Rozkład materiału dla klasy 1 b rok szkolny 2009/2010
Rozkład materiału dla klasy 1 b
rok szkolny 2009/2010
Temat dnia
Edukacja polonistyczna
Edukacja matematyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja plastyczna
Uwagi
Część 1
BLOK TEMATYCZNY: WITAJ, SZKOŁO!
Już w szkole
-Omawianie treści wierszyka zamieszczonego w podręczniku.
-Wypowiadanie się pełnymi zdaniami na temat pierwszego dnia w szkole.
- Mówienie o swoich przeżyciach związanych z pierwszym dniem w szkole.-Przedstawianie się imieniem i nazwiskiem.
-Poznanie imion kolegów i koleżanek.
-Poznanie najbliższego otoczenia: sali lekcyjnej, toalety, szatni, stołówki.
Ja i moi koledzy
-Opisywanie całymi zdaniami wyglądu sali lekcyjnej. -Swobodne wypowiedzi na temat nauki w szkole i tego, jak można w niej spędzać czas. -Wskazywanie różnic pomiędzy dwoma rysunkami. - Poznanie imion niektórych kolegów i koleżanek (głoskowanie imion dzieci).
- Znajomość i nazywanie przedmiotów, które znajdują się w sali lekcyjnej.
- Rozpoznawanie przedmiotów znajdujących się w piórnikach.
- Kształtowanie świadomości, że dziecko staje się uczniem.
- Zapoznawanie się w grupie – wykorzystanie zabawy dramowej „Zgadnijcie, co lubię robić najbardziej”.
-Wykonywanie kredkami pracy plastycznej „Co lubię robić najbardziej”.
Czarodziejskie słowa
- Swobodne wypowiedzi na temat wiersza o magicznych słowach M. Strękowskiej--Zaremby.
- Uświadamianie, w jakich okolicznościach należy używać zwrotów grzecznościowych – odgrywanie scenek dramowych. -Układanie tytułów do ilustracji. -Kojarzenie długości zdania z odpowiednim schematem. -Próba zapamiętania wiersza. -Ćwiczenia grafomotoryczne.
-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – na, pod, obok, nad.
-Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej „Nasze czarodziejskie kolorowe klucze”.
Podróż do Krainy Książek
- Uważne wysłuchiwanie czytanego przez nauczyciela opowiadania H. Łochockiej Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek.
- Swobodne wypowiedzi na temat przygód Elemelka.
- Układanie podpisów do ilustracji.
- Wskazywanie wyrazów w zdaniu.
- Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej przez kolorowanie obrazków oraz dorysowywanie elementów.
-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – wewnątrz, na zewnątrz.
-Rozpoznawanie gatunków ptaków, których nazwy
pojawiają się
w opowiadaniu.
BLOK TEMATYCZNY: PIERWSZE DNI W SZKOLE
Jestem dyżurnym
-Uważne wysłuchanie wiersza K. Szpalskiego i M. Załuckiego
Dyżurny Ptyś.
-Opisywanie i ocenianie obowiązków dyżurnego na podstawie analizy historyjki obrazkowej.
-Wskazywanie pozytywnej i negatywnej postawy dyżurnego.
grafomotorycznej ręki.
-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – przed, za
-Wdrażanie do roli dyżurnego – wykorzystanie scenek pantomimicznych.
-Próba przestrzegania praw i obowiązków dyżurnego.
- Opisywanie zasad
pielęgnacji roślin w klasie.
-Praca plastyczna
w grupach „Kolorowy
regulamin dyżurów”.
Ustalamy
klasowe
zasady
-Wypowiadanie się na temat zasad zachowania się, które powinny obowiązywać w klasie. Uzasadnianie swojego wyboru. - Wskazywanie pozytywnego zachowania się uczniów przedstawionych na ilustracji. -Zasygnalizowanie znaczenia pojęć: zdanie i wyraz. - Wyróżnianie wyrazów w zdaniu.
-Ćwiczenie sprawności grafomotorycznej.
-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – wyżej, niżej, dalej, bliżej.
- Znajomość i przestrzeganie
zasad bezpiecznego
zachowania się w czasie
lekcji i przerw.
Co noszę
w tornistrze
-Co noszę w tornistrze – rozmowa na temat ilustracji przedstawionej w podręczniku.
- Rozumienie zakresu obowiązków ucznia.
- Ćwiczenie sprawności grafomotorycznej ręki – dorysowywanie brakujących
elementów, rysowanie po śladzie.
...
Kekos