Moje - nie moje, do kogo to należy (E. Gruszczyk - Kolczyńska).doc

(21 KB) Pobierz

GRUPOWANIE PRZEDMIOTÓW.

Moje – nie moje. Do kogo to należy?

(E. Gruszczyk – Kolczyńska

Wychowanie w Przedszkolu 2/1999)

 

Nauczycielka zgromadziła na dywanie przedmioty, które są własnością konkretnych dzieci i kilka, które należą do niej. Na przykład są tam:

- płaszczyki, buciki i czapeczki kilkorga dzieci

- torebka, buty, czapka, korale nauczycielki.

Może to być inny zestaw rzeczy, które dzieci znają. Nauczycielka przykrywa je kocem i zaprasza dzieci, żeby usiadły przed nią. Wyjmuje kolejno przedmioty spod koca, robi tajemnicza minę i pyta:

- Co to jest?...Czyje to jest?

Dzieci ustalają, do kogo należą przedmioty, a nauczycielka grupuje je zgodnie z regułą: osobno rzeczy Marysi, osobno Tomka, osobno Kasi i osobno jej własne. Kiedy to zostanie zrobione, otacza gestem każdą grupkę przedmiotów i stwierdza, czyje one są.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin