Przewodnik-wyszukiwanie-lokalne_1.0.pdf
(
1583 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - przewodnik_wyszukiwanie_lokalne-2.0.doc
Przewodnika SEM – SEO
Przewodnik reklamy i promocji stron WWW w
Internecie dla małych firm i pocz
Ģ
tkuj
Ģ
cych
przedsi
ħ
biorców
Mariusz G
Ģ
siewski
1
O czym jest ten kurs
Kurs ten w krótki i szybki sposób pokazuje:
•
jak powinna wygl
Ģ
da
ę
przydatna dla potencjalnych klientów strona internetowa
niedu
Ň
ej firmy(np. zakład fryzjerski, firma przeprowadzkowa i itp.).;
•
w jaki sposób za darmo i przy niewielkim wysiłku mo
Ň
na zareklamowa
ę
swoj
Ģ
firm
Ģ
i
jej usługi w Internecie.
Dla kogo jest kurs?
Kurs adresowany jest do osób, które prowadz
Ģ
niedu
Ň
e (np. warsztaty samochodowe, zakłady
fryzjerskie, biura rachunkowe) i w niezbyt du
Ň
ym stopniu korzystaj
Ģ
jeszcze z mo
Ň
liwo
Ļ
ci
promocji swojego biznesu w Internecie (z powodu braku
Ļ
rodków na t
ħ
promocj
ħ
lub te
Ň
z
powodu braku wiedzy na ten temat).
Co mi da przeczytanie tego kursu?
•
Da Ci podstawow
Ģ
wiedz
ħ
na temat promocji usług i produktów w Internecie
•
Pozwoli Ci zaistnie
ę
w Internecie z Twoimi produktami lub usługami bez konieczno
Ļ
ci
płacenia agencjom reklamowym czy te
Ň
informatykom.
•
Pozwoli Ci stworzy
ę
tak
Ģ
stron
ħ
internetow
Ģ
, która b
ħ
dzie przyjazna dla wyszukiwarek
i Twoich klientów (lub te
Ň
poka
Ň
e Ci jak u
Ň
ycz strony opracowane przeze mnie).
•
Umo
Ň
liwi Twoim klientom znajdywanie Twojej firmy w Google, WP, NetSprint i
innych wyszukiwarkach
Czego nie da Ci tego kurs
Kurs ten nie zast
Ģ
pi Ci profesjonalnych usług firm zajmuj
Ģ
cych si
ħ
reklam
Ģ
w Internecie.
Chodzi tutaj jednak o profesjonalne usługi, które s
Ģ
niezbyt tanie i na które b
ħ
dziesz mógł sobie
pozwoli
ę
dopiero wtedy, kiedy Twój biznes zacznie przynosi
ę
wysokie zyski.
Strony internetowe za darmo
Osoby, które nie posiadaj
Ģ
jeszcze strony internetowej, a chciałyby zaistnie
ę
ze swoj
Ģ
działalno
Ļ
ci
Ģ
w Internecie mog
Ģ
za darmo
Ļ
ci
Ģ
gn
Ģę
z mojej strony gotowe szablony stron
internetowych.
Szablony s
Ģ
dost
ħ
pne do
Ļ
ci
Ģ
gni
ħ
cia na stronie:
http://www.ittechnology.us/wyszukiwanie-
lokalne-przewodnik/gotowe-strony-www/
.
Uwaga:
To nie s
Ģ
standardowe szablony, jakich mo
Ň
na du
Ň
o znale
Ņę
w Internecie. To s
Ģ
opracowane
przeze mnie (głównie na podstawie darmowych szablonów) gotowe strony internetowe, które
po podmianie tre
Ļ
ci s
Ģ
gotowe do u
Ň
ytku. Wystarczy,
Ň
e b
ħ
dziesz post
ħ
pował według równie
Ň
przedstawionej na mojej stronie instrukcji do szablonu, a bez znajomo
Ļ
ci HTML przerobisz
jeden z tych szablonów na własny u
Ň
ytek
2
Spis tre
Ļ
ci
Strategia i jej zało
Ň
enia............................................................................................................................................ 5
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działa
ı
w Internecie.......................................................................... 5
Kim s
Ģ
nasi obecni i potencjalni klienci?.............................................................................................................. 5
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie .............................................................................. 6
Kto jest nasz
Ģ
konkurencj
Ģ
?.................................................................................................................................. 6
Nasze przewagi konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Nasze działania konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Wybór odpowiednich słów kluczowych.................................................................................................................. 8
Kryteria wyboru słów kluczowych......................................................................................................................... 8
Słowa kluczowe, które s
Ģ
dla Ciebie wa
Ň
ne i które okre
Ļ
laj
Ģ
najlepiej to, czym Twoja firma si
ħ
zajmuje ..... 8
Słowa kluczowe, poprzez które u
Ň
ytkownicy b
ħ
d
Ģ
wyszukiwa
ę
firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach
internetowych i Yellow Pages .......................................................................................................................... 9
Słowa kluczowe, które s
Ģ
dla Ciebie najbardziej zyskowne............................................................................. 9
Słowa kluczowe, których konkurencyjno
Ļę
nie przekracza Twoich mo
Ň
liwo
Ļ
ci. .......................................... 10
Ocena konkurencyjno
Ļ
ci frazy............................................................................................................................. 10
Prosta ocena konkurencyjno
Ļ
ci ...................................................................................................................... 10
Sprawdzanie konkurencyjno
Ļ
ci słów kluczowych za pomoc
Ģ
narz
ħ
dzia SEO............................................... 11
Szukanie słów kluczowych ................................................................................................................................... 15
Słowa kluczowe w tre
Ļ
ci stron internetowych................................................................................................ 15
Frazy kluczowe w tagach: meta name="description" i meta name="keywords" na stronach internetowych
firm podobnych do Twojej . ........................................................................................................................... 15
Narz
ħ
dzie Google do zarz
Ģ
dzania słowami kluczowymi ............................................................................... 16
Prasa i dokumenty bran
Ň
owe .......................................................................................................................... 17
Pytanie, pytanie, pytanie…............................................................................................................................. 17
Witryna internetowa.............................................................................................................................................. 18
Najwa
Ň
niejsze aspekty przygotowywania tre
Ļ
ci dla stron .................................................................................. 18
Przygotowanie serwisu WWW............................................................................................................................. 19
Rzeczy, których nie powinny by
ę
na stronie:....................................................................................................... 20
Reklamy.......................................................................................................................................................... 20
Wyskakuj
Ģ
ce okienka i popup ........................................................................................................................ 20
Du
Ň
e i ci
ħŇ
kie zdj
ħ
cia (np.
Ň
ywcem wzi
ħ
te z aparatu cyfrowego) ................................................................. 20
ĺ
wiec
Ģ
ce i migaj
Ģ
ce obrazki, wodotryski....................................................................................................... 20
Etapy przygotowania strony:............................................................................................................................... 20
Analiza potrzeb naszych klientów. ................................................................................................................. 20
Przygotowanie adresu witryny ....................................................................................................................... 21
Wybór konta hostingowego, czyli serwera, na którym b
ħ
dziemy przechowywa
ę
nasza stron
ħ
..................... 21
Stworzenie witryny internetowej .................................................................................................................... 22
Testowanie witryny ........................................................................................................................................ 22
Podstawowe elementy ka
Ň
dej “lokalnej” witryny internetowej: ......................................................................... 24
Strona Główna ................................................................................................................................................ 24
Podstrona “Kontakt”....................................................................................................................................... 24
Podstrona “Dojazd/Lokalizacja” .................................................................................................................... 25
Podstrona usługi (lub produkty) ..................................................................................................................... 25
Opcjonalne (ale polecane do wykonania) elementy witryny internetowej .......................................................... 25
Podstrona O firmie ......................................................................................................................................... 25
Podstrona Polecaj
Ģ
nas/Opinie klientów,........................................................................................................ 26
Podstrona Porady dla klientów/Jak pomóc sobie w ....................................................................................... 26
Podstrona Partnerzy........................................................................................................................................ 27
Wa
Ň
ne techniczne elementy budowy strony. ........................................................................................................ 27
3
Tytuł strony, czyli znacznik <title></title> .................................................................................................... 27
Mata Tag Description ..................................................................................................................................... 28
Mata tag zawieraj
Ģ
cy słowa kluczowe ........................................................................................................... 28
Nagłówki ........................................................................................................................................................ 29
Wyró
Ň
nienia ................................................................................................................................................... 29
Tagi alt............................................................................................................................................................ 30
Tekst na stronie............................................................................................................................................... 30
Tytuły linków, czyli tzw anchor w linkach .................................................................................................... 30
Pozycjonowanie serwisu ........................................................................................................................................ 31
Podstawowe informacje na temat linków ............................................................................................................ 31
Jako
Ļę
linków ................................................................................................................................................. 31
Indeksowanie podstrony z linkiem ................................................................................................................. 32
Rozło
Ň
enie w czasie linkowania ..................................................................................................................... 32
Tytuły linków ................................................................................................................................................. 32
Warto
Ļę
linków............................................................................................................................................... 33
Czas oczekiwania na znalezienie strony przez wyszukiwarki ........................................................................ 34
Dodawanie linków............................................................................................................................................... 35
Podstawowe dodawanie linków...................................................................................................................... 35
Rozszerzone dodawanie linków ..................................................................................................................... 35
Linki z innych stron internetowych ............................................................................................................... 36
Dodatkowa sposoby na zdobywania u
Ň
ytkowników i zdobywanie linków do strony ........................................... 37
Dodawanie artykułów..................................................................................................................................... 37
Presell pages ................................................................................................................................................... 37
Uczestniczenie w internetowych społeczno
Ļ
ciach lokalnych, takich jak grupy i fora dyskusyjne. ................ 37
Sponsoring lokalny ......................................................................................................................................... 37
Wyró
Ň
nianie si
ħ
.............................................................................................................................................. 38
Wyszukiwanie płatne ............................................................................................................................................. 39
Yellow Pages ....................................................................................................................................................... 40
Na co warto zwraca
ę
uwag
ħ
reklamuj
Ģ
c si
ħ
w serwisach Yellow Pages:....................................................... 42
Link lokalny NetSprintu....................................................................................................................................... 43
Wy
Ļ
wietlanie linku lokalnego NetSprint ........................................................................................................ 43
Jak tworzy si
ħ
reklam
ħ
NetSprint? ................................................................................................................. 43
Wybór słów kluczowych ................................................................................................................................ 44
Jak efektywnie tworzy
ę
reklam
ħ
NetSprint? .................................................................................................. 45
Reklama Google AdWords .................................................................................................................................. 47
Wybór słów kluczowych ................................................................................................................................ 49
Przygotowanie strony docelowej reklamy AdWords ..................................................................................... 52
4
Mała firma ma zawsze z ograniczony bud
Ň
etem, który jest do wykorzystania na reklam
ħ
w
Internecie i innych miejscach. W tej sytuacji nale
Ň
y si
ħ
skupi
ę
na efektywnym wykorzystaniu
bud
Ň
etu tak, aby zdobywa
ę
dla naszej strony jak najwi
ħ
ksz
Ģ
ilo
Ļę
u
Ň
ytkowników, co których
istnieje du
Ň
e prawdopodobie
ı
stwo,
Ň
e stan
Ģ
si
ħ
naszymi klientami w najbli
Ň
szej lub nieco
dalszej przyszło
Ļ
ci.
Strategia i jej zało
Ň
enia
To pierwszy i podstawowy etap ka
Ň
dego planowania reklamy bez wzgl
ħ
du na jej skal
ħ
i
rozmiar. Dokładne przemy
Ļ
lenie przedsi
ħ
wzi
ħ
cia jest kluczem do jego sukcesu; umo
Ň
liwia
efektywniej i lepiej wyda
ę
Ļ
rodki, które mamy do dyspozycji; pozwala skupi
ę
si
ħ
tylko na tych
obszarach, które powinny nam przynie
Ļę
najwy
Ň
szy zysk w stosunku do poniesionych
nakładów.
Zanim na dobre przyst
Ģ
pimy do promowania naszych produktów lub usług w wyszukiwaniu
lokalnym warto wejrze
ę
nieco w nasz biznes, aby ustali
ę
sobie, w którym punkcie jeste
Ļ
my.
Rzeczy, które warto przemy
Ļ
le
ę
i ustali
ę
sobie na samym pocz
Ģ
tku
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działa
ı
w Internecie.
W Internecie konkurencja staje si
ħ
do
Ļę
silna. Trzeba mie
ę
Ļ
wiadomo
Ļę
,
Ň
e promocja w
Internecie i w wyszukiwarkach tak jak ka
Ň
da forma promocji wi
ĢŇ
e si
ħ
z ryzykiem, które tym
jest mniejsze:
•
im wi
ħ
ksza jest nasza wiedza na temat promocji firmy w Internecie;
im lepiej s
Ģ
przygotowane nasze działania promocyjne i reklamowe.
Oczywi
Ļ
cie jednak im bardziej lokalny jest nasz rynek (czyli te
Ň
im mniej mamy konkurentów)
tym wi
ħ
ksze prawdopodobie
ı
stwo,
Ň
e b
ħ
dziemy jednym z nielicznych na nim graczy, co rokuje
du
Ň
e szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów?
Kim s
Ģ
nasi obecni i potencjalni klienci?
•
Czy s
Ģ
to studenci, emeryci czy te
Ň
niedu
Ň
e firmy budowlane? Generalnie im młodsi i
bardziej do
Ļ
wiadczeni w obcowaniu z Internetem oni s
Ģ
, tym łatwiej b
ħ
dzie do nich
dotrze
ę
poprzez Internet.
•
Czy s
Ģ
to Ci sami klienci, których teraz mamy (czyli chcemy po prostu rozszerzy
ę
ich
baz
ħ
ilo
Ļ
ciow
Ģ
) czy te
Ň
poprzez Internet chcemy dotrze
ę
do takiej grupy, do której
jeszcze nie dotarli
Ļ
my poprzez tradycyjn
Ģ
reklam
ħ
(np. nasi obecni klienci to emeryci,
którzy dowiaduj
Ģ
si
ħ
o naszej restauracji od znajomych, a poprzez Internet
chcieliby
Ļ
my równie
Ň
dotrze
ę
do ludzi poszukuj
Ģ
cych niedu
Ň
ego lokalu na organizacj
ħ
wesela).
5
•
Plik z chomika:
psotnica23
Inne pliki z tego folderu:
oblicza-zdrady.pdf
(194 KB)
porady-finansowe.pdf
(920 KB)
praca-za-granica.pdf
(353 KB)
remont_malowanie.pdf
(753 KB)
skumar-2.pdf
(339 KB)
Inne foldery tego chomika:
Filmy Wszech Czasów (najlepsze w Historii kina
!NIESPODZIANKA GIFY!
!NIESPODZIANKA GIFY!(1)
!NIESPODZIANKA GIFY!(2)
!NIESPODZIANKA GIFY!(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin