Standardy techniczne, tom VII - Telekominukacja.pdf
(
1138 KB
)
Pobierz
SPIS TREŚCI
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
PKP
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V
max
≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM
VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
POLSKIE
LINIE
KOLEJOWE
S.A
.
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych
do prędkości V
max
≤ 200 km/h (dla taboru konwencjonalnego) / 250 km/h (dla taboru
z wychylnym pudłem)
TOM
VII
TELEKOMUNIKACJA
Wersja 1.1
WARSZAWA 2009
PKP
POLSKIE
LINIE
KOLEJOWE
S.A.
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V
max
≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM
VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
WYKAZ ZMIAN
Lp.
opis
podstawa wprowadzenia
zmiany
zmiana
obowiązuje
od dnia
podpis
pracownika
wnoszącego
zmiany
nr decyzji
z dnia
2009 r.
Strona 2 z 56
PKP
POLSKIE
LINIE
KOLEJOWE
S.A.
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V
max
≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM
VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
SPIS TREŚCI
SPIS SKRÓTÓW .................................................................................................................................................. 5
1. RADIOŁĄCZNOŚĆ ............................................................................................................................ 6
1.1.
R
ADIOŁĄCZNOŚĆ
VHF
150
MH
Z
................................................................................................................. 6
1.2. R
ADIOŁĄCZNOŚĆ
GSM-R....................................................................................................................... 7
1.2.1. Konfiguracja sieci ......................................................................................................................... 11
1.2.2. Podstawowa specyfikacja wyposażenia urządzenia ruchomego ................................................... 12
1.2.3. Podstawowa specyfikacja wyposażenia urządzenia dyspozytorskiego.......................................... 17
1.2.4. Wybór wymagań opcjonalnych dla PKP ....................................................................................... 18
2. ŁĄCZNOŚĆ PRZEWODOWA ........................................................................................................ 18
2.1. P
ODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA TECHNICZNO
-
EKSPLOATACYJNE
........................................ 18
2.2. L
INIE TELEKOMUNIKACYJNE OPTYCZNE
(OTK).................................................................................... 21
2.3. Ł
ĄCZA BAZUJĄCE NA KABLACH MIEDZIANYCH
..................................................................................... 23
2.4. S
YSTEMY I URZĄDZENIA TELETRANSMISYJNE
....................................................................................... 26
2.4.1. Urządzenia SDH ................................................................................................................................ 26
2.4.2. Urządzenia PCM 2 Mb/s ................................................................................................................... 28
2.4.3. Urządzenia DWDM ........................................................................................................................... 28
2.5.
S
YSTEMY I URZĄDZENIA ŁĄCZNOŚCI RUCHOWEJ
........................................................................................ 30
3. SYSTEMY I URZĄDZENIA TVU................................................................................................... 32
3.1.
S
YSTEMY
TV
U NA PRZEJAZDACH
(
PRZEJŚCIACH
)
OBSŁUGIWANYCH PRZEZ CZŁOWIEKA
............................ 32
3.1.2. Ogólne wymagania techniczno-eksploatacyjne............................................................................. 33
3.1.3. Wymagania techniczno-eksploatacyjne na elementy zestawu TVu................................................ 35
3.2.
TV
U DLA REJESTRACJI ZDARZEŃ NA PRZEJAZDACH KATEGORII
B .............................................................. 39
4. SYSTEMY I URZĄDZENIA KONTROLI DOSTĘPU.................................................................. 40
5.
SYSTEMY I URZĄDZENIA SYGNALIZACJI I GASZENIA POŻARU ................................... 41
6. SYSTEMY I URZĄDZENIA INFORMACJI ZMIENNYCH – INFORMACJI DLA
PODRÓŻNYCH I SYGNALIZACJI CZASU.................................................................................................. 43
6.1. S
YSTEMY I URZĄDZENIA ROZGŁOSZENIOWE
......................................................................................... 43
6.2. S
YSTEMY WYŚWIETLANIA INFORMACJI WIZUALNEJ DLA PODRÓŻNYCH
................................................ 44
6.3. S
YGNALIZACJA CZASU
-
ZEGARY
.......................................................................................................... 47
7. DOKUMENTY ZWIĄZANE............................................................................................................ 49
2009 r.
Strona 3 z 56
PKP
POLSKIE
LINIE
KOLEJOWE
S.A.
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V
max
≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM
VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
Punkt
1.1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
2
X
2
X
2
X
2
1.2
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
1
X
2
X
2
X
2
X
2
2.1
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
2.2
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3
X
3
X
3
X
3
2.3
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
2.4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
X
4
3.1
-
-
-
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
3.2
-
-
-
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
X
5
4
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3
X
3
X
3
X
3
5
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3
X
3
X
3
X
3
6.1
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
6
6.2
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3
X
3
X
3
-
6.3
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
7
7
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
1
– z uwzględnieniem Narodowego Planu Wdrażania ERTMS
X
2
- z uwzględnieniem Narodowego Planu Wdrażania ERTMS i potrzeb Zarządcy
infrastruktury
X
3
- zależnie od potrzeb i znaczenia danej linii
X
4
– dobór systemów zależny od potrzeb i znaczenia danej linii
X
5
– zależnie od charakterystyki przejazdu/przejścia i lokalnych uwarunkowań
X
6
– w zależności od lokalnych uwarunkowań może istnieć konieczność instalowania
urządzeń rozgłoszeniowych na przejściach służbowych
X
7
– posterunki ruchu powinny być wyposażone w zegary
2009 r.
Strona 4 z 56
PKP
POLSKIE
LINIE
KOLEJOWE
S.A.
S
TANDARDY
T
ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V
max
≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM
VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
SPIS SKRÓTÓW
Podstawowe skróty i określenia
BER
- (Bit Error Rate), bitowa stopa błędów;
CUiD
- Centrum Utrzymania i Diagnostyki;
dsat
- urządzenia (system) Detekcji Stanów Awaryjnych Taboru;
DTR
- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa - dokument producenta, zawierający
m.in. opis i dane techniczne urządzenia, sposób montażu i uruchomienia,
zasady użytkowania, utrzymania i serwisu;
eor
- Elektryczne Ogrzewanie Rozjazdów;
GPRS - (General Packet Radio Service), usługa pakietowej transmisji danych
w sieciach GSM / GSM-R
LAN
- (Local Area Network), sieć transmisji danych o zasięgu lokalnym;
LCS
- Lokalne Centrum Sterowania;
OTK
- kabel optotelekomunikacyjny (światłowodowy);
PIP
- Przekazywanie Informacji o Pociągach;
PLK
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – krajowy Zarządca infrastruktury;
SDH - (Synchronous Digital Hierarchy), synchroniczna hierarchia transmisyjnych
systemów cyfrowych;
SEPE - System Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej
SŁK - System Łączności Kolejowej - zespół integrujący zrealizowane w technice
cyfrowej funkcje komutacyjne i urządzenia terminalowe kolejowej łączności ruchowej;
srk
- sterowanie ruchem kolejowym
ssp
- samoczynna sygnalizacja przejazdowa
SZS
- System Zdalnego Sterowania radiołącznością 150 MHz;
TVu - Telewizja użytkowa (dla ograniczonego kręgu użytkowników), główne
zastosowania na kolei to zabezpieczenie (zdalna obsługa) jednopoziomowych
przejazdów kolejowych i przejść dla pieszych oraz nadzór terenów i obiektów;
UPS
- (Uninterruptible Power Supply), bezprzerwowy zasilacz awaryjny;
UTK
- Urząd Transportu Kolejowego;
VHF - (Very High Frequency), Pasmo częstotliwości radiowych w którym jest
zawarty zakres 150 – 156 MHz używany w radiołączności PKP; w tym dokumencie
oznaczenie stosowane wymiennie z oznaczeniem „150 MHz”;
WTWiO - Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru - dokument producenta,
zawierający m.in. normy i warunki techniczne stosowane przy produkcji, procedury
zapewnienia jakości oraz metodykę badań urządzenia;
2009 r.
Strona 5 z 56
Plik z chomika:
grzymoo1
Inne pliki z tego folderu:
S. Sancewicz- Nawierzchnia kolejowa.pdf
(47857 KB)
WYKŁADY SZYNY.pdf
(14342 KB)
Standardy techniczne - szczegolowe wrunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych - CAŁOŚĆ.pdf
(12394 KB)
Standardy techniczne, tom III - Kolejowe obiekty inzynieryjne.pdf
(1983 KB)
Standardy techniczne, tom I - Droga szynowa.pdf
(930 KB)
Inne foldery tego chomika:
Budo. przemysłowe
Budo. wodne i morskie
Budowa Dróg i Autostrad
Ekonomika
Konstrukcje betonowe
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin