Standardy techniczne, tom VII - Telekominukacja.pdf

(1138 KB) Pobierz
SPIS TREŚCI
S TANDARDY T ECHNICZNE
PKP
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V max ≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A .
S TANDARDY T ECHNICZNE
szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych
do prędkości V max ≤ 200 km/h (dla taboru konwencjonalnego) / 250 km/h (dla taboru
z wychylnym pudłem)
TOM VII
TELEKOMUNIKACJA
Wersja 1.1
WARSZAWA 2009
392550879.014.png 392550879.015.png 392550879.016.png 392550879.017.png
PKP
POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
S TANDARDY T ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V max ≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
WYKAZ ZMIAN
Lp.
opis
podstawa wprowadzenia
zmiany
zmiana
obowiązuje
od dnia
podpis
pracownika
wnoszącego
zmiany
nr decyzji
z dnia
2009 r.
Strona 2 z 56
392550879.001.png 392550879.002.png
PKP
POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
S TANDARDY T ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V max ≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
SPIS TREŚCI
SPIS SKRÓTÓW .................................................................................................................................................. 5
1. RADIOŁĄCZNOŚĆ ............................................................................................................................ 6
1.1. R ADIOŁĄCZNOŚĆ VHF 150 MH Z ................................................................................................................. 6
1.2. R ADIOŁĄCZNOŚĆ GSM-R....................................................................................................................... 7
1.2.1. Konfiguracja sieci ......................................................................................................................... 11
1.2.2. Podstawowa specyfikacja wyposażenia urządzenia ruchomego ................................................... 12
1.2.3. Podstawowa specyfikacja wyposażenia urządzenia dyspozytorskiego.......................................... 17
1.2.4. Wybór wymagań opcjonalnych dla PKP ....................................................................................... 18
2. ŁĄCZNOŚĆ PRZEWODOWA ........................................................................................................ 18
2.1. P ODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA TECHNICZNO - EKSPLOATACYJNE ........................................ 18
2.2. L INIE TELEKOMUNIKACYJNE OPTYCZNE (OTK).................................................................................... 21
2.3. Ł ĄCZA BAZUJĄCE NA KABLACH MIEDZIANYCH ..................................................................................... 23
2.4. S YSTEMY I URZĄDZENIA TELETRANSMISYJNE ....................................................................................... 26
2.4.1. Urządzenia SDH ................................................................................................................................ 26
2.4.2. Urządzenia PCM 2 Mb/s ................................................................................................................... 28
2.4.3. Urządzenia DWDM ........................................................................................................................... 28
2.5. S YSTEMY I URZĄDZENIA ŁĄCZNOŚCI RUCHOWEJ ........................................................................................ 30
3. SYSTEMY I URZĄDZENIA TVU................................................................................................... 32
3.1. S YSTEMY TV U NA PRZEJAZDACH ( PRZEJŚCIACH ) OBSŁUGIWANYCH PRZEZ CZŁOWIEKA ............................ 32
3.1.2. Ogólne wymagania techniczno-eksploatacyjne............................................................................. 33
3.1.3. Wymagania techniczno-eksploatacyjne na elementy zestawu TVu................................................ 35
3.2. TV U DLA REJESTRACJI ZDARZEŃ NA PRZEJAZDACH KATEGORII B .............................................................. 39
4. SYSTEMY I URZĄDZENIA KONTROLI DOSTĘPU.................................................................. 40
5.
SYSTEMY I URZĄDZENIA SYGNALIZACJI I GASZENIA POŻARU ................................... 41
6. SYSTEMY I URZĄDZENIA INFORMACJI ZMIENNYCH – INFORMACJI DLA
PODRÓŻNYCH I SYGNALIZACJI CZASU.................................................................................................. 43
6.1. S YSTEMY I URZĄDZENIA ROZGŁOSZENIOWE ......................................................................................... 43
6.2. S YSTEMY WYŚWIETLANIA INFORMACJI WIZUALNEJ DLA PODRÓŻNYCH ................................................ 44
6.3. S YGNALIZACJA CZASU - ZEGARY .......................................................................................................... 47
7. DOKUMENTY ZWIĄZANE............................................................................................................ 49
2009 r.
Strona 3 z 56
392550879.003.png 392550879.004.png 392550879.005.png 392550879.006.png
PKP
POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
S TANDARDY T ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V max ≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
Punkt
1.1
X 1
X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 2 X 2 X 2 X 2
1.2
X 1
X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 1 X 2 X 2 X 2 X 2
2.1
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
2.2
X
X
X
X
X
X
X
X
X 3 X 3 X 3 X 3
2.3
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
2.4
X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4 X 4
3.1
-
-
-
X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5
3.2
-
-
-
X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5 X 5
4
X
X
X
X
X
X
X
X
X 3 X 3 X 3 X 3
5
X
X
X
X
X
X
X
X
X 3 X 3 X 3 X 3
6.1
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X 6
6.2
X
X
X
X
X
X
X
X
X 3 X 3 X 3
-
6.3
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X 7
7
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X 1 – z uwzględnieniem Narodowego Planu Wdrażania ERTMS
X 2 - z uwzględnieniem Narodowego Planu Wdrażania ERTMS i potrzeb Zarządcy
infrastruktury
X 3 - zależnie od potrzeb i znaczenia danej linii
X 4 – dobór systemów zależny od potrzeb i znaczenia danej linii
X 5 – zależnie od charakterystyki przejazdu/przejścia i lokalnych uwarunkowań
X 6 – w zależności od lokalnych uwarunkowań może istnieć konieczność instalowania
urządzeń rozgłoszeniowych na przejściach służbowych
X 7 – posterunki ruchu powinny być wyposażone w zegary
2009 r.
Strona 4 z 56
392550879.007.png 392550879.008.png 392550879.009.png
PKP
POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
S TANDARDY T ECHNICZNE
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE
DLA MODERNIZACJI LUB BUDOWY LINII KOLEJOWYCH
DO PRĘDKOŚCI V max ≤ 200 km/h (DLA TABORU KONWENCJONALNEGO) /
250 km/h (DLA TABORU Z WYCHYLNYM PUDŁEM)
TOM VII
CENTRUM NAUKOWO –
TECHNICZNE KOLEJNICTWA
SPIS SKRÓTÓW
Podstawowe skróty i określenia
BER
- (Bit Error Rate), bitowa stopa błędów;
CUiD
- Centrum Utrzymania i Diagnostyki;
dsat
- urządzenia (system) Detekcji Stanów Awaryjnych Taboru;
DTR
- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa - dokument producenta, zawierający
m.in. opis i dane techniczne urządzenia, sposób montażu i uruchomienia,
zasady użytkowania, utrzymania i serwisu;
eor
- Elektryczne Ogrzewanie Rozjazdów;
GPRS - (General Packet Radio Service), usługa pakietowej transmisji danych
w sieciach GSM / GSM-R
LAN
- (Local Area Network), sieć transmisji danych o zasięgu lokalnym;
LCS
- Lokalne Centrum Sterowania;
OTK
- kabel optotelekomunikacyjny (światłowodowy);
PIP
- Przekazywanie Informacji o Pociągach;
PLK
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – krajowy Zarządca infrastruktury;
SDH - (Synchronous Digital Hierarchy), synchroniczna hierarchia transmisyjnych
systemów cyfrowych;
SEPE - System Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej
SŁK - System Łączności Kolejowej - zespół integrujący zrealizowane w technice
cyfrowej funkcje komutacyjne i urządzenia terminalowe kolejowej łączności ruchowej;
srk
- sterowanie ruchem kolejowym
ssp
- samoczynna sygnalizacja przejazdowa
SZS
- System Zdalnego Sterowania radiołącznością 150 MHz;
TVu - Telewizja użytkowa (dla ograniczonego kręgu użytkowników), główne
zastosowania na kolei to zabezpieczenie (zdalna obsługa) jednopoziomowych
przejazdów kolejowych i przejść dla pieszych oraz nadzór terenów i obiektów;
UPS
- (Uninterruptible Power Supply), bezprzerwowy zasilacz awaryjny;
UTK
- Urząd Transportu Kolejowego;
VHF - (Very High Frequency), Pasmo częstotliwości radiowych w którym jest
zawarty zakres 150 – 156 MHz używany w radiołączności PKP; w tym dokumencie
oznaczenie stosowane wymiennie z oznaczeniem „150 MHz”;
WTWiO - Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru - dokument producenta,
zawierający m.in. normy i warunki techniczne stosowane przy produkcji, procedury
zapewnienia jakości oraz metodykę badań urządzenia;
2009 r.
Strona 5 z 56
392550879.010.png 392550879.011.png 392550879.012.png 392550879.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin