Gry i ćwiczenia w rozsypce.doc

(24 KB) Pobierz
Ośmiornica

Gry i ćwiczenia w rozsypce

Ośmiornica

Rysujemy dwie linie graniczne oddalone od siebie o parę metrów. Uczestnicy są bezpieczni poza nimi. Jedna osoba staje w środku i woła „bieg”. Zadaniem pozostałych jest przebiec w poprzek wyznaczonego pola i nie dać się złapać. „Ośmiornica”, stojąca w środku” ma piłkę i rzucania w przebiegające osoby. Osoba uderzona piłką zatrzymuje się w miejscu i staje się ramieniem „ośmiornicy”/ Nie wolno się jej ruszać z miejsca, ale swoimi wyciągniętymi ramionami łapie inne przebiegające osoby. Każda dotknięta osoba staję się również ramieniem ośmiornicy. Zabawa trwa do momentu, w którym wszyscy zostaną złapani. Ostatnia złapana osoba staje się nową ośmiornicą.

 

Wąż w trawie

Jedna osoba kładzie się na ziemi – jest wężem. Reszta osób dotyka go jednym palcem. Kiedy osoba prowadząca zawoła „wąż w trawie” wszyscy uciekają, starając się, aby wąż ich nie dotknął. Jeżeli to zrobi zostają sparaliżowani jadem i nie mogą się poruszyć aż do końca zabawy. Ostatnia nie złapana osoba zostaje nowym wężem.

 

Ptaki i domki

Zuchy dobierają się trójkami. Dwie osoby tworzą domek (stają naprzeciw siebie i trzymają się za ręce) zaś jedna ptaszka w owym domu (wchodzi do środka kręgu stworzonego przez złączone dłonie „domku”). Kiedy prowadzący krzyczy: „ptaszki”, wszystkie osoby, które grają tę właśnie rolę, zmienią domki, które w tym czasie nie ruszają się z miejsca. Kiedy krzyczy „domki”, domki zmieniają lokatorów, podczas gdy ptaszki nie ruszają się z miejsca. Kiedy krzyczy „wszyscy”, zuchy rozbiegają się szukając nowej trójki. Wtedy też Ci, którzy grali do tej pory domki, mogą stać się ptaszkami i na odwrót.

 

Goofi

Wszyscy stają w rozsypce i zamykają oczy. Prowadzący chodzi pomiędzy uczestnikami, jednego z nich klepiąc w ramię – wyznaczając tym samym Goofiego. Na słowo start zuchy zaczynają chodzić po sali i pytać „Goofi?” Jednak prawdziwym Goofim jest ta osoba, która się nie odzywa. Jeżeli zuch ją odnajdzie, dołącza się do niej kładąc jej dłonie na ramiona i razem z nią chodzi po sali nie odpowiadając już na pytanie „Goofi?”. Zabawa trwa do momentu, kiedy wszystkie zuchy dołączą do Goffiego.

 

Budowa mostów

Zuchy parami ustawiają się w rzędzie. Osoby w parach trzymając się za jedną rękę tworzą szpaler – most. Pod nim przebiega jedna samotna osoba i chwyta któregoś zucha z dowolnej pary. Trzymając się za ręce, pod ramionami innych par biegną dalej na koniec mostu i tam tworzą nowe „przęsło”. Osoba, która została bez pary biegnie po zewnętrznej stronie „mostu” na początek, po czym wchodzi do niego i porywa kolejną osobę.

 

Krowa

Wyznaczamy jednego zucha, który będzie krową. Pozostałe dzieci łapią go za palce u rąk i pytają „Krowo, krowo, co jadłaś na śniadanie?” Jeżeli krowa odpowie, iż jadła coś w kolorze białych lub czarnym, zuchy szybko uciekają. Kto zostanie złapany staje w rozkroku. Aby mógł się bawić dalej, inny nie złapany uczestnik musi przejść mu pod nogami. 

 

Rak

Wybieramy osobę, która będzie ganiać. Osobą ta, porusza się niczym rak, za pomocą rąk i nóg – na czworaka, ale brzuchem do góry J. Jeżeli kogoś dotknie dłonią, osoba ta również zostaje rakiem i zaczyna ganiać. Zuch, który zostanie złapany jako ostatni jest nowym ganiającym.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin