ZAJ�CIE POKAZOWE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA.doc

(64 KB) Pobierz
ZAJĘCIE POKAZOWE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA

ZAJĘCIE POKAZOWE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA

BAWIMY SIĘ SWOIMI KOLANAMI

/scenariusz do zajęć dla dzieci 4-5 letnich
z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego oraz elementów pedagogiki zabawy/

 



 

Cel: Rozwijanie u dzieci świadomości swojego ciała.

Cel szczegółowy: Uświadomienie dziecku, że jego kolana poruszają się.

 

RODZAJ WYKONYWANYCH ĆWICZEŃ

ICH WPŁYW NA ROZWÓJ DZIECKA

Całe ciało

1.             Powitanie - siedzimy w kole, posuwamy się na pośladkach w kierunku środka koła, dotykamy się rękami mówiąc sobie dzień dobry, odsuwamy się lekko od siebie, dotykamy się stopami, mówimy dzień dobry, odsuwamy się od siebie, stukamy stopami o podłogę, mówimy dzień-do-bry.

·         aktywizujący, rozluźniający

2.             Ślizganie się w różnych kierunkach po podłodze na pośladkach.

·         nabywanie swobody ruchu całego ciała oraz pewności siebie

3.             Turlanie się po podłodze.

·         doświadczenie ciała i jego ciężaru, dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych

Części ciała - świadomość kolan

4.             Bez obciążenia-trzymamy się za kolana, zginamy nogi, następnie prostujemy "sztuczka ze znikającym kolanem: w siadzie na podłodze.

·         stymuluje ruch, rozwija pomysłowość

5.             Z obciążeniem-"chód na kolanach wg pomysłów dzieci.

·         stymuluje ruch, wprowadza element humoru

6.             Zwijanie się w kłębek na podłodze.

·         doświadczenie bliskości samego siebie, świadomość środka ciała, łokci, kolan

7.             "Krótkie nóżki"-nogi zgięte w kolanach, ręce na kolanach, chód w różnych kierunkach.

·         umiejętność poruszania się w przestrzeni, ruchliwość stawów

8.             Stanie z wysokim unoszeniem kolan.

·         umiejętność ruchu w górę, w dół, rozwijanie zmysłu równowagi

9.             Bieg z podskokami z nogi na nogę.

·         kontrolowanie pracy swoich kolan

10.          "Rowerki" w parach w leżeniu tyłem.

·         zależność od partnera, ruchliwość stawów, relacja razem

11.          Obroty wokół własnej osi na pośladkach w pozycji siedzącej.

·         wyczucie swoich bioder, swobodny przepływ ruchu

12.          "Mucha"-leżenie tyłem, jedna ręka w górę macha, druga ręka w górę macha, jedna noga w górę macha, druga noga w górę machają wszystkie kończyny. Wolno - chodzi mucha po suficie raz, dwa, trzy, a czy wy tak potraficie raz, dwa, trzy. Szybkie ruchy kończyn - o nie, nie, o nie, nie, no bo jak no bo gdzie - 2x. Muchy spadają z sufitu - opuszczanie kończyn w dół na podłogę.

·         umiejętność ruchu w górę, w dół, wyczucie swoich stawów, świadomo0ść nóg, rąk, wprowadzenie elementu humoru, radości, zadowolenia z siebie, poczucie pewności siebie.

13.          Siedzimy w kole, nogi podciągnięte, trzymamy się za ręce - lekki ścisk dłoni kolegów, dziękujemy sobie za wspólną zabawę. Pukamy rękami o podłogę i mówimy dziękuję.

 

 

Opracowano na podstawie:

·         Weronika Sherborne - Ruch rozwijający dla dzieci.

·         Wacław Gniewkowski, Kazimiera Włazik - Wychowanie fizyczne w przedszkolu.

 

Podczas ćwiczeń prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego W.Sherborne nie wymaga się dokładnego wykonania ćwiczenia, są one dobrowolne. Sam udział dziecka w ćwiczeniu jest sukcesem, dlatego chwalimy a nie negujemy. Dajemy dziecku swobodę, to dziecko wybiera, które ćwiczenie chce wykonać, a które nie.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin