PLAN PRACY luty 3 l.doc

(165 KB) Pobierz
PLAN PRACY wychowawczo - dydaktycznej na m-c luty 2010r

PLAN PRACY wychowawczo - dydaktycznej na m-c luty 2010r.
Grupa dzieci 3-letnich.

Opracowała mgr ….

LUTY

Gdy są bale tańczą nawet lale – bal baloników.

Dziecko:

  •               Nawiązuje bliskie, serdeczne kontakty z innymi osobami.
  • Wzbogaca czynny słownik o nowe wyrazy m.in. karnawał, przebierańcy, maska itp.
  • Rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się; recytowania wiersza; określania kierunków; wspólnej zabawy;

 

Pies i kot domowi przyjaciele

Dziecko:

  •               Zapoznało się z wyglądem, sposobem poruszania się i odżywiania kota, psa.
  •               Wzbogaca słownictwo dzieci o nowe słowa np. futro, sierść, pazury, grzbiet, wąsy, polowanie, wierny przyjaciel.
  •               Rozumie stwierdzenie, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka.

GDY SĄ BALE TAŃCZĄ NAWET LALE – BAL BALONIKÓW.

 

CEL GŁÓWNY dziecko: wie, jak należy się zachować na uroczystościach, przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej, stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych)

CEL KSZTAŁCĄCY:    wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na swój pierwszy bal,

CELE OPERACYJNE: dziecko:    - nawiązuje bliskie, serdeczne kontakty z innymi osobami. 

- wzbogaca czynny słownik o nowe wyrazy m.in. karnawał, przebierańcy, maska itp.

-    rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się; recytowania wiersza; określania kierunków; wspólnej zabawy.

III  Zajęcia dydaktyczne

 

Treści programowe

Zadanie, metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej (cele operacyjne) dzieci potrafią …

 

Nasza grupa

 

– Rozwijanie  relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

•  współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej s.18).

 

W świecie sztuki Muzyka

 

– Wyrażanie muzyki ruchem:

rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

•  improwizacje ruchowe piosenek.

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej s.49).

 

 

 

 

 

1. Zabawa karnawałowa” Cz. Janczarski – inscenizacja w przedszkolnym teatrzyku – dzieci potrafią:, swobodnie wyrażać swoje myśli i przeżycia podczas zadawania pytań po obejrzeniu inscenizacji; rozumie treść obejrzanego teatrzyku, poznały tradycje karnawałowego balu, znają pojęcie karnawał.   (Podstawa Programowa Ad 1  p. 2; Ad 3 p 2; Ad 7 p.1)

2. „Bal w przedszkolu” zabawa rytmiczna przy piosence - dzieci powinny: płynnie poruszać się cwałem bocznym w rytm muzyki, kształcić poczucie rytmu . (Podstawa Programowa Ad. 8 p.1;)

 

3. Karnawałowe akcesoria ...” – zab. dyd. – skupienie uwagi na szeregach powtarzających się przedmiotów, dostrzeganie tego co się powtarza i kontynuowanie rytmu poprzez dokładanie przedmiotów. ( np. balon serpentyna, balon …) (Podstawa Programowa Ad.13;)

4. Rytmika Na balu jesteśmy bajkowi”- bal kostiumowy - przeżywanie nastroju oczekiwania na zbliżający się bal, swobodne tańce przy muzyce, zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawie i organizowanych konkursach.

(Podstawa Programowa Ad 7 p. 1; Ad 8  p.1,;)

 

5. „Maski karnawałowe dla lalki i misia – naklejanie z gotowych elementów  - dzieci powinny: estetycznie wykonać pracę , podjąć próbę zaplanowania wyglądu maski , być twórczym  w swoim działaniu i cieszyć się z efektów (Podstawa Programowa Ad.9 p.2,)

6. „Ania, balonik i kot” – opowiadanie na podstawie ilustracji -dzieci powinny: wypowiadać się na podstawie ilustracji i wysłuchanego opowiadania (Podstawa Programowa Ad.14  p.2,5)

7. Bal baloników- zabawa taneczna dzieci powinny: podjąć próbę przedstawienia ruchem przeżywanych treści. aktywne uczestniczyć w zabawach muzyczno – ruchowych, osłuchać się z piosenką „Bal baloników ; (Podstawa Programowa Ad.8 p 1,2)

 

8. „Tańczące baloniki – odtwarzanie rytmu podanego przez nauczycielkę - dzieci powinny: rozwijać poczucie rytmu  (Podstawa Programowa Ad.13 p.6;)

9. Rytmika   (Podstawa Programowa Ad.8 p.1,2,3;) ;

 

10. Niebieski balonikukładanie z wałeczków plasteliny konturu balonu, malowanie palcami wnętrza balonu - dzieci powinny: wyrabia sprawność manualną palców poprzez rwanie oraz rozgniatanie kawałków plasteliny łączyć kolor niebieski z jego nazwą, zachować ład  na stoliku  (Podstawa Programowa Ad. 9 p 2;)

Inne Formy Pracy

 

I Zabawy samorzutne, dowolne (lub z niewielką pomocą nauczyciela)

 

Zabawy poranne:

§         ”Śnieżynki” „Balonik” ”Samochody” ”Krasnoludki”, zabawy ruchowo--naśladowcze: „Ucieka powietrze”, „Taniec z balonami”,. zabawa muzyczno - ruchowa „Człowiek do człowieka”, „Tańczą lale i misie”, , - wspomaganie prawidłowego rozwoju - rozwijanie sprawności  fizycznej dzieci

Zabawa ruchowa:

§       „Potocz piłę i biegnij za nią”  - wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem biegu rozwijanie szybkości;

§       „Rzucanie śnieżkami” – wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem rzutuwyrabianie pewności rzutu, właściwej oceny kierunku i odległości

 

§       „Bibułkowy walczyk – zabawa muzyczno- ruchowa -  swobodna improwizacja ruchowa muzyki.

§       „Kto najładniej zbuduje?” - zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie dowolnych konstrukcji z klocków w wybranym kolorze.

§       „Za co (za kogo) się przebrałem- rozmowy samorzutne oglądanie i omawianie swoich strojów, swobodne wypowiedzi dzieci na temat swojego stroju na bal przebierańców.

§       „Nasze zabawki” - zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg upodobań. Korzystanie ze sprzętu i zabawek zgodnie z ustalonymi regulaminami.

§       „Bawimy się wesoło” -  zabawy indywidualne w wybranych kącikach – uznawanie wzajemnych praw do zabawy

§       „Taniec wygibaniec”- swobodne ruchy ciała do melodii, - przełamywanie nieśmiałości,

§       Taniec z balonami” – swobodna zabawa przy muzyce – odczuwanie radości ze wspólnej zabawy;

§       „Nasze zabawy” – zabawy tematyczne  w wybranych kącikach zabaw – samodzielne dobieranie pomocy do zabawy, uznawanie wzajemnych praw do wspólnej zabawy.

§       Rysowanie na temat dowolny – rozwijanie pomysłowości- próby nazywania swoich prac

§       „Jestem dobrym kolegą- pobawię się z tobą” – zabawy samorzutne manipulacyjno konstrukcyjne, tematyczne, układanie puzzli, rysowanie, kolorowanie, oglądanie książeczek wg zainteresowań dzieci – samodzielne zagospodarowanie czasu, przestrzeganie ustalonych norm zabaw w grupie, odkładanie zabawki na miejsce po zabawie.

 

II Zabawy na powietrzu- gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, spacery i wycieczki

 

§         „Czyje to ślady”zabawa tropiąca - robienie śladów na śniegu, szukanie śladów ptaków, wdrażanie do prawidłowego ubierania się zależnie od temperatury.

§       Zimowy spacer - spacer w okolicach przedszkola – przyglądanie się drzewom i krzewom, obserwowanie zimowej aury

§         Zimowe zabawy” – spacer połączony z zabawą na śniegu – rozwijanie sprawności ruchowej, nabywanie przeświadczenia o ważności spacerów dla zdrowia, jako jednego ze sposobów nabywania odporności na choroby

§         „Bałwane...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin