Koncepcja polityki zagr. FR z 2000r. [POL].doc

(158 KB) Pobierz
Koncepcji polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej

Koncepcji polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej

Koncepcja polityki zagranicznej

ROSJA

 

(Zatwierdzona przez prezydenta Władimira Putina rosyjskie czerwca 28, 2000)

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Koncepcji polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej jest system poglądów na temat treści i główne kierunki działania w zakresie polityki zagranicznej Rosji.

 

Podstawą prawną tego pojęcia jest Konstytucja Federacji Rosyjskiej, ustawy federalne i innych przepisów Federacji Rosyjskiej regulujących działalność federalnych organów władzy państwowej w polityce zagranicznej, powszechnie uznanych zasad i norm prawa międzynarodowego i umowami międzynarodowymi Federacji Rosyjskiej, a także National Security Concept Federacji Rosyjskiej, zatwierdzonego przez Dekret Prezydenta Federacji Rosyjskiej z 10 stycznia 2000 № 24.

 

Międzynarodowy kontekst stworzony na początku XXI wieku jest wymagane do ponownej oceny ogólnej sytuacji w obrębie Federacji Rosyjskiej i priorytetów rosyjskiej polityki zagranicznej i możliwości jej dostaw zasobów. Wraz z niektórych wzmocnienie międzynarodowej pozycji Rosji i wynika negatywnej tendencji. Niektóre plany dotyczące tworzenia nowych, równych i wzajemnie korzystnych stosunków partnerstwa Rosji ze światem zewnętrznym, jak zasugerowano w wytycznych dla zagranicznych koncepcji polityki Federacji Rosyjskiej, zatwierdzoną przez Prezesa Federacji Rosyjskiej z dnia 23 kwietnia 1993 № 284-rp, i innych dokumentów.

 

Najwyższym priorytetem rosyjskiej polityki zagranicznej jest ochrona interesów jednostki, społeczeństwa i państwa.

 

W procesie tym, główne wysiłki powinny być ukierunkowane na osiągnięcie następujących celów:

 

W celu zapewnienia niezawodnej ochrony, zachowania i wzmocnienia jego suwerenności i integralności terytorialnej, przedsiębiorstwa i prestiżowe stanowiska w społeczności międzynarodowej, które najlepiej służą interesom Federacji Rosyjskiej jako wielkie mocarstwo, jako jeden z najbardziej wpływowych centrów współczesnego świata, które są niezbędne dla rozwoju politycznego, gospodarczego , intelektualnego i duchowego potencjału;

 

wpływ na procesy globalne w celu stworzenia stabilnego, sprawiedliwego i demokratycznego porządku na świecie, zbudowany na powszechnie uznanych norm prawa międzynarodowego, w tym w szczególności celów i zasad Karty Narodów Zjednoczonych, na sprawiedliwych i partnerstwa stosunków między państwami;

 

Stworzenie korzystnych warunków zewnętrznych dla stałego rozwoju Rosji poprawy gospodarki, poprawy standardów życia, sukcesu przemian demokratycznych, umacnianie porządku konstytucyjnego, poszanowania praw człowieka i wolności;

 

formacji pasa dobrego sąsiedztwa na obwodzie granice Rosji do zniesienia istniejących oraz zapobiegania powstawaniu potencjalnych napięć i konfliktów w regionach sąsiadujących z Federacją Rosyjską;

 

szukaj porozumienia i zbiegło się z interesami innych krajów i międzynarodowych stowarzyszeń w procesie rozwiązywania problemów, w celu określenia priorytetów krajowych w Rosji i na tej podstawie system partnerstwa i sojuszu relations, poprawy warunków i parametrów współpracy międzynarodowej;

 

pełnej ochrony praw i interesów obywateli rosyjskich i rodaków za granicą;

 

Aby promować pozytywny wizerunek Federacji Rosyjskiej na świecie, do popularyzacji języka i kultury rosyjskiej Rosji w obcych państw.

 

 

II. Współczesnego świata i politykę zagraniczną FEDERACJI ROSYJSKIEJ

 

Współczesny świat ulega podstawowych i dynamicznych zmian, które znacznie wpływają na interesy Federacji Rosyjskiej i jej obywateli. Rosja - aktywnym uczestnikiem tego procesu. Jako stały członek Rady Bezpieczeństwa ONZ, mających znaczny potencjał i zasoby we wszystkich sferach życia, utrzymując intensywne kontakty z wiodących na świecie narodów, ma znaczący wpływ na tworzenie się nowego porządku świata.

 

Transformacja stosunków międzynarodowych, do końca konfrontacji i konsekwentnie przezwyciężenia skutków "zimnej wojny", rozwój rosyjskich reform znacznie rozszerzyła możliwości współpracy na arenie międzynarodowej. Zminimalizowane groźba globalnego konfliktu nuklearnego. Zachowując wartość siły militarnej w stosunkach międzynarodowych, coraz większą rolę odgrywają czynniki ekonomiczne, polityczne, naukowe, techniczne, środowiskowe i informacji. Na pierwszy plan jako główne elementy krajowej władzy Federacji Rosyjskiej poza jej własności intelektualnej, informacji i łączności, opieki społecznej i poziomu wykształcenia ludności, stopień odmiana naukowych i przemysłowych środków, koncentracja kapitału finansowego i zróżnicowanie powiązań gospodarczych. Stały nacisk na większość gospodarki rynkowej i wartości demokratycznych. Przełom w niektórych kluczowych obszarach postępu naukowego i technologicznego, prowadzącego do stworzenia zunifikowanej przestrzeni globalnej informacji, pogłębienie i zróżnicowanie międzynarodowych stosunków gospodarczych podać współzależność charakter globalny. Stwarza to warunki do budowy bardziej stabilnego i krizisoustoychivogo porządku świata.

 

W tym samym czasie na arenie międzynarodowej pojawiają się nowe wyzwania i zagrożenia dla interesów narodowych Rosji. Rosnący trend w kierunku stworzenia jednobiegunowego świata struktury gospodarczej i moc dominacji Stanów Zjednoczonych. W rozwiązywaniu kwestii międzynarodowych główny nacisk bezpieczeństwa na zachodnich instytucjach i forach ograniczone składu i na osłabienie roli Rady Bezpieczeństwa ONZ.

 

Strategia jednostronnych działań może destabilizować sytuację międzynarodową, prowokują napięcia i wyścigu zbrojeń, pogłębić międzypaństwowych sprzeczności, narodowych i religijnych niesnasek. Stosowanie siły w obchodzeniu istniejących międzynarodowych mechanizmów prawnych, nie są w stanie zająć się podstawowymi społeczno-ekonomicznych, etnicznych i innych sprzeczności leżące u podstaw konfliktów, a tylko podważa prawa.

 

Rosja będzie dążyć do osiągnięcia wielobiegunowego systemu stosunków międzynarodowych, naprawdę odzwierciedla różnorodność współczesnego świata z różnorodności swoich interesów.

 

Zapewnienie skuteczności i niezawodności tego porządku świata - wzajemne uwzględnienie interesów. World Order XXI wieku musi opierać się na mechanizmach zbiorowa uchwała z najważniejszych kwestii prymatu prawa i szeroki demokratyzacji stosunków międzynarodowych.

 

Rosyjskie interesy są bezpośrednio związane i inne kierunki, w tym:

 

globalizacji gospodarki światowej. Wraz z dodatkowymi funkcjami postępu społeczno-gospodarczego, rozwoju kontaktów międzyludzkich, tendencja ta stwarza nowe zagrożenia, szczególnie dla słabych gospodarczo państw, zwiększając prawdopodobieństwo na dużą skalę kryzysu finansowego i gospodarczego. Zwiększa ryzyko w zależności od systemu gospodarczego i przestrzeni informacyjnej w Federacji Rosyjskiej od wpływów zewnętrznych;

 

wzmocnienie roli międzynarodowych instytucji i mechanizmów w globalnej gospodarce i polityce ("Grupa Ośmiu, MFW, Bank Światowy i inne), spowodowany przez wzrost obiektywnych współzależności między narodami, potrzebę poprawy sterowalności systemu międzynarodowego. W interesie Rosji - w pełnej skali i równego udziału w rozwoju podstawowych zasad funkcjonowania globalnego systemu finansowego i gospodarczego w warunkach współczesnych;

 

rozwój regionalnej i subregionalnej integracji w Europie, Azji i Pacyfiku, Afryki i Ameryki Łacińskiej. stowarzyszenia Integracja nabierają coraz większego znaczenia w gospodarce światowej, stając się istotnym czynnikiem regionalnych i subregionalnych bezpieczeństwa i przywracania pokoju;

 

wojskowo-politycznej rywalizacji mocarstw regionalnych, wzrost separatyzmu, ekstremizmu etniczno-narodowych i religijnych. Procesy integracyjne, w szczególności w regionie euroatlantyckim, często są selektywne i restrykcyjne. Próby zmniejszenia roli suwerennego państwa jako podstawowy element stosunków międzynarodowych, które mogłyby stanowić zagrożenie arbitralnością w sprawy wewnętrzne. Poważne proporcjach jest problem proliferacji broni masowego rażenia i środków jej przenoszenia. Zagrożenie dla międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa zaległych lub potencjalnych regionalnych i lokalnych konfliktów zbrojnych. Istotny wpływ na stabilność globalnego i regionalnego zaczyna wzrost międzynarodowego terroryzmu, przestępczości zorganizowanej i nielegalnego handlu narkotykami i bronią.

 

Zagrożenia związane z tymi tendencjami, spotęgowane przez ograniczone wsparcie zasobów dla rosyjskiej polityki zagranicznej, co trudno jest skutecznie bronić swoich interesów gospodarczych, zawęża zakres swoich działań informacyjnych i wpływy kulturowe za granicą.

 

Jednak Federacja Rosyjska ma prawdziwy potencjał, aby zapewnić godne miejsce w świecie. Decydujące znaczenie w tym względzie są dalsze wzmocnienie rosyjskiej państwowości, umacnianie społeczeństwa obywatelskiego i szybkie przejście do zrównoważonego wzrostu gospodarczego.

 

W ostatnich dziesięcioleciach Rosja była w stanie wykorzystać dodatkowe możliwości współpracy międzynarodowej, które zostały otwarte w wyniku radykalnych zmian w kraju, poczyniła znaczne postępy na drodze integracji świata stosunków gospodarczych, która weszła w kilku wpływowych organizacji i instytucji międzynarodowych. Cena usilnych starań udało się w kilku podstawowych obszarach celu wzmocnienia pozycji Rosji na arenie międzynarodowej.

 

Federacja Rosyjska jest niezależną i konstruktywnej polityki zagranicznej. Jest on oparty na spójność i przewidywalność, wzajemnie korzystne pragmatyzm. Polityka ta jest maksymalnie przejrzysty, brać pod uwagę uzasadnione interesy innych państw i ma na celu znalezienie wspólnych rozwiązań.

 

Rosja - wiarygodnego partnera w stosunkach międzynarodowych. Ogólnie uznane jej konstruktywną rolę w rozwiązania palących problemów międzynarodowych.

 

Cechą wyróżniającą rosyjskiej polityki zagranicznej z równowagi. Wynika to z położenia geopolitycznego Rosji jako największych potęg Eurazji, wymagające optymalne połączenie wysiłków na wszystkich frontach. Takie podejście determinuje odpowiedzialność Rosji za utrzymanie bezpieczeństwa na świecie, zarówno na poziomie globalnym i regionalnym, polega na rozwoju i komplementarności w dziedzinie polityki zagranicznej bilateralnej i wielostronnej.

 

 

III. PRIORYTETY ROSJA w rozwiązywaniu globalnych problemów

 

Sukces polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej powinna opierać się na zgodności z odpowiednią równowagę między jego celów i możliwości ich realizacji. Stężenie polityczno-dyplomatycznych, wojskowych, gospodarczych, finansowych i innych zasobów na cele polityki zagranicznej powinny być proporcjonalne do ich rzeczywistej wartości do interesów narodowych Rosji i stopnia uczestnictwa w sprawach międzynarodowych - jest adekwatna do rzeczywistych przyczyniają się do umacniania pozycji kraju. Różnorodność i złożoność problemów międzynarodowych i obecności w sytuacjach kryzysowych zakładać na czas oceny priorytet dla każdego z nich w polityce zagranicznej Federacji Rosyjskiej. Powinny poprawić politycznych, prawnych, ekonomicznych i innych zagranicznych instrumentów dla ochrony suwerenności państwowej Rosji i jej gospodarki narodowej w zglobalizowanym świecie.

 

 

1. Powstanie nowy porządek świata

 

Rosja jest zainteresowana stabilnym systemie stosunków międzynarodowych opartych na równości, wzajemnym szacunku i współpracy wzajemnie korzystne. Ten system jest zaprojektowany w celu zapewnienia niezawodnego bezpieczeństwa dla każdego członka społeczności międzynarodowej w sferze politycznej, wojskowej, gospodarczej, humanitarnej i innych.

 

Główny ośrodek regulacji stosunków międzynarodowych w

XXI wieku musi być Narodów Zjednoczonych. Rosja stanowczo sprzeciwiać się próbom bagatelizować roli ONZ i Rady Bezpieczeństwa w sprawach światowych.

 

Wzmocnienie umocnienia roli ONZ w świecie zakłada:

 

ścisłe przestrzeganie podstawowych zasad Karty Narodów Zjednoczonych, w tym stan ochrony stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ;

 

racjonalne reformy ONZ do opracowania mechanizmów szybkiego reagowania na wydarzenia na świecie, w tym zwiększenie zdolności do zapobiegania i rozstrzygania kryzysów i konfliktów;

 

dalszej poprawy skuteczności Rady Bezpieczeństwa ONZ z główną odpowiedzialność za utrzymanie międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa, dzięki czemu jest bardziej reprezentatywny organizm poprzez włączenie nowych członków stałych, przede wszystkim wiarygodne krajach rozwijających się. reformy ONZ musi pochodzić z jędrność prawo weta stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ.

 

Rosja przywiązuje wielką wagę do jego udziału w grupie ośmiu najbardziej uprzemysłowionych państw. Biorąc pod uwagę mechanizm konsultacji i koordynacji stanowisk w sprawie głównych kwestii naszych czasów jako jeden z zasadniczych elementów obrony i realizuje interesy polityki zagranicznej. Rosja zamierza zbudować współpracy z partnerami w tym forum.

 

 

2.Ukreplenie bezpieczeństwa międzynarodowego

 

Rosja stoi na dalsze zmniejszenie roli czynnika siły w stosunkach międzynarodowych, przy jednoczesnym wzmocnieniu strategicznego i stabilności w regionie. W tym celu Federacji Rosyjskiej: będzie ściśle przestrzegać swoich zobowiązań wynikających z istniejących traktatów i porozumień w sprawie ograniczenia zbrojeń i redukcji oraz udział w negocjowaniu i zawieraniu nowych umów, które spełniają zarówno swoich interesów narodowych i interesów bezpieczeństwa innych państw;

 

jest gotowa do dalszego zmniejszenia potencjału nuklearnego na podstawie dwustronnych umów z USA i - w wielostronnego formatu - z udziałem innych mocarstw nuklearnych pod warunkiem, że stabilności strategicznej w dziedzinie energii jądrowej nie będzie zagrożona. Rosja dąży do zachowania i przestrzegania Traktatu z 1972 r. w sprawie ograniczenia Anti-Ballistic Missile - fundament stabilności strategicznej. Realizacja planów USA systemu obrony przeciwrakietowej w nieunikniony sposób zmusić Federacji Rosyjskiej do przyjęcia odpowiednich środków w celu utrzymania na odpowiednim poziomie jego bezpieczeństwa narodowego;

 

Rosja potwierdza swoją niezachwianą kurs na udział wspólnie z innymi państwami w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu broni jądrowej, innej broni masowego rażenia, środków jej przenoszenia i pokrewnych materiałów i technologii. Federacja Rosyjska - mocno popiera wzmocnienie i rozwijanie odpowiednich międzynarodowych reżimów, w tym ustanowienie globalnego systemu kontroli dotyczącego nierozprzestrzeniania rakiet i technologii rakietowych. Federacja Rosyjska zamierza mocno przestrzegać swoich zobowiązań wynikających z całkowitym zakazie prób jądrowych Traktatu i rozmowy, aby złączyć wszystkie narody świata;

 

zwraca szczególną uwagę na ten aspekt konsolidacji stabilności strategicznej, jak zapewnienie bezpieczeństwa informacji;

 

zamierza kontynuować wspieranie stabilności w regionie poprzez uczestnictwo w procesie redukcji i ograniczenia konwencjonalnych sił zbrojnych, a także wdrażania środków budowy zaufania w dziedzinie militarnej;

 

Rosja w odniesieniu do międzynarodowej pokojowych jako skutecznego narzędzia do rozwiązywania konfliktów zbrojnych i wzywa do wzmocnienia jego podstawy prawnej w ścisłej zgodzie z zasadami Karty Narodów Zjednoczonych. Wsparcie działań w celu wzmocnienia i poprawa zdolności do szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych ONZ, Federacja Rosyjska zamierza nadal aktywnie uczestniczy w operacjach pokojowych prowadzonych zarówno pod auspicjami ONZ i, w szczególnych przypadkach, organizacji regionalnych i subregionalnych. Konieczność i zakres takiego udziału będzie mierzona interesów narodowych i zobowiązań międzynarodowych. Rosja uważa, że jedynie Rada Bezpieczeństwa ONZ ma prawo do stosowania sankcji obowiązujących w wymuszania pokoju;

 

wynika z faktu, że użycie siły z pogwałceniem Karty ONZ jest bezprawne i zagrozić stabilizacji całego systemu stosunków międzynarodowych. Próby wprowadzenia do międzynarodowej terminologii pojęć takich jak "interwencji humanitarnej" i "ograniczonej suwerenności", w celu uzasadnienia jednostronne działania zasilania z pominięciem Rady Bezpieczeństwa ONZ. Są przygotowane do rzeczowego dialogu w sprawie poprawy aspektów prawnych stosowania siły w stosunkach międzynarodowych w kontekście globalizacji, Federacja Rosyjska uważa, że wyszukiwanie konkretnych form międzynarodowej reakcji na różne nagłych przypadkach, w tym kryzysów humanitarnych, powinny być prowadzone wspólnie w oparciu o ścisłe przestrzeganie międzynarodowych prawa i Karty Narodów Zjednoczonych;

 

weźmie udział w trwających pod auspicjami ONZ i innych organizacji międzynarodowych w sprawie zniesienia żywiołowe i katastrofy żywiołowe i innych katastrof, jak również w pomocy humanitarnej dla krajów dotkniętych;

 

jako najważniejszym zadaniem polityki zagranicznej do walki z międzynarodowym terroryzmem, zdolne do destabilizacji sytuacji nie tylko w poszczególnych państwach, ale w całych regionach. Rosja popiera dalszy rozwój działań w celu wzmocnienia współpracy między państwami w tej dziedzinie. Podstawowym obowiązkiem każdego państwa do ochrony swoich obywateli przed atakami terrorystycznymi, zapobiec ich terytorium działań mających na celu organizowanie tego rodzaju aktów wobec obywateli i interesów innych krajów oraz zapewnić bezpieczną przystanią dla terrorystów;

 

będzie koncentrować się na celu zwalczanie handlu narkotykami oraz wzrost przestępczości zorganizowanej, współpraca z innymi krajami w ramach wielostronnego formatu, przede wszystkim w ramach wyspecjalizowanych agencji i międzynarodowych poziomie dwustronnym.

 

 

3. Międzynarodowe stosunki gospodarcze

 

Głównym priorytetem rosyjskiej polityki zagranicznej w dziedzinie międzynarodowych stosunków gospodarczych jest wspieranie gospodarki narodowej, które w kontekście globalizacji jest nie do pomyślenia bez szerokiego integracji Rosji w globalnym systemie gospodarczym. Aby osiągnąć ten cel:

 

zapewnienie korzystnych warunków zewnętrznych do tworzenia w kraju gospodarki rynkowej i do powstania odnowionej zagranicznych specjalizacji ekonomicznej Federacji Rosyjskiej, co gwarantuje maksymalną korzyść ekonomiczną, z udziału w międzynarodowym podziale pracy;

 

starają się zminimalizować ryzyko dalszej integracji Rosji z gospodarką światową z potrzebą bezpieczeństwa ekonomicznego;

 

wspieranie sprawiedliwego międzynarodowego systemu handlu z pełnym udziałem Federacji Rosyjskiej w międzynarodowych organizacji gospodarczych, które zapewnia ochronę interesów narodowych;

 

wspieranie rozwoju krajowego eksportu i racjonalizacji przywozu do kraju, a także rosyjskich przedsiębiorczości za granicą, utrzymać swoje udziały w rynkach zagranicznych i sprzeciwiać się dyskryminacji krajowych producentów i eksporterów w celu zapewnienia ścisłego przestrzegania przez krajowe podmioty gospodarcze z prawem rosyjskim w realizacji takich działań;

 

przyciągnięcia inwestycji zagranicznych głównie w sferze realnej i priorytetowe sfery gospodarki rosyjskiej;

 

zapewnienia ochrony i optymalnego wykorzystania rosyjskich nieruchomości za granicą;

 

wyniku rosyjskie służby zadłużenia zagranicznego zgodnie z realnych możliwości kraju do osiągnięcia maksymalnego zwrotu funduszy w formie pożyczek do innych krajów;

 

w celu stworzenia zintegrowanego systemu prawa rosyjskiego i międzynarodowego podstawy prawnej w sferze gospodarczej.

 

Rosja musi być gotowa do użycia wszystkich dostępnych gospodarczych czynników i zasobów w celu ochrony swoich interesów narodowych.

 

Biorąc pod uwagę rosnące zagrożenie dla globalnej klęski żywiołowe i katastrofy, Federacji Rosyjskiej wzywa do zwiększenia współpracy międzynarodowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa środowiska, w tym dotyczące nowych technologii, w interesie całej społeczności międzynarodowej.

 

 

4. Prawa człowieka i stosunków międzynarodowych

 

Rosja zobowiązała się do wartości społeczeństwa demokratycznego, w tym poszanowania praw i wolności człowieka, widzi jego misją jest:

 

do poszukiwania poszanowania praw człowieka i wolności na całym świecie opiera się na poszanowaniu prawa międzynarodowego;

 

ochrony praw i interesów obywateli rosyjskich i rodaków za granicą na podstawie prawa międzynarodowego oraz obowiązujących umów dwustronnych. Federacja Rosyjska będzie dążyć do odpowiedniego zabezpieczenia praw i wolności rodaków w krajach, gdzie przebywają, utrzymywania i rozwijania więzi z ich kompleksowego i ich organizacji;

 

wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie pomocy humanitarnej wymiany;

 

rozszerzyć udział w międzynarodowych konwencji i porozumień w zakresie praw człowieka;

 

dalsze znoszenie ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej w zgodności z międzynarodowymi zobowiązaniami Rosji.

 

 

5. Wsparcie informacyjne dla polityki zagranicznej

 

Ważnym kierunkiem zagranicznej działalności polityki Federacji Rosyjskiej komunikuje się szerokie kręgi świata cel publiczny i dokładne informacje na temat jego stanowiska w sprawie istotnych zagadnień międzynarodowych, zagranicznych inicjatyw i działań Federacji Rosyjskiej, a także osiągnięć rosyjskiej kultury, nauki i twórczości intelektualnej. Na pierwszy plan problem kształtowania pozytywnego postrzegania Rosji za granicą, przyjazny stosunek do niej. Integralną częścią odpowiednich prac powinien być wspólny wysiłek, by wyjaśnić szerokie za granicą zasadniczo polityki wewnętrznej Rosji, który odbędzie się w tym kraju. Rzeczywista jest szybki rozwój własnej Federacji Rosyjskiej skuteczne środki oddziaływania na opinię publiczną informacji za granicą.

 

 

IV. Regionalnych priorytetów

 

Kierunek priorytetem rosyjskiej polityki zagranicznej jest zapewnienie wielostronnej i dwustronnej współpracy z państwami - członkami Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) wyzwań dla bezpieczeństwa narodowego.

 

Nacisk zostanie położony na rozwój dobrosąsiedzkich stosunków i partnerstwa strategicznego z wszystkich krajów - uczestników CIS. Praktyczne relacje z każdym z nich muszą być budowane z uwzględnieniem wzajemnego otwarcia na współpracę i gotowość do uwzględnienia interesów Federacji Rosyjskiej, w tym zapewnienie praw rosyjskich rodaków.

 

Na podstawie różnych koncepcji integracji i wielopoziomowe w ramach WNP, Rosja będzie określenie parametrów i charakteru jego interakcji z państw - uczestników CIS w całości w krajach WNP oraz w węższym stowarzyszenia, przede wszystkim Unii Celnej. Traktatu Zbiorowego Bezpieczeństwa. Nadrzędnym celem jest wzmocnienie Związku Białorusi i Rosji jako najwyższy w tym etapie integracji formy z dwóch suwerennych państw.

 

Wysoki priorytet zostanie wspólnych wysiłków na rzecz rozwiązania konfliktów w krajach - uczestników CIS współpracę w dziedzinie polityczno-wojskowych i bezpieczeństwa, szczególnie w zwalczaniu międzynarodowego terroryzmu i ekstremizmu.

 

Poważne nacisk zostanie położony na rozwój współpracy gospodarczej, w tym utworzenie strefy wolnego handlu, realizację programów wspólnych racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych. W szczególności, Rosja będzie dążyć do wypracowania takiego statusu Morza Kaspijskiego, które pozwoliłyby państw nadbrzeżnych do rozszerzenia wzajemnie korzystnej współpracy w dziedzinie eksploatacji zasobów w regionie na zasadzie słuszności, biorąc pod uwagę uzasadnione interesy siebie.

 

Rosja podejmie starania w celu zapewnienia wykonania wzajemnych zobowiązań w zakresie ochrony i wspomagania w Stanach Zjednoczonych - CIS wspólnego dziedzictwa kulturowego.

 

Stosunki z państwami europejskimi - tradycyjne priorytetem polityki zagranicznej Rosji. Głównym celem rosyjskiej polityki zagranicznej w kierunku Europejskiej jest stworzenie stabilnego i demokratycznego systemu bezpieczeństwa europejskiego i współpracy. Rosja jest zainteresowana w dalszym rozwoju zrównoważonego w wielofunkcyjny charakter Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) i podejmie starania w tym kierunku.

 

Ważne jest, aby w pełni wykorzystać zgromadzone przez organizację po przyjęciu w 1975 roku Aktu Końcowego z Helsinek zasady podejmowania potencjał, są nadal aktualne. Rosja zdecydowanie sprzeciwia się zwężenie funkcji w OBWE, w szczególności próby zrestrukturyzować swoją działalność w byłym Związku Radzieckim i na Bałkanach.

 

Rosja będzie starała się włączyć dostosowany Traktatu o Konwencjonalnych Siłach Zbrojnych w Europie w skutecznym środkiem zapewnienia bezpieczeństwa europejskiego, a także zwiększenie środków budowy zaufania charakter kompleksowy, w tym w szczególności, koalicji i działań Marynarki Wojennej.

 

Na podstawie ich potrzeb w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, Rosja zamierza w dalszym ciągu uczestniczyć w pracach Rady Europy.

 

Kluczowe znaczenie mają stosunki z Unią Europejską (UE). Procesy zachodzące w UE, coraz większym wpływ na dynamikę sytuacji w Europie. To rozszerzenie UE, przejście na wspólną walutę, reform instytucjonalnych, ustanowienie wspólnej polityki zagranicznej i polityki bezpieczeństwa oraz tożsamości obronnej. Przy rozpatrywaniu tych procesów jako cel elementem rozwoju gospodarki europejskiej, Rosja będzie dążyć do uwzględnienia ich interesów, w tym w odniesieniu do stosunków dwustronnych z poszczególnymi państwami - członkami UE.

 

Rosja postrzega UE jako jeden z najważniejszych partnerów politycznych i gospodarczych oraz będzie dążyć do rozwoju z nimi intensywny, trwały i długoterminowej współpracy pozbawione wahań praktycznych.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin