Final Fantasy III (PSX).txt

(141 KB) Pobierz
Final Fantasy 3 (PSX)  

Solucja jest poodzielona na trzy cz�ci, z kt�rych pierwsza zajmuje si� Floating Continent (Lataj�cy kontynent), druga skupia si� na zewn�trznym �wiecie, natomiast ostatnia skupia si� na ko�cowych etapach gry. Taki podzia� powinien u�atwi� ci korzystanie z solucji .

Opis przej�cia FF 3 - cz. 1 

1. Altar Cave

Przedmioty:  2x Leather (tarcza), 3x Potion, 2x Southwind

Po wybraniu imion twoim pupilom, zacznie si� przygoda. Gra automatycznie przeniesie ci� do podziemi i po kilku dialogach stoczysz swoj� pierwsz� walk� - to nic trudnego, a je�li masz ju� do�wiadczenie z kt�r�� z cz�ci FF, to natychmiast si� tu odnajdziesz.

Po potyczce id� przed siebie, zbieraj�c po drodze zawarto�� skrzynek. �cian� blokuj�c� ci przej�cie, przesuniesz dotykaj�c pobliskiego kamienia. Przejd� na wy�szy poziom i zagl�dnij do kufr�w w obu nawach korytarza. Krocz ku g�rze, a dojdziesz do rozwidlenia dr�g - najpierw udaj si� na prawo, a znajdziesz tam skrytk� oraz magiczne �r�d�o lecz�ce rany. Warto si� przy nim zatrzyma� na d�u�sz� chwil�, by podszkoli� postacie - poziom 5 w zupe�no�ci wystarczy, a wiele czasu to nie zabiera. Gdy uznasz, �e jeste� wystarczaj�co silny/a, wybierz lewy korytarz na skrzy�owaniu i pod��aj a� do drzwi. Id� prosto - zaatakuje ci� pierwszy boss w grze.



Jako, �e to pierwszy boss, to nie jest szczeg�lnie trudny, ale zabi� te� potrafi. Tu zobaczysz, jak bardzo przyda si� trening w lochach - zadaj�c krytyczne uderzenie, przeciwnik potrafi odebra� do 35 HP, co dla postaci z 45-55 HP (drugi - trzeci poziom) jest du�� strat�, ale dla pi�ciopoziomowca z 75 HP sprawa wygl�da ju� mniej gro�nie. Adwersarza naj�atwiej jest pokona�, stosuj�c znalezione w labiryncie Southwind, bo zawieraj� w sobie moc mi�dzy innymi Wiatru (r�wnie� Lodu). W razie konieczno�ci dobij zwyk�ymi atakami.

Po pokonaniu ��wia, podejd� do kryszta�u i wci�nij przycisk akcji - zostaniesz pob�ogos�awiony/a jego �wiat�em i odt�d b�dziesz mie� dost�p do Job�w, czyli profesji. Gdy odzyskasz kontrol� nad dru�yn�, ustaw swoim pupilom zawody, tak by w sk�adzie byli: Red Mage, Black Mage, White Mage i Monk - by zmieni� Jobs, najpierw musisz zdj�� ekwipunek. Teraz wejd� na pobliski heksagram, a zostaniesz wyteleportowany/a na map� �wiata. Na moment wejd� do jaskini. 

2. Altar Cave, wy�sze poziomy

Przedmioty: 2x 1000 Gil, Copper (bransoletka), 2x Long (miecz), Nunchuck (nunczaku dla Monka), Sleep (zakl�cie)

Teraz masz dost�p do g�rnych korytarzy, kt�re wcze�niej by�y poza twoim zasi�giem. Na pierwszej planszy podejd� do �ciany, w zau�ku po prawej stronie. Znajdziesz tam przej�cie do groty z dwoma kuframi. Zbierz zawarto��, wr�� do g��wnego korytarza i schodami przejd� na ni�sze pi�tro. Tu znajdziesz sporo skrzy�, wi�c masz okazj� zabra� znaczn� ilo�� cennych skarb�w. Tam, gdzie le�� czaszki, jest dziura w ziemi, przez kt�r� spadniesz na znajome ju� ni�sze poziomy Altar Cave - je�eli chcesz nabi� troch� EXP, to mo�esz skorzysta� z okazji i ponownie p�j�� tamt� drog� do kryszta�u. Tak czy inaczej, gdy zrobisz tu ju� wszystko wr�� na map� �wiata, a na niej kieruj si� na po�udnie do osady.

3. Ur

Przedmioty:  2x Antidote, Cure (zakl�cie), Dagger (sztylet), 2x Leather (zbroja), Long (miecz), 7x Potion,

Najpierw udaj si� do Gospody (Inn) po prawej stronie, a b�d�c w �rodku wejd� w drzwi, obok kt�rych stoi kobieta. W barze obszukaj dzbany, po czym wr�� do sali z ��kami. Skorzystaj z okazji i prze�pij si� (jedno z wolnych miejsc), a po przebudzeniu przejrzyj pojemniki stoj�ce obok. Zanim wyjdziesz z Go�ci�ca, zatrzymaj si� u kupca i nab�d� kilka Antidotes oraz Eye Drops. Teraz wyjd� na zewn�trz i skieruj si� w prawo, tam gdzie obok studni czeka staruszka (przej�cie jest ukryte w drzewach). Za rad� starszej pani zajrzyj do zbiornika wody i zbierz co si� da. Wyjd� na g�r� i skieruj si� do domu Starszych, kt�ry jest po lewej od wej�cia do osady. Przy okazji: u stoj�cego przed chat� starca, za Potion otrzymasz Echo Herb - t� operacj� wymiany mo�esz powtarza� n-krotnie. Wejd� do budynku. Drzwi na wprost zaprowadz� ci� do Starszyzny, a po lewej i prawej s� nawy z cudownymi fontannami - ta po lewej uzupe�nia HP i MP, a druga po prawej przywraca poleg�ych do �ycia. Porozmawiaj z rad�, po czym wyjd� z domostwa i skieruj si� w g�rny prawy r�g miasteczka. S� tam dwie �cie�ki - jedna nad studni� prowadzi do polany, gdzie dziewczynka zbiera kwiatki (droga ko�czy si� w krzakach i znajdziesz tam Potion), natomiast druga jest tu� przy sklepie z broni� i wiedzie do magazynu. Na �cie�ce do sk�adu trafiaj� si� losowe walki - przeciwnikami s� wilko�aki i pszczo�y-zab�jczynie, ale to nic trudnego. Po dotarciu do magazynu, zanim wejdziesz, id� nad bajorko i podnie� Potion le��cy w krzakach. Teraz wejd� do �rodka budowli i dok�adnie obszukaj dzbany. Zastosuj si� do rady dozorcy i pomajstruj przy prawym �wieczniku - otworzysz tajemne przej�cie, kt�re zaprowadzi ci� na pierwsze pi�tro. Na nast�pnej kondygnacji jest pi�� skrzy� z cennymi �upami, dlatego opr�nij wszystkie i natychmiast zmie� ekwipunek postaciom. Wr�� do centrum miasta - �cian� otworzysz stoj�c przed ni� i klikaj�c w czarne pole u g�ry. Przed opuszczeniem Ur odwied� sklepy z broni�, zbroj� oraz magi� i dokup to, czego ci brakuje. Dlaczego dopiero teraz kupowa� ekwipunek? Poniewa� cz�� or�a zd��ysz znale�� (w jaskini oraz magazynie) i dzi�ki temu zaoszcz�dzisz sporo kasy, cho� pewna ilo�� p�jdzie na niestety bardzo drogie zakl�cia (c�, wiedza kosztuje). Brak got�wki to podstawowa bol�czka we wczesnych etapach gry, st�d je�li pojawia si� szansa na oszcz�dzanie, warto skorzysta�. Po dokonaniu stosownych zakup�w nadejdzie czas wybra� si� w drog� - skieruj si� na po�udnie i id� tak d�ugo a� na horyzoncie pojawi si�...

4. Kazus

Przedmioty: Mithril (he�m), Potion, Staff (laska), Zeus Rage

Mie�cina wydaje si� by� wymar�a, bo poza jedn� osob� przy ognisku brak �ywej duszy. Porozmawiaj z osobnikiem przy ogniu, a opowie ci, �e w Gospodzie grasuj� duchy.  Zanim zabawisz si� w Ghost Bustera, skorzystaj z okazji i pozwiedzaj osad�. Sklepy p�ki co odpadaj�, wi�c zajmij si� domostwem tu� przy kopalni i obszukaj tamtejsze dzbany. Do samej kopalni nie wchod�.  Pokr�� si� d�u�sz� chwil� nad wod� (ukryte przej�cia mi�dzy drzewami - jedno blisko chatki nad wod�), a te� powiniene�/powinna� co nieco znale��. W ko�cu udaj si� do pubu i we� zjawy na spytki, a dowiesz si� co za nieszcz�cie spad�o na miasto. Ot� niejaki Jinn uwolni� si� z wi�z�w kl�twy i sam rzuci� urok na mieszka�c�w. Jedyn� nadziej� na ratunek jest odnale�� ksi�niczk� Sar� z zamku Sasoon (Vidal Sasoon Wash and Go :D), kt�ra ma Mithrilowy Pier�cie�, potrzebny do ponownego z�apania Jinna. Zgadnij, kto musi si� podj�� zadania odszukania Sary ;)? W barze spotkasz Cida, in�yniera i posiadacza statku powietrznego, kt�ry tak�e uleg� czarom Jinna. Cid ch�tnie odst�pi ci sw�j okr�t, by pom�c w misji odczarowania osady Kazus. Opu�� wiosk� i skieruj si� na zach�d, a na pustyni znajdziesz pojazd Cida. Pole� w kierunku p�nocno-zachodnim do...

5. Castle Sasoon

Przedmioty: 2x 1000 Gil, Bow, 2x Holy (strza�y), Ice (zakl�cie), Leather (tarcza), Potion, Tonfa (nunczako), W. Slayer (miecz), 3x Wooden (strza�y)

Pa�ac sk�ada si� z trzech cz�ci, dw�ch wie� oraz centralnej budowli. Najpierw zajmij si� basztami, szczeg�lnie t� po lewej. Tu znajdziesz dwa zestawy strza� oraz znakomity miecz dla Red Mage, kt�ry jest bardzo skuteczny przeciwko Nieumar�ym. O ostrze trzeba walczy� z Gryfem, ale ptaszysko jest s�abe, wi�c z �atwo�ci� sobie poradzisz. W prawej wie�y r�wnie� natrafisz na dwa ko�czany strza�, a na szczycie zastaniesz kr�lewsk� sypialni�. W niej s� trzy kufry, kt�rych zawarto�� si� przyda. Czas zajrze� do g��wnego budynku. Na parterze mo�esz si� wyspa� i nic wi�cej tu nie ma (skrzynie po prawej s� dost�pne inn� drog�), dlatego wejd� wy�ej. Na pi�trze wyjdziesz w centralnym przedziale - dwie pary schod�w po prawej mo�na osi�gn�� tajnym korytarzem, do kt�rego dostaniesz si� w lewym dolnym rogu ekranu. Dok�adnie obszukaj drugi eta�, zw�aszcza u g�ry monitora (kolejny sekretny tunel) i skrytki przy kominku. Stopniami na �rodku pierwszej kondygnacji przejdziesz dwa pi�tra i trafisz do sali tronowej, gdzie kr�l udzieli ci szczeg�owych informacji. Twoim kolejnym celem b�dzie Cave of the Seal na p�noc (lekko w kierunku p�nocno-wschodnim) od kr�lestwa Sasoon.

6. Cave of the Seal

Przedmioty: 500 Gil, Cure (zakl�cie), Eye Drop, Potion, Southwind

Tutaj robi si� nieco trudniej, dlatego brak najlepszego wyposa�enia czy zakl�� zostanie natychmiast ukarany. Zanim zaczniesz w�dr�wk�, upewnij si�, �e nosisz najlepsze zbroje i bro� (w tym wspomniany W. Slayer), a magowie maj� dost�p do czar�w Ice i Cure (rani Nieumar�ych). Poniewa� nie wspomnia�am jeszcze jak si� ustawia konkretne uroki postaciom, teraz jest najlepsza pora by to zrobi�. A wi�c: kupione zakl�cia u�ywamy jak przedmiotu z menu Item i zaznaczamy, kt�rej osobie chcemy je przyzna�. Nale�y pami�ta�, by White Mage dosta� zakl�cie ze swojego kr�gu (Cure), a Black Mage to ze swojej dziedziny (Ice) - Red Mage ma t� wygod�, �e mo�e korzysta� z kr�g�w White i Black Magic. Skoro mamy to za sob� mo�na skupi� si� na eksploracji.

Na pierwszej planszy idziesz kr�tym d�ugim korytarzem, kt�ry ma kilka odn�g zako�czonych niewielkimi komnatami. Tam znajduj� si� skrzynki - szczeg�lnie druga jest atrakcyjna, bo w niej schowano zakl�cie Cure. T� dodatkow� sztuk� czaru mo�esz pod��czy� Red Mage'owi i tak otrzymasz dwie postacie z urokiem Cure (White i Red Mage) i jedn� z Ice (Black Mage) - to znacznie poprawia twoj� sytuacj�. Dalej �cie�ka ju� si� nie rozga��zia, cho� kilka razy skr�ca, a na jej ko�cu znajdziesz schody. Na ni�szym pi�trze znajdziesz si� w komnacie, gdzie na pod�odze le�� trupy i tu przyda si� dobra pami��. Pami�tasz, co m�wi� kr�l Sasoon? "Szkielet otworzy drog� dalej", a konkretnie chodzi o czaszk� blisko g�rnego prawego rogu ekranu. Naci�nij przy nim  kla...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin