Schemat i zasady ukladania scenariusza zajec.doc

(26 KB) Pobierz
Schemat i zasady układania scenariusza zajęć

Schemat i zasady układania scenariusza zajęć

 

I.                    Temat zajęć – staraj się zapisać go precyzyjnie

II.                 Uczestnicy – zapisz, dla jakiej grupy docelowej zajęcia są przeznaczone oraz określ liczebność grupy

III.              Cele – ustal co zamierzasz osiągnąć przeprowadzając zajęcia, cykl zajęć

IV.              Zadania – ustal co dokładnie zamierzasz zrobić: przekazać wiedzę, informacje, uświadomić coś uczestnikom, zachęcić do czegoś – zainicjować, zaplanować, nauczyć czegoś – itd.

V.                 Zadania powinny być precyzyjnie sformułowane – jest to punkt wyjścia do planowania metod i przebiegu zajęć

VI.              Pomoce i materiały – w zależności od zaplanowanych ćwiczeń – zapisz jakie potrzebujesz pomoce.

 

OPIS PRZEBIEGU ZAJĘĆ

 

Część wstępna:

I.                    Ćwiczenia, zajęcia wprowadzające, w zależności od tego czy są to pierwsze czy kolejne zajęcia – może to być poznanie siebie, rozgrzewka, budowanie zaufania, integracja lub aktywizacja grupy.

II.                 Przedstawienie tematu zajęć i zapytanie o oczekiwania uczestników.

 

Część właściwa:

I. Zapisz w jasny i precyzyjny sposób kolejne ćwiczenia oraz sposób przeprowadzenia.

W doborze i kolejności ćwiczeń warto kierować się czterema etapami cyklu uczenia się przez doświadczanie (omawiany na wykładach):

1. Doświadczanie – praca indywidualna

2. Refleksja i dyskusja – (praca w małych grupach, parach)

3. Pogłębianie, porządkowanie lub korekta wiedzy – mini wykład

4. Własne eksperymentowanie – zaplanowanie działań przez uczestników.

 

Proszę pamiętać, że trzymanie się ww. zasad nie jest obligatoryjne, jeśli ktoś ma inny innowacyjny pomysł na przeprowadzenie zajęć.:)

II.                 Określ orientacyjnie czas na przeprowadzenie ćwiczeń

 

Część końcowa – czyli podsumowanie i ewaluacja.

I.                    Zapisz jak sprawdzisz czy osiągnięto oczekiwane efekty

II.                 Dokonaj oceny przebiegu zajęć – poprzez np. informacje zwrotne

 

 

Proszę zwrócić uwagę na spójność celów, ćwiczeń, zamierzonych efektów

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin