naszywka.pdf

(1036 KB) Pobierz
Microsoft Word - naszywka.doc
Naszywka - grafika grubymi nićmi szyta
W poniższym tutorialu postanowiliśmy zaprezentować jedno z praktycznych zastosowań mało znanego i rzadko
używanego przez większość grafików filtra Przemieść... (Displace...) . Posłuży on nam do stworzenia realistycznie
wyglądającej naszywki na ubranie. Ponadto będziecie mieli okazję zapoznać się z ciekawymi funkcjami styli warstw oraz
nauczycie się tworzyć nowe pędzle..
wzór nowego pędzla
Tworzymy nowy dokument o wymiarach 100 na 100 pikseli (z białym tłem). Kolejno używając Pędzla (Brush Tool) z
czarną, twardą końcówką rysujemy na nowej warstwie kształt szwu tak jak jest to pokazane na ilustracji. Następnie
przygotowany w ten sposób wzór pędzla zapisujemy. W tym celu aktywujemy polecenie Edycja>Zdefiniuj pędzel...
(Edit>Define Brush...) .
pędzel i ustawianie parametrów
Otwieramy paletę pędzli i wyszukujemy w niej nasz nowo utworzony pędzel (stitch). Kolejno aktywujemy zakładkę
Kształt pędzla (Brush Tip Shape) , odnajdujemy w niej opcję Odstępy (Spacing) i ustawiamy jej taką wartość, żeby
końcówki ramion utworzonego we wcześniejszym kroku szwu stykały się ze sobą (w naszym przypadku wynosi ona
78%). Następnie w zakładce Dynamika kształtu (Shape Dynamics) wyszukujemy podgrupę Wahania kąta (Angle
Jitter) , a w niej opcję Kontrola (Control) i ustawiamy jej wartość Kierunek (Direction) . Ostatecznie tak zmodyfikowany
pędzel zapisujemy.
6014609.009.png 6014609.010.png
mapa przemieszczeń
Przygotujemy teraz mapę przemieszczeń. W tym celu otwieramy plik jeans.jpg , aktywujemy opcję
Obrazek>Tryb>Skala szarości... (Image>Mode>Grayscale) i za pomocą filtra Rozmycie gaussowskie... (Gaussian
Blur...) z wartością parametru Promień (Radius): 9,5 piksela rozmywamy obraz. Wykorzystując opcję Obrazek>
Dopasuj> Jasność/Kontrast... (Image>Adjustments>Brightness/Contrast...) zwiększamy kontrast ilustracji (wartości
poszczególnych parametrów pokazane są na rysunku). Tak przygotowaną grafikę zapisujemy na dysku jako plik *.psd.
wzór łaty
Otwieramy ponownie plik jeans.jpg , tworzymy nową warstwę o nazwie stripe i rysujemy na niej wzór łaty (wypełniamy
go białym kolorem). W naszym przypadku wykorzystaliśmy jeden ze standardowych autokształtów Photoshopa kwiatek .
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby funkcję tą pełnił jakiś napis lub logo. Podczas dopasowywania łaty do
kieszeni spodni przydatny może okazać się klawisz Shft i przytrzymując go podczas skalowania mamy pewność, że
zachowane zostaną oryginalne proporcje danego autokształtu.
6014609.011.png 6014609.012.png 6014609.001.png
deformacja łaty
Za pomocą mapy przemieszczeń (utworzonej w trzecim kroku) dopasujemy teraz wzór łaty do kształtu i nierówności
materiału spodni. W tym celu aktywujemy polecenie Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...) z
wartościami parametrów: Skalowanie poziome (Horizontal Scale): 6% , Skalowanie pionowe (Vertical Scale): 6% ,
Mapa przemieszczania (Displacement Map): Sąsiadująco (Tile) , Obszary niezdefiniowane (Undefined Areas):
Powtórz piksele krawędziowe (Repeat Edge Pixels) . Oczywiście jako mapę przemieszczeń wskazujemy utworzony w
trzecim kroku plik *.psd.
ścieg - generowanie ścieżki
Na warstwie stripe klikamy lewym przyciskiem myszy z jednocześnie wciśniętym klawiszem Ctrl . Uzyskamy w ten
sposób obszar selekcji znajdującej się na niej łaty. Następnie tworzymy nową warstwę o nazwie stitch , przechodzimy
do palety Ścieżki (Paths) i klikając na przycisk Utwórz ścieżkę roboczą z zaznaczenia (Make work path from
selection) tworzymy ścieżkę, która posłuży nam do wygenerowania ściegu a tym samym "przyszycia łaty do spodni".
6014609.002.png 6014609.003.png
ścieg - obrysowanie ścieżki
Z przybornika narzędzi wybieramy Pióro (Pen Tool) , klikamy prawym klawiszem myszy na ścieżce znajdującej się na
warstwie stitch i z rozwijanego menu aktywujemy polecenie Obrysuj ścieżkę... (Stroke Path...) . Obrysu dokonujemy
za pomocą wcześniej zdefiniowanego przez nas pędzla symulującego krawiecki ścieg (wielkość jego końcówki
ustawiamy na 9 pikseli, natomiast kolor na czarny).
tekstura - dopasowanie do układu kieszeni
Zastąpimy teraz jednolitą, białą fakturę łaty teksturą materiału. W tym celu otwieramy plik suiting.jpg i przenosimy jego
zawartość do roboczego dokumentu. Nowo powstałą w ten sposób warstwę nazywamy suiting i umieszczamy ją pod
warstwą stitch . Za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+T dopasowujemy materiał do układu kieszeni.
6014609.004.png 6014609.005.png
tekstura - deformacja
Warstwę na której znajduje się materiał także poddajemy deformacji za pomocą polecenia Filtr>
Zniekształć>Przemieść... (Filter>Distort>Displace...) . Wartości poszczególnych parametrów są analogiczne do tych z
kroku piątego (deformacja łaty). Jak zapewne się domyślacie jako mapę przemieszczeń i tym razem wskazujemy plik
*.psd utworzony w trzecim kroku. Dzięki temu zabiegowi grafika stanie się bardziej realistyczna i przekonywująca.
materiał - nadanie głębi i realizmu
Poprzez zgrupowanie warstw suiting oraz stripe, a następnie ich połączenie dopasujemy materiał do kształtu łaty. W tym
celu aktywujemy skrót klawiszowy Ctrl+G oraz Ctrl+E . Kolejno klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na
warstwie suiting i w oknie dialogowym Efekty (Layer Style) aktywujemy opcję Cień wewnętrzny (Inner Shadow) z
następującymi wartościami poszczególnych parametrów: Kąt (Angle): 103 , Odległość (Distance): 0 , Ssanie (Choke):
9 , Wielkość (Size): 21 , Użyj światła ogólnego (Use Global Light) - odznaczone.
6014609.006.png 6014609.007.png 6014609.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin