RwP_3latka_Plany_miesieczne_cz2(1).doc

(692 KB) Pobierz

LUTY

 

 

BAWIMY SIĘ NA BALU

 

Cele główne:

-         Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.

-         Posługiwanie się nazwami strojów balowych.

-         Udział dzieci w ozdabianiu sali kolorowymi, nadmuchanymi balonami oraz serpentynami.

 

 

Temat dnia

 

 

Rodzaj aktywności dzieci

 

Cele szczegółowe

 

Środki dydaktyczne

1. Balowe stroje

„Stroje balowe” – praca z obrazkiem.

 

 

Bawimy się na balu – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej.

 

 

 

 

„Mój strój balowy” – wypowiedzi dzieci.

 

 

-         Nazywanie strojów balowych. Rozumienie określenia karnawał.

 

-         Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Posługiwanie się nazwami strojów balowych. Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.

 

-         Dzielenie się własnymi pragnieniami. Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.

-         obrazek dzieci w strojach balowych

 

 

-         pacynka misia Anatola

 

 

 

 

 

 

Zabawy ruchowe

„Jedziemy na bal” – zabawa orientacyjno -porządkowa.

 

„Z misiem Anatolem” – zabawa w kole.

 

 

„Pajace na balu” – zabawa z elementem podskoku.

 

-         bębenek, kołatka, grzechotka

 

-         rymowanka Joanny Wasilewskiej Z misiem Anatolem

 

-         papierowe, stożkowe czapki dla pajacyków

 

2. Balowe ozdoby

„Balowe ozdoby” – ozdabianie sali kolorowymi, nadmuchanymi balonami oraz serpentynami.

 

Rączki do góry – ilustrowanie ruchem treści wiersza Marty Bogdanowicz.

-         Posługiwanie się nazwami kolorów. Rozumienie określenia serpentyny.

 

-         Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania. Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

-         nadmuchane, kolorowe balony, serpentyny

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne

„Jedziemy na bal” – metoda zabawowa.

             

-         Rozwijanie sprawności i wytrzymałości fizycznej.

 

 

Zabawy ruchowe

„Mały i duży balonik” – zabawa orientacyjno -porządkowa.

 

„Saneczki” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

 

„Rzuć piłkę” – zabawa z elementem rzutu.

 

-         bębenek

 

 

 

-         duże piłki, kosz

3. Czapeczki balowe

„Balowe czapeczki” – zabawa dydaktyczna.

 

 

 

 

Bal – słuchanie wiersza Anny Łady -Grodzickiej połączone z wykonaniem ćwiczenia w kartach „Czapka na bal”.

 

 

„Zgaduj – zgadula” zabawa z popularną rymowanką.

-         Rozpoznawanie i nazywanie kolorów

podstawowych. Grupowanie elementów według kolorów. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.

 

-         Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Doskonalenie koordynacji wzrokowo -ruchowej. Rozumienie określeń: na górze, na dole, nad. Liczenie w dostępnym zakresie.

 

-         Nauka na pamięć prostej rymowanki. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy. Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

-         balowe czapki: 4 czerwone, 3 żółte, 2  zielone, 1 niebieska

 

 

 

-         wycięta z kolorowego kartonu czapeczka z wzorami (od góry: serce, koła, kwiatki), K2  s. 5

 

 

-         mała szklana kulka

Zabawy ruchowe

„Krasnoludki i olbrzymy w czapkach” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Pajace na balu” – zabawa z elementem podskoku.

 

 

„Piłka do bramki” – zabawa z elementem rzutu.

 

-         bębenek

 

-         papierowe, stożkowe czapki dla pajacyków

 

-         piłki, bramka

4. Kręcą się kółeczka

 

„Dzieci i czapeczki” – zabawa dydaktyczna.

 

 

 

„Koła i kółeczka” – zabawa dydaktyczna.

-         Rozumienie określeń: tyle samo, para.

Rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.

 

-         Rozpoznawanie i nazywanie figur w kształcie koła. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.

 

-         pacynka misia Anatola, balowe czapeczki dla wszystkich dzieci

 

 

 

-         obrazki z kołami: kwiatek, korona, suknia balowa, czapka na bal

Ćwiczenia gimnastyczne

-         Metoda zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu.

-         Nabywanie umiejętności w ćwiczeniach z przyborem.

 

-         kręgle w 4 kolorach, 4 szarfy w kolorach kręgli

Zabawy ruchowe

„Polka – kłanianka” – zabawa ze śpiewem.

 

„Ścigamy się z ptakami” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

 

„Duże i małe kółka” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

-         CD – piosenka Polka – kłanianka

 

 

-         bębenek, trójkąt

5. Lalki idą na bal

„Suknie i szale” – zabawa dydaktyczna.

 

 

 

Lalki idą na bal słuchanie wiersza Joanny Wasilewskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Korona”.

 

„Ozdabiamy koronę” – praca plastyczna.

-         Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dobieranie w pary sukni i szala o takim samym wzorze.

 

-         Uważne słuchanie utworu. Swobodne posługiwanie się farbami. Zapełnianie barwą obrazka konturowego.

 

-         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin