poradnik do gry Messiah.doc

(79 KB) Pobierz
Messiah

Messiah

Shiny

PC

 

 

Bob jest odpowiedzią Boga na zakusy ludzi, mające na celu opanowanie sił wszechświata, po tym, jak już nauka odkryła tajemnice Nieba, Boga, Piekła i Szatana. Bóg dał mu duszę, skrzydła i wysłał go na Ziemię, na cholernie nieprzyjazną dla niego Ziemię (ludzie dawno już pozbyli się szacunku do aniołów, pracując nad sposobem stania się bogami). Jedyna moc, którą Bob posiada, to eteryczność i duchowa zwiewność, dzięki której może wędrować praktycznie bez ograniczeń przestrzennych i ponadto wcielać się w organiczną materię. Poza tym jego egzystencja jest usytuowana w metafizycznym napięciu między tym, co zaplanował dla niego Bóg, a tym, co zaplanowali, na przekór Bogu, w ramach swoich eksperymentów z tajemną technologią, dla niego, i dla Boga, ludzie. Jednym słowem, przechlapane, Bob... Co ci pozostaje? Ano nic, przeznaczenia przecież zmienić się nie da? Na pewno? Zobaczmy...

 

Bob jest małym i dość słabowitym aniołkiem. Będziecie musieli naprawdę na niego uważać, szczególnie w chwili, gdy opuszcza swojego żywiciela. Poniższa solucja na pewno ułatwi Wam to zadanie. Niesamowity scenariusz, wspaniała grafika - sami wiecie, że tę grę trzeba skończyć. Zwróćcie jeszcze uwagę na muzykę. Przygotowała ją kapela Fear Factory, która specjalizuje się w odjazdowych, mocnych i czaszkowych kawałkach. Taki też jest klimat gry. A więc do dzieła...

 

*****

Ramka - Sztuka opętania (arkana)

 

1. Jeśli chcesz wcielić się w nieprzyjazną osobę, która już została zaalarmowana twoją obecnością, spróbuj rzucić się szybko w jej kierunku, wpadnij pod jej nogi, a gdy się tam znajdziesz, szybko podskocz i cofnij się trochę, aby opętać tego, kto cię interesuje.

2. Kiedy wstępujesz w jakąś osobę, podczas gdy Bob jest ranny, wessie on tak dużo życia, ile potrzebuje, aby mieć znowu 100 procent. To dobry pomysł na to, aby utrzymywać Boba w dobrej kondycji - po prostu daj susa do nowego ciała, jednak gdy dla nosiciela oznacza to zbyt wielkie nadgryzienie sił życiowych - rozwiązanie to staje się dość problematyczne.

 

*******

 

 

*********

Ramka - Bezduszna batalia

 

1. Jeśli to możliwe, wybierz sobie jednego wroga i staraj się go nie zranić, tak aby stał się twoim "ostatecznym ciałem" podczas potyczki i tym, pod którego postacią przeniesiesz się do następnego poziomu. Strategia ta jest właściwie jedynym wyjściem, gdy walczysz z dużą ilością przeciwników, i gdy nie ma możliwości, żeby tak po prostu wyrąbać sobie bezwzględnie przejście wśród wrogów. Ale jest ona dość trudna do opanowania. Częste save-y powinny ci pomóc nabrać wprawy - nawet jeśli wygrałeś, ale nie tak spektakularnie, załaduj stan gry sprzed walki i zacznij od początku (zranione ciało jest w zasadzie bezużyteczne).

2. Pamiętaj, że Messiah to nie Quake - tu nie trzeba likwidować wszystkiego, co się rusza. Jeśli to możliwe, omijaj ludzi, nie strzelając do nich. Jednak nie jest to związane z filantropią, raczej z zimnym zdrowym rozsądkiem - wrogowie przeważnie noszą całkiem przyzwoitą broń, więc jeśli nie znajdujesz się w odpowiednio krzepkim ciele, nie będziesz w stanie znieść ich oczywistej reakcji na twoje zaczepki.

3. Gliniarze i Czoty wyznają inne wartości, a zatem jeśli zostaniesz zaatakowany przez jednego, a w pobliżu przebywa drugi, wycofaj się i pozwól im wyjaśnić wątpliwości egzystencjalne między sobą. Jeśli znajdujesz się na przykład w ciele gliniarza i zobaczysz Czota, opuść ciało tego pierwszego i ukryj się szybko, obserwując z bezpiecznego miejsca wymianę zdań. Potem potraktuj ciało zwycięzcy jako swojego nosiciela.

************************

 

 

 

 

Okolice portu

 

Zaczynasz jako gliniarz. Przebiegnij po rampie i połóż swoje dłonie na pudle, rozwalając je. Procedura autodestrukcji uaktywniła też wyłącznik blokady drzwi. Wróć jeszcze do pudła i zbierz stamtąd swoją pierwszą broń (przedtem mogłeś jedynie sobie machać celownikiem, nie celując jednak tak naprawdę). Aby zdobyć dodatkową amunicję do niej, stań w pewnej odległości od skrzyń (tych dużych, a nie tych małych) i strzel. Wybuch odsłoni amunicję, której szukałeś. Wejdź do środka przez drzwi, przeskocz przez dziurę, wyjdź z gliniarza i wstąp w następnego policjanta, którego widzisz. Skieruj się schodami na górę i pozbądź się wszystkich gliniarzy w okolicy (nie jest to konieczne, ale postanowiłem być przewidujący i eliminując ich, mogłem nie martwić się przykrymi niespodziankami w przyszłości). Strzel do pudeł, a obwody przepalą się, umożliwiając ci otwarcie drzwi, za którymi znajdziesz pomieszczenie z naukowcami. Za pomocą odpowiedniego panelu odbezpiecz Wrota nr 4, a następnie skieruj się w stronę koszar, gdzie znajdziesz miotacz płomieni, którym będziesz się mógł posługiwać (umieszczony on jest w schowku na broń).

Posłuż się nim w walce z gliniarzami, których tu napotkasz. (Zauważ, że na monitorach wyświetlane są miłe dla oka scenki z MDK 400 AD.) Zmierzaj teraz na dół, na najniższy poziom, wstępując w naukowca, dzięki czemu wyjący alarm wyłączy się. Otwórz bramę i załatw dwóch gliniarzy, na których natkniesz się tutaj. Wejdź do środka, przechodząc przez miejsce do kwarantanny. Kiedy już będziesz za nim, wdrap się po pudłach, przejmij, jeśli przyjdzie ci na to ochota, karabin maszynowy, i z pudła na samym szczycie przeskocz nad zaporą laserową. Zmierzaj dalej w tym kierunku, aż natkniesz się na kolejnego gliniarza. Załatw go i zeskocz z półki, wychodząc z opętanego wpół drogi w locie. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie połowy trudu wspinaczki - niech twoje skrzydła uniosą cię na najwyższą półkę z lewej strony, której możesz dosięgnąć. Kiedy się tam już znajdziesz, resztę drogi na szczyt będziesz mógł przejść pieszo.

 

Zeskocz, aby wylądować na podłodze kolejnego pomieszczenia. Podejdź do trzeciego wachlarza na lewo, pod którym zobaczysz przycisk. Pstryknij nim. Teraz podejdź do drugiego wachlarza od lewej, też pstryknij. W końcu wdrap się na górę po półkach i prześlizgnij się od wachlarza do wachlarza, aż dostaniesz się na samą górę. Kiedy się tam znajdziesz, wstąp w robotnika zajmującego się promieniowaniem. W ten sposób będziesz w stanie uaktywnić wszystkie konsole wokół pomieszczenia (ale nie ruszaj czerwonego przycisku, który wszystkie je wyłącza). Teraz wejdź do windy przez drzwi wyjściowe i zjedź na dół. Dalej posługuj się robotnikiem od promieniowania, aby nie odnieść żadnych obrażeń, które może spowodować emisja nuklearna. Wejdź do kolejnego pomieszczenia na swojej drodze. Opętaj spawacza, a następnie komendanta za szkłem. Komendant posiada dostęp do rejonu "czotów". Opuść to pomieszczenie przez drzwi od garażu i cofnij się do miejsca, z którego wyszedłeś, przez bramę 3, a następnie 2. Za drugą zostaniesz zaatakowany przez "czoty". Najpierw załatw te różnorodne, potem tego z gnatem ze szpicami (walcząc, cały czas przesuwaj się na boki, aby uniknąć dźgnięcia). Po tym kolesiu czekają cię jeszcze całe zastępy innych "czotów", którzy wpadną do pomieszczenia, w którym się znajdujesz. Rozpraw się z nimi jak najszybciej. W ogóle nasz aniołek będzie miał tu sporo robótki, więc im szybciej nauczysz się przeskakiwania z ciała do ciała, tym lepiej dla ciebie. W końcu chwyć wyrzutnię rakiet zza pudła, które widzisz daleko od wejścia. Wynieś się stąd przez obszerne drzwi - nie tymi, przez które tu wszedłeś. Rejon pierwszy zaliczony. Gratulejszons.

 

 

 

Stare miasto

 

Strzel z bazooki do laserowej ściany, którą widzisz z lewej strony, przejdź, a następnie skieruj się ku wrogom, którzy się pojawią - wyeliminuj ich wszystkich. Wbiegnij na rampę i wejdź w drzwi. Zrzuć trzy ciała do rozdrabniarki, którą znajdziesz w tym pomieszczeniu. Aby dostać się do naukowca, przefruń z Bobem do występu na lewo, zatrzymaj się i przeczołgaj się pod laserami. Odpowiedni panel otworzy podłogę. Kiedy maszyna zostanie już napełniona krwią, poszperaj przy dolnym panelu, który przywoła beczkę - potocz ją na samą górę. Gdy będziesz na szczycie, wskocz na beczkę, a następnie przeleć do występu, zatrzymaj się, obsłuż panel. Przejdź przez drzwi, by dostać się do spalarki.

 

Dopóki nie opanujesz do perfekcji skoków, praktycznie nie będziesz w stanie przejść tego fragmentu gry. Pamiętaj, że musisz wyprężyć się, gdy znajdujesz się na końcu skoku, dzięki czemu zyskasz dodatkową wysokość. Musisz wspiąć się po beczce i dojść do rury, a następnie przefruwać z rury na rurę aż na sam szczyt (zwijają się one w spirale wzdłuż ścian). Kiedy już uda ci się zleźć, wejdź przez kolejne drzwi. Zabij wszystkich, których znajdziesz w tym pomieszczeniu. Posłuż się windą na środku i wejdź przez drzwi. Teraz wstąp w szczura, który biega w pobliżu. W takiej postaci przejdź przez tunel, labirynt i kolejny tunel. Tutaj opętaj czota i rozwal puszki. Skieruj się w jedyną drogę, która jest ci dostępna. Wyjdziesz nią z tunelu, gdzie gliniarze i czoty urządziły sobie posterunki. Idź w prawo, zabijając wszystkich, których musisz. Rozbij szybę z lewej strony miejsca, w którym przebywają gliniarze. Wyłącz ścianę laserową. Teraz przebiegnij na stronę czotów i po kilku schodach prowadzących w górę wejdź na terytorium, do którego dostęp był wcześniej broniony przez ścianę laserów.

Pobaw się panelem z tyłu pomieszczenia na szczycie schodów. Ze skrzynki na broń zabierz bazookę, a następnie przejdź do kolejnych drzwi, które znajdują się w pobliżu miejsca, którym wyszedłeś z tunelu. Obsłuż windę, którą dostaniesz się do następnych drzwi. Wejdź do środka, rozwal strzałami pudła na "kożuchu" - rura pęknie i otworzy się. Wejdź do niej, wskocz na platformę i strzel w palenisko, które się otworzy. Wpadnij do środka, chwyć broń czota i posłuż się nią, bezpiecznie zlatując na dół, poniżej gigantycznej rury (przez okno, w które masz strzelić - rozleci się, robiąc przejście dla ciebie) i wskocz przez okno, które widzisz w pobliżu biorącej prysznic dziewczyny. Zabij osobę, w której się znajdujesz, gwałtownie wpadając w ścianę laserową, po czym opętaj komendanta. Wejdź kolejnymi drzwiami (z kolejnymi trzema komendantami) i wejdź przez drzwi znajdujące się na prawo. Teraz skieruj się schodami w górę i wróć do pomieszczenia, z którego niedawno wyszedłeś. Teraz możesz popracować z komputerami. Ten z lewej da ci robota obronnego, prawy - atakującego: wybór należy do ciebie. Przyda ci się wsparcie w następnej potyczce. Wróć do pokoju komendanta i wyjdź po przeciwnej stronie, idąc w przeciwnym kierunku. Dojdziesz do miejsca, w którym zobaczysz czoty - zabij je, jednocześnie staraj się, aby twój komandor sam nie zginął - przyda ci się jego powłoka, a jeśli wrócisz do pokoju komendanta, zanim będziesz mógł skierować się dalej, najpierw przyjdzie ci uporać się z pozostałymi dwoma komandorami, którzy tam przebywają. Kiedy już załatwisz wszystkich, posłuż się komendantem, by otworzyć drzwi, a następnie wejdź na konsolę broni, manipulując odpowiednim panelem. Za pomocą konsoli strzel w przyciski platform z ludźmi, którzy walą w ciebie - otworzy to ścianę laserową, która znajduje się przy tobie.

 

Wejdź do kolejnego pomieszczenia z dwoma innymi gliniarzami i poszperaj przy panelu z prawej strony pokoju. Następnie otwórz bramę naprzeciwko gliniarzy. Zabij tych, których musisz wyeliminować i otwórz wrota znajdujące się za stosami pudeł. Rozwal wszystko, co stoi ci na drodze prowadzącej przez pokój, aby dojść na drugi odległy jego koniec. Tam otwórz drzwi wiodące do garażu. No i znowu znajdujesz się na polu walki. Użyj gliniarza na zielonym "celu" na ziemi i pozwól żeby skaner przeszedł przez gliniarza, dzięki czemu zostanie otwarte przejście do garaży. Przejdź do windy. Uruchom ją. Kiedy się zepsuje, wydostań się z ciała i przejdź przez otwór. Opętaj spawacza i napraw windę od spodu. Wróć tam, gdzie się zatrzymała winda. Przebrnij przez garaże, aż dojdziesz do obszernego okrągłego pomieszczenia z okrągłym występem pośrodku. Wejdź do garażu znajdującego się z prawej strony korytarza. Dalej pojedź w górę windą, idź na lewo i w górę schodami, które zaprowadzą cię do kanałów.

 

Idź kanałami po skarpach, cały czas, aż znajdziesz drzwi otoczone przez zielone kraty (te zamknięte posiadają czerwone kraty). Wejdź przez nie, zlikwiduj wszystkich wrogów i przejdź na prawo, przez most z krat. Kiedy dostaniesz się do tłoków, porzuć ciało, w którym się obecnie znajdujesz i użyj tłoków (beczek), by dostać się przez wodę na drugą stronę mostu. Przejdź na jego koniec i skręć w prawo. Zobaczysz tam przedmiot blokujący dolny laser. Podpłyń pod niego. Za pomocą panelu wyłącz lasery. Opętaj faceta, którego widzisz z tyłu pokoju i poszperaj przy komputerze, by włączyć ponownie zasilanie na obrzeżach.

Wróć tam, gdzie wcześniej znajdowały się lasery i wejdź przez drzwi dokładnie naprzeciwko. Idź ścieżką z powrotem do miejsca, gdzie już byłeś, znowu przechodząc przez zielone drzwi. Jednak tym razem idź wprost i pod schody, gdzie ujrzysz zapierającą dech w piersi nakręcona scenkę z bestią. Możesz jednak po prostu pójść po schodach na górę, aby kontynuować normalną grę. Kiedy dostaniesz się już na samą górę, znowu zostajesz wrzucony w walkę. Przejdź na lewo i idź dalej cały czas z powrotem, aż dojdziesz do gliniarza z wyrzutnią rakiet. Zabij go i wejdź pod gigantyczne drzwi. Przygotuj się na drobną potyczkę. Znowu wylądowałeś w okrągłym pomieszczeniu. Tym razem idź do garażu w korytarzu na lewo, a dotrzesz do czerwonej falistej ściany laserowej. Z tyłu za ścianą widzisz dziwny kształt - bez dwóch zdań to zasilanie. Strzel do niego ze swojej broni, wyłączając lasery. Idź dalej naprzód. Dotrzesz do windy, którą wjedź na górę. Przeczołgaj się pod drzwiami. Znajdujesz się teraz w laboratorium. Opętaj naukowca i przejdź do świecącej się konsoli, którą obsłuż. Uruchomisz w ten sposób Behemota (jeśli usłyszysz coś na temat generatora, oznacza to, że nie włączyłeś ponownie zasilania na obrzeżach). Niech wyjdzie (drzwi z napisem Laboratory - przedrze się przez drugie drzwi - te z celem). Teraz musisz albo dostać się na górny poziom, lub, podobnie jak ja to zrobiłem - doprowadź go do kilku niewinnych ofiar, a gdy się nimi opiekuje, wypręż się i wejdź do jego ostrza na ramieniu (da się opętać tylko od strony pleców wysoko lub przez głowę).

Stań na płycie ciśnieniowej, oczyść, opłukaj i powtórz.

 

 

 

Magazyn (Aneks)

 

Opętaj pierwszego gliniarza, którego ujrzysz, a innych, szwędających się w pobliżu, zabij. Następnie skieruj się naprzód, do następnego pokoju. Przejdź przez niego i dojdź do panelu kontrolnego w małym pokoiku, który obsłuż. Wyjdź z tego pomieszczenia i przejdź przez drzwi na lewo. Przy wejściu skieruj się do drzwi na prawo. Zobaczysz gliniarzy i windę. Windą wjedź na górę, do panelu, którym manipuluj (uwaga: jeśli wciąż jesteś gliniarzem, to wywołasz alarm, zatem chwyć miotacz płomieni ze skrzynki i pozbądź się oficerów, którzy mogą cię aresztować). Wróć windą na dół, przejdź przez pokój i wjedź na górę kolejną windą, w kolejnym pokoju. Przejdź i wjedź na górę jeszcze jedną windą. Zabij wszystkich gliniarzy w pomieszczeniu, pozostawiając przy życiu robotników. Wstąp w jednego z nich i obsłuż panel robota. Zjedź windą na dół, jeszcze raz. Oczyść teren z gliniarzy i posłuż się spawaczem, który ma obsłużyć panel. Następnie wejdź do windy i zjedź dwa poziomy do piwnicy. Zabij wszystkich gliniarzy, obsłuż panel itd. Teraz wejdź przez drzwi oznaczone jako B.S. i zjedź windą. Za pomocą spawacza obsłuż rdzeń.

 

Wjedź windą na górę, kolejną windą o jeszcze jeden poziom wyżej (tak, że znajdziesz się na parterze - poziomie, na którym są garaże). Idź wprost do wielkich drzwi, a następnie przez drzwi z otoczonym kółkiem A (aneks). Idź na prawo, wzdłuż lewej ściany, w górę po schodach, do pomieszczenia z dwoma gliniarzami; pomanipuluj przy panelu, wróć, znowu wzdłuż ściany na lewo, aż dojdziesz do miejsca, w którym ujrzysz jakąś przestrzeń na dole. W tym momencie wróć do garażu, wstąp w spawacza, i w końcu wróć do dolnego obszaru. Tam obsłuż panel, co włączy zasilanie dla drzwi.

 

Wydostań się poza ten obszar i wróć do schodów. Przejdź do góry, wdrap się na pudło, wejdź na rurę i zeskocz z jej końca na kolejną rurę - biegnącą poziomo przed tobą. Przejdź po niej, unikając ognia; po jakimś czasie zobaczysz kolejną rurę, na którą znowu przeskocz; dojdziesz do małej platformy z pionowo wydostającymi się z niej płomieniami. Kiedy dojdziesz do trzeciego, przeskocz na rurę z lewej strony i otwórz drzwi.

 

Kiedy znajdziesz się za drzwiami, opętaj tam czota i strzel do pudeł znajdujących się za przeciwnikami za wyrwą. Zejdź na sam dół i przedostań się tam, gdzie widzisz panel, popracuj nad nim, aż zadziała, wyjdź z ciała, w którym się znajdujesz, wdrap się na szyny i przeskocz na platformę, która w tym momencie ruszy do przodu. Przeskocz na kolejną platformę, z którą stanie się to samo, co z poprzednią i w końcu przeskocz przez drzwi. Nie martw się czasem - 30 sekund to stanowczo wystarczająca jego ilość, aby wykonać wszystkie polecone ci zadania. Wyjdź następnymi drzwiami, wdrap się po pudłach, przejdź na lewo, miń drzwi z A i otwórz drzwi na końcu korytarza.

 

 

Ulice (przeniesienie)

 

Już zostałeś postrzelony, zatem uważaj. Natychmiast pobiegnij na prawo, do drzwi z uśmiechniętą buzią. Przejdź przez nie. Wdrap się po pudłach i zeskocz, gdy znajdziesz się na samej górze. Machaj skrzydełkami ile wlezie, by dobrnąć do gliniarza na moście. Opętaj go. Drugiego policjanta zabij i zeskocz z mostu.

Pogrzeb przy panelu, wejdź przez drzwi, nie przejmuj się kolejnymi gliniarzami i zeskocz na rury, a następnie na poruszającą się do góry platformę, i do pasa transmisyjnego. Dzięki pudłom na pasie będziesz w stanie przeskoczyć przez dwie grupy laserów. Następnie wdrap się na występ po lewej stronie i obsłuż windę. Pomanipuluj przy panelu od płomieni. Wejdź przez drzwi, weź windę, przeskocz na kolejną windę i uruchom ją (wciskając małe białe przyciski).

 

 

Fabryka broni

 

Unicestw swojego gliniarza - wskocz do rozdrabniacza i posłuż się naukowcem, aby obsłużyć panel przy dużym ekranie. Wejdź przez następne drzwi znajdujące się w pobliżu i opętaj gliniarza, mordując pozostałych. Wyjdź przez drzwi naprzeciwko skrzynki na broń. Obsłuż broń, sprawiając, że zacznie szaleć, zeskocz z naprzeciwka i obsłuż odpowiedni panel, a następnie opuść to pomieszczenie, posługując się właśnie zasiloną windą. Obsłuż panel z lewej strony w następnym pomieszczeniu, następnie ten na dole.

 

Wejdź do windy i wjedź na górę. Wyjdź prawym wyjściem i przejdź do windy znajdującej się na środku korytarza. Zjedź na dół do piwnicy. Idź dalej, aż naukowiec zrzuci most i ustawi lasery, i zeskocz do drzwi na prawo, jakieś pół drogi w dół - przejdź przez nie. Tutaj będziesz musiał przeskakiwać z platform na platformy, ale nie przejmuj się - to nic trudnego. Kiedy już przedostaniesz się na drugą stronę, obsłuż panel, dzięki czemu most powróci, i naładuj go.

Przejdź ponownie przez most i wróć do windy, którą masz się dostać na kolejny poziom w górę - wyjdziesz gdzieś w pobliżu początku tego miejsca - a zatem skieruj się w górę schodami oraz przez drzwi, które otworzyłeś na samym początku. Teraz możesz skorzystać z drzwi z napisem wyjście (Exit).

 

Zejdź schodami na dół i wyjdź drzwiami z lewej strony. Przebiegnij przez ten teren do windy z lewej strony, wejdź na górę, przebiegnij do końca korytarza, obsłuż panel, wróć windą i użyj śluzy powietrznej znajdującej się za rzucającymi mięsem gliniarzami. Strzel w uzbrojonego Behemota (A.B. - Armored Behemoth), którego widzisz za drzwiami. Pobiegnij na wprost, dotrzesz do tunelu, który również pokonaj. Załatw kolejne cztery Behemoty A.B., korzystając z otoczenia, w którym się znajdujesz - przesuwaj się, wyskakując od ściany do ściany, gdy tylko padnie wystrzał i starając się namierzyć przeciwnika z ukrycia, które zapewnia auto. Teraz przejdź do drzwi daleko z tyłu, opuść swoje ciało i wróć do miejsca, gdzie będziesz musiał skakać. Kiedy to zrobisz, drzwi za tobą się zamkną. Otwórz drzwi, które w połowie się zatrzymają; wejdź, skieruj się do kolejnych drzwi,

które się otworzą, znowu wejdź przez nie i opętaj robotnika. Wróć do pomieszczenia, do którego wszedłeś wcześniej i otwórz drzwi z lewej strony od miejsca, przez które się tu dostałeś.

 

 

Składowisko śmieci

 

Przejedź na dół jedną z platform, do wejścia po przeciwnej stronie miejsca, z którego przyszedłeś. Przejdź przez nie (pomiędzy niebieskimi elektrycznymi końcówkami), i idź w koło aż dostaniesz się na drugą stronę. Część tego miejsca zapadnie się na niższy poziom. Stąd spójrz na lewo, a zobaczysz spadającą beczkę oraz platformę, która się przewraca. Przeskocz na nią. Wjedziesz nią do narożnika. Stocz się z niej, rozpoczynając lot na koniec korytarza, omijając niebezpieczeństwa (a właściwie będąc ponad nimi). Skieruj się do wejścia poniżej ściany laserowej.

 

Stąd musisz po prostu odbyć przejażdżkę na kilku platformach, z czym uporasz się bez zadyszki. Zauważ, że platformy na końcu ściany zaczynają się wznosić, a zatem na ich szczycie skocz, aby móc dostać się do kolejnej. Kiedy już będziesz na górze, opętaj spawacza i wejdź przez drzwi; wjedź w górę windą. Na końcu paska transmisyjnego wejdź za auto i opętaj komendantkę - z jej pomocą obsłużysz konsolę, która załaduje towar, a następnie dostań się do auta.

 

 

Rejon czerwonych świateł

 

Idź w lewo i załatw dwóch gliniarzy oraz dziewczynę. Wdrap się na ogrodzenie i wskocz na występ. Gdy tam się znajdziesz, idź wzdłuż tej półki, przeskakując dwa żółte lasery - w końcu dojdziesz do pasków od rozdrabniarki. Zawiśnij na krawędzi półki z lewej strony i poruszaj się na rękach, przechodząc pod rozdrabniarką, przeciągnij się i przeskocz przez kilka kolejnych laserów, aż dojdziesz do stabilnej powierzchni - wskocz na nią. Opętaj gliniarza i załatw wszystkich, którzy znajdują się w okolicy. Następnie przejdź na górę po schodach, miń drzwi i rozpraw się z wszystkimi gliniarzami, których widzisz po drodze na barykadę (korzystaj tu obficie z możliwości snajperskich, które daje ci gra - celuj w główki i kolanka). Kiedy już pozbędziesz się wszystkich, wróć na schody i idź dalej na górny poziom. Wejdź w drzwi i skieruj się do ostatniej kabiny do podglądania (w pobliżu narożnika), wejdź do środka i opętaj tego, kogo tam spotkasz, następnie przedrzyj się z powrotem na barykady, następnie omiń upadłe dziewczyny - nie zaatakują podglądacza, chyba że je sprowokujesz.

 

Zbiegnij po schodach za dziewczyną i wejdź przez drzwi. Zejdź na dół tego pomieszczenia. Kiedy się tam znajdziesz, obsłuż panel na ścianie, włączając tłok. Następnie za pomocą elewatora przenieś się na najwyższy poziom, na który możesz. Wskocz na szczyt tłoka, kiedy znajduje się w pozycji dolnej, a kiedy podniesie się, przeskocz na półkę. Zabij dziewczynę, ale nie tę za kratami i opętaj biegającego w pobliżu szczura. Posłuż się jego powłoką, by przedostać się przez tunel. Kiedy z niego wyjdziesz, opętaj dziewczynę, która pozostała, obsłuż panel, unicestw swoje ciało, skacząc z krawędzi i wejdź przez drzwi. Opętaj alfonsa, weź kartę VIP z jego sejfu za panelami, a następnie pomanipuluj trochę przy panelach dwa razy.

 

Za pomocą karty VIP przejdziesz za ogrodzenie klubu. Zeskocz na lewo i opętaj pracującego w pobliżu robotnika. Obsłuż panel, jak zwykle, a następnie opuść ciało, w którym przebywasz obecnie, w końcu przeskocz (przefruń) do otwartego właśnie panelu, też pomajstruj przy nim. Teraz przefruń w stronę drzwi, przechodząc przez nie, zanim się zamkną. Gdy wejdziesz do pomieszczenia za nimi, wskocz na obracającą się platformę z lewej. Dostań się na trzecią platformę (drugą, która się obraca), na jej obracającą się krawędź, i przeskocz w odpowiednim momencie na półkę z prawej. Następnie spójrz do tyłu na platformę, poczekaj aż dojdzie do końca swojego obrotu i zeskocz na nią znowu; kiedy będziesz na szczycie, przeskocz do kolejnej platformy, która również znajduje się z prawej strony, poczekaj, aż wróci na dół i wtedy wskocz na jej górę. Stąd przeskocz (przeleć) i opętaj gliniarza na moście i przedrzyj się na ten poziom. Dwa razy pomajstruj przy panelu, żeby nagle podskoczył i wyjdź drogą, którą tu dotarłeś (czołgając się przez tunel). Dzięki wiatraczkom będziesz w stanie szybciej pokonywać drogę naprzód (wiatrak, wiatrak, drzwi, wiatrak, wiatrak, wiatrak, platforma). Teraz wskocz na windę, gdy jedzie do góry i spójrz w lewo - kiedy znajdujesz się odpowiednio wysoko, przeskocz przez rozwalone wrota.

 

Przejdź przez drzwi, unikając obracających się drzwi, otwórz kolejne drzwi, a zamkną się za tobą. Poruszaj panelem i opętaj kalekę zmuszając go do przeczołgania się, i skorzystaj z panelu ręcznego, odwracając wszelkie zmiany. Teraz możesz ponownie się nim posłużyć, dzięki czemu otworzysz drzwi do windy. Kiedy zostanie sprowadzona, wejdź do środka i opętaj tego, kogo w niej znajdziesz. Na samej górze wyjdź z windy, obsłuż panel i zrób to, co usłyszysz, wkładając swoją broń do skrzynki. Wejdź do klubu Kyd.

 

 

Klub Kyd

 

Przejdź przez kilka zasłon, obchodząc dwa narożniki. Wejdź do szafki na miotły (jeśli jest zamknięta, oznacza to, że wszedłeś przez złe drzwi - odszukaj inne, które wyglądają, tak jak poprzednie). Kiedy znajdziesz się w środku, opętaj robotnika bez dziewczyny i przejdź do kolejnych drzwi - oznaczone są jako Bar 2. Wejdź schodami na górę, przez zasłony (prosto), opętaj tancerkę na stole i wejdź za zasłonę, idź na górę schodami, przejdź przez kolejną zasłonę i potańcz. Kiedy skończysz, wjedź na górę windą, przez dwie zasłony. Zabij gliniarza, opętaj komendanta i przejdź przez drzwi.

 

 

Strefa militarna

 

Zeskocz na lewo, zabij gliniarzy i przejdź przez drzwi z zaznaczonym na nich żółtym celem. Idź dalej przez następne drzwi, obsłuż panel i opętaj komendantkę, kiedy zejdzie na dół. Pójdź tam, skąd ona przyszła. Pomanipuluj przy panelu, który tam znajdziesz i posłuż się wieżyczką rakietową, aby zabić wszystko (wszystkich), co się rusza. Kiedy już to zrobisz, zjedź windą w dół, pokonaj kolejne drzwi z celami, trafisz do czerwonego pokoju. Opętaj jeszcze jednego szczura i przedostań się przez tunel, skręcając w lewo w pierwszy zakręt, który widzisz. Idź dalej do wyjścia, a kiedy ptak zrzuci cię, zejdź z półki, na którą cię zepchnął i obsłuż czerwony panel przy pokoju, aby uruchomić uzbrojonego Behemota. Wskocz w niego i wyjdź przez drzwi z celem i zabij tych, których musisz. Jeśli stracisz swojego AB, wróć, zabierz następnego i pokonuj nim trasę naprzód. Niech Behemot uruchomi płytę ciśnieniową, dzięki czemu zostaną otwarte ogromne drzwi na środku - zabij Behemota i wroga, którego ujrzysz w środku. Przejdź wprost do następnych drzwi. Za pomocą naukowca obsłuż panel i wejdź do teleportera.

 

 

 

Cryo

 

Nastaw panel X-24 z prawej strony od miejsca, w którym wylądowałeś. Idź w przeciwną stronę. Obejdź narożnik i z prawej. Obsłuż panel X-24, ten z obrazkami, a następnie ten bez obrazków, i otwórz drzwi dokładnie naprzeciw teleportera, uruchom też panel X-24, który tam znajdziesz. Krocz z powrotem do drzwi z krwawym odwróconym pentagramem. Wejdź do nich i teleportuj się.

 

 

 

Placówka (szatan)

 

Zeskocz na słupy, na wyspę. Przebiegnij wokół wyspy i złap pierwszego gliniarza, którego napotkasz. Posłuż się nim, by wykończyć wszystkich pozostałych gliniarzy. Następnie wyjdź z ciała gliniarza i opętaj robotnika tak, że będziesz w stanie wziąć broń od jednego z zabitych gliniarzy. Teraz niech twój robotnik przede wszystkim załatwi wszystkich gliniarzy. Potem postaraj się, by wyłączyć zawory. Kiedy wszystkie zostaną wyłączone, po prostu wyjdź z ciał kilku postaci na drodze do szatana i już możesz sobie pójść.

 

 

Transmisja i edycja by Ka(r)ma

Zgłoś jeśli naruszono regulamin