kons1(1).doc

(54 KB) Pobierz
Data: 31

Data: 4.06.2009

Osoba prowadząca: Marta Krawczyk

Temat tygodniowego ośrodka pracy: Wiosna wokół nas

Temat dziennego ośrodka pracy: Wiosna w parku, wiosenne prace w parku. 

Cele ogólne:

            - poznanie wyglądu parku wiosną

            - poznanie wiosennych prac porządkowych w parku

            - rozwijanie słownictwa czynnego związanego z wiosną

Cele operacyjne

            - wyrabianie umiejętności współpracy w grupie

            - usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej

            - ćwiczenie sprawności manualnej

            - usprawnianie małej motoryki

            - wie jakie są oznaki wiosny            

            - potrafi pokolorować obrazek zgodnie z podaną instrukcją

            - potrafi odrysować szablony

            - potrafi wyciąć dokładnie namalowane elementy

            - potrafi pokolorować obrazek nie wychodząc za linie

            - potrafi rozmieścić przygotowane elementy na obrazku

            - potrafi pomagać innym przy wykonywaniu zadań 

Metody nauczania

            - asymilacji wiedzy: pogadanka

            - metoda praktyczna: metoda ćwiczeń, metoda zajęć praktycznych

Formy pracy

            - indywidualna jednolita

             - zespołowa jednolita

Środki dydaktyczne

          - karta pracy: Wiosna, Zima

          - karta pracy: matematyczna z kolorowaną

          - duży arkusza papieru

          - szablony i odrysowane obrazki: trawa, słońce, chmury, biedronki, motyle, stonoga, bocian,        grabie, łopata,ławka

          - kleje

          - mazaki

                                                                     Przebieg zajęć

 

Czynności nauczyciela

 

Czynności uczniów

 

 

Zajęcia wstępne

 

1. Powitanie uczniów

       Dzień dobry, witam Was serdecznie. Żebyśmy dobrze zaczęli dzień zapraszam Was na środek sali. Popatrzcie na ziemi leżą przygotowane dla Was plakietki, ale są one odwrócone, więc na razie nie widzimy, co na nich jest. Puszczę Wam muzykę i będziecie chodzić po sali. Ale kiedy muzyka zamilknie każdy z Was podnosi jedną plakietkę i szuka partnera z taką samą. Jeśli go spotkacie witacie się z nim dłonią. Kiedy usłyszycie znowu muzykę odkładacie plakietki i chodzicie. Kiedy muzyka ucichnie wiecie co robić. (plakietki: motyle, biedronki, kwiatki, bazie, słoneczka, żabki, ptaszki)

o            z pierwszym partnerem witamy się dłonią

o            z drugim partnerem witamy się kolanami

o            z trzecim partnerem witamy się plecami

o            z czwartym partnerem witamy się brzuchami

o             z piątym partnerem witamy się głowami

2. Ustalenie dnia, miesiąca, roku i pogody.

       Jaką mamy teraz porę roku?

       Jaki miesiąc jest teraz?

       Który jest dzisiaj dzień miesiąca?

       Jaki dziś mamy dzień tygodnia?

       Jaką dziś mamy pogodę?

       Jaka jest teraz pora dnia?

       Kto sprawdzi dzisiaj obecność?

 

 

3. Wprowadzenie do tematu zajęć     Powiedzieliśmy sobie przed chwilą, ze od kilkunastu dni jest z nami wiosna. Dziś porozmawiamy sobie o tym jak wygląda wiosna w parku, jakie prace należy wykonywać w parku wiosną.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Czerwiec (wybór obrazka i przypięcie go do kalendarza)

 -Wiosnę

- 4 (wybór obrazka i przypięcie go do kalendarza)

- Czwartek (wybór obrazka i przypięcie go do kalendarza)

- Jest słonecznie, bezchmurnie (wybór obrazka i przypięcie go do kalendarza)

- Jest rano (wybór obrazka i przypięcie go do kalendarza)

Jeden z uczniów zapisuje na planszy, w odpowiednich rubrykach, uczniów obecnych – oznaczenie + i nieobecnych oznaczenie -

 

 Rozmowa z uczniami

 

 

Praca poznawcza

 

 

       Bardzo ładnie. mówiliśmy sobie o różnych oznakach wiosny, o tym, co wiosną możemy zobaczyć w parku, a czego nie. Na Waszych kartach pracy znajdują się obrazki oraz dwa podpisy: wiosna i zima. Musicie wyciąć wszystko i przyporządkować, co pasuje do wiosny a co pasuje do zimy. Zanim wkleicie na kartke wołacie mnie, żebym mogła sprawdzić. Jeśli będzie dobrze, będziecie mogli wkleić na kartke

 

 

       Widzę, że wszyscy skończyliście to robicie na ławce porządek, zostaje tylko piórnik.

 

 

Uczniowie wycinają obrazki i przyporządkowują do odpowiedniej pory roku. Potem wklejają do zeszytów

 

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin