ADAPTACJA CLIMATRONICA ( klimatronika ) , naprawa klap, V68, Audi A2, Polo 9n, Fabia, Fox.pdf

(1584 KB) Pobierz
ADAPTACJA CLIMATRONICA, NAPRAWA KLAP NA PRZYKŁADZIE V68,
SAMOCHODY GRUPY VAG AUDI A2 , FABIA, POLO I ITP.
Większość aut grupy VAG wyposażonych w climatronic ma problemy w
późniejszym czasie ze sterowaniem mechanizmów climatronica. Pierwsze
objawy pojawiają się po przebiegu 100.000km. Właściciele nie zdają sobie
z tego sprawy, ponieważ mimo zabrudzonych potencjometrów silniczków
regulacji po pewnym czasie sterownik wysteruje ich położeniem, ale nie
trwa to tak płynnie jak w nowym aucie ( płynne skokowe przejście temp.
co 1-2s i wysterowanie klap w 1-2 sek. ) . Dopiero zdajemy sobie z tego
sprawę, jak climatronik zaczyna działać tylko w skrajnych położeniach LO,
HI lub z kratek leci tylko zimne lub ciepłe powietrze, lub na zmianę z lewek
i prawej kratki lekko zimne i cieple powietrze zimą na zmianę.
Podłączamy kabel diagnostyczny do gniazda i wybieramy SELECT ( na
przykładzie VAG 311-2 full wersja )
919063436.002.png
Potem wchodzimy w diagnostykę climatronica wybierając 08- AUTO HVAC
Pojawia się nam panel diagnostyczny climatronica
919063436.003.png
Wchodzimy w Fault Codec-02 i sczytujemy bledy. Diagnoza wywaliła jakże
często widywany błąd 4F7 czyli usterka silnika/siłownika (ozn.-V68) klapy
regulacji temperatury. Mogą pojawić się tez inne błędy klap. Najważniejsze
to pozbycie się najistotniejszego błędu klapy V68. Kasujemy błędy- jeżeli
da radę, czasami trzeba nacisnąć przycisk kasowania kilka razy.
Teraz robimy adaptacje klap, może się okazać, ze klapy wrócą do swojego
położenia bez błędów. W związku z tym wchodzimy w Meas. Blocks -08
919063436.004.png
W Group wpisujemy 001 i GO. Teraz przechodzimy w dolny lewy róg i
naciskamy SWITCH TO BASIC SETTINGS i nic już nie robimy . W grupie 01
następuje adaptacja, czekamy aż wszystkie okienka bloku pokażą 00. Jak
potencjometry są zabrudzone to może długo potrwać.
Potem w tym samym miejscu klikamy na przycisk Meas. Blocks.
Wychodzimy i sprawdzamy błędy w Fault Codec-02 , jak pojawia się błędu z
literka G i napisem problemy z adaptacją znaczy się, że potencjometry są
brudne i nie długo wyzioną ducha. Ja nie ma błędów wchodzimy w
Adaptacje 10 wchodzimy w 00 i naciskamy SAVE i zatwierdzamy OK. ,
parametry fabryczne zostały zapamiętane. Ja są błędy, kasujemy i robimy
adaptację.
919063436.005.png
 
Teraz przechodzimy do naprawy:
Demontaż na przykładzie POLO, w A2 podobnie po zdjęciu dolnej osłony
pod kierownicą, w Fabii zasłania moduł komfortu który
trzeba
zdemontować.
919063436.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin