LUTY
BAWIMY SIĘ NA BALU
Cele główne:
- Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.
- Posługiwanie się nazwami strojów balowych.
- Udział dzieci w ozdabianiu sali kolorowymi, nadmuchanymi balonami oraz serpentynami.
Temat dnia
Rodzaj aktywności dzieci
Cele szczegółowe
Środki dydaktyczne
1. Balowe stroje
„Stroje balowe” – praca z obrazkiem.
Bawimy się na balu – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej.
„Mój strój balowy” – wypowiedzi dzieci.
- Nazywanie strojów balowych. Rozumienie określenia karnawał.
- Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Posługiwanie się nazwami strojów balowych. Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.
- Dzielenie się własnymi pragnieniami. Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.
- obrazek dzieci w strojach balowych
- pacynka misia Anatola
Zabawy ruchowe
„Jedziemy na bal” – zabawa orientacyjno -porządkowa.
„Z misiem Anatolem” – zabawa w kole.
„Pajace na balu” – zabawa z elementem podskoku.
- bębenek, kołatka, grzechotka
- rymowanka Joanny Wasilewskiej Z misiem Anatolem
- papierowe, stożkowe czapki dla pajacyków
2. Balowe ozdoby
„Balowe ozdoby” – ozdabianie sali kolorowymi, nadmuchanymi balonami oraz serpentynami.
Rączki do góry – ilustrowanie ruchem treści wiersza Marty Bogdanowicz.
- Posługiwanie się nazwami kolorów. Rozumienie określenia serpentyny.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania. Rozwijanie sprawności ruchowej.
- nadmuchane, kolorowe balony, serpentyny
Ćwiczenia gimnastyczne
„Jedziemy na bal” – metoda zabawowa.
- Rozwijanie sprawności i wytrzymałości fizycznej.
„Mały i duży balonik” – zabawa orientacyjno -porządkowa.
„Saneczki” – zabawa ruchowa w ogrodzie.
„Rzuć piłkę” – zabawa z elementem rzutu.
- bębenek
- duże piłki, kosz
3. Czapeczki balowe
„Balowe czapeczki” – zabawa dydaktyczna.
Bal – słuchanie wiersza Anny Łady -Grodzickiej połączone z wykonaniem ćwiczenia w kartach „Czapka na bal”.
„Zgaduj – zgadula” – zabawa z popularną rymowanką.
- Rozpoznawanie i nazywanie kolorów
podstawowych. Grupowanie elementów według kolorów. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Doskonalenie koordynacji wzrokowo -ruchowej. Rozumienie określeń: na górze, na dole, nad. Liczenie w dostępnym zakresie.
- Nauka na pamięć prostej rymowanki. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy. Rozwijanie sprawności ruchowej.
- balowe czapki: 4 czerwone, 3 żółte, 2 zielone, 1 niebieska
- wycięta z kolorowego kartonu czapeczka z wzorami (od góry: serce, koła, kwiatki), K2 s. 5
- mała szklana kulka
„Krasnoludki i olbrzymy w czapkach” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Piłka do bramki” – zabawa z elementem rzutu.
- piłki, bramka
4. Kręcą się kółeczka
„Dzieci i czapeczki” – zabawa dydaktyczna.
„Koła i kółeczka” – zabawa dydaktyczna.
- Rozumienie określeń: tyle samo, para.
Rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.
- Rozpoznawanie i nazywanie figur w kształcie koła. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.
- pacynka misia Anatola, balowe czapeczki dla wszystkich dzieci
- obrazki z kołami: kwiatek, korona, suknia balowa, czapka na bal
- Metoda zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu.
- Nabywanie umiejętności w ćwiczeniach z przyborem.
- kręgle w 4 kolorach, 4 szarfy w kolorach kręgli
„Polka – kłanianka” – zabawa ze śpiewem.
„Ścigamy się z ptakami” – zabawa ruchowa w ogrodzie.
„Duże i małe kółka” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- CD – piosenka Polka – kłanianka
- bębenek, trójkąt
5. Lalki idą na bal
„Suknie i szale” – zabawa dydaktyczna.
Lalki idą na bal – słuchanie wiersza Joanny Wasilewskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Korona”.
„Ozdabiamy koronę” – praca plastyczna.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dobieranie w pary sukni i szala o takim samym wzorze.
- Uważne słuchanie utworu. Swobodne posługiwanie się farbami. Zapełnianie barwą obrazka konturowego.
- ...
grudzien33