Blood Omen ... Legacy Of Kain ( PSX ).txt

(55 KB) Pobierz
Blood Omen  ...  Legacy Of Kain ( PSX )
 


CZARY

1. SANKTUARIUM (Sanctuary) 

Znajdujesz je na pocz�tku. Czar ten pozwala ci na przeniesienie si� w krytycznej sytuacji do twojej krypty, gdzie mo�esz odzyska� sity, wysysaj�c okoliczn� ludno��. Nie dzia�a podczas walki z Bossami. 

2. �WIAT�O (Light) 

Jak sama nazwa wskazuje, s�u�y do rozja�niania ciemno�ci i w innych okoliczno�ciach nie jest przydatny. Znajdziesz go niemal na pocz�tku gry w Kaplicy �wiat�a. 

3. GROM (Energy Bolt) 

Jedna z podstawowych broni, jakich b�dziesz u�ywa�. S�u�y zar�wno do zabijania wrog�w, jak i aktywacji niedost�pnych prze��cznik�w i przycisk�w. 

4. ODBICIE (Repel) 

Chyba najlepszy czar. jaki mo�na sobie wymarzy�, w zamierzeniu mia� s�u�y� do obrony, ale w po��czeniu ze zbroj� Chaosu daje niespotykane korzy�ci. Spr�bujcie, a zobaczycie, jak wrogowie sami si� wok� was wykrwawiaj�. Wystarczy tylko sta� i ssa�. 

5. BRATOB�JCA (Inspire Hate) 

Jak sama nazwa wskazuje, kieruje twoich wrog�w przeciw sobie w bratob�jczym starciu. Tyle� u�yteczny, co kosztowny. Warto go zastosowa� w miejscach, w kt�rych roi si� od przeciwnik�w, ale nale�y pami�ta�, i� zu�ywa strasznie du�o energii magicznej. 

6. OG�USZACZ (Stun) 

Mo�esz nim og�uszy� wybranego przeciwnika, by spokojnie pobra� krew do analizy... smaku. Gdy zyskasz mocniejsze czary, przestanie by� u�yteczny. 

7. INCAPACITATE (Incapacitate) 

Ten czar powoduje, �e twoi przeciwnicy zamieraj� na chwil�, co mo�e ci pozwoli� na wydostanie si� z opresji. 

8. PRZEJ�CIE (Control Mind) 

Je�li jest jakie� miejsce, gdzie nie mo�esz wej��, a kr��y po nim stra�nik, uda ci si� tym czarem oddzieli� jego cia�o od duszy i przej�� nad nim kontrol�, by wykona� zadanie. 
Wszystkie przedmioty, jakie zbierze tw�j kadawer, trafi� do ciebie. Bardzo u�yteczna rzecz. 

9. ZEW KRWI (Blood Gout) 

Dzi�ki temu czarowi mo�na �ci�gn�� krew pojedynczego przeciwnika bez walki. 

10. KRWAWA �A�NIA (Blood Shower) 

Masowa odmiana poprzedniego czaru, pozwala na upuszczenie krwi czterem przeciwnikom naraz. Chocia� nie przybywa jej w fiolce poczw�rnie, to dzia�a na wi�ksz� odleg�o��. 

11. �MIER� DUCHA (Spirit Death) 

Czar, kt�ry pozbawia przeciwnik�w duszy, co czyni ich martwymi. Dzia�a tak�e na bestie. 

12. B�YSKAWICA (Lightning) 

Przywo�uj�c ten czar na polu bitwy spowodujesz, �e niemal wszyscy w zasi�gu wzroku zostan� ra�eni piorunami. 

13. �OWCA UMAR�YCH (Spirit Wreck) 

Odmiana Przej�cia, tyle tylko, �e dzia�aj�ca na wszelkie istoty nie b�d�ce lud�mi. 

Opuszczaj�c moje rodzinne miasto, Coorhagen nie mia�em poj�cia, jak bardzo podr� ta zawa�y na moim �yciu. I na �mierci. Opowiem wam o tym, cho� z g�ry ostrzegam, i� nie�atwo wam b�dzie uwierzy� w me s�owa. Ju� sam pocz�tek tej historii zakrawa na blag�, ale pos�uchajcie, bo warto... 
Wyruszy�em z mego domu niepomny ostrze�e� rodziny i przyjaci�. Nosgoth ju� od dawna nie by� spokojn� krain�, ale mnie, m�odemu i zapalczywemu szlachcicowi, wydawa�o si�, �em panem mego �ycia i �wiata. Co tam straszni magowie i ich wojna. Patrz�c na to z dzisiejszej perspektywy, mog� uzna�, �e niewiele si� wtedy myli�em, ale... splot okoliczno�ci, kt�ry uczyni� mnie tym, kim jestem, wtedy by� dla mnie absolutnie niezrozumia�y. Zacznijmy jednak od pocz�tku. 
Noc zasta�a mnie w pobli�u ustronnego sio�a. Zauwa�y�em, i� po okolicy w��czy si� gromada zbrojnych, zatem wybra�em na miejsce odpoczynku gospod� na skraju osady. Jakie� by�o moje zdziwienie, gdy szynkarz odm�wi� mi strawy i komnaty. Na nic zda�y si� moje nalegania. Nie przemawia�y do niego ani moja pozycja, ani pieni�dze. W ko�cu podda�em si� i postanowi�em poszuka� innego schronienia. Zaledwiem wy�ciubi� nos poza odrzwia gospody, dopadli mnie zbrojni. My�licie, �e uda�o mi si� uj�� z �yciem? Mylicie si�. Uleg�em liczebnej przewadze. Odniesione w walce rany odebra�y mi w�adz� w nogach. A gdy le�a�em na mokrej ziemi upaprany krwi� i b�otem, zobaczy�em rycerza unosz�cego miecz do ostatniego ciosu. I tak skona�em. 
Nie by� to jednak koniec mojej przygody, jak zapewne si� domy�lacie. Ockn��em si� na skraju urwiska. Pode mn� kipia�o morze ognia. Nie mog�em si� ruszy�, kto� przypi�� stal� me cz�onki do filar�w. Na domiar z�ego czu�em ostrze, kt�re przebi�o moj� pier�. Zagotowa�a si� we mnie krew w pragnieniu zemsty na winnych mej udr�ki. I kiedy duma�em tak w m�kach piekielnych, pojawi� si� obok mnie nekromanta Mortanius. Wyj�� pal�ce ostrze i zaproponowa� mi uk�ad. Mo�liwo�� dokonania zemsty w zamian za... zmian� w pos�usznego mu wampira. Przysta�em na to z ochot�, nie dbaj�c o nic. 
Za�lepi�a mnie zemsta i ch�� zostania niemal nie�mierteln� istot�... 

MAUZOLEUM KAINA

I tutaj zaczyna si� moja w�a�ciwa opowie��. Odsun��em wieko sarkofagu i wydosta�em si� z mroku trumny. Nik�e �wiat�o nie przeszkadza�o mi w dostrze�eniu szczeg��w owego mauzoleum, jakie wybudowano na moj� cze��. Ruszy�em do wyj�cia. Drzwi by�y zamkni�te, ale przycisk na �cianie jarzy� si� zielonkawym �wiat�em. W komnacie obok zdoby�em Czar Sanktuarium, kt�ry pozwala� mi na powr�t do zacisza krypty w ka�dej chwili, co wielce pomocne okazywa�o si� w chwilach zagro�enia. Dwie komnaty dalej ukryto Serce Ciemno�ci, artefakt przywracaj�cy ka�demu wampirowi jego �ycie. O ile mo�na to tak nazwa�... W obu komnatach po bokach le�a�y ponadto przedmioty wzmacniaj�ce moje si�y. po lewej Fiolka zwi�kszaj�ca �ywotno��, po prawej Runa dodaj�ca magii. Id�c dalej do wyj�cia znalaz�em kul� energii magicznej i strzeg�cy jej szkielet. Odj��em mu g�ow� i dotar�em do O�tarza po prawej, gdzie zapisa� mog�em stan mojej wyprawy (Save). Potem ju� prosto do wyj�cia skierowa�em swe kroki, ciekaw, jak powita mnie kraina Nosgoth. Zbiera�o si� na deszcz, zatem przyspieszy�em kroku. Sk�ra wampira czu�a jest bowiem na �wiat�o i wod�, kt�re pal� j� niczym �ywy ogie�. Przekroczywszy bramy cmentarza dotar�em do miejsca, kt�re wygl�da�o jak... 

MA�A KAPLICZKA

Przy wej�ciu znalaz�em o�tarz, potem uda�em si� dalej. Za sal�. w kt�rej znalaz�em Fiolk� i Run�, drog� zagradza�y mi ostre jak z�by smoka kolce. Na szcz�cie zauwa�y�em trzy przyciski na �cianie. Naciskaj�c pierwszy i drugi od lewej uzyska�em woln� drog�. Nieco dalej znalaz�em Fley - bro�, kt�rej u�ycie oddziela�o u ofiar cia�o od ko�ci. W sarkofagach z rze�bionymi wiekami odkry�em Serce Ciemno�ci i kolejny Fley. Nast�pne Serce znalaz�em w skrzyni obok czerwonych kr�g�w na pod�odze, kt�rych przeznaczenia jeszcze wtedy nie zna�em. W skrzyni obok le�a�a Runa. Skorzysta�em z nast�pnego O�tarza i wydosta�em si� na zewn�trz. Tym razem pozna�em okolic�. Z okrzykiem na ustach ruszy�em przez las �cie�k�, na kt�rej odda�em �ycie. Znalaz�em oprawc�w i szybko si� z nimi rozprawi�em. Teraz nie stanowili dla mnie zagro�enia. Gdy umazany ich posok� �wi�towa�em zwyci�stwo, us�ysza�em g�os nekromanty, kt�ry rzek�: - Owi prostaczkowie byli jedynie narz�dziami w r�kach istoty odpowiedzialnej za twoj� �mier�, Kain. Udaj si� do Filar�w Nosgoth, tam dowiesz si� prawdy. I tak uczyni�em. Po drodze mia�em jednak osad� Ziegstuchl, gdzie wszystko to si� zacz�o. Zebra�em krwawe �niwo. Przeszukuj�c chaty rozwala�em wszystkie beczki, jakie znalaz�em. Tak zdoby�em trzy Fleye. Przemierzaj�c puszcz� dotar�em traktem do zdobionej p�yty magicznej, kt�ra przenios�a mnie do st�p Filar�w Nosgoth, miejsca �wi�tego. Tu mia�em pozna� swojego prawdziwego oprawc�. Wszed�em do �wi�tego kr�gu i ujrza�em ducha 
- Nupraptorze, ty� winien ca�ej tej udr�ki -rzek�a zjawa. 
- Odejd�, bo m�j miecz wy�le ci� do piekie�, sk�d przyby�a� - odpar�em jej na to. 
- Wszed�e� do kr�gu, bo szukasz odpowiedzi na dr�cz�ce ci� pytanie. Ja ci j� daj� - ona rzecze na to - i nie boj� si� twoich gr�b. 
- Szukam jedynie lekarstwa - powiedzia�em. 
- Nie ma lekarstwa na �mier�, Kain. Powiadam ci, mag Nupraptor winien jest zatruciu Filar�w i twojej odmienno�ci, wampirze. Udaj si� do jego kryj�wki i uwolnij Nosgoth od magii, kt�ra przyczyn� jest tej zguby. Przywr�� r�wnowag� �wiata. 
- Nie dbam o ten �wiat. 
- Zr�b to zatem ze wzgl�du na siebie. Tylko �mier� maga przyniesie ukojenie twojej duszy. 
Us�ucha�em jej i wyruszy�em dope�ni� zemsty. Tym razem wszed�em na drugi teleporter. Pojawi�em si� w puszczy, w oddali majaczy�a jaka� konstrukcja. Obok niej znalaz�em czar, dzi�ki kt�remu mog�em przemieni� si� w nietoperza i dolecie� do ka�dej cz�ci Nosgoth, o ile znajduje si� w niej monument taki, jak ten, przy kt�rym sta�em. Zbli�y�em si� do niego i uaktywni�em jego moc. Potem ruszy�em dalej. Opodal trafi�em na budowl�. To musia�a by�... 

KAPLICA �WIAT�A

Przy wej�ciu po lewej odkry�em O�tarz, przy kt�rym mog�em zapisa� stan swojej w�dr�wki. Na prawo za� czai�y si� mroczne wn�trza labiryntu. Ukryto w nim pot�ny czar rozpraszaj�cy ciemno�ci. Dlatego zanurzy�em si� w mroczne korytarze bez chwili wahania. Znalaz�em czar, a jak�e (od razu go u�y�em), ale i odkry�em dwa sekrety. Niedaleko wej�cia w pierwszym za�omie korytarza znalaz�em tajemn� wn�k� w �cianie, kryj�c� Run�. Drugim sekretem tego miejsca by� sarkofag w sali z zamkni�tymi drzwiami po lewej i prawej. W nim mie�ci� si� prze��cznik otwieraj�cy obie sale i daj�cy mi dodatkowe Serce Ciemno�ci. Opr�cz tego zdoby�em w labiryncie Fiolk� i trzy Fleye. Potem zabra�em si� do wyj�cia. Nabiera�em mocy i czu�em to w ca�ym ciele. Ruszy�em w dalsz� w�dr�wk� przez las. Niedaleko pojawi�y si� g�ry. Dotar�em do �lepego zau�ka doliny. Na jej ko�cu znak wskazywa� drog� do miasta. Obok zia�a w skale czarna paszcza. To... 

JASKINIA WILK�W

Jak g�osi�a legenda, ukryto w niej moc, kt�ra przemienia�a cia�a os�b, kt�re j� posiad�y w wilko�aki. Skoczne i drapie�ne. Chc�c przedosta� si� przez g�ry musia�em j� zdoby�. Wszed�em do jaskini i odnalaz�em czar, potem jednak natrafi�em na ma�y problem. Przemieniony w wilka skaka�em pomi�dzy pu�apkami, ale jeden z no�ownik�w nie dawa� si� zabi�. Gdy uda�o mi si� uaktywni� przycisk znajduj�cy si� po lewej stronie, zyska�em dost�p do korytarza po pr...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin