naszywka.pdf
(
1036 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - naszywka.doc
Naszywka - grafika grubymi nićmi szyta
W poniższym tutorialu postanowiliśmy zaprezentować jedno z praktycznych zastosowań mało znanego i rzadko
używanego przez większość grafików filtra
Przemieść... (Displace...)
. Posłuży on nam do stworzenia realistycznie
wyglądającej naszywki na ubranie. Ponadto będziecie mieli okazję zapoznać się z ciekawymi funkcjami styli warstw oraz
nauczycie się tworzyć nowe pędzle..
wzór nowego pędzla
Tworzymy nowy dokument o wymiarach 100 na 100 pikseli (z białym tłem). Kolejno używając
Pędzla (Brush Tool)
z
czarną, twardą końcówką rysujemy na nowej warstwie kształt szwu tak jak jest to pokazane na ilustracji. Następnie
przygotowany w ten sposób wzór pędzla zapisujemy. W tym celu aktywujemy polecenie
Edycja>Zdefiniuj pędzel...
(Edit>Define Brush...)
.
pędzel i ustawianie parametrów
Otwieramy paletę pędzli i wyszukujemy w niej nasz nowo utworzony pędzel (stitch). Kolejno aktywujemy zakładkę
Kształt pędzla (Brush Tip Shape)
, odnajdujemy w niej opcję
Odstępy (Spacing)
i ustawiamy jej taką wartość, żeby
końcówki ramion utworzonego we wcześniejszym kroku szwu stykały się ze sobą (w naszym przypadku wynosi ona
78%). Następnie w zakładce
Dynamika kształtu (Shape Dynamics)
wyszukujemy podgrupę
Wahania kąta (Angle
Jitter)
, a w niej opcję
Kontrola (Control)
i ustawiamy jej wartość
Kierunek (Direction)
. Ostatecznie tak zmodyfikowany
pędzel zapisujemy.
mapa przemieszczeń
Przygotujemy teraz mapę przemieszczeń. W tym celu otwieramy plik
jeans.jpg
, aktywujemy opcję
Obrazek>Tryb>Skala szarości... (Image>Mode>Grayscale)
i za pomocą filtra
Rozmycie gaussowskie... (Gaussian
Blur...)
z wartością parametru
Promień (Radius): 9,5 piksela
rozmywamy obraz. Wykorzystując opcję
Obrazek>
Dopasuj> Jasność/Kontrast... (Image>Adjustments>Brightness/Contrast...)
zwiększamy kontrast ilustracji (wartości
poszczególnych parametrów pokazane są na rysunku). Tak przygotowaną grafikę zapisujemy na dysku jako plik *.psd.
wzór łaty
Otwieramy ponownie plik
jeans.jpg
, tworzymy nową warstwę o nazwie
stripe
i rysujemy na niej wzór łaty (wypełniamy
go białym kolorem). W naszym przypadku wykorzystaliśmy jeden ze standardowych autokształtów Photoshopa
kwiatek
.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby funkcję tą pełnił jakiś napis lub logo. Podczas dopasowywania łaty do
kieszeni spodni przydatny może okazać się klawisz
Shft
i przytrzymując go podczas skalowania mamy pewność, że
zachowane zostaną oryginalne proporcje danego autokształtu.
deformacja łaty
Za pomocą mapy przemieszczeń (utworzonej w trzecim kroku) dopasujemy teraz wzór łaty do kształtu i nierówności
materiału spodni. W tym celu aktywujemy polecenie
Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...)
z
wartościami parametrów:
Skalowanie poziome (Horizontal Scale): 6%
,
Skalowanie pionowe (Vertical Scale): 6%
,
Mapa przemieszczania (Displacement Map): Sąsiadująco (Tile)
,
Obszary niezdefiniowane (Undefined Areas):
Powtórz piksele krawędziowe (Repeat Edge Pixels)
. Oczywiście jako mapę przemieszczeń wskazujemy utworzony w
trzecim kroku plik *.psd.
ścieg - generowanie ścieżki
Na warstwie
stripe
klikamy lewym przyciskiem myszy z jednocześnie wciśniętym klawiszem
Ctrl
. Uzyskamy w ten
sposób obszar selekcji znajdującej się na niej łaty. Następnie tworzymy nową warstwę o nazwie
stitch
, przechodzimy
do palety
Ścieżki (Paths)
i klikając na przycisk
Utwórz ścieżkę roboczą z zaznaczenia (Make work path from
selection)
tworzymy ścieżkę, która posłuży nam do wygenerowania ściegu a tym samym "przyszycia łaty do spodni".
ścieg - obrysowanie ścieżki
Z przybornika narzędzi wybieramy
Pióro (Pen Tool)
, klikamy prawym klawiszem myszy na ścieżce znajdującej się na
warstwie
stitch
i z rozwijanego menu aktywujemy polecenie
Obrysuj ścieżkę... (Stroke Path...)
. Obrysu dokonujemy
za pomocą wcześniej zdefiniowanego przez nas pędzla symulującego krawiecki ścieg (wielkość jego końcówki
ustawiamy na 9 pikseli, natomiast kolor na czarny).
tekstura - dopasowanie do układu kieszeni
Zastąpimy teraz jednolitą, białą fakturę łaty teksturą materiału. W tym celu otwieramy plik
suiting.jpg
i przenosimy jego
zawartość do roboczego dokumentu. Nowo powstałą w ten sposób warstwę nazywamy
suiting
i umieszczamy ją pod
warstwą
stitch
. Za pomocą skrótu klawiszowego
Ctrl+T
dopasowujemy materiał do układu kieszeni.
tekstura - deformacja
Warstwę na której znajduje się materiał także poddajemy deformacji za pomocą polecenia
Filtr>
Zniekształć>Przemieść... (Filter>Distort>Displace...)
. Wartości poszczególnych parametrów są analogiczne do tych z
kroku piątego (deformacja łaty). Jak zapewne się domyślacie jako mapę przemieszczeń i tym razem wskazujemy plik
*.psd utworzony w trzecim kroku. Dzięki temu zabiegowi grafika stanie się bardziej realistyczna i przekonywująca.
materiał - nadanie głębi i realizmu
Poprzez zgrupowanie warstw suiting oraz stripe, a następnie ich połączenie dopasujemy materiał do kształtu łaty. W tym
celu aktywujemy skrót klawiszowy
Ctrl+G
oraz
Ctrl+E
. Kolejno klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na
warstwie
suiting
i w oknie dialogowym
Efekty (Layer Style)
aktywujemy opcję
Cień wewnętrzny (Inner Shadow)
z
następującymi wartościami poszczególnych parametrów:
Kąt (Angle): 103
,
Odległość (Distance): 0
,
Ssanie (Choke):
9
,
Wielkość (Size): 21
,
Użyj światła ogólnego (Use Global Light)
- odznaczone.
Plik z chomika:
ja_beta
Inne pliki z tego folderu:
Photoshop - lekcja 3 (praca z warstwami).doc
(2500 KB)
Photoshop - lekcja 5 (rysowanie i edycja).doc
(1947 KB)
Photoshop - lekcja 8 (wykorzystanie technik Slice i Rollover.doc
(902 KB)
Photoshop - lekcja 10 (optymalizacja).doc
(1429 KB)
PHOTOSHOP-instalacja pluginów..doc
(324 KB)
Inne foldery tego chomika:
_ Sprawdziany
►Kurs tworzenia stron internetowych
BIOLOGIA
brushe do photoshopa
ENCYKLOPEDIE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin