Inne sytuacje edukacyjne:
1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze : „Drzewa i wiatr” – usprawnianie aparatu oddechowego.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Wiatr i śnieżynki”, „Ptaszki w karmniku”- rozwijanie poczucia rytmu
3. Zabawa ruchowa „ Spłoszone wróbelki” wg. K. Wlaźnik
4. Zabawa ruchowo- naśladowcza „ Cztery razy”- uważne słuchanie i wykonywanie poleceń podanych przez nauczyciela.
5. Zabawa „ Głuchy telefon”- uważne słuchanie, zachowanie ciszy podczas zabawy.
6. Zabawa z gazetami - stukanie palcami w gazetę( szybko – wolno, głośno- cicho).
7. Zabawa pantomimiczna pt. „ Trzy śnieżynki”- prezentowanie nastroju mimiką i ruchem
8. Zabawa inscenizowana do piosenki pt.” Biały walczyk”– kształcenie słuchu.
9. Ćwiczenia ortofoniczne- „Naśladowanie odgłosów ptaków” – stymulowanie rozwoju mowy.
1. Pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań.
2. Identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.
3. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych ze zwróceniem uwagi na rolę dziecka w rodzinie.
4. Dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób.
malinek1981