Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 21.05. do 25.05 2007
Temat. Moja kochana mama
Cel ogólny: 1.Prowokowanie do stawiania pytań, poszukiwania odpowiedzi. Kształtowanie odpowiednich postaw w związku z poznawanym otoczeniem społecznym.
2.Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych w trakcie różnorodnych zabaw i zajęć gimnastycznych.
3.Wyrażanie siebie w różnorodnych formach aktywności muzycznej, plastycznej i technicznej.
4. Kształtowanie odpowiednich postaw w związku z poznawanym otoczeniem społecznym. Interesowanie się pracą zawodową swojej mamy, życiem dzieci w innych krajach.
5. Poznanie i budzenie szacunku do osób starszych- rodziców oraz rozumienie przez dzieci jak ważną rolę odgrywają w ich życiu.
Podstawa programowa: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości: społeczno - kulturowej poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego, tradycji rodzinnej. Wspieranie samodzielnych działań dziecka. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwianie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce
Mowa i myślenie
Metody, formy, środki
Cele operacyjne
Nasze mamy pracują- pogadanka przy ilustracjach
………………………………………………………………………………………….
Opowiadanie dzieci na temat „Jaka jest moja mam i za co ją lubię”.
- dz. Pogłębia więź emocjonalną z rodziną
- umie wyrazić swoje uczucia s stosunku do osób bliskich
- chętnie wypowiada się na temat swojej mamy,
…………………………………………………………………………………………..
- umie opowiedzieć o swojej mamie,
- prawidłowo układa proste zdania,
- ćwiczy koncentrację uwagi, słuchając innych dzieci,
- doskonali umiejętność swobodnego wypowiadania się
Edukacja matematyczna
„ Bukiety dla mamy” – doskonali umiejętność przeliczania elementów w dowolnym zkresie
- utrwali pojęcie o jeden więcej, o jeden mniej,
- doskonali umiejętność przeliczania liczebnikami w dowolnym zakresie,
- potrafi ułożyć kwiaty według koloru, kształtu , wielkości
- zna kolory i poprawnie je rozpoznaje,
- uważnie słucha poleceń nauczyciela
Działalność plastyczno-techniczna
„ Kolorowe butelki”- wykonywanie przez dzieci prezentu dla mamy
- dz. nabędzie nową umiejętność plastyczną,
- samodzielnie wykona prezent dla mamy,
- pozna sposób zakolorowywania soli,
- umie połączyć ze sobą różne kolory,
- budzenie zadowolenia zrobienia samodzielnego prezentu dla mamy
Edukacja muzyczna
„ Święto mamy” – osłuchanie się z piosenką
- dz. osłuchuje się z piosenką,
- umie wypowiedzieć się na temat piosenki,
- naśladuje w rytmie czynności jakie wykonuje mama w domu,
- próbuje wspólnie z innymi dziećmi zaśpiewać piosenkę
Edukacja zdrowotna
Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych
„
- dz. umie naśladować zajęcia, które wykonuje mama w domu,
- ma świadomość korzyści wynikających z ćwiczeń gimnastycznych usprawniających ciało i korygujących nieprawidłowości rozwoju fizycznego;
- umiejętnie współdziała z innymi,
- posługuje się określeniami dotyczącymi stronności własnego ciała.
- zna zasady bezpieczeństwa stosowane podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych,
Przygotowanie do nauki pisania
Sukienka dla mamy – ozdabianie różnymi wzorami szablonu sukienki
Zabawy konstrukcyjne małymi klockami
Malowanie patykiem na dowolny temat
- dz doskonali sprawność ruchową,
- potrafi rysować w wyznaczonym obszarze,
- umie stworzyć ciekawą kompozycję z wzorów.
- dz. umie utworzyć budowlę poprzez łączenie ze sobą małych elementów
- doskonali precyzję ruchów
- dz. zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas malowania patykiem,
- rozwija swoją wyobraźnię,
- doskonali sprawność manualną,
- umiejętnie korzysta z farb i dba o estetykę miejsca pracy.
Przygotowanie do nauki czytania
Zabawa oddechowa z foliowymi woreczkami
Zabawy z tekstem
- dz. umie dmuchać w woreczek foliowy,
- w czasie dmuchania wydłuża fazę wydechu.
………………………………………………………………………………................
- dz. wymawia tekst na przemian raz głośno, raz cicho,
- nabywa umiejętności modelowania głosem,
- wymawia wyliczanki z szeroko otwartą buzią a potem przy zamkniętych ustach
Praca indywidualna i wyrównawcza
Co do siebie pasuje- zabawa
..........................................................................................................................
Moja mama- historyjka obrazkowa
………………………………………………………………………………………...
W lesie- zabawa ortofoniczna
- dz. umie połączyć w pary obrazki , które się ze sobą rymują,
- ćwiczy spostrzegawczość wzrokową,
……………………………………………………………………………………………
- dz. potrafi sensownie zestawić ze sobą trzy obrazki,
- umie wskazać związek przyczynowo skutkowy,
-opowie o pracach jakie wykonuje jego mama
- dz. naśladuje odgłosy zwierząt mieszkających w lesie,
- usprawnia mięśnie narządów mowy poprzez poprawną wymowę,
Zgłosek szu, szy,, mru, kic itp.
kaska1562