Testery_EOBD-OBDII.pdf

(2884 KB) Pobierz
Testery EOBD-OBDII
Instrukcja obsługi
CZYTNIKI INFORMACJI DIAGNOSTYCZNYCH
DO UKŁADÓW OBDII / EOBD
KTS 115 / 520 / 550 / 650
1
130193377.034.png
Spis tre ś ci
I. OPIS URZ Ą DZE Ń
4
1. WSKAZÓWKI OGÓLNE
4
1.1 U MOWA
4
1.2 G RUPA U ś YTKOWNIKÓW PRZYRZ Ą DU
4
2. ZASADY BEZPIECZNEGO U ś YTKOWANIA
5
3. ZASTOSOWANIE
7
3.1 D IAGNOZA EOBD / OBDII
7
3.2 D IAGNOZA POSZERZONA - KTS 520/550/650
7
4. ZAKRES DOSTAWY
8
5. OPIS PRZYRZ Ą DÓW KTS 115/520/550/650
9
5.1.1 G NIAZDA PRZYŁ Ą CZENIOWE W KTS 115/520/550
9
5.1.2 G NIAZDA POMIAROWE W KTS 115
9
5.1.3 G NIAZDA POMIAROWE W KTS 520
9
5.1.4 G NIAZDA POMIAROWE W KTS 550
10
5.2.1 E KRAN ORAZ ELEMENTY OBSŁUGOWE
11
5.2.2 L ISTWA PODŁ Ą CZENIOWA
11
5.2.3 P ODŁANCZANIE NAP Ę DU DVD/CD
12
5.2.4 E KRA DOTYKOWY
12
5.2.5 K LAWIATURA WIRTUALNA
13
6. KONSERWACJA
13
7. OPIS PODŁ Ą CZENIA TESTERA DO POJAZDU I PC
14
7.1 KTS 115/520550
14
8. CZ ĘŚ CI ZAMIENNE
16
9. DANE TECHNICZNE
16
9.1 KTS 115/520/550
16
9.1.1 ZASILACZ
17
9.1.2 E LEKTROMAGNETYCZNA KOMPATYBILNO ŚĆ
17
9.1.4 T EMPERATURA U ś YTKOWANIA
17
2
5.1 KTS 115/520/550
9
5.2 KTS 650
11
7.2 KTS 650
15
9.1.3 W YMIARY I MASA
17
130193377.035.png
9.2 KTS 650
17
9.2.2 E LEKTROMAGNETYCZNA KOMPATYBILNO ŚĆ
17
9.2.3 W YMIARY I MASA
17
9.2.4 T EMPERATURA U ś YTKOWANIA
17
10. GWARANCJA I SERWIS
18
10.1 G WARANCJA
18
10.2 S ERWIS
18
II. OPIS PROGRAMU
19
1. INSTALACJA OPROGRAMOWANIA
19
1.1 P ARAMETRY PC
19
1.2 I NSTALACJA
19
2. PRZYGOTOWANIE DO PRACY
22
3. PRZEBIEG BADANIA KONTROLNEGO
32
4. ZAKO Ń CZENIE PRACY
44
5. ZAŁ Ą CZNIKI
45
3
9.2.1 ZASILACZ
17
130193377.036.png
1. Wskazówki ogólne
Przed uruchomieniem i przystąpieniem do obsługi przyrządu jest konieczne dokładne
zapoznanie się z instrukcją obsługi, a zwłaszcza z zasadami zachowania
bezpieczeństwa. W ten sposób nabędzie się umiejętności posługiwania przyrządem,
dla własnego bezpieczeństwa, a takŜe, aby zapobiec uszkodzeniom aparatury.
1.1 Umowa
Przystępując do eksploatacji przyrządu uŜytkownik uznaje następujące postanowienia:
Prawo autorskie
Oprogramowanie i baza danych są własnością firmy Robert Bosch lub jej poddostawców i są chronione
przed powielaniem ustawą o prawie autorskim, międzynarodowymi umowami oraz innymi przepisami
krajowymi. Dlatego powielanie i przenoszenie własności danych oraz oprogramowania w całości lub w
części jest niedopuszczalne i karalne; w przypadku zajścia czynu bezprawnego firma Robert Bosch
zastrzega sobie prawo dochodzenia na drodze sądowej wyrównania poniesionych strat.
Odpowiedzialno ść
Wszystkie dane zawarte w tym programie są oparte na osiągalnych informacjach podawanych przez
producentów i importerów. Firma Robert Bosch nie moŜe ręczyć za prawidłowość i kompletność
oprogramowania i danych; firma nie odpowiada za szkody, które są wynikiem błędnego
oprogramowania i danych. W kaŜdym przypadku odpowiedzialność firmy ogranicza się do kwoty, jaką
klient poniósł faktycznie nabywając ten produkt. To wyłączenie odpowiedzialności nie dotyczy szkód,
które zostały spowodowane umyślnie lub przez duŜe zaniedbanie ze strony firmy Robert Bosch.
Gwarancja
Stosowanie niedopuszczonych hardware i software prowadzi do zmiany naszych produktów, a tym
samym do wyłączenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji, równieŜ wtedy, gdy w między
czasie hardware lub software zostały z powrotem usunięte lub skasowane.
Nie wolno dokonywać Ŝadnych zmian w produkcie. Do przyrządu mogą być uŜywane wyłącznie
oryginalne części zamienne. W przeciwnym razie tracą waŜność wszelkie roszczenia gwarancyjne.
Przyrząd moŜe być eksploatowany tylko z udostępnionym przez Boscha systemem operacyjnym.
Zastosowanie innego systemu powoduje cofnięcie gwarancji. Ponadto producent nie ponosi
odpowiedzialności za szkody wynikłe wskutek stosowania niedopuszczonego systemu operacyjnego.
1.2 Grupa u Ŝ ytkowników przyrz ą du
Przyrząd KTS został stworzony dla wykształconego personelu branŜy samochodowej, takiego jak
mechanicy, elektrycy, mistrzowie, technicy oraz inŜynierowie.
4
130193377.037.png
2. Zasady bezpiecznego u Ŝ ytkowania
Napi ę cia sieciowe
Wysokie napi ę cie
W instalacji elektrycznej pojazdu, tak jak w sieci elektrycznej, występują napięcia niebezpieczne dla
zdrowia. Dotknięcie części pod napięciem (np. cewki zapłonowej) i przebicia napięciowe wskutek
uszkodzeń izolacji (np. przegryzienia przewodów zapłonowych przez kuny) groŜą poraŜeniem
elektrycznym. Dotyczy to obwodu wtórnego i pierwotnego układu zapłonowego, wiązki przewodów ze
złączami wtykowymi, instalacji oświetleniowych (Litronic) oraz złączy przyrządu diagnostycznego.
Ś rodki bezpiecze ń stwa:
-
Przyrząd podłączać tylko do naleŜycie uziemionego gniazda ze stykiem ochronnym.
-
UŜywać tylko przewodu sieciowego z wyposaŜenia przyrządu.
-
UŜywać tylko przedłuŜaczy ze stykiem ochronnym.
-
Wymieniać przewody z uszkodzoną izolacją (np. przewód sieciowy lub zapłonowy).
-
Przyrząd podłączać najpierw do sieci i włączać, a dopiero potem podłączać do pojazdu.
-
Przyrząd podłączyć do masy silnika lub zacisku (-) akumulatora przed włączeniem zapłonu.
-
Wykonywanie wszelkich czynności przy instalacji elektrycznej pojazdu jest dopuszczalne tylko przy
wyłączonym zapłonie. Do czynności takich zalicza się m.in.: podłączanie urządzeń diagnostycznych,
wymianę części instalacji zapłonowej, wymontowanie zespołów (np. alternatora), podłączanie
zespołów na stanowisku badawczym.
-
Sprawdzenia i regulacje naleŜy wykonywać w miarę moŜliwości przy wyłączonym zapłonie i
zatrzymanym silniku.
-
W trakcie czynności kontrolnych i regulacyjnych, wykonywanych przy włączonym zapłonie i
pracującym silniku, nie dotykać części pod napięciem. Dotyczy to wszystkich przewodów
przyłączeniowych przyrządu oraz przyłączy zespołów na stanowisku badawczym.
-
Do połączeń pomiarowych uŜywać tylko właściwych elementów połączeniowych (np. zestawu
przewodów pomiarowych Bosch Prüfkabel-Set lub złączy pośrednich dedykowanych do danego
pojazdu).
-
Złącza pomiarowe muszą być prawidłowo wciśnięte. Zwracać uwagę na pewne osadzenie złącza.
Niebezpiecze ń stwo poparzenia dróg oddechowych
Przy pomiarach składu gazów wydechowych są uŜywane węŜe do pobierania spalin, które w razie
podgrzania do temperatury powyŜej 250°C lub zapalenia si ę wydzielają silnie Ŝrący gaz (fluorowodór).
Zasady post ę powania:
-
W przypadku wdychania gazu, natychmiast udać się do lekarza!
-
Przy usuwaniu pozostałości po spaleniu węŜa uŜywać rękawic z neoprenu lub PCW.
-
Pozostałości po spaleniu węŜa zobojętnić roztworem wodorotlenku wapnia.
Powstaje wówczas nietoksyczny fluorek wapnia, który następnie moŜna spłukać.
Niebezpiecze ń stwo poparzenia
Kwasy i ługi powodują na niezabezpieczonej skórze silne poparzenia. Fluorowodór tworzy z wilgocią
(wodą) kwas fluorowy.
Kondensat , zbierający się w węŜu do pobierania spalin i odstojniku, równieŜ zawiera kwas.
5
130193377.001.png 130193377.002.png 130193377.003.png 130193377.004.png 130193377.005.png 130193377.006.png 130193377.007.png 130193377.008.png 130193377.009.png 130193377.010.png 130193377.011.png 130193377.012.png 130193377.013.png 130193377.014.png 130193377.015.png 130193377.016.png 130193377.017.png 130193377.018.png 130193377.019.png 130193377.020.png 130193377.021.png 130193377.022.png 130193377.023.png 130193377.024.png 130193377.025.png 130193377.026.png 130193377.027.png 130193377.028.png 130193377.029.png 130193377.030.png 130193377.031.png 130193377.032.png 130193377.033.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin