The Settlers ... Traditions Edition ( Narodziny kultur ).txt

(55 KB) Pobierz
The Settlers ... Traditions Edition ( Narodziny kultur )



Nacje

W trakcie przechodzenia kampanii będziemy mieli okazje zagrać trzema nacjami, Bawarczykami, Egipcjanami i Szkotami. Każda z narodowoci posiada swoje cechy charakterystyczne składajšce się na ich mocne i słabe stron.

 

Bawarczycy

Bawarczycy to mocno wyporodkowana nacja, posiadajš gospodarkę lepszš niż Szkoci, ale kosztowniejszš niż Egipcjanie. Ich wojsko posiada dobrych zarówno strzelców jak i zbrojnych, koszt produkcji obu jednostek jest umiarkowany, a garnizony mieszczš redniš iloć wojska.

Często używane bawarskie drogi automatycznie awansujš do brukowanych, oznacza to, że na każdy taki odcinek dodatkowo wysłany zostanie wół działajšcy jak standardowy tragarz. Do produkcji wołów wystarczy jedna hodowla wołów i studnia.

winiarnie sš dostępne tylko dla Bawarczyków, ze zboża i piwa produkujš mięso. Jest to bardzo dobre ródło pożywienia pod warunkiem, że mamy miejsce pod budowę gospodarstwa, browaru i samej winiarni.

Bawarskim trunkiem jest piwo, do jego produkcji wymagane jest zboże i woda, wykorzystywane jest do werbunku żołnierzy i w winiarniach przy produkcji mięsa.

 

Egipcjanie

Egipcjanie to nacja szczycš się najlepszš gospodarkš, taniš i zarazem wydajnš. Ich wojsko jest łatwe w produkcji, jednak nie mogš oni awansować zbrojnych, którzy wypadajš słabo na tle innych nacji. Zaletš ich wojska jest jego duża liczebnoć, łatwa do osišgnięcia oraz pojemne garnizony.

Egipskie drogi, podobnie jak bawarskie, awansujš do poziomu brukowanych, każdy taki węzeł komunikacyjny wyposażany jest w drugiego darmowego tragarza.

Egipcjanie posiadajš hodowle kóz, bardzo wydajne ródło kóz oraz mleka. Na tych surowcach oparta jest znaczna częć egipskiej gospodarki. Mleko potrzebne jest do werbowania żołnierzy, pieczenia chleba oraz produkcji serów stanowišcych jedyne pożywienie górników pracujšcych w kopalniach węgla. Kozy wykorzystywane sš w garbarniach do produkcji skór potrzebnych do wytwarzania łuków.

Egipcjanie, jako jedyna nacja, nie korzystajš z desek do stawiania budynków, korzystajš natomiast z cegieł wytwarzanych w cegielniach, które zastępujš rolę tartaków. Potrzebujš jedynie wody, co sprawia, że sš wydajniejsze od swoich odpowiedników.

Dużš wadš Egipcjan jest brak możliwoci stawiania leniczówek, a potrzebujš oni bali drewna do produkcji łuków, narzędzi oraz do budowy statków. Posiadajš również największe zapotrzebowanie na sól, z której korzystajš serowarnie i garbarnie.

 

Szkoci

Szkoci posiadajš najsłabszš gospodarkę, ich drogi nigdy nie awansujš, a rekrutacja żołnierzy wymaga wielu surowców, których produkcja jest stosunkowo skomplikowana. Szkoccy zbrojni to najsilniejsza jednostka bojowa w grze, nadrabiajšca problemy zwišzane z kosztownym werbunkiem i małš pojemnociš garnizonów. Szkockimi strzelcami sš procarze, mało skuteczni, ale jako jedyna jednostka wojskowa nie wymagajš wczeniej wyprodukowanej broni, zamiast niej potrzebujš trzy sztuki kamienia, który bywa czasem bardziej potrzebny do stawiania budynków.

Do werbowania szkockich jednostek potrzebne sš kilty, których wytwarzanie opiera się na następujšcych budynkach: hodowla owiec, studnia, chata pasterza oraz tkalnia. Cały proces produkcji kiltów nie pochłania cennych surowców, ale wymaga czterech budynków i czterech cennych sztuk narzędzi.

Szkockim trunkiem jest whisky, wykorzystywana jedynie do werbowania żołnierzy.

Szkoci produkujš mięso w masarniach z wykorzystaniem soli i nie potrzebujš skór, dlatego też nie posiadajš możliwoci wybudowania chaty myliwego.

 Budynki

Małe Budynki

Chata drwala  służy do pozyskiwania bali drewna przez wycinkę drzew, jest to również doskonałe narzędzie do oczyszczania z drzew terenu pod większe budynki.

Leniczówka  służy do sadzenia drzew, wraz z chatš drwala stanowi niekończšce się ródło bali drewna.

Budynek niedostępny dla Egipcjan.

Kamieniołom  służy do wydobywania kamienia z powierzchniowych złóż granitu. Kamieniołom warto zburzyć zaraz po tym jak skończy wydobywać surowce, odzyskamy w ten sposób cenne (zwłaszcza na poczštku) narzędzia.

Chata rybaka  dostarcza ryb, musi być postawiona blisko wody. Jest tanim sposobem pozyskiwania pożywienia, ale mało wydajnym.

Chata myliwego  służy do pozyskiwania surowców z dzikiej zwierzyny i musi być postawiona blisko niej. Niektóre miejsce gdzie kręcš się zwierzęta można szybko wyeksploatować inne stanowiš niewyczerpalne ródło. Bawarczycy pozyskujš z chaty myliwego skóry natomiast Egipcjanie mięso.

Budynek jest niedostępny dla Szkotów.

Studnia  dostarcza wodę, może być postawiona w dowolnym miejscu, ale najlepiej stawiać je w najbliższym sšsiedztwie zakładów potrzebujšcych wody.

Chata geologa - służy do odkrywania rodzaju oraz zasobnoci podziemnych złóż surowców. Proces odkrywania może potrwać, warto więc postawić jš z wyprzedzeniem. Gdy spełni swoje zadania można jš zburzyć i odzyskać narzędzia, należy jednak pamiętać, że tabliczki z informacjš o odkrytych minerałach szybko znikajš, zaleca się więc postawienie odpowiednich kopalni od razu, jeli nie chcemy ich w tym momencie budować, wystarczy nie doprowadzać do nich drogi. Pozostawienie chaty geologa przy działajšcych kopalniach pozwoli na monitorowanie iloci surowców pozostałych do wydobycia.

Ambona  jest budynkiem zwiadowczym odsłania mgłę wojny, ale nie poszerza granic.

Posterunek  jest budynkiem militarnym odsłaniajšcym mgłę wojny i poszerzajšcym granice naszego terytorium. Posterunek jest tani i wietnie nadaje się do poszerzania granic z dala do przeciwników, jego niewielka pojemnoć sprawia, że stanowi on marnš linie obrony. Posterunek można rozbudować pod warunkiem, że miejsce, w którym stoi, na to pozwala.

Szkocki posterunek mieci 2 żołnierzy.

Bawarski posterunek mieci 3 żołnierzy.

Egipski posterunek mieci 4 żołnierzy.

Hodowla owiec  budynek dostępny tylko Szkotom, hodowane sš w nim owce, które po schwytaniu przez pasterza nadajš się do dalszej obróbki.

Chata pasterza  budynek dostępny tylko Szkotom, pracujšcy w niej pasterz łapie owieczki i przetwarza je w owce nadajšce się do dalszej obróbki. Działa na podobnej zasadzie co myliwy, tylko w tym przypadku ródłem zwierzyny jest hodowla owiec.

rednie budynki

Tartak  z bali drewna wytwarza deski potrzebne do budowy bawarskich i szkockich budynków. Do szybkiej rozbudowy potrzebne sš dwa lub trzy sprawnie działajšce tartaki.

Budynek niedostępny dla Egipcjan

Cegielnia  budynek dostępny tylko Egipcjanom, po dostarczeniu wody wytwarza suche cegły potrzebne do budowy egipskich budynków, do szybkiej rozbudowy potrzebne sš dwie lub trzy sprawnie działajšce cegielnie.

Magazyn  pełni rolę przechowalni surowców tak jak kwatera główna. Należy je stawiać wraz z rozszerzaniem się naszych granic, na nowych wyspach po wysłaniu ekspedycji oraz w pobliżu skupisk orodków produkcyjnych. Dobrze ustawione magazyny sprawiš, że surowce nie będš zalegały na naszych drogach i szybciej będš docierały do miejsca przeznaczenia. Istotnš funkcjš magazynów jest możliwoć nakazania składowania w nich konkretnych surowców np.: złota w pobliżu mennicy, kamienia i desek/cegieł w miejscu gdzie planujemy rozbudowę.

Młyn  przerabia zboże zebrane na farmach na mškę potrzebnš w piekarniach.

Budynek niedostępny dla Egipcjan ich piekarnie piekš chleb wprost ze zboża i mleka.

Mennica  produkuje złote monety potrzebne do awansowania żołnierzy w koszarach. Egipcjanie i Szkoci potrzebujš do tego celu złota i węgla, natomiast Bawarczycy złota i bali drewna.

Egipska piekarnia  z mleka i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach.

Szkocka piekarnia  z mški i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach.

Bawarska piekarnia  z mški i soli produkuje precle potrzebne w bawarskich kopalniach.

Browar  budynek dostępny tylko dla Bawarczyków, z wody i zbóż produkuje piwo, potrzebne w winiarniach do produkcji mięsa oraz w koszarach do rekrutacji nowych żołnierzy

Gorzelnia  budynek dostępny tylko dla Szkotów, z wody i zboża wytwarza whisky potrzebnš w koszarach do rekrutowania żołnierzy.

	

Piec hutniczy  produkuje żelazo, potrzebne przy wyrobie narzędzi i broni, Bawarczycy i Szkoci potrzebujš do tego celu węgiel i rudę żelaza, w przypadku Egipcjan wystarczy sama ruda żelaza.

	

Bawarska kunia  produkuje broń potrzebnš do rekrutowania nowych halabardników, wytwarzana jest przy pomocy żelaza i węgla.

	

Egipska kunia  wprost z żelaza produkuje broń potrzebnš do rekrutowania nowych strażników, najtańszej jednostki wojskowej.

	

Szkocka kunia  z żelaza i węgla produkuje broń potrzebnš do rekrutowania giermków, najsilniejszej jednostki wojskowej w grze.

	

Wytwórnia kusz  produkuje bawarskš broń strzeleckš potrzebnš do rekrutowania kuszników, kusze wytwarzane sš przy pomocy skór i bali drewna.

	

Wytwórnia łuków  produkuje egipska broń strzeleckš potrzebnš do rekrutowania łuczników, łuki wytwarzane sš ze skór i bali drewna.

	

Garbarnia  budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z kóz i soli produkuje skóry potrzebne do budowy łuków.

	

Serowarnia  budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z mleka i soli produkuje sery potrzebne w kopalniach.

	

Tkalnia  budynek dostępny tylko dla Szkotów, z owiec produkuje kilty potrzebne do rekrutowania szkockich jednostek wojskowych.

	

Bawarskie koszary  potrzebujš piwa i kusz do rekrutowania kuszników oraz piwa i halabard do rekrutowania halabardzistów. Przy pomocy złotych monet można awansować obie jednostki do trzeciego poziomu. Łatwiej produkuje się kusze, więc łatwiej rekrutować strzelców ale należy zadbać o zrównoważone wojsko i rekrutować również halabardzistów.

	

Egipskie koszary  potrzebujš mleka i...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin