli w ci�gu minuty nikt nie wejdzie na g�r�, montujemy spokojnie na klatce schodowej i korytarzu dwa lub trzy granaty z potykaczami, a potem udajemy si� do pokoju z oknem na plac i wygodn� p�yt�, na kt�rej mo�na si� po�o�y�. Trzeba si� tak ustawi�, by mie� na widoku TNT ustawiony obok transportera.

A potem czekamy spokojnie. Przyjad� dwa samochody - Bormann jest w tym drugim, zadaszonym. Gdy tylko minie nas i wjedzie na plac �ledzimy go w celowniku. Je�eli si� zatrzyma i Bormann wysi�dzie, strzelamy szybko w dynamit, a potem likwidujemy Bormanna (ten w jasnym p�aszczu) oraz radzieckiego dow�dc� (w futrzanej czapie z czerwon� gwiazd�). Je�eli samoch�d si� nie zatrzyma, tylko zacznie okr��a� plac, robimy dok�adnie to samo, tyle, �e musimy wyko�czy� Bormanna przez szyb� samochod�w, gdy ten zacznie ju� zawraca�. Potem wyka�czamy z tego samego miejsca pozosta�ych �o�nierzy - ty��w pilnuj� nam nasze pu�apki. Gdy ju� nie b�dzie do czego strzela�, wychodzimy. Je�eli pozosta�y jakie� potykacze, to oddalamy si� w g��b korytarza i detonujemy je celnie rzuconym granatem. Po wyj�ciu przemykamy przez plac na drug� stron�, w kierunku zrujnowanego budynku na rogu. Tam w�skim przej�ciem mi�dzy budynkami udajemy si� na wprost a potem w lewo i w prawo, by dosta� si� do ulicy, gdzie czeka przy ci�ar�wce nasz kontakt.

Misja trzecia: EXTRACT THE AGENT

1. Missing Contact

Na pocz�tek udajemy si� w lewo. Z mostu po lewej zdejmujemy dw�ch go�ci (je�eli si� uda) oraz jednego wybiegaj�cego z drzwi po drugiej stronie ulicy...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin