Rozkład materiału dla klasy 1 b.docx

(188 KB) Pobierz
Rozkład materiału dla klasy 1 b rok szkolny 2009/2010

Rozkład materiału dla klasy 1 b rok szkolny 2009/2010

 

 

 

 

 

Rozkład materiału dla klasy 1 b

 

rok szkolny 2009/2010

 

 

 

 

Temat dnia

Edukacja polonistyczna

Edukacja matematyczna

Edukacja przyrodnicza

Edukacja plastyczna

Uwagi

Część 1

BLOK TEMATYCZNY:  WITAJ, SZKOŁO!

Już w szkole

-Omawianie treści wierszyka zamieszczonego w podręczniku.

-Wypowiadanie się pełnymi zdaniami na temat pierwszego dnia w szkole.

- Mówienie o swoich przeżyciach związanych z pierwszym dniem
w szkole.
-Przedstawianie się imieniem
i nazwiskiem.

 

-Poznanie imion kolegów
i koleżanek.

-Poznanie najbliższego otoczenia: sali lekcyjnej, toalety, szatni, stołówki.

 

 

Ja i moi koledzy

-Opisywanie całymi zdaniami wyglądu sali lekcyjnej.
-Swobodne wypowiedzi na temat nauki w szkole i tego, jak można
w niej spędzać czas.
-Wskazywanie różnic pomiędzy dwoma rysunkami.
- Poznanie imion niektórych kolegów
i koleżanek (głoskowanie imion dzieci).

 

- Znajomość i nazywanie przedmiotów, które znajdują się w sali lekcyjnej.

- Rozpoznawanie przedmiotów znajdujących się
w piórnikach.

- Kształtowanie świadomości, że dziecko staje się uczniem.

- Zapoznawanie się
w grupie – wykorzystanie zabawy dramowej „Zgadnijcie, co lubię robić najbardziej”.

-Wykonywanie kredkami pracy plastycznej „Co lubię robić najbardziej”.

 

Czarodziejskie słowa

- Swobodne wypowiedzi na temat wiersza o magicznych słowach
M. Strękowskiej--Zaremby.

- Uświadamianie, w jakich okolicznościach należy używać zwrotów grzecznościowych – odgrywanie scenek dramowych.
-Układanie tytułów do ilustracji.
-Kojarzenie długości zdania
z odpowiednim schematem.
-Próba zapamiętania wiersza.
-Ćwiczenia grafomotoryczne.

-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – na, pod, obok, nad.

 

-Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej „Nasze czarodziejskie kolorowe klucze”.

 

Podróż do Krainy Książek

- Uważne wysłuchiwanie czytanego przez nauczyciela opowiadania H. Łochockiej Jak wróbelek Elemelek
w szkole uczył się literek.

- Swobodne wypowiedzi na temat przygód Elemelka.

- Układanie podpisów do ilustracji.

- Wskazywanie wyrazów w zdaniu.

- Ćwiczenie sprawności

grafomotorycznej przez kolorowanie obrazków oraz dorysowywanie elementów.

-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – wewnątrz, na zewnątrz.

-Rozpoznawanie gatunków ptaków, których nazwy

pojawiają się

w opowiadaniu.

 

 

BLOK TEMATYCZNY:  PIERWSZE DNI W SZKOLE

Jestem dyżurnym

-Uważne wysłuchanie wiersza
K. Szpalskiego i M. Załuckiego

Dyżurny Ptyś.

-Opisywanie i ocenianie obowiązków dyżurnego na podstawie analizy historyjki obrazkowej.

-Wskazywanie pozytywnej
i negatywnej postawy dyżurnego.

- Ćwiczenie sprawności

grafomotorycznej ręki.

-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – przed, za

-Wdrażanie do roli dyżurnego – wykorzystanie scenek pantomimicznych.

-Próba przestrzegania praw
i obowiązków dyżurnego.

- Opisywanie zasad

pielęgnacji roślin w klasie.

-Praca plastyczna

w grupach „Kolorowy

regulamin dyżurów”.

 

 

Ustalamy

klasowe

zasady

-Wypowiadanie się na temat zasad zachowania się, które powinny obowiązywać w klasie. Uzasadnianie swojego wyboru.
- Wskazywanie pozytywnego zachowania się uczniów przedstawionych na ilustracji.
-Zasygnalizowanie znaczenia pojęć: zdanie i wyraz.
- Wyróżnianie wyrazów w zdaniu.

-Ćwiczenie sprawności grafomotorycznej.

 

-Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną – wyżej, niżej, dalej, bliżej.

- Znajomość i przestrzeganie

zasad bezpiecznego

zachowania się w czasie

lekcji i przerw.

 

 

Co noszę

w tornistrze

-Co noszę w tornistrze – rozmowa na temat ilustracji przedstawionej
w podręczniku.

- Rozumienie zakresu obowiązków ucznia.

- Ćwiczenie sprawności grafomotorycznej ręki – dorysowywanie brakujących

elementów, rysowanie po śladzie.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin