scania_zegar_diagnoza eberspea.pdf
(
90 KB
)
Pobierz
Scania zegar diagnoza
Odczyt b³êdów i diagnoza przy pomocy zegara CCT
Przygotowanie
Kasowanie kodów usterek z pamiêci
sterownika
Przed wyszukiwaniem usterek we wnêtrzu
urz¹dzenia grzewczego nale¿y sprawdziæ najpierw:
Przycisn¹æ przycisk (2) na zegarze steruj¹cym
1.Stan bezpiecznika elektrycznego
zabezpieczaj¹cego urz¹dzenie grzewcze
bezpiecznik nr 34, oraz bezpiecznik zegara
steruj¹cego nr 41.
Uwaga!
2.Poprawnoæ pod³¹czenia masy do zacisku A4 na
z³¹czu sterownika urz¹dzenia grzewczego i
pod³¹czenia do zacisku 2 z³¹cza 254.
Je¿eli pojazd znajduje siê w pomieszczeniu
zamkniêtym, np. w gara¿u,
urz¹dzenie grzewcze mo¿e byæ u¿ytkowane tylko w
przypadku gdy uk³ad odprowadzenia spalin
zostanie pod³¹czony do systemu odprowadzaj¹cego
spaliny na zewn¹trz.
3.Nale¿y wcisn¹æ przycisk (1) zegara steruj¹cego w
celu bezporedniego uruchomienia urz¹dzenia.
Nale¿y skontrolowaæ czy z zegara dochodzi plus
steruj¹cy do zacisku B9 na z³¹cze sterownika.
Kody usterek
W czasie normalnej pracy urz¹dzenia na
wywietlaczu wywietlane s¹ na przemian
aktualny czas i czas pracy urz¹dzenia grzewczego.
Je¿eli wyst¹pi usterka urz¹dzenia na wywietlaczu
zostanie dodatkowo wywietlony kod usterki.
W tym momencie na wywietlaczu na przemian
wywietlane bêd¹ aktualny czas, czas pracy
urz¹dzenia i kod aktualnej usterki.
Jednorazowo zostaje zarejestrowany i wywietlany
tylko kod jednej usterki. Je¿eli wystêpuje wiêcej
usterek to zostan¹ one wskazane dopiero po
usuniêciu tej aktualnie wskazywanej.
Przycisk ³¹cznik
zewrzeæ na czas
od 0,5 do 5 sekund
(lub wykonaæ mostek)
Pod³¹czyæ wy³¹cznik przycisk pomiêdzy zacisk B9
i B11 sterownika. Sterownik znajduje siê w pobli¿u
urz¹dzenia grzewczego, pod rodkow¹ pokryw¹ na
tylnej cianie pojazdu.
Przycisk przytrzymaæ wciniêty minimum 2
sekundy, po puciæ go (otworzyæ obwód
elektryczny).
Odczytaæ kod usterki na wywietlaczu zegara.
1.Zegar steruj¹cy
2.Sterownik
Kody b³êdów informuj¹cych o usterce lub niepoprawnej pracy
urz¹dzenia D 1 LC wywietlane przez fabrycznie montowany zegar steruj¹cy.
bAT
przyczyna: za niskie napiêcie baterii zasilaj¹cej zegar, poni¿ej 6,2V
powoduje to wy³¹czenie wywietlacza zegara po jego wyjêciu z gniazda pojazdu
sposób usuniêcia: wymieniæ bateriê w zegarze
EbAT
przyczyna: za niskie napiêcie baterii zasilaj¹cej zegar, poni¿ej 6,1V
powoduje to wy³¹czenie wywietlacza zegara po jego wyjêciu z gniazda pojazdu
sposób usuniêcia: wymieniæ bateriê w zegarze
E05
przyczyna: niew³aciwa wielkoæ napiêcia na wyjciu diagnozy, napiêcie to posiada
wartoæ od 1,5 i 2,5V . Napiêcie na wyjciu diagnozy powinno mieæ wielkoæ ni¿sz¹ od
1,5 V lub wy¿sz¹ od 2,5 V. B³¹d ten jest sygnalizowany tylko gdy napiêcie na wyjciu
sygna³u diagnozy jest w przedziale 1,5 - 2,5 V
E10
przyczyna: niew³aciwe pod³¹czenie, jednoczenie pod³¹czone s¹
zaciski 8 i 6.
Zaciski 3, 6 i 8 s¹ zaciskami informuj¹cymi panel steruj¹cy o typie
pod³¹czonego urz¹dzenie grzewczego. Je¿eli wywietlony zostanie ten kod
to panel steruj¹cy wy³¹czy radio i urz¹dzenie grzewcze.
Tylko zacisk 8 powinien byæ pod³¹czony do urz¹dzenia D 1 LC
Pod³¹czenie zacisków 3,6 i 8 do danego typu urz¹dzenia jest dokonywany na
nastêpuj¹cych z³¹czach
C 402
kabina C 19 (równie¿ Topline) za cian¹ szafki ubraniowej
kabina C 14 na pod³odze za fotelem kierowcy
C 187
Tylko kabina Topline z przodu po stronie pasa¿era na pokrywie silnika
Patrz schemat po³¹czeñ 16:04-16
E 11
przyczyna: niew³aciwe pod³¹czenie jednoczenie pod³¹czone s¹ zaciski 3 i 8
Zaciski 3, 6 i 8 s¹ zaciskami informuj¹cymi panel steruj¹cy o typie
pod³¹czonego urz¹dzenie grzewczego. Je¿eli wywietlony zostanie ten kod
to panel steruj¹cy wy³¹czy radio i urz¹dzenie grzewcze.
Tylko zacisk 8 powinien byæ pod³¹czony do urz¹dzenia D 1 LC
Patrz opis b³êdu E 10
E 12
przyczyna: niew³aciwe pod³¹czenie jednoczenie pod³¹czone s¹ zaciski 3 i 8
Zaciski 3, 6 i 8 s¹ zaciskami informuj¹cymi panel steruj¹cy o typie
pod³¹czonego urz¹dzenie grzewczego. Je¿eli wywietlony zostanie ten kod
to panel steruj¹cy wy³¹czy radio i urz¹dzenie grzewcze.
Tylko zacisk 8 powinien byæ pod³¹czony do urz¹dzenia D 1 LC
Patrz opis b³êdu E 10
E 13
przyczyna: niew³aciwe pod³¹czenie jednoczenie pod³¹czone s¹ zaciski 3 i 8
Zaciski 3, 6 i 8 s¹ zaciskami informuj¹cymi panel steruj¹cy o typie
pod³¹czonego urz¹dzenie grzewczego. Je¿eli wywietlony zostanie ten kod
to panel steruj¹cy wy³¹czy radio i urz¹dzenie grzewcze.
Tylko zacisk 8 powinien byæ pod³¹czony do urz¹dzenia D 1 LC
Patrz opis b³êdu E 10
E 14
przyczyna: niew³aciwe pod³¹czenie jednoczenie pod³¹czone s¹ zaciski 3 i 8
Zaciski 3, 6 i 8 s¹ zaciskami informuj¹cymi panel steruj¹cy o typie
pod³¹czonego urz¹dzenie grzewczego. Je¿eli wywietlony zostanie ten kod
to panel steruj¹cy wy³¹czy radio i urz¹dzenie grzewcze.
Tylko zacisk 8 powinien byæ pod³¹czony do urz¹dzenia D 1 LC
Patrz opis b³êdu E 10
E 30
przyczyna: niew³aciwe rozpoznanie p³omienia.
sposób usuniêcia: usuñ kod i ponownie uruchom urz¹dzenie grzewcze.
E 31
przyczyna: wyganiêcie p³omienia na stopniu ma³ym lub rednim,
powodem mo¿e byæ niew³aciwa iloæ paliwa lub powietrza spalania.
sposób usuniêcia: nale¿y skontrolowaæ iloæ paliwa i prêdkoæ obrotow¹ dmuchawy.
E 32
przyczyna: wyganiêcie p³omienia na stopniu du¿ym, powodem
mo¿e byæ niew³aciwa iloæ paliwa lub powietrza spalania.
sposób usuniêcia: nale¿y skontrolowaæ iloæ paliwa i prêdkoæ obrotow¹ dmuchawy.
E 33
przyczyna: uszkodzenie wiecy ¿arowej, powodem mo¿e byæ
uszkodzenie:
- wiecy ¿arowej lub rezystora
- przekanika steruj¹cego wiec¹ ¿arow¹
- po³¹czeñ elektrycznych
sposób usuniêcia: skontrolowaæ powy¿sze elementy i wymieniæ uszkodzone elementy
E 34
przyczyna: silnik dmuchawy nie obraca siê lub uszkodzenie przekanika
regulacji prêdkoci obrotów na p³ytce drukowanej
sposób usuniêcia:
- skontrolowaæ pracê i prêdkoæ obrotow¹ silnika stopieñ du¿y 4500 obr/min
stopieñ ma³y i redni 3000 obr/min +/- 10%
- sprawdziæ przekaniki na p³ytce drukowanej, ewentualnie wymieniæ p³ytkê
E 35
przyczyna: wy³¹czenie z powodu zbyt niskiego napiêcia zasilaj¹cego
napiêcie zasilaj¹ce na sterowniku poni¿ej 21V.
sposób usuniêcia: sprawdziæ stan akumulatorów i pod³¹czenie elektryczne zasilania
urz¹dzenia grzewczego wg. schematu 16:04-16
E 36
przyczyna: wy³¹czenie z powodu zbyt wysokiego napiêcia zasilaj¹cego
napiêcie zasilaj¹ce powy¿ej 30V
sposób usuniêcia: sprawdziæ stan akumulatorów i regulatora pr¹du ³adowania
oraz pod³¹czenie elektryczne urz¹dzenia grzewczego wg. schematu 16:04-16.
E 37
przyczyna: urz¹dzenie grzewcze nie uruchomi³o siê w odpowiednim czasie,
przekroczono czas bezpieczeñstwa 2x90s. Przyczyn¹ mo¿e byæ:
- brak podawania paliwa
- brak zap³onu usterka wiecy ¿arowej
- doprowadzanie powietrza spalania, sprawdziæ przewody
sposób usuniêcia:
- sprawdziæ pompê paliwow¹, przewody paliwowe oraz elektryczne przewody zasilaj¹ce
- wymieniæ uszkodzon¹ wiecê ¿arow¹
E 39
przyczyna: uszkodzenie elementu zadaj¹cego wielkoæ temperatury w kabinie lub
elementu mierz¹cego aktualna temperaturê
sposób usuniêcia:
- sprawdziæ pod³¹czenie z³¹cza do p³ytki drukowanej
- uszkodzenie p³ytki drukowanej lub czujnika temperatury wymieniæ p³ytkê
- z³e pod³¹czenie elementu steruj¹cego sprawdziæ pod³¹czenie zegara
- uszkodzenie wi¹zki elektrycznej
E 40
przyczyna: zwarcie na zasilaniu pompy paliwowej
sposób usuniêcia: sprawdziæ pompê paliwow¹, i jej pod³¹czenie, w przypadku
uszkodzenia wymieniæ na now¹.
E 41
przyczyna: uszkodzenie czujnika p³omienia, brak pod³¹czenia elektrycznego
lub uszkodzenie p³ytki drukowanej
sposób usuniêcia: sprawdziæ rezystancjê czujnika, jego pod³¹czenie elektryczne,
wymieniæ uszkodzon¹ p³ytkê drukowan¹.
E 43
przyczyna: uszkodzenie sterownika urz¹dzenia grzewczego
sposób usuniêcia: wymieniæ sterownik
E 44
przyczyna: przegrzanie, powodem mog¹ byæ:
- zablokowane kana³y rozprowadzaj¹ce ogrzane powietrze
- b³¹d elektryczny (przerwa w obwodzie pompy paliwowej)
- uszkodzony wy³¹cznik przegrzania
sposób usuniêcia: sprawdziæ dro¿noæ kana³ów powietrznych,
skontrolowaæ przewód elektryczny zasilaj¹cy pompê paliwow¹,
skontrolowaæ wy³¹cznik przegrzania ewentualnie wymieniæ na nowy.
E 45
przyczyna: wy³¹czenie z powodu zbyt niskiego lub wysokiego napiêcia zasilaj¹cego
sposób usuniêcia: skontrolowaæ akumulatory oraz wielkoæ pr¹du ich ³adowania.
Nieznane kody usterek
E 46, E 47,
E 48
Nieznane kody usterek, nie posiadaj¹ ¿adnego znaczenia.
Produkcyjne kody usterek
OIA6, E 91,
E 92, E 93 przyczyna: s¹ to kody usterek zarezerwowane dla producenta pojazdu.
sposób usuniêcia: usun¹æ kod usterki, wy³¹czyæ i w³¹czyæ ponownie urz¹dzenie
grzewcze, je¿eli b³êdy pojawi¹ siê ponownie wymieniæ zegar steruj¹cy.
Schemat elektryczny pod³¹czenia urz¹dzenia D 1 LC
Plik z chomika:
sidien
Inne pliki z tego folderu:
Ogrzewanie powietrzne zasilane olejem nap. Airtronic D2, D4 instrukcja napraw.pdf
(15696 KB)
Powietrzne urządzenie grzewcze Eberspächer B1LC compact , D1LC compact instrukcja napraw.pdf
(2247 KB)
MAN Powietrzne urządzenie grzewcze Eberspächer B1L,D1L instrukcja napraw.pdf
(726 KB)
Powietrzne urządzenie grzewcze Eberspächer B3L, D3L instrukcja napraw.pdf
(910 KB)
Urządzenie grzewcze Hydronic D3WZ, BD4WSC, BD5WSC, BD5WS instrukcja napraw.pdf
(3606 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin