Open Season ( Sezon na misia ).txt

(21 KB) Pobierz
Sezon na misia

Umiej�tno�ci Bogusia

Rykni�cie � Bogu� mo�e i jest miastowym misiem, ale rykiem nie ust�puje najdzikszym nied�wiedziom. Podejd� blisko do cz�owieka, a� jego posta� pod�wietli si� ��tym kolorem. Wtedy wci�nij i trzymaj LPM. Pojawi si� tr�jkolorowa skala si�y ryku. Gdy suwak znajdzie si� w czerwonym polu, Bogu� wykona najg�o�niejszy ryk, jaki tylko potrafi. Takie pot�ne rykni�cie od razu przep�dzi my�liwego, gdzie pieprz ro�nie. Je�li zaryczysz, gdy wska�nik znajdzie si� na ��tym tle, my�liwy mocno si� wystraszy, ale nie pozb�dziesz si� go od razu.

Skradanie - Od razu wida�, �e nauczycielem Bogusia od skradania nie by� sam Garrett, ale niegramotny mi� i tak co nieco z lekcji zapami�ta�. Gdy Bogu� znajdzie si� w bezpo�rednim otoczeniu przeciwnika, u g�ry ekranu pojawi si� kolisty licznik czasu skradania. Je�li wska�nik b�dzie si� znajdowa� w zielonym polu, misiek spowolni i zmi�kczy swoje ruchy - zacznie si� porusza� du�o ostro�niej ni� zazwyczaj. Ale uwaga! Je�li wska�nik dotrze do ko�ca, a Bogu� i Elliot nie zamaskuj� swojej obecno�ci (przytrzymaj wci�ni�t� spacj�), my�liwi zauwa�� nasz weso�y duet; Podczas skradania Bogu� mniej ha�asuje, co mo�na wykorzysta� do sprytnego podkradni�cia si� do my�liwego. A potem oczywi�cie nale�y na takiego rykn�� ile si� w nied�wiedzich p�ucach!

Rzucanie - Misie cechuje spora si�a. Nawet tak g�upawy misiek jak Bogu� potrafi czasami skorzysta� z drzemi�cej w nim krzepy. Je�li wci�niesz PPM przy jakim� zwierz�tku (mo�e to by� kr�lik, skunks, czy nawet Elliot) Bogu� pochwyci go we w�ochat� �ap�. Przyci�nij teraz i przytrzymaj PPM, aby misiek zacz�� celowa� trzymanym zwierzakiem. Przesuwaj cel wciskaj�c klawisze W, S, A i D, a wreszcie pu�� PPM, by trzymany przez Bogusia zwierzak rozpocz�� lot. Je�li masz pod r�k� skunksa, spr�buj rzuci� go my�liwemu na g�ow�. Skunks dosi�dzie �owc� jak rumaka, a Ty b�dziesz m�g� kierowa� krokami cz�owieka i dodatkowo rozpyla� zapaszek skunksa po okolicy.

Bieganie � Je�li przytrzymasz lewy Shift, Bogu� (Elliot r�wnie�) zacznie biec. Sprinterami nied�wiedzie mo�e nie s�, ale potrafi� si� rozp�dzi� do pr�dko�ci, przy kt�rej dogonienie skunksa czy innego ma�ego zwierzaka nie b�dzie stanowi�o wi�kszego problemu.
Taran � Gdy Bogu� nauczy si� biega� (przytrzymaj lewy Shift) na �obyczterech� �apach, b�dziesz w stanie przeobrazi� spasionego mi�ka w nisko zawieszony wojenny taran. Wystarczy, �e przytrzymasz klawisz odpowiedzialny za bieg, a Bogu� zacznie nabiera� pr�dko�ci. Rozp�dzony nied�wied� stanowi naprawd� powa�n� bro� przeciwko my�liwym. Wystarczy wtedy tylko wpa�� na amatora dwururek, by zapewni� mu powa�ne zawroty g�owy. Potem tylko zarycze� i wr�g ju� pierzcha, byle dalej od Bogusia.

Umiej�tno�ci Elliota

Turlanie je�a � Elliot potrafi korzysta� z je�a jak z kuli kr�gielnej. Uderzony my�liwy zostanie chwilowo og�uszony.

Wabienie � Graj�c Elliotem mo�esz wabi� my�liwych w pu�apki. Wystarczy, �e przez chwil� zaczniesz dra�ni� trapera, by ten rzuci� si� w pogo� za biednym Elliotem. Uciekaj tak, by na swojej drodze znale�� zastawion� pu�apk� na grubego zwierza. My�liwy b�dzie pod��a� Twoimi �ladami i wpadnie we w�asne sid�a!

Skakanie � Nied�wiedzie s� ci�kie i trudno si� im oderwa� od pod�o�a. Co innego z jeleniami! Elliot potrafi ca�kiem �wawo biega� i skaka� (klawisz spacji). Dzi�ki temu pokonywanie przeszk�d terenowych przychodzi mu z niebywa�� wr�cz �atwo�ci�.

Album Beth

Je�li gra�e� ju�, drogi Graczu, w Sezon na Misia, z pewno�ci� zauwa�y�e� umiejscowione tu i �wdzie z�ote tarcze i inne symbole. Zbieraj je! Symbole s� podzielone na szereg kategorii. Znalezienie pojedynczego symbolu ujawnia now� ciekawostk� w Albumie Beth. Je�li uda Ci si� znale�� wszystkie symbole w danej kategorii, odblokujesz dodatkowe materia�y zwi�zane z gr�! Ich dok�adna lista niech pozostanie tajemnic�. Powiem tylko, �e warto si� postara� o dost�p do nich.

Nie wszystkie symbole s� �atwo dost�pne. Cz�� z nich znajduje si� poza zasi�giem mi�ka � na przyk�ad na skalnej p�ce, na kt�r� Bogu� z pewno�ci� si� nie wdrapie. Ale od czego w zespole jest Elliot? Bogu� mo�e rzuci� jeleniem tak, by ten trafi� w tarcz�. I tak kolejna ciekawostka z Albumu Beth zostaje przed Tob� odkryta. Niekt�re symbole s� pocz�tkowo w og�le niewidoczne. Bogu� mo�e je wyczu� nosem. Wci�ni�cie klawisza �C� sprawi, �e Bogu� zacznie w�szy� w poszukiwaniu jedzenia i innych rzeczy. Czasami b�d� to w�a�nie bonusowe symbole do zebrania!

Sen o Dinkelmanie

Gdy poznajesz Bogusia, misiak s�odko �pi. Gapowatemu futrzakowi �ni si� jego pluszowa i mocno wym�czona ju� maskotka. We �nie Bogu� goni Dinkelmana na skraju lasu. Pobiegaj chwil� za Dinkelmanem (lewy Shift), a� Gajowa Beth obudzi Ci� na dobre.

Miasto!

Jeste� w gara�u Bogusia, bez luksus�w, ale do�� przytulnym. Beth zapyta Ci� o to, czy masz ze sob� Dinkelmana. Zaprzecz poruszaj�c myszk� na boki, b�d� przytaknij swojej opiekunce, poruszaj�c myszk� w g�r� i w d�. Tak czy owak b�dziesz musia� uda� si� w k�t swojego gara�u i zabra� stamt�d pluszowego Dinkelmana. Jeste� gotowy do drogi. Podejd� do Beth i upewnij j�, �e Dinkelman spokojnie spoczywa w Twojej �apie. Gdy to zrobisz, wgramol si� na tylne siedzenie jeepa i rozkoszuj si� przeja�d�k�.

Podczas jazdy do miasta, wychylaj si� na boki by zbiera� z�ote tarcze. Ka�da zebrana tarcza daje Ci dodatkowe punkty, kt�re z czasem b�dziesz wykorzystywa� do rozwijania umiej�tno�ci Bogusia. Nie zignoruj wi�c �adnej tarczy i zbierz grzecznie wszystkie.

Beth zaparkuje samoch�d i wejdzie do budynku. Poznasz teraz Elliota, jelenia z niekompletnym poro�em, kt�ry pad� ofiar� Shana. Shan to najbardziej narwany i brutalny my�liwy w ca�ym Mie�cie - postrach wszystkich dziko �yj�cych zwierz�t. Odetnij pazurem wi�zy, kt�rymi skr�powany jest Elliot, by uwolni� swojego nowego przyjaciela. Niestety Twoj� akcj� ratunkow� zauwa�y Shan, kt�ry poprzysi�gnie Tobie i Elliotowi, �e kiedy� zawi�niecie nad jego kominkiem.

Piknik w Puni Mart

Wieczorem, gdy Bogu� b�dzie przysypia� w swoim gara�u, zaciekawi go stukanie do okna. Oka�e si�, �e to Elliot uderza... kr�likiem w okienko, gdy� chce z Tob� pogada�. Otw�rz drzwi gara�u i wpu�� nowego kumpla do �rodka.

Bogu� us�yszy od jelenia kilka cierpkich s��w na sw�j temat i ulegnie s�odkiej perswazji za pomoc� ju-huska. Wybieracie si� do Puni Martu!

Po dotarciu w okolic� sklepu przedosta� si� na jego zaplecze. Stra�nik pilnuj�cy tylnego wej�cia przestraszy si� Bogusia i ucieknie. Droga do sklepowych p�ek stanie si� wolna � skorzystaj z niej. Elliot b�dzie mia� efektowne wej�cie, po kt�rym wyznaczy Ci zadanie. Bogu� ma pozbiera� ju-huski ze stojak�w (musi znale�� 10 sztuk), �eby�cie mogli je potem ze smakiem podjada�. Ale c� to?! Zaczynaj� wy� syreny � stra�nik pewnie zawiadomi� policj�. Uciekajcie ze sklepu! Niestety po wyj�ciu na ch��d nocy rozlegnie si� strza� i ca�a dw�jka rozkosznych bohater�w padnie jak d�uga. �rodek nasenny zadzia�a naprawd� szybko.

Pobudka w dziczy

Sytuacja nie wygl�da najlepiej. Za kar� za buszowanie w Puni Marcie, Bogu� i Elliot zostali wywiezieni do lasu i wypuszczeni na wolno��. Bogu� mocno si� wystraszy i zestresuje, ale w sukurs przyjdzie mu dziarski Elliot. Najpierw jednak Elliota trzeba wyj�� z ziemi, gdy� jedyny r�g jelenia zaklinowa� si� w pod�o�u. Zwierzaki zawieraj� ze sob� sojusz. Jednocz� si�y i za nadrz�dny cel stawiaj� sobie dotarcie do Miasta.

Elliot wypatrzy skaln� p�k�, z kt�rej b�dzie m�g� si� rozejrze� po okolicy w poszukiwaniu zej�cia z polany. Z�ap Elliota (PPM), podejd� pod skaln� p�k� i wrzu� go na ni�. Po kilku chwilach Elliot znajdzie pie�, kt�ry przewr�ci, tworz�c z niego k�adk� dla Bogusia. Je�li misiek chybi rzucaj�c �osiem, przywo�aj Elliota do siebie (klawisz Q) i powt�rz czynno��.

Id� dalej i po prostu podziwiaj widoki, odkrywaj teren i poszukuj wspomnianych na wst�pie poradnika symboli. Trafisz wreszcie nad przepa��, ale... Drog� zablokuje Ci dziarski McSquizzy � szef le�nych wiewi�rek, maj�cy w sobie co� z Irlandczyka. Dzielnie znie� ostrza� z �o��dzi i rusz biegiem pomi�dzy drzewami, nad kraw�d� przepa�ci. McSquizzy zawo�a kumpli i ponowi atak. W jego rezultacie �o� i misiek spadn� w przepa��.

Rodzinna sprzeczka

Traf chcia�, �e misiak spad� futrzanym ty�kiem prosto na le�nego je�a. Poruszaj szybko ty�kiem w lewo i w prawo, by oderwa� je�a od misiowego siedzenia. Pod��aj dalej le�nymi �cie�kami, a� dotrzesz na polan� z k��c�cym si� ma��e�stwem skunks�w.
Powodem konfliktu jest to, kto ma si� zajmowa� dzie�mi, a kto szukaniem pokarmu. Nie ma szans na mini�cie zwierzak�w � ich smr�d zwali z n�g najwi�kszego nawet nied�wiedzia.

Najpierw dzieci � pobiegaj po polanie i wy�ap wszystkie ma�a skunksi�tka. Ka�de z�apane male�stwo zanie� rodzicom (ewentualnie rzu� je do rodzic�w). Drugim etapem b�dzie znalezienie robali, by ca�a rodzina skunks�w nape�ni�a nimi �o��dki. Udaj si� prosto �cie�k�, przy kt�rej widnieje tabliczka z wizerunkiem robaka. Dojdziesz do grupy drzew rosn�cych w wysokiej trawie. Skorzystaj z nosa Bogusia, by wyw�cha� robaki (klawisz C). Zbierz wszystkie robale (ich lokacja jest pod�wietlona), by wr�ci� do skunks�w. Po oddaniu robali Bogu� i Elliot zostan� kumplami wszystkich skunks�w w lesie.

Id�c dalej Elliot dostrze�e Giselle � najpi�kniejsz� sarenk� w ca�ym lesie. Za namow� Bogusia jele� zadecyduje, i� da Giselle bukiet jej ulubionych kwiat�w. Jest jednak pewien szkopu�. Na drodze do jej ulubionych fioletowych kwiat�w znajduje si� chata my�liwego. Je�li zwierz�ta pojawi� si� przed ni�, zostan� postrzelone przez my�liwego. Tym razem trzeba si� b�dzie wykaza� sprytem i kreatywnym my�leniem. Patent na fioletowy bukiet jest prosty � zrywamy niebieskie i czerwone kwiatki. Ich po��czenie da nam kolor fioletowy. Z gotowym bukietem stawiamy si� u Giselle i wr�czamy jej kwiaty. Po chwili sarenka nadmieni o mo�liwo�ci zmierzenia si� w wy�cigu z Ianem� jeleniem, jakich ma�o (w znaczeniu biologicznym)! Ian jest dumny, wielki, ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin